Dehogynem, csak lehet osztanák az észt...
Csináld azt amit én a CB1000-remnél. Gyárilag 98 lovas volt. Lett belőle kb 130.
Hengerfejben szeleprugók csere, vezérműtengely csere, ECM csere, karbisor csere, szívótorkok csere, légszűrőház átalakít...
Ahogy én csinálnám:
750-es hengerfejből a rugókat, meg vezműtengelyt, meg ECM-et(mivel ez 13500-ig pörög), de ha akarod, akkor a 600-asból is össze lehet kotorni ezeket, mert az meg 14500-ig tud pörögni.
Elsőnek ezek csere, kipróbál.
Ha gyenge, és nem úgy megy mint kéne, akkor Hayabusa injektorsor és ECM...
Ebből tuti, h össze lehet valami jót varázsolni.
130km után villan fel a sárga úgy, hogy rövidebb az áttételem.
Ami mellesleg nem is tudom mennyire csapja be az órát, mert ma 75km-es út helyett 80-at mért. Csundiéktól Kesztölc fele meg már az első ív közepén kiakad a sebességmérő akkor is, ha csak az OMV kúttól húzom neki. Gyári áttétellel meg még vízszintesen sem akadt ki soha, nem hogy dombnak fel.
Nem is tudom. Nekem átlag 7-et eszik, de laza 120-130-as túratempóban 6 is tud lenni. Hogyha a cimbivel(Hayabusás) versenyezgetünk, és végigveretünk mindenhol, akor sem meg 8,5 fölé, nem úgy mint a karbis gépek...
180-200között zx9 nekem mind 6,0-át evett, K6 1000 7-et, hiába sokkal könnyebb. Azt se mondhatom hogy sokat kapott, mert nem volt kormos a kipufogója.
R1 munkába járósan 6,5-et eszik, picit sokallom.
Most elolvastam mit írtam, egy dolog kimaradt:
- A futómű kifejezetten jó a GSX-R-en. Lehet állítani mindenhogyan és nem is hiába tekergeti az ember. Kompenzálja valamelyest a fék alulmotivált mivoltát.
És annak mi köze a sportmotorozáshoz? Hidd el, sok takarékosabb sportgép van. Egy ZX-9R megelégszik 8 literrel akkor is, ha nem engeded a mutatót 200 alá és nem kell a sebességhatárokat betartani ahhoz, hogy 4,5-t fogyasszon. Igaz nem is megy így.
Huh. Ezeket már elfelejtettem. Nem tudom fejből és változtak is az árak. Jobban jársz ha a hivatalos jogszabályokra rákeresel máshol. Saccra azt mondom olyan 80-100 ezer átpapírozni egy ilyen mopedet (biztosítási díjjal együtt). Narancsföldön semmi sem olcsó.
Köszönöm szépen nagyon sokat segitettél. Esetleg még annyit kérdeznék, hogy mennyi az évi papirológia, gondolok itt a biztositásra, esetleg műszaki vizsga meg ami még kell. Köszi még egyszer, azt hiszem jó választás lesz a motor
Mázlid van, épp a gépnél sziesztázok...
Alapjába véve jó véleménnyel vagyok a típusról. Persze olyan hibát, ne kövess el: ne vegyél ár alatt kérdéses állípotú gépet! Ez mindennél fontosabb tanács!
Előnyök-hátrányok bontást nehéz írni, mert ennek a típusnak gyakorlatilag nincsenek hibái. Ami jó vagy rossz benne, az csak ízlés dolga.
Dióhélyban:
- Típushibák nincsenek.
- A váz masszív, meggyőző.
- A többi, de főleg a modernebb sportgépeknél nagyobb méretű, kényelmesebb.
- De mégis kellően sportos és nem nehezebb a mai gépeknél, sőt! Inkább könnyebb.
- Nem kifejezetten fordulékony, de jó kompromisszum a fordulás és az egyenesfutás között. Az esetleges bizonytalanságot gyárilag szerelt kormány lengés csillapító simítja el.
- A fék kellő tartalékkal rendelkezik, de érzetre nem túl meggyőző. Sok típus van, amin jobb élményt nyút a fékezés.
- A blokk kifejezetten nyomatékos és elég aggresszív erőleadás jellemzi: Közép fordulaton nincs vetélytársa.
