Az "új" gixxer tréfás ilyen szempontból. A Hondámon (amivel eddig pályáztam is) gyári kipu van, ezen meg egy üres cső. Eddig egyszer próbáltam ki a gixxert, de néha nem tudtam, hogy a seggem alatt lévő motor ilyen k...va hangos, vagy valaki utolért.
Tény és való, de ez a tükörbenézegetés az első menésemen volt jellemző. Lehet, hogy alapvető fogalom, de nekem nem mondta ezt senki, igaz, én se törtem össze magam mindennemű infó után. Mikor Henrik elmagyarázta a helyzetet, és elkezdtem gyorsulni, onnantól már hallottam, ha valaki jött mögöttem. Nagyritkán, ha egyenesekben belenéztem... De a srácok tényleg figyeltek egymásra, szóval egyrészt meg is nyugodtam, másrészt a hátul közeledők kikockázták maguknak, hogy hol tudnak elkerülni, így leszoktam a tükörről.
Egyszel már abból is majdnem lett perec, hogy előre megbeszéltük merre kerüljem ki a rokont. Erre mikor már közel voltam meglátott és kihúzódott hogy elenged, csak pont abba az irányba húzódott amerről megbeszéltük az előzést. Így az omegában már egyszer fordultam külső íven lapon a füvön is... de azé jó móka volt az is...
Grat, hogy összehoztátok, és meg is valósítottátok!
Egy megjegyzés: "Lassan vettem a köröket, igyekeztem betanulni a pályát, és sokat néztem a tükröket. "
Tükröket illik minimum behajtani, de inkább leszerelni, és semmiképp nem nézegetni. Aki lassú, az még úgy is lassú, hogy előre figyel. Ha még meg is osztja a figyelmét a pálya és a tükrök közt, abból baj szokott lenni.
Szépen tartod a saját íved, a saját tempódban, a darage meg úgyis kikerül,
Természetesen nem kockáztatnám meg. Megteszem simán. Merthogy nincs benne semmi kockázat. Első kerék tengelyt, meg féknyeregtartó csavarokat sem cserélek. A szerinted kockázatos?
Ha a gyár nem írja a cserét, az azért van, mert a csavar az előírt meghúzási nyomaték hatására nem szenved maradandó alakváltozást. Akkor pedig többször felhasználható. Kockázat nélkül.
Ha írja a cserét, az azért van, mert gyakorlatilag a csavar belepusztul a meghúzásba.
Te megkockáztatnád? Marha nagy meló egy blokkot szétszedni, és összerakni, majd utána nemsokkal kikönyököl(nek) a hajtókar(ok).
Nekem van sztorim bár autós, egy ilyen visszatett csavarsorról, ami miatt a hajtókarok szabályosan eltüntették a motor alját.
Ettől függetlenül lehet a gyár nem írja elő a csavarcserét.....
Várom a következő rendezvényt. Remélem aznapra majd jobb idő lesz és akkor én is kilátogatok egy kis motorozásra. Sajnálom hogy ilyen idő volt. Azért legalább tudtatok menni valamennyit és ez a lényeg!
Túl vagyok a Team SIKARI pályanapon, amit az EuroRingre szerveztünk a bátyámmal. Elfáradtam, és a lábaimon alig állok még most is. A fülemben még mindig ott cseng a GSX-R-ek, és a Kawasakik visításába olykor beledörmögő Ducati 999R hangja...
Könnyű szülés volt. Februárban egy teljes délutánt rászenteltünk az elképzelések, álmok tárgyba vételének, és az eltelt idő alatt az EuroRing vezetőségével egyetemben kiforrott a végső ütemterv. Időközben megoldódtak az apróságok, minden a helyére került. Imák százai hangzottak el péntek délután: Csak legyen jó idő szombaton!
"Minden kezdet nehéz..." - olvastam valahol facebookon egy nagy szívfájdalmú tini bejegyzését, ez suhant át a fejemen is a pályán csordogáló esővíz, és a szűnni nem akaróan zuhogó eső láttán. A pályán körözgető Repsol Honda, és a nakedes cimborájának látványa talán mégjobban elkedvetlenítette a 40-50 fős, összegyűlt társaságot. A bátyám és a vezetőség rögtönzött megbeszélésen tanácskoztak a folytatásról, egyedül Szabó "HH Taylor" Henrikben élt még a remény teljes tűzzel: Még lehet itt jó idő!
És a régi motorosnak lett igaza. A jó Isten valamikor késő délután kelhetett fel meghallgatni az imáinkat, mert szinte azonnal eloszlatta a felhőket, és a nap százával küldte meleg sugarait a pályára. Élénk mozgolódás támadt a boxokban, sorra gurultak le a platókról a csillogó versenymotorok. Henrik rövid tájékoztatása, és a műszaki beállítások után - külön köszönöm a MAMI iskola segítségét - feldübörögtek a hengerek, és ezzel útjára indult a Team SIKARI rendezvény!
