Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Írtam már, a CBR átalakításomat le is fotóztam. R1-et megnézheted élőben. Majdnem széria, felül -10k- bevadul, és leforogja a 13,000-et.
Picit rövid volt a cső (így vettem), de a kipun volt 2 felfogatási lehetőség, elég azzal játszani.
Jól van. Körberágtuk.

Maradjunk annyiban, hogy:
- térkép írást követően elméletileg(!) kialakult a kivehető legnagyobb teljesítmény
- döntsük el, hogy ez most jobb mint a gyári vagy nem?! (remélem igen)
- ha lehetne jobb, akkor abban a fokolás játszik-e szerepet?
- ha igen, a fokolást hogyan kell elvégezni?

és itt a HOGYAN a kérdés, mert erre ezidáig nem kaptam egyértelmű választ senkitől. sem fórumtárstól, sem prop-techtől, sem a netről. (neten max annyi van, hogy mit hova kell tekerni, de azt nemigen magyarázzák, hogy miért)

egyébként a vezérműtengelyek késése a kétüteműek résvezérlése alapján okoskodva igenis nagyobb fordulatra viszi a munkapontot, ha jól gondolkodom. (de lehet, hogy kihagytam 20 paramétert, pl. hogy az injector mikor spriccel a szelepnyitás előtt. szóval rohadt bonyolult ez nekem.)

a tengelyeket úgy láttam késnek

a motorom erősebb is, mint volt (bár pl. predi szerint döglött)

csak nem annyival lett erősebb, mint szerettem volna

és az a gyanúm ez idén már így is marad. se kedvem, se pénzem piszkálni. ezzel is átugrom a 600-asokat a pályanapon, uh. öröm és boldogság....
Én aztán végképp nem tudom mit csináltak. Nem tartom elképzelhetetlennek azt sem, hogy tökéletesen behangolták, egyenes vonal az AFR és egyszerűen ennyit tud a blokk. Csak feltettem pár kérdést amire nem kaptam választ. Végeredményben nem tudjuk, hogy a vezérműtengelyek vannak rosszul elfokolva vagy más hiba van.
Kis ország kis piac. Egyszerűen nem éri meg padot tartani. Az ára egy jobb autóéval vetekszik és a jogtiszta szoftver éves bérleti díjából én elpályázgatok egy évig.
Nem mondtam, hogy univerzálissal csinálták. Csak találgatok, hogy amit írtok, abból mi következhet...

Nálam az volt, hogy odavittem és elmondtam, hogy más veztengely van és szét volt szedve, hangoljják plafonra. Mikor elhoztam úgy tűnt, hogy jobb lett és mivel a térkép írás nem csinál csodát elfogadtam, hogy ez a megoldás. (És feltételeztem, hogy ago megoldása is ugyanez lett volna, mivel jó megoldásból csak egy van a térkép témában.)

Ha nem így van, mit tehetek? A vádaskodás oda-vissza tud működni. Ők is (ago is és bárki más is) mondhatnák, hogy biztos én csesztem el valamit.

Nem mondak semmit amúgy. Megdícsértek, hogy szép a görbém.
Ahogy én sem szidtam senkit, csak leírtam az elveimet.
Én megtettem mindent, ami a készségeimből és a pénztárcámból kifért. Meg van javítva a motor és néhány dolog meg van változtatva.

Normális országban ezután az következne, hogy elviszem a motort a legközelebbi motorszervízbe, ahol felrakatom padra és megkérem őket, hogy állítsák a térképet a az elérhető legagyobb teljesítményre. Kifizetem és kész. Megapok minden ábrát, jelentést, számlát és egyebet, ami után kérdés sem merülhetne fel azzal kapcsolatban, hogy jó lett-e.

Ehelyett van kb. 2 cég, aki foglalkozik ilyesmivel, mert a szervízekben egy teleszkópot nem tudnak előírás szerint szétszedni. A kettőből az egyik annyit kér, amennyit akar talán pont azért, mert a másik ki tudja mit csinál. Kétséges a dolog.

10 éve vannak az országban injectoros sportgépek. Ehhez képest, hogy még mindíg ott tartunk, hogy olajszűrőt tudnak hibátlanul cserélni, ennél bonyolultabb dolognál már mindenki blablázik valamit...

És tök jó, hogy ha az ember beszopja valamelyik magyar céget, akkor még ő a hülye, hogy miért vitte oda...
Ja és a legfontosabb amit be kellett volna tartanod: Ott lenni személyesen! Mert akkor egyből jöhetett volