Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, mondjuk az jó amikor pl. 5000km-t mennek úgy, hogy kiszakadt a papír csak sose nézik meg.
Ezért volt bigoneoszi válasza sokkal értelmesebb. Ő azért ellenzi, mert nincs kedve sűrűn takarítani. Tökéletesen elfogadható válasz, mást is ismerek aki így gondolja. Én is gondolnám így szívesen, de az én talicskámat sajnos egyébként is szerelni kell, tehát nekem mindegy.
Az az irritáló, hogy úgy beszél, mintha a kimotorozhatóság határa pontosan 143LE lenne, azaz a ZX-9R gyári teljesítménye. Én ugye, aki nem motorozom ki a 160-at se feleslegesen tuningolok. Ő persze utolsó szálig kimotorozza a 143-at. De nem tesz be sportszűrőt, mert a 145,1-et már nem lehet kimotorozni (mellesleg mondom, a ZX-9R-en már eleve "sportszűrő" van, gyárilag).

Vida Tibinek meg légszűrő sem volt a ZX-10R-ben. Zsírral kikenték a légszűrőházat oszt annyi. Igaz, hogy full kittes volt a motor és évente 500km nem ment vele. Persze bőven 190Le felett volt keréken.
Én úgy gondolom, hogy egy gondosan kezelt sportlégszűrő védi annyira a motort ha nem jobban mint a gyári amit 12000km-ként cserélsz (mert az van a manualban).
És valóban. Sok kicsi sokra megy. Ha már 1000-es motort vettem akkor menjen is!
Ezt nagyon szépen leírtad Azzal meg én is úgy vagyok,hogy kézzel lábbal kapálózok minden egyes plusz lóerőért,mert olyan jó érzés amikor az ember rá mar a gázcsutkára és a motor tudja a dolgát a "nem tudod kimotorozni" szövegtől meg föláll a szőr a hátamon,mert ennyi erővel az átlag embereknek elég lenne ha a gyárak csak 250-es 4T gyártanának,mert hát a profikhoz képest milyen gyengén csapatunk azt meg még mindig nem nagyon értem pontosan,h mit is jelent sok ember számára a "kimotorozás"
Lassan, de vagányan.
Egyedül kigyorsításon van KAPCSOLATBAN (ez kimaradt ) a kettő!
Nem is ez a lényeg. Amikor kimotorozásra hivatkoznak, akkor nyilván a kanyarodásra meg a fékezésre gondolnak. Ilyenkor pont hogy nem a motorerő a kérdés, hanem a gumi meg a futómű. Semmi köze a motorerőhöz. Nincs összefüggés a kimotorozás és a motorteljesítmény között. Egyedül kigyorsításon van a kettő, ott meg szerintem vállalható a tudásom. Mellesleg ez az tucai menet 1%-a. Tehát tök értelmetlen erre hivatkozva minősítgeni másokat. Ha béna vagyok, akkor majd később adok gázt. Ez tök mindegy, ha ZX-9-et kell utolérni.
ráadásul te utcán pont ki is motorozod a gépet (pályán lassabban mész).
van hideg és meleg alapjárati csavar ha olyan, mint a k5
letestel az indexed szerintem.
Csak azért írok Neked, mert nem tetszik a hozzáállásod. Csontikovit nem kell megvédenem. Nincs rá szükség, mert Te nem voltál figyelmes és Ő éppen a sportszűrő ellensége, csak amelyik kommentre Te reagáltál abban véletlenül megemlítette más okból. Ha visszaolvasol rájössz, hogy Ő ugyanazt gondolja, mint Te.

Inkább magamra veszem, én ugyanis sportlégszűrőzök.

A sportszűrő is át van itatva olajjal, pontosabban be van fújva azzal a cseppképzős sprayel, ami direkt ilyen célra való. Ilyen tekintetben tehát nincs különbség a sportégszűrő és a ZX-9R szűrő között, szerintem helyes volt a hivatkozás.

Mindkettőt ismerem és mindkettőnél pontosan ugyanazt tapasztaltam eddig: A szűrő tele van dzsuvával, a szűrő mögött az ugyanilyen olajjal kifújt szűrőházban egyetlen árva porszem sincs soha.

Mellesleg a papírlégszűrő ha nagyon telítődik átenged. Amikor már folytja a motort, akkor komoly vákum alakul ki és a papírba evődött porszemek szépen lassan átvándorolnak a papíron, átszívja őket a porszívó. Az olajjal befújt szűrőknél ez soha nem tud előfordulni, azok inkább teljesen eltömődnek, de port akkor sem engednek át. Ez nem válasz semmire, csak megjegyeztem.

A terepmotorokon is ilyen van, azok pedig néha látnak port. Ott is az van, hogy csak nagyon löszös talajon, 2 órás versenyen enged át. De ez a pordózis tízezerszerese annak, amivel a sportmotor találkozik.