Mosolyogva baktattam a Suzukim felé én is, hiszen ma mégsem a pálinka, hanem a benzin nyomja fel az adrenalin szintet. Izgalom kerített hatalmába, hiszen ez volt az elsőpályázós élményem az EuroRingen. Lassan vettem a köröket, igyekeztem betanulni a pályát, és sokat néztem a tükröket. Henrik figyelmeztetett mindenkit: A gyorsak figyeljenek a lassúkra, a lassabbak ne nagyon zavarják a gyorsabbakat. A létszám miatt biztos, hogy lesz mindenkinek egy tiszta köre. Csoportbontás nem volt, ám ennek ellenére soha nem volt tele a pálya. Örültem, hogy mindig optimális létszámban motoroztunk.
Amit megtudtam a eddig a pályázásról, kanyarodásokról, alkalmazandó technikákról, ívekről, mindent bevetettem. Ennek ellenére, mikor egy jó félórás folyamatos menet után a boxban majdnem leestem a földre, a rogyadozó térdeim miatt. HH kisegített: A túlfeszítés, és a helytelen testtartás okozta a fájdalmakat. Megmutatta a helyes testtartást, ellátott néhány speckó tanáccsal, majd utamra engedett. Körről körre gyorsultam, és azonnal megszűnt minden fájdalmam. Végre mosolyogva élveztem a körözést annak ellenére, hogy mindenki megelőzött, lehagyott. De nem adtam fel, próbáltam fejben összerakni a képet, a nap végére sikerült is. Ritkán jöttem le, mert hajtott az adrenalin, a gyakorlás tüze. Ennek csak a sárgán világító benzinlámpa vetett véget: mára ennyi volt a dal. Később a tesóm ZZR1400-asával mentem fel a pályára. Rémálom volt vezetni. Sehogyse fordult úgy, ahogy én akartam, nekem nem volt elég sportos a kormánypozíció, és a 600-ashoz képest is igencsak lassúnak éreztem magam. De azért becsületesen lecsaptam vele 10-15 kört körübelül - vasárnap délután meg kaptam sorban a dicséreteket telefonon, hogy sokkal jobban fordultam a Zizzerrel, mint a Gixxerrel. Érti ezt valaki?
Bár volt két piros zászlós baleset, a mentősök szerencsére végigpihenték a napot. Egy GSX-R600 K6 landolt a hátsó hosszú egyenes melletti sóderágyban, illetve egy V2-es nakedbe rohant bele a cél utáni első balosban egy motoros, aki csúnyán bukfencezett. Szerencsére mindkét motoros jól van.
A nap kellemes meglepetését Hajósi Norbi okozta, aki magával hozta a legfrissebb SuperBike magazinokat. Az emberek hitetlenkedve nézegették, hogy az újságban szereplő ZX-7RR-t éppen előttük szerelik a MAMI szerelői, készítették fel a pályázáshoz. A boldogságban úszó bratyesz természetesen kiszolgálta közönséget, megmutatta a Legenda nyergében is, hogy mentek anno a superbike-ok a világbajnokságon.
Kiváló napot zártunk. A 60 adagnyi, bogrács babgulyás, és a pálinka elfogyott, csak úgy mint a SuperBike újságok. A MAMI szerelői mindenkinek segítettek. Henrik mellett tiszteletét tette Papp Laci, Hajósi Norbi, a tesztmotor színeiben Kovács Tomi.
A kalocsai, és a keleti végekről érkező motorosok kitettek magukért, sokszor látványos versenyzést bemutatva. Köszönöm nektek, hogy eljöttetek.
Rendesen elfáradtam a nap végére. Otthon a kégliben csak vonszoltam magam. Az éjszakámba még belefért az is, hogy elmentem Sterbinszkyre, de az már egy másik történet...
Az első rendezvényünk abszolút sikeresnek mondható, minden motoros fülig érő vigyorral ment haza.
Mindet visszateheted, ha kiszedésnél nem sérült, csak ahol volt csavarragasztó (ha volt) oda tegyél újra..) Mondjuk a hajtókaroknál az alsó csavarokat én cserélném újakra, de lehet még azt sem kell, viszont a gyári nyomatékok nagyon fontosak a csavarok meghúzásakor, mert ha túlhúzod tönkre is teheted a csavart, és a hozzá tartozó belső menetes részt is.
Ezeknél a motoroknál ez elég gyakori probléma, mert mindenük ki van grammozva, és hamar szakadnak a menetek, meg nyalódnak a felületek..... Komplett tömítőszettet is vennék hozzá, mert azok (a hengerfejtömítés kivételével) nem nagyon szoktak egyben maradni.