- Ez maga után vonja azt, hogy a GSX-R fogyasztása nem mondható alacsonynak. Keveset fogyasztani nem szeret, csak szenvedve lehet 6 liter környékére vinni. 7-8-körül szeret enni, határ a csillagos ég, ha húzod neki - mint minden sportmotornál.
- A motor végét gyakorlatilag csak a csapágyasra gyilkolás tudja jelenteni. Ez 50 és 100 ezer km között tud bekövetkezni az előző tulaj habitusától és gondosságától függően. Ezért fontos, hogy jó állapotú motort vegyél, akár drágábban is!
- Ha mégis baj van, Magyarországon ezt a legolcsóbb üzemeltetni, mert viszonylag könnyű olcsó alkatrészt találni hozzá. (Értsd: rohatd drága, de a többi típusé még drágább. )
- 5-6 liternyi csomagtere van.
A GSX-R mindenkinek ajálott aki szeretne egy hétköznapi életben is jól használható, megbízható sportgépet, aminek nincsenek rigojás hülyeségei és a sportmotorok között egész igénytelen, munkagép jellegű. Kicst nyers és kicsit merev cserébe nagy és erős. Tulajdonságait magasabb és/vagy nagyobb súlyú motoros könnyebben kamatoztatja.
Nem lesz vele elégedett az, aki a pokoli csúcsteljesítményt keresi 160LE felett (annak újabb R1, vagy ZX-10 kell). Nem fog tetszeni annak, aki rezzenéstelen, hangtalan, lehellet finoman működő műszert akar (annak CBR, vagy R1 kell). Nem lesz vele elégedett az, aki a 600-as motorok fordulékonyságát várja (annak CBR vagy ZX10 kell).
Lenne pár kérdésem. Jelenlegi motoromat szeretném lecserélni, és pont egy K1 K2es 1000et nézegettem. Érdekelne, hogy milyen véleménnyel vagy a motorról, mennyire megbizható? A fogyasztást mennyire tudod leszoritani? Javitani valók esetleg? Köszi a választ előre is
Mint mondtam minden használható segítségnek örülök. Börs legalább elérhető távolság nekem. De azthiszem erre már csak a tél folyamán kerül majd sor. Most egyben van a gép, nem piszkálok bele. Bár a szelephézagokra rá kéne néznem.
Apropó szelephézag... Oszi, egyszer azt mondtad, hogy érdekel a téma és a Te rakétádon is meg kellene csinálni. Mi a helyzet ezzel a dologgal? Te már megnézted a hézagokat?
Én a helyedben lemérném azokat a veztengelyeket, amiket beleraktál a motorba, és akkor kiderül, hogy mi is az valójában. Ha kell, az ilyen mérésben tudok segíteni. Aztán kiderül, hogy mit hogyan lehetne onnan mókolni. Pl szoktak a kipuff tengely helyére szívótengelyt (akár a gyári szívótengelyed ill egy olyat csak jó állapotút, vagy lehet inkább 600-as vagy 750es gixxer szívótengelyt) rakni, az lényegesen nagyobb a gyári, de általában még a tuning kipufftengelyeknél is. Szívó oldalra meg esetleg a K5/K6 ezres tengelyét be lehet tenni, feltéve, ha a mostani tengelyed nincs akkora (ez mérésből kiderül). És ilyen tengelyeket viszonylag jó áron lehet szerezni. Egy megfelelő fokolással pont magas fordulaton fogsz ilyen módosítással nyerni, mondjuk 7-8000 fölött, alatta meg picikét lesz csak rosszabb.
Csak egy ötlet, én a 750en tervezgetek ilyeneket, de még nem jutottam el a kivitelezésig.
Csináld azt amit én a CB1000-remnél. Gyárilag 98 lovas volt. Lett belőle kb 130.
Hengerfejben szeleprugók csere, vezérműtengely csere, ECM csere, karbisor csere, szívótorkok csere, légszűrőház átalakít...
Ahogy én csinálnám:
750-es hengerfejből a rugókat, meg vezműtengelyt, meg ECM-et(mivel ez 13500-ig pörög), de ha akarod, akkor a 600-asból is össze lehet kotorni ezeket, mert az meg 14500-ig tud pörögni.
Elsőnek ezek csere, kipróbál.
Ha gyenge, és nem úgy megy mint kéne, akkor Hayabusa injektorsor és ECM...
Ebből tuti, h össze lehet valami jót varázsolni.