A ZX-9R-en is éppen azért van jó nagy olajos szivacsszűrő, mert a papír túlzottan fojtaná a motort és a ram-air nem dolgozna olyan szépen a karburátorokkal, mint így. A GSX-R is torlónyomásos szisztéma, ez se bánja ha nem fullad.

Egyébként a tapasztalat szerint legyen szó bármely márkáról (K vs. S) komoly blokkhalál (váltó vagy főtengely csapágyazás probléma) tud jelentkezni a 60ezredik kilométer után, aminek a javítási költsége egyébként is tetemes és egyébként is szét kell hozzá szedni az egész blokkot. Henger kopás mérhetetlen ilyenkor, dugattyú kopás éppen mérhető, de a limiten bőven belül van. Akkor is ez történik, ha valaki sportszűrőt használ és akkor is, ha egyáltalán nem használ szűrőt. Kérdem én, akkor mi is az a fenyegető veszély, amit a sportszűrő jelent? 200 helyett 100e km után fog elkopni a dugó? Igen, lehet. (Nem így van, de legyen.) A gond csak az, hogy addigra pont másodszor lesz csapágyas a motor, a váltó atomokra esik szét. Két motorgenerál kell addig, de ha ez sem akkor (csak a Te kedvedért) legyen 100-nál az első! Ez tényleg időszerű. Akkor dugót cserélsz és go tovább. Marha nagy probléma...

A sportszűrő a tuningolás egyik eleme. Keveset nyújt, önmagában pedig szinte semmit. De sok kicsi sokra megy. Pl. az én motoromban minden változtás mondjuk 1,5 LE-t hozott. De én 10 dolgot változtattam meg. Mind a 10 olyan, hogy csökkenti a motor élettartamát, de én mind a 10-et boldogan bevállalom emiatt, mivel pontosan a fenti összefüggések alapján engem nem érdekel, hogy 60 vagy 160-nnál kell-e generálozni. Ha meg tudnám csinálni 220LE-re 22ezres élettartammal, biztos azt csinálnám. De ez pl. az én dolgom, szerintem. Én sem vonlak kérdőre, mért csinálsz ezt vagy azt.

Merthogy ennek semmi köze amúgy a "kimotorozáshoz", ennek az irígységhez van köze. Abban a pillanatban, hogy akár egyetlen egy helyzetet is találok motorozás közben, ahol a maximális teljesítményt ki tudom használni (pl. 5. fokozatban tök egyenesen, üres úton) ez már "feljogosít" arra, hogy több erőt akarjak, ha nekem ahhoz van kedvem. Mert ez az én dolgom. Szerintem.

Persze lehet röhögni rajtam, hogy nem tudom kimotorozni. Szerencsére ez nem számít, amíg én úgy gondolom, hogy ki tudom.
Te eltűntél, mint beteg szamár a ködben, nekem kellett tartani a frontot. Nyilván hülyeséget mondok, ha ő a képről levágja a tudnivalókat én meg "természetesen" nem nyitogatom a tudástárat ilyenek miatt (nem vagyok annyira elszánt, mint Te, hogy Kambodzsából hazatérve még manuált olvasgassak hajnali háromkor ). Látod, nekem is megvan a magam problémája. Nem elég, hogy diszkólámpa lett a műszerfalból még sportlégszűrő is van benne.
Én ezért dobtam ki belőle, és ment bele a gyári...
Úgysem érzem meg, h 163 vagy 161,5 lóerő...
Nemnem, kvára nem kötelező egy rendszerhez sportszűrő.
Nekem sem lesz benne az. A rák sem fogja 1000km-enként a tankot leszerelgetni...
Te meg mit kábítod ezt a nemnormálist?
Hallod tökfej...mi a faszomért kérdezel baromságokat? Kezd kicsit sok lenni...
Ez egy környezetvédelmi rendszer BAZDMEG, a kibaszott kaliforniai modellekben EGYEDÜL!
SEMMI KÖZE AZ EXUPHOZ TEEEEE!
Csatiiiiiiii Mazzaaaag!
Kb bármi lehet vele.
Biztos, h nem. A 100-assal tök frankó volt a gép. Jobban ment, szebb a hangja.
Köszi a képet...
Így van!
Én sem kényszerìtek senkit, csak mindenki jól elmondta a véleményét.
Kezded már kiforgatni a dolgokat,de a lényeg,h egy jó minőségű sport szűrő ha be van fújva a saját olajával, akkor annak azt a minimális szennyeződés nagy részét meg kell fogni amit a köves úton össze szedsz. De hát az a jó ebben,h senkit sem kényszerítenek a szűrő módosítására
Hát igen ez így van,mert hát ügye a hang mellé erő is kell és az magától nem jön
Mindenképpen, hisz megváltozik pl. a keverék összetétel...

Ha befújok egy kisebb áteresztő képességű szűrőt és egy nagyobb áteresztő képességűt ezzel a sprayvel, akkor mind a kettő ugyan úgy és annyira felfogja a szennyeződést? Nem gondolod komolyan. :)

Na mindegy, ahogy jól esik! Akár túrbóval is!