Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem ilyesmire nincs szükségem hiszen ZX-10R-em van.
Mégis miért kellett volna? A gyári tengely egy bizonyos konfiguráció, a K5 tengely meg egy másik konfiguráció. Beszereled, működik, jó napot.

Azt persze biztosítani kell, hogy mechanikailag működjön: Forduljon át egyáltalán, ne lépjen le a bütyök a nyomótányérról, ne lebegjen el a szelep. Lévén a GSX-R K1 és K5 között nincsenek jelentősen megváltoztatva a méretezések, csak az utolsó problémával kellett foglalkoznom (hogy ne lebegjen el a szelep).

Ehhez elméletben a fokoló tárcsa sem elég, mert elvileg karakterisztika regisztráló pad kell, amivel a bütyökfüggvényt le lehet rajzolni. Elméletben deriválni is kell ezt a függvényt (sok sikert). Elméletben. A gyakorlatban azonban egyiket sem kell, ha élünk azzal a feltételezéssel, hogy ez a munka mind a K1 mind a K5-ön eredetileg el volt végezve a gyárban és a kapott két gyári rugóállandó mindkét motorba megfelelő.

Így viszont be lehet írni az értékeket egy táblázatba és a szeleptömegek lemérése után meg lehet határozni azt a minimális rugóerőt, ami a biztos működéshez szükséges. És én ezt megtettem. A kapott eredmény alapján megnéztem melyik az a GSX-R rugó, amivel a legjobb a konfig: Kiválasztottam az első olyan rugót, ami teljesíti a minimumot. Mivel a valóságban ez egyben azt is jelenti, hogy a szükséges rugóerőt nem csak eléri, hanem releváns mértékben meg is haladja a K4-es 750-es rugója, ezért holtbiztos lehettem abban, hogy a motor nem fog szétrepülni. És nem is repült szét.

A fokolás maga meg innentől fogva érdektelen, mert amit töltésben ad a K5 tengely azt elfogadtam akkor is ha esetleg nem az a legeslegideálisabb.

Nincs olyan hogy egy tengelyt fokolni kell. Csak lehet. Ha akarod. Jelen példában ezt nem akartam. A motor egyébként pont olyan lett mint terveztem (persze a közép-nyomatékot megsirattam. )

Amúgy Te magad Feri és ddt500, Ti csináltatok már vezérműtengely tuningot a két szép kezetekkel?
Ez nem is kérdés,hogy sokkal jobb lesz ha a végdobot rendszerre cseréled,de persze ha össze van hangolva.
ezt nem tudom, mert nem tetettem soha k5-be k7 tengelyt, de nem véletlen változtattak rajta!
Igen ez természetes, csak azért kérdeztem, mert ha pl a végdobot komplett rendszerre cserélném, nem-e többet nyernék. Bár ugy hallottam elég jók a gyári leömlők is. Termeszetesen minden módositás szakembernél padozva stb...
Biztos érdemes, de az nem csak ugy van hogy az egyiket kiveszed és beteszed a másikat, ehhez már szakember kell, hacsak nem akarod hogy gyengébb legyen a motorod, vagy hogy robbanjon a blokk!
És szerinted érdemes lenne cserélni őket, vagy csak a kipuff tengelyt?
Vagy lenne más amivel egyszerűbben, olcsóbban nyernék pár lovacskát?
Full gyári motor, a rövid exupos Yoshi gyári dobbal.
cső
K7 1000 kipufogó 8.9mm 280 fok
szivó 9.6 mm 290 fok
Szia!

Le tudnád írni, hogy a K7-nél ezek az értékek, hogyan alakultak?
Érdemes lenne K7 tengelyt tenni K5-be?
kicsi Tájszon
Cápa!
De már meg is találtam és nem baj ha te is tudod!
K1-K4 szivó. 9.00mm 289 teljes nyitási fok
kipu 8.00mm 266
k5-k6 szivó 9.60mm 295
kipu 8.30mm 275
a többit újabb modellt nem irom (K7-L5) mert téged akkor nem érintett, és hosszú lenne le írni, de ha kiváncsi vagy szólsz és elküldöm!
De ugye nincs harag, sem rám, sem Tibire, mert kérdeztünk?
faszé emberkedel
hát persze bogyesz majd még én sajnálak meg
szegénykém két szer is lerugtalak hozzáteszem,véletlenül
az ne fájt tőlle a lábam
Értem, semmi gond, csak nem akarod elárulni a titkony nyitját, mitől megy nagyon jól 1 k1 1000, de semmi baj, én csak beszélgetni akartam, mert nem ismerem annyira a k1 1000-et, de azt én sem igazán értem, amit DDT 500, Tibi cimborám sem ért, hogy nem kellett fokolni a k5 tengelyt bele?
héj........nehogy megint fel pattanyon a lábas
pedig szétesixer
akkor mégsem ugy
Ez igy nem teljesen igaz, k5-től L5-ig minden új modell nél vátozott mind 2 vez. tengely, kivéve a K9 szivó meg egyezik az L2-5 el, csak 2 vez. fokkal meg késleltették, a kipufogó meg az L2-5-nél 1 tizeddel többet nyit be, mint a k9, de 1 vez. fokkal kevesebb a nyit!
Mentem.
Kiszámoltam amit kellett, csak unom feri keresztkérdéseit, meg azt, hogy hülyét akartok csinálni belőlem. Ő nyomja a Végh-Tech féle tananyagot én meg megcsináltam a blokkot. Nem gondolom róla, hogy a világ töke, de nekem megfelel. És pontosan tudtam, hogy nem fog szétesni.
Az szép lenne, főleg hogy a szivón van a felső holtpont jeladó stiftje, és a szivó majd 1 mm-el többet nyit be!