Na, ez már egy érdekesebb kérdés! A fejlődést megnézheted a gsxrzone-n, ahol látszik az is, hogy a tengelyek paramétereit (mélység és nyitásszög) ritkán változtatták egyszerre az egyes generáció-ugrások alkalmával, sőt! Az is ritka volt, hogy a szívó és a kipufogó tengelyek egyidejűleg változtak volna. Óvatos duhaj volt a Suzuki. (Hagyta megélni a Yoshimurát is. )
A k5-7-9 és L5-ig min a szivó mind a kipufogó tengelyeknek tudom a teljes paramétereit! De a k1-4 tengelyeket nem tudom, csak kiváncsi vagyok mivel tundak többet a tengelyek k5-től, mert k7-től is folyamatosan fejlődött a k5-höz képest, de utána nézek most már hogy a k1 tengely mit tudott akkor!
Nem volt szükségem erre. Ahhoz, hogy beépíts K5 tengelyeket nem kell tudnod a fokolást, csak azt, hogy befér-e vagy sem. Ha érdekel, akkor persze lemérheted, de engem nem érdekelt. Csak a nyitási mélységet vettem figyelembe és csak szeleprugó kiválasztásához, hogy ne lebegjen el a szelep. Ez a része megvalósult, a többit meg elfogadtam úgy ahogy alakult. Jól alakult, legalábbis nekem tetszik.
Így van,használattól bebarnul,később pedig feketedik az olaj.Gondolom közúti használatnál ahol keveset van 10.000 felett a fordulat(főleg egy ezres motornál),kevésbé használódik el,később fog feketedni.A 6000km-es olaj(PRO4 15W-50) nem pirosan jött ki az R1-ből(ha jobban megnézed)hanem barnán.Csalóka lehet a kép ahol egymás mellett van a két olajcsepp a fényes krómlapon.Valószinűleg ha használva lett volna 6000 után még +3,4,5ezer km-t akkor feketedik be...
Nálam egy olaj max.6000km,bármilyen szinű is.
Csak 1 kérdés, amikor beépitetted a k5 tengelyeket a k1-be, mennyi a difi a kipu és a szivó k1 és a k5 tengelyek nyitási mélysége között és a teljes nyitási szögek között, MERT UGYE EZT MÁR FOKOLNI KELLETT FOKOLÓ TÁRCSÁVAL, és az ezt megmutatja, legalább is a nyitási szögeket?
Persze ez igaz és értem, de valahogy el kellett neveznem azt az izét, nem írhattam nyolc sort csak emiatt. Azt próbáltam lefesteni milyen jópofa volt úgy a motor. De tudom, hogy szar, mert K1 és a többi erősebb. Majd ha minden héten hatan legyorsulnak szólok.
Én csak kérdeztem, és véleményt mondtam a tesztről, de attól ha a vezérlés el van tolva valamerre, attól még a tengely nyitási szöge és a nyitási mélysége ugyan az marad, ettól még nem lesz nyomaték tengely, csak esetleg nyomatékra volt valamellyest fokolva! De egy ilyen trükk, ha nincs a 2 tengely vezérlési idelye összhangban pl. a kompresszióval, préshézaggal, stb. sokszor könnyebb rontani a dogokon, mint hozni rajta! Ezzel nem azt akartam mondani hogy te is rontottál a motorodon, biztos nem, ha jól ment a K1! De sok olyan próbálkozást láttam már a 15 év alatt gyors. versenyeken, hogy rosszabbul mentek a motorok egy házilag próbált fokolás és vékonyabb fej tömités berakása után, és pár esetben még szét is robbant jó pár blokk is! Véleményem szerint Magyarországon 2-3 ember tud TÖKÉLETESEN sportmotoron vezérművet fokolni, de ez csak az én véleményem! De tudom, most megint okos voltam, és nem kell itt nekem leckét adni!
Nem azt mondtam, mi mennyit számított, hanem azt, hogy mi volt. Amúgy érezhető volt, ugyanis amióta meg a K5 tengely van benne (ami ellentéte) ugyanazzal az áttétellel is csak árnyéka önmagának. Jó 1000-1500 fordulattal később kezdődik a bugi. (Igaz, nagyobb bugi kezdődik. )
-1,+3 mellett semmiféle vezérműtengelyt nem érzel meg. Legfeljebb azt ami nem működik.
