Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát az érdekes lenne...

Belsőégésű motor, égés során korom keletkezik ami a hengerfalon levő olajba beleragad. Azért 6e Km alatt nem ártana ha lenne valami barnás színe, nem fekete mert az sem jó már de ez sem, hogy szinte olyan színű mint új korában.
Lehet nem volt mit lebegtetni?
Azért ez nem biztos, hogy olyan jó...
Az olaj egyik legfőbb feladata, hogy lebegtesse a szennyeződéseket.
Az általam linkelt tesztben az egyik legjobb olaj a Mobil 1 Racing 4T ami nálunk is elérhető 15-50 viszkozítással, és egész elfogadható áron.

Adatlapja:

http://www.mobil.com/Australia...
Közúton használom,szeretem a kanyargós szerpentines részeket(és keresem is )Utcán nem érzem visszalépésnem a 2004-esR1 után,a yamaha nyomatékszegény alsó fordulaton,olyan 8ezer felett megy igazán,mikor megvettem előre 1-el kisebb lánckereket tettem hogy javuljon a helyzet.A750 K7 morcosabb alul,vicces de érzetre jobban megindul kanyarból kifelé ugyanabban a fokozatban mint az R1 Könnyedebben is fordul.
A yamaha fékei jobbak,még igy is hogy most cserélték az új főfékhengert a visszahívási akcióba.Előtte meg katasztrófa volt,hetente légtelenítettem...
A Fuchs többféle olaját próbáltam több motoron(Z750,FZR1000EXUP,R1,négyütemű nagy endúrók,kétüteműek) az utóbbi 8 évben és eddig bevált A váltó kifejezetten jó volt.
Kb.25000km volt az R1 órájában mikor ezt leengedtem belőle,6000km-es olaj:PRO4 15W-50.Közúti használat,olajfogyi abszolút nem volt.A jobb oldali pirosas szinű olajcsepp az új,a bal oldali barnásabb de teljesen átlátszó a 6000km-es.
Tudtommal az Eneos maga fejlesz,a yamaha gyári olaja a Yamalube=Eneos. http://totalcar.hu/info/2014/0...
600-ad után brutál érzés lesz bármelyiket is fogod választani. Annyi,hogy az R1 kicsit gyengébb,de nem fogod érezni, viszont a fékjei sokkal jobbak. (ha R1, akkor 2007-2008-ast)
R1hez képest mekkora visszalépés volt (ha az volt egyáltalán) a 750? Ezres gixerre vagy R1-re akarom majd cserélni a mostanit, csak azért kérdezem h mi volt a gond a Yamahával.
10w40 300v-nél én is észrevettem, hogy 3-4ezer km után elkezdi csipegetni, 5ezer körül mikor megnéztem 2 decit utána kellett önteni. Nincs mese, 300v 3ezrenként cserés. Adok egy esélyt a 7100nak következőnek.
2002-es zx6r ben eddig Motul 10w50-et használtam.
Érdemes lehet kipróbálni az Eneost 15w50-et?
A könyve engedi használni 20w olajat is.Egy 2002-ben gyártott 13 éves motornak biztosan megfelelne.Nem az ára miatt hanem mert a Motult csipegeti. Kb 15 000 km alatt fogy el a pluszban vásárolt 1 liter olaj,3 csere
BMC sportlégszűrő eladó 10e ft-ért 05-06-07-08-évj-hoz jó.Posta oké.Érd:zoli_motor@freemail.hu
A Fuchs olajaknál kiemelten figyelnek a váltó és a kuplung működésére, ráadásul jó áron vannak a termékeik. Tulajdonképpen azt lehetne mondani/vélni, hogy a Silkolene sorozat az egyik legjobb kapható alternatíva. Ki lehet fizetni és jó dolgokat nyújt/ígér.
Egész biztos, hogy a gixxernél is beválna. Az Eneos ráadásul nagyon kedvező áron van mostanában. Én azért nem vágtam bele, mert attól tartottam, hogy ez "nem igazi japán" olaj, csak bérgyártásba kiadott termék, vagy valamelyik nagyobb konszern pl. a Mobil-1 licensze vagy ilyesmi. Ez csak egy elképzelés lenne, de HA véletlenül igaz, akkor az Eneos olaj ára alapján mindjárt okom lenne feltételezni egy gyengébb minőséget. Mivel nem kevés volt róla az infó, inkább maradtam annál ami bevált. (Minden hasonló esetben így döntök. Ha valami működik és tetszik, azt nem variálom.)
Nekem 750 K7 van,mikor megvettem a motort power1racing volt benne de nem tetszett a váltója mert az előző motorommal(R1,2004)sokkal finomabban lehetett váltani(a jellegzetes kuplunghangról most ne beszéljünk )A 750-be Fuchs-t tettem,és a castrolhoz viszonyítva álom lett ,könnyedén olajozottan veszi a fokozatokat,csendes(de lehet csak azért volt szar a power1-el mert el volt használódva az olaj? mivel 1.5 éve állt a motor.
Variációk 15W-50re.R1,rn12-be utcán ezeket használtam.R1-nél bevált, könnyed váltás,csendes motor.GSXR-nél nincs velük tapasztalatom.
A 300v csúcskategóriás olaj, gyakorlatilag verseny olaj. Egyrészről igaz rá, amit mondasz, hogy csakis hibátlan illesztésű gépbe lehet beletenni. Másrészt a versenyolaj minőségét (szerintem) nagyon sokan tévesen értelmezik. Azt gondolják, hogy az olaj teljesítményszintje azt jelenti, hogy az elképzelhető legeslegnagyobb terhelésnél is vígan védi a motort. Lehet, hogy így van, de én egész máshogy értelmeztem a prospektusban írtakat (amit most nem tudok idézni, más is megtalálja). Szerintem a 300v-nek az a lényege, hogy (versenysportban is) elfogadható kenést biztosít a lehető legkisebb fizikai ellenállás mellett, ettől nagy teljesítményű. Gondolom mindenki érti, hogy a két dolog között mi a különbség.