Jaja...csak kell 1-2 apróságot pofoztatnom rajta, mindíg ott csináltatom a motorom.... sajna tavaly csak 2000 Km szaladt bele, de mentségemre (meg szerencsétekre...) alig voltam magyarországon.
Ha csak rá is nézel, ha ott jársz és megtudom, összefonom a karjaidat a hajaddal, és masnit kötök a végére (nem a hajad végére!) Na csókollak...
Tény és való, de ez a tükörbenézegetés az első menésemen volt jellemző. Lehet, hogy alapvető fogalom, de nekem nem mondta ezt senki, igaz, én se törtem össze magam mindennemű infó után. Mikor Henrik elmagyarázta a helyzetet, és elkezdtem gyorsulni, onnantól már hallottam, ha valaki jött mögöttem. Nagyritkán, ha egyenesekben belenéztem... De a srácok tényleg figyeltek egymásra, szóval egyrészt meg is nyugodtam, másrészt a hátul közeledők kikockázták maguknak, hogy hol tudnak elkerülni, így leszoktam a tükörről.
Egy megjegyzés: "Lassan vettem a köröket, igyekeztem betanulni a pályát, és sokat néztem a tükröket. "
Tükröket illik minimum behajtani, de inkább leszerelni, és semmiképp nem nézegetni. Aki lassú, az még úgy is lassú, hogy előre figyel. Ha még meg is osztja a figyelmét a pálya és a tükrök közt, abból baj szokott lenni.
Szépen tartod a saját íved, a saját tempódban, a darage meg úgyis kikerül,
Ha a gyár nem írja a cserét, az azért van, mert a csavar az előírt meghúzási nyomaték hatására nem szenved maradandó alakváltozást. Akkor pedig többször felhasználható. Kockázat nélkül.
Ha írja a cserét, az azért van, mert gyakorlatilag a csavar belepusztul a meghúzásba.
Állat...állat!
De ezt nem csak kitaláltad ugye?
Te Pályapéló....
Te megkockáztatnád? Marha nagy meló egy blokkot szétszedni, és összerakni, majd utána nemsokkal kikönyököl(nek) a hajtókar(ok).
Nekem van sztorim bár autós, egy ilyen visszatett csavarsorról, ami miatt a hajtókarok szabályosan eltüntették a motor alját.
Ettől függetlenül lehet a gyár nem írja elő a csavarcserét.....
Túl vagyok a Team SIKARI pályanapon, amit az EuroRingre szerveztünk a bátyámmal. Elfáradtam, és a lábaimon alig állok még most is. A fülemben még mindig ott cseng a GSX-R-ek, és a Kawasakik visításába olykor beledörmögő Ducati 999R hangja...
Könnyű szülés volt. Februárban egy teljes délutánt rászenteltünk az elképzelések, álmok tárgyba vételének, és az eltelt idő alatt az EuroRing vezetőségével egyetemben kiforrott a végső ütemterv. Időközben megoldódtak az apróságok, minden a helyére került. Imák százai hangzottak el péntek délután: Csak legyen jó idő szombaton!
"Minden kezdet nehéz..." - olvastam valahol facebookon egy nagy szívfájdalmú tini bejegyzését, ez suhant át a fejemen is a pályán csordogáló esővíz, és a szűnni nem akaróan zuhogó eső láttán. A pályán körözgető Repsol Honda, és a nakedes cimborájának látványa talán mégjobban elkedvetlenítette a 40-50 fős, összegyűlt társaságot. A bátyám és a vezetőség rögtönzött megbeszélésen tanácskoztak a folytatásról, egyedül Szabó "HH Taylor" Henrikben élt még a remény teljes tűzzel: Még lehet itt jó idő!
És a régi motorosnak lett igaza. A jó Isten valamikor késő délután kelhetett fel meghallgatni az imáinkat, mert szinte azonnal eloszlatta a felhőket, és a nap százával küldte meleg sugarait a pályára. Élénk mozgolódás támadt a boxokban, sorra gurultak le a platókról a csillogó versenymotorok. Henrik rövid tájékoztatása, és a műszaki beállítások után - külön köszönöm a MAMI iskola segítségét - feldübörögtek a hengerek, és ezzel útjára indult a Team SIKARI rendezvény!
Mosolyogva baktattam a Suzukim felé én is, hiszen ma mégsem a pálinka, hanem a benzin nyomja fel az adrenalin szintet. Izgalom kerített hatalmába, hiszen ez volt az elsőpályázós élményem az EuroRingen. Lassan vettem a köröket, igyekeztem betanulni a pályát, és sokat néztem a tükröket. Henrik figyelmeztetett mindenkit: A gyorsak figyeljenek a lassúkra, a lassabbak ne nagyon zavarják a gyorsabbakat. A létszám miatt biztos, hogy lesz mindenkinek egy tiszta köre. Csoportbontás nem volt, ám ennek ellenére soha nem volt tele a pálya. Örültem, hogy mindig optimális létszámban motoroztunk.