Ami mellesleg nem is tudom mennyire csapja be az órát, mert ma 75km-es út helyett 80-at mért. Csundiéktól Kesztölc fele meg már az első ív közepén kiakad a sebességmérő akkor is, ha csak az OMV kúttól húzom neki. Gyári áttétellel meg még vízszintesen sem akadt ki soha, nem hogy dombnak fel.
Amúgy van egy ötletem még az erő csiholására. Megírom mail-ben...
És ha gondod lenne vele, keress mail-ben, vagy itt, tuti tudunk segíteni.
R1 munkába járósan 6,5-et eszik, picit sokallom.
- A futómű kifejezetten jó a GSX-R-en. Lehet állítani mindenhogyan és nem is hiába tekergeti az ember. Kompenzálja valamelyest a fék alulmotivált mivoltát.
Mázlid van, épp a gépnél sziesztázok...
Alapjába véve jó véleménnyel vagyok a típusról. Persze olyan hibát, ne kövess el: ne vegyél ár alatt kérdéses állípotú gépet! Ez mindennél fontosabb tanács!
Előnyök-hátrányok bontást nehéz írni, mert ennek a típusnak gyakorlatilag nincsenek hibái. Ami jó vagy rossz benne, az csak ízlés dolga.
Dióhélyban:
- Típushibák nincsenek.
- A váz masszív, meggyőző.
- A többi, de főleg a modernebb sportgépeknél nagyobb méretű, kényelmesebb.
- De mégis kellően sportos és nem nehezebb a mai gépeknél, sőt! Inkább könnyebb.
- Nem kifejezetten fordulékony, de jó kompromisszum a fordulás és az egyenesfutás között. Az esetleges bizonytalanságot gyárilag szerelt kormány lengés csillapító simítja el.
- A fék kellő tartalékkal rendelkezik, de érzetre nem túl meggyőző. Sok típus van, amin jobb élményt nyút a fékezés.
- A blokk kifejezetten nyomatékos és elég aggresszív erőleadás jellemzi: Közép fordulaton nincs vetélytársa.
- Ez maga után vonja azt, hogy a GSX-R fogyasztása nem mondható alacsonynak. Keveset fogyasztani nem szeret, csak szenvedve lehet 6 liter környékére vinni. 7-8-körül szeret enni, határ a csillagos ég, ha húzod neki - mint minden sportmotornál.
- A motor végét gyakorlatilag csak a csapágyasra gyilkolás tudja jelenteni. Ez 50 és 100 ezer km között tud bekövetkezni az előző tulaj habitusától és gondosságától függően. Ezért fontos, hogy jó állapotú motort vegyél, akár drágábban is!
- Ha mégis baj van, Magyarországon ezt a legolcsóbb üzemeltetni, mert viszonylag könnyű olcsó alkatrészt találni hozzá. (Értsd: rohatd drága, de a többi típusé még drágább. )
- 5-6 liternyi csomagtere van.
A GSX-R mindenkinek ajálott aki szeretne egy hétköznapi életben is jól használható, megbízható sportgépet, aminek nincsenek rigojás hülyeségei és a sportmotorok között egész igénytelen, munkagép jellegű. Kicst nyers és kicsit merev cserébe nagy és erős. Tulajdonságait magasabb és/vagy nagyobb súlyú motoros könnyebben kamatoztatja.
Nem lesz vele elégedett az, aki a pokoli csúcsteljesítményt keresi 160LE felett (annak újabb R1, vagy ZX-10 kell). Nem fog tetszeni annak, aki rezzenéstelen, hangtalan, lehellet finoman működő műszert akar (annak CBR, vagy R1 kell). Nem lesz vele elégedett az, aki a 600-as motorok fordulékonyságát várja (annak CBR vagy ZX10 kell).
Remélem tudtam segíteni a döntésben.
Üdv: Cápa
Lenne pár kérdésem. Jelenlegi motoromat szeretném lecserélni, és pont egy K1 K2es 1000et nézegettem. Érdekelne, hogy milyen véleménnyel vagy a motorról, mennyire megbizható? A fogyasztást mennyire tudod leszoritani? Javitani valók esetleg? Köszi a választ előre is
Letört a vége a kuplungkarnál sajna.
Apropó szelephézag... Oszi, egyszer azt mondtad, hogy érdekel a téma és a Te rakétádon is meg kellene csinálni. Mi a helyzet ezzel a dologgal? Te már megnézted a hézagokat?
Csak egy ötlet, én a 750en tervezgetek ilyeneket, de még nem jutottam el a kivitelezésig.