Azt, hogy a váltó meghal 300v-vel nagyon könnyen el tudom képzelni. Melegen a 300v nagyjából a hidegvízzel azonos folyékonyságú, tuti, hogy a forgó fogaskerekeken nem marad rajta úgy, mint egy jó kis vastag olaj. Aztán, ha nincs ott a filmvastagság, akkor kenés sincs, hisz a váltónál nincs ott a szivattyú ami kitömné a rést...

Én nagyon sokáig Motorex Synt-Power 10W-50-et (és néha 10W-60-at) használtam. Okoknak gondoltam:
- nem annyira "híres" olaj, talán kevesebben pancsolják
- korábbi tapasztalatom alapján jó minőségnek tűnt, mindig megfelelt krosszmotorban is és a gyár nagyon jól kiszolgálja a motoros kultúrát más dolgokkal is (minden folyadék amit használok Motorex)
- jó áron adták
- jó volt vele a váltó

Most először nem ez van benne, hanem Motul 7100 10W-40 (W-50-t akartam de nem kaptam pont). Indokaim:
- A Motorexet ette a motor. 99,9%, hogy ez nem az olaj hibája, mert ki voltak fingva a szelepszár szimmeringek (és eleinte a Motorexet se ette), de hátha a Motul kevésbé ízlik neki hosszú távon (persze kicseréltem a szimeringeket, de a szelepvezetőket nem, szóval csak össze van taknyolva úgyse fogja sokáig bírni).
- Bizonyos olajak hamar lefolynak, más olajak szeretnek jobban fennmaradni az alkatrészeken. Amelyik jobban fent maradós, azt nehezebben húzza le egy kicsit kopottabb lehúzógyűrű és így szépen lassan eszegeti a motor. A Motulról azt mondták a Prop-Technél, hogy szépen leszedi a gyűrű és mindig tiszták maradnak a gyűrűsáncok. A Motorexet meggyanúsítottam, hogy nem ilyen, ugyanis az nagyon fentmaradós fajta - ami mellesleg óriási áldás hidegindításkor (nagyon hamar elaludt vele az olajlámpa gyakorlatilag az első motorpöffenéssel együtt).
- Idő közben nagyon megdrágult a Motorex.

A váltó egyértelműen a vastagabb olajjal jobb (szerintem ez minden motorra igaz). Akár egy 20W-60 (ilyen is van Motorex, csak borzasztó drága) baromi jó lehet a váltó szempontjából, szerintem.

A gond csak az, hogy ott a kuplung is, aminél pont fordítva van. Nagyon vastag olajjal elcsúszik a kuplung, cserébe de ha már végre összefogott, akkor alig akar kioldani. Vékony olajjal jól fog, de megsül és porlik, aztán tele lesz korommal minden. Ez egyébként is egy kényes kérdés a GSX-R1000-ben, mert a kuplung nem egy jól sikerült része a blokknak.

Szerintem bármely elfogadható minőségű (és nem túracsopperbe való) 10W-40 olajjal kielégítően működik egy gixer. 10W-50, 10W-60 olajakkal nyáron kicsit komfortosabbá válhat, ajánlanám. Az igazán király talán egy 15W-50 olaj lenne, de ez a variáns alig van a piacon.

Sima floriol.Nem a kukoricás annak fura az íze.
Én az R6-ba használom a Motul FL 300V-t és abban nekem jónak tűnik, igaz nem próbáltam még mással ezért viszonyítani nem tudok.
Viszont több ismerősöm is mondta hogy ezzel az olajjal olyan a motorja mint írtad, ezért úgy gondolom ez csak a fiatalabb még nagyon egyben lévő gépeknél lehet megfelelő. Már ha kell egy ilyen olaj bárkinek is utcára mert szerintem tök felesleges annak ellenére hogy a mai napig ez van a Yamahámban.
Gixxerbe is Motult használok 10W50-est.
Nem rossz de itt sincs viszonyítási alapom. Viszont a váltóm elég hangos vele, ezért lehet jövőre próbát teszek a Castrol-al.

Cápa!
Neked mi van most a gépben?

Illetve kinek mi vált be utcai használat mellett, értem ezt inkább a váltóra, úgy mint zaj vagy váltási nehézség?
Angolul tudóknak itt egy egy elég komoly olajteszt!

http://wpc.1c96.edgecastcdn.ne...

A 300V nagyon jól védi a hengert, szelepeket, golyóscsapágyakat, de a fogaskerék kopás borzalmas, nem felelt meg a teszten!

A Castrol ami a cikkben szerepel, megegyezik az idehazai Power 1 RAcingel, megnéztem az adatlapjukat.

Régen egyébként 7100-at használtam és teljesen jó volt, de a gyakori pályázás miatt 300V-re váltottam, viszont ez a fogaskerék kopás nem tetszik.
Nem kell vele egyet érteni - a leírtak miatt nem is fogom zokon venni - de saját ítélőképességem szerinti legrosszabb olaj ami eddig a GSX-R1000-ben volt a Motul 300v 10W-40 FL. Gusztustalan sz..r volt vele a motor, úgy zörgött, mint egy lógó belű kertitraktor és a váltóval olyan élmény volt váltani, mint a 46 éves Jawámon. Magas fordulaton fülsüketítő visítást jött mindenhonnan. Ki is szedtem 2000km után és raktam bele szépen normális utcaimotor olajat.
Ez pontosan így van ahogy leírtad és csak két dolgot kell figyelni egy átlag motorosnak: olyan típusú olajat vegyen ami a motorba való és eredeti legyen.
Szoktam nevetni az olyan embereken akik vesznek egy motort rengeteg kilométerrel úgy,hogy semmit sem tudnak az előéletéről és határozottan kijelentik,hogy Ők csak Motult fognak belerakni és véletlen sem vennének olyan szart mint a power 1.
Lehet,hogy úgy hajtották bele a motorjába az 50-ezer kilométert,hogy végig szabályzáson,meg egy keréken ment és csak Castrolt látott és mégis szépen muzsikál a motor.
Olajról objektív véleménye senkinek sem lehet, mivel nincs ember aki olajak tucatjait próbálná ugyanabban a motorban mindig ugyanolyan körülmények között, mindezt tucatszor kilométer 100ezrekig, a végén mindig újragenerálozott motorral majd újabb 100ezer a másik olajjal, hogy el tudja dönteni melyiknek megfelelőbbek a paraméterei. Mégis honnan tudná bárki?

Két dolog érezhető csak: A kuplung és a váltó viselkedése. Mindkettőre igaz, hogy "hideges" időben 10W-40 körül jobb, "meleges" időben 10(15)W-50(60) körül jobb. Viszont ennek az érzésnek sajnos nem sok köze motor részt kiszolgáló kenőképességről.

Én megelégszem a következőkkel:
- előírt teljesítményspecifikációjú olaj
- előírt, vagy magasabb meleg viszkozitással (főleg nyáron)
- ne legyen csontos a váltó
- ne legyen hangos a blokk

A többi hit és vallás kérdése, ami Magyarországon sokszorosan fontos. Nem csak azt kell elhinni, hogy az olaj amit választottunk az bizony marha jó, nem árt abban is hinni, hogy tényleg az van a dobozban és nem rézgáliccal színezett Carrier Botond 10W-20.
Én is a 10W50-es olajat részesítem előnyben de nem azért mert sűsűbb (adott hőmérsékleten) mint kell hanem azért mert mivel gyilkolom/gyilkoljuk a gépet ezért az esetlegesen magasabb olajhőmérsékletű olaj sem "hígúl túl".
Persze az is lehet hogy az ahogy én/Mi használjuk a vasakat nincs semmi jelentősége.
Olaj kényes téma, mind máskép gondoljuk/értelmezzük/tapasztaljuk de mindig kíváncsian olvasom mások véleményét róla
Hűtés, kenés szempontjából nem az a jó, ha nagyobb mennyiségű olaj mozog a rendszerben adott idő alatt, a "sűrűbb" olajnak nagyobb lesz a nyomása, rendben, de én nem alapjáraton használom a motort általában...