Amit megtudtam a eddig a pályázásról, kanyarodásokról, alkalmazandó technikákról, ívekről, mindent bevetettem. Ennek ellenére, mikor egy jó félórás folyamatos menet után a boxban majdnem leestem a földre, a rogyadozó térdeim miatt. HH kisegített: A túlfeszítés, és a helytelen testtartás okozta a fájdalmakat. Megmutatta a helyes testtartást, ellátott néhány speckó tanáccsal, majd utamra engedett. Körről körre gyorsultam, és azonnal megszűnt minden fájdalmam. Végre mosolyogva élveztem a körözést annak ellenére, hogy mindenki megelőzött, lehagyott. De nem adtam fel, próbáltam fejben összerakni a képet, a nap végére sikerült is. Ritkán jöttem le, mert hajtott az adrenalin, a gyakorlás tüze. Ennek csak a sárgán világító benzinlámpa vetett véget: mára ennyi volt a dal. Később a tesóm ZZR1400-asával mentem fel a pályára. Rémálom volt vezetni. Sehogyse fordult úgy, ahogy én akartam, nekem nem volt elég sportos a kormánypozíció, és a 600-ashoz képest is igencsak lassúnak éreztem magam. De azért becsületesen lecsaptam vele 10-15 kört körübelül - vasárnap délután meg kaptam sorban a dicséreteket telefonon, hogy sokkal jobban fordultam a Zizzerrel, mint a Gixxerrel. Érti ezt valaki?
Bár volt két piros zászlós baleset, a mentősök szerencsére végigpihenték a napot. Egy GSX-R600 K6 landolt a hátsó hosszú egyenes melletti sóderágyban, illetve egy V2-es nakedbe rohant bele a cél utáni első balosban egy motoros, aki csúnyán bukfencezett. Szerencsére mindkét motoros jól van.
A nap kellemes meglepetését Hajósi Norbi okozta, aki magával hozta a legfrissebb SuperBike magazinokat. Az emberek hitetlenkedve nézegették, hogy az újságban szereplő ZX-7RR-t éppen előttük szerelik a MAMI szerelői, készítették fel a pályázáshoz. A boldogságban úszó bratyesz természetesen kiszolgálta közönséget, megmutatta a Legenda nyergében is, hogy mentek anno a superbike-ok a világbajnokságon.
Kiváló napot zártunk. A 60 adagnyi, bogrács babgulyás, és a pálinka elfogyott, csak úgy mint a SuperBike újságok. A MAMI szerelői mindenkinek segítettek. Henrik mellett tiszteletét tette Papp Laci, Hajósi Norbi, a tesztmotor színeiben Kovács Tomi.
A kalocsai, és a keleti végekről érkező motorosok kitettek magukért, sokszor látványos versenyzést bemutatva. Köszönöm nektek, hogy eljöttetek.
Rendesen elfáradtam a nap végére. Otthon a kégliben csak vonszoltam magam. Az éjszakámba még belefért az is, hogy elmentem Sterbinszkyre, de az már egy másik történet...
Az első rendezvényünk abszolút sikeresnek mondható, minden motoros fülig érő vigyorral ment haza.
- Lesz-e II. Team SIKARI SportBike Day?
- Naná.
Mindet visszateheted, ha kiszedésnél nem sérült, csak ahol volt csavarragasztó (ha volt) oda tegyél újra..) Mondjuk a hajtókaroknál az alsó csavarokat én cserélném újakra, de lehet még azt sem kell, viszont a gyári nyomatékok nagyon fontosak a csavarok meghúzásakor, mert ha túlhúzod tönkre is teheted a csavart, és a hozzá tartozó belső menetes részt is.
Ezeknél a motoroknál ez elég gyakori probléma, mert mindenük ki van grammozva, és hamar szakadnak a menetek, meg nyalódnak a felületek..... Komplett tömítőszettet is vennék hozzá, mert azok (a hengerfejtömítés kivételével) nem nagyon szoktak egyben maradni.
Jó gányolást!
Jaja...csak kell 1-2 apróságot pofoztatnom rajta, mindíg ott csináltatom a motorom.... sajna tavaly csak 2000 Km szaladt bele, de mentségemre (meg szerencsétekre...) alig voltam magyarországon.
Ha csak rá is nézel, ha ott jársz és megtudom, összefonom a karjaidat a hajaddal, és masnit kötök a végére (nem a hajad végére!) Na csókollak...
Mindenkinek pofáraesésmentes motorozást,...pöcstalicskák!