Visszarakod a gyári áttételt és búcsút inthetsz a nyomatékhegynek.
A V2-ek nyomatékossága meg népszerű tévképzet.
Nyomatékrugalmasságban egy SP-2 soha nem veszi fel a versenyt egy GSX-R1000-el. De. Lehet, hogy 40-től 60-ig jobban gyorsul.
A régi Superbike TV adásban egyszer megcsinálták az éles tesztet 60-180 között. Kapott valami 20m (vagy motorhosszt?) a V2.
Még ha nyomatékosabb is lenne a kisebb fordulatszám miatt jóval hosszabb áttétel kell ugyan ahhoz a végsebességhez így amit nyernek a vámon elveszítik a réven.
A Masterbike-on szoktak felrakni görbét a sebességhez tartozó nyomatékértékről és az 1200-es Ducati messze legalul van. Ha jól emlékszem.
Nem azért írtam, hogy elkezd megmagyarázni a leckét. Tisztában vagyok vele. Amúgy késleltetve volt a szívó (meg valamennyit a kipufogó is talán, bár mérhetetlenül kis különbségek lehettek és nem is mértem, csak úgy ímmel-ámmal).
Megkérdezhetm mi az a nyomaték tengely, mert én már találkoztam pár tengellyel amit GSX-R 1000 hez gyártottak, ill. átköszörülték a gyárit, Németben vagy Angliában? De még név szerint nem hallottam nyomaték vez. tengelyről! De véleményem szerint egy izmos motort nem le áttételezve kell tesztelni, mert úgy egy gyári blokkos is sokkal erősebbnek tűnik mint ami valójában! Inkább a gyáritól még hosszabb áttétellel kell egy izmos motort tesztelni. Akkor kell megmutatni a foga fehérjét, hogy forgassa le a 6-odikat amikor jóval valós 300 fölé van a gépezet áttételezve! :)
Próbáltátok volna a jó kis K1-et a nyomatéktengellyel, -1+3-al. Harmad gázon 5000-nél kezdte magát hátratornázni egyesben, gyakorlatillag 20 méterrel elindulás után. Pár nyomatékbombát direkt húztam vele (TL1000R, VTR1000 SP1, talán RSV is volt Eringen), mondom lássuk mit tudnak fatraktorok. Semmit.
Így van. Tapasztalataim szerint 100-150km után már bebarnul. Később meg átvált feketébe. A jobbfajta olajok megőrzik az eredeti árnyalatukat de barnás-feketék lesznek.
Ha egy piros olaj 6000km után pirosan jön ki a motorból az legalább is érdekes. Akkor le se kell cserélni nem?
Pedig R1-ben az a legjobb széria,de már korábban én is leírtam,hogy nem nagyon marad el a K9-emtől,de ha én megyek vele akkor nem teljesíti ki a vágyaimat,mert jócskán harmatos alsó tartományban.
Ez nem túl tudományos.
Nálam egy olaj max.6000km,bármilyen szinű is.
Visszarakod a gyári áttételt és búcsút inthetsz a nyomatékhegynek.
A V2-ek nyomatékossága meg népszerű tévképzet.
Nyomatékrugalmasságban egy SP-2 soha nem veszi fel a versenyt egy GSX-R1000-el. De. Lehet, hogy 40-től 60-ig jobban gyorsul.
A régi Superbike TV adásban egyszer megcsinálták az éles tesztet 60-180 között. Kapott valami 20m (vagy motorhosszt?) a V2.
Még ha nyomatékosabb is lenne a kisebb fordulatszám miatt jóval hosszabb áttétel kell ugyan ahhoz a végsebességhez így amit nyernek a vámon elveszítik a réven.
A Masterbike-on szoktak felrakni görbét a sebességhez tartozó nyomatékértékről és az 1200-es Ducati messze legalul van. Ha jól emlékszem.
Ha egy piros olaj 6000km után pirosan jön ki a motorból az legalább is érdekes. Akkor le se kell cserélni nem?
1 rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...
2 rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...