Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

majd öntök bele jó házipáleszt. ennyit kötekedni bazd..... grat
Szerinted tegyem bele és járassam kicsit majd szárazra pörgessem?
én a gázolajat javaslom,az kipucolná,szerintem,ismétlem szerintem
Ja és nemrég kérdezték a motorszerelés topikban hogy ha slaggal kimossák a betöltőn keresztül akkor az jó lenne e.............kivinné e a régi fáradt olajat maradéktalanul?
Vitázik a fene.

Viszont régen volt egy nagyon elterjedt betegségekre alkalmazott gyógymód..............az érvágás.
Namost emberünkből folyass ki 7 litert (kb ennyi van benne) de lehetőleg nyomkodd ki ami nem jött ki.
Majd pumpáld vissza.
Ha gyorsan csinálod és sziklakemény az ipse lehet túléli de nem hinném hogy túl jó bőrben lenne utána.

És tényleg 45e-et elment............nemmondod............ez rengeteg.
Majd nézz 120e-nél is rá.
nem akarok vitázni, miért lenne több pár másodpercnél? 1 amíg beindul jár ugyan ennyit + leállítod. marad a rendszerben annyi olaj, ha nem akkor kimegyek és most felgyújtom
min csináltuk meg eddig? a teljesség igénye nélkül. aki ezt csinálja van egy 650es SV je. 45 ezer körül van benne, új kora óta nála van. mindig így csinálta a cserét. a motor azóta is olyan mint egy svájci óra! továbbá nem egy gsxr, cbr, régebbi 9es kawa, 900rr, a saját gixxerem stb. és no láááám mindegyik megy él és virul.
nem kell megvenni majd ezeket, senki nem mondta. vedd meg nyugodtan a tekergetett órás városi hülyegyerek motorját a fagyizó elől, ami csak városban ment 1-2 üveghangon. ő biztos mindig a szentírást követte az olajcserénél. azzal jobban jársz mint ezekkel vagy márkaszervíz? be kell mutatni őket?
nem akarok senkivel sem vitát, hangsúlyozom ez az én/mi véleményünk mindenki a szive joga szerint csinálja.
nem, nem dolgoznak jobbak és nem is akarok a japán mérnökökre rá cáfolni mert azt a szintet meg se közelítjük. pontosan ahogy mondod, a manual szerint 3 feltöltési mennyiség van megadva. szűrő csere inkább legyen mindig nem az a max 2 ezer forint az ami gondot okozna.
tehát 3,2 liter kell bele szűrő cserével együtt. ha ezek a mennyiségek a nívó szint közepét jelentik, ami nem a maximum szint, akkor a 1-2 másodperces beindításukkal még pluszban lecsorgó olajat is hozzá számoljuk, akkor az 3,5-3,6 liter olaj ami az enyémben benne van, kiderül hogy nem is sok? pontosan a maximumon van az olajszintem végülis akkor túl sok rossz dolgot nem csináltunk, vagy igen? nem öntünk bele, annyit hogy orrán száján a motor olaj csöpögjön szerencsétlenből, tudjuk, hogy az nem jó. Mi csak azt akartuk, hogy a lehető legtöbb fáradt olaj lejöjjön a gépből és ezt legkönnyebben egy ici pici be indítással lehet még meg könnyíteni. aki azt mondja hogy ennyitől meg baja lesz, azt maga sem hiszi el
Laci inkább egyél mert tudod, hogy ha Te is kevesebbet eszel a kelleténél az sem jó
Több lesz az mint 1-2 másodperc mivel az olajnyomásod elszállt............mire felkapja addigra a csapágyak köszönik szépen nem kedvelnek.
Még jó hogy leírtad ezt a procedúrát..............milyen gépeken is csináltátok eddig?
Mer azt nem igen venném meg ha oda jutok.
nem is azt mondtam h percekig jár olaj nélkül. 1-2 másodperc és ennyi. a kismacska meg annyi idő alatt csak nem kakál bele a blokkba. 3,5 lityó van benne, mert most kimentem és megnéztem, hogy mennyi maradt. pontosan egy fél liter van kimaradva.
Ezek szerint Egyeken jobb mérnökök melóznak holmi autószerelői státuszba mint Hamamatsu ba a gyárba... Az az olaj ami az olajnélküli beindítás után jön le az olajszivattyú szívótölcséréböl származik.Olajleengedés után abba bennemarad majd miután beindítod azt az olajszivattyú feldobja a blokkba majd folyik le a karterba.A 2800ml csak egy a három feltöltési mennyiség közül.Minden manual 3 adatot ad meg az első a szűrőnélküli olajcsere mennyiség.Mert bár tudjuk hogy szűrőnélkül nem cserélünk olajat a manual csak 2 olajcsere periódusonként irja elő.Szóval ez van a blokkon is feltüntetve.A második a szűrőcserével együtt beletöltendő mennyiség(3200ml).És a harmadik az úgynevezett "első feltöltés"(3600ml) Amikor az összes olajat leszedjük a blokkbol.Ez úgy lehetséges ha levesszük az olajkartert vagy az általad említett...hát... száraz ráindítással. Ja és ezek a mennyiségek a nívószint közepét jelölik.Nem véletlen van megadva maximum szint is annál fentebb nem szabad tölteni mert az már megintcsak bajokat okoz. Ezekután már csak 1 kérdés marad... Egyek vagy ne Egyek?
Ezekutan nemmindegy?
egy jótanácsot adnék még ne oldalsztenderen öncsétek fel olajjal
tudok egy jó suzukist de annak nemrég azt kiabálták-fegyvert eldobni
Maximálisan egyetértek.
Így vegyél garázsban tartott, mindig versenyszerelővel! szervizelt, sosem fingottam rajta motort! Komoly dolgok vannak mindenfele kérem.
De lehet egy jo rollerrel jobban jarnek.......azt egy tulaj se tudja kinyirni.
hát,nehéz jó suzukist találni
Aze foglak is.
De ez a sok szervizzseni.........
En inkabb hondat neznek ezekutan palyagepnek.
oszt még engem baszogattál a sok gumifüstért vagy abba is olaj kel?
az baj,mertmég a 7decis flakont nem találták ki
Hanem fakez?

Olvasgatva ezeket a hsz eket csodalkozom mit ki nem birnak ezek a motorok.
nem árt olajcsere előtt beinditani,hogy az olaj melegen könnyebben lefolyon,persze leálliani, várni,hogy minden csepp a teknőbe száljon olajnélkül nem anyira ildomos beinditani,mert a kismacska bele fog szarni a blokba........utántöltés meg ha te közel 4litert beleöntesz,akkor már a teleszkópokba is jutott belőle nem kacaglak ki.......de neharagudj,az sok olaj,a manualba is max 3,1l
Sőt ha mennél vele (olaj nélkül persze) egy kis kört a faluban akkor lehet még egy decivel több kijönne. Minden nap "tanul" az ember valamit. DE mi van akkor ha marad a blokkban 3 deci olaj?
Minden motor csattan egybe. A lamella kopás nem km függő.
Feltételezem szemed van, azt is feltételezem hogy olajszint ellenőrzésre is van lehetőség a motorodon, na akkor hozd össze valahogy a kettőt és annyit öntsél bele hogy se több ne legyen se kevesebb. Nem olyan nagy dolog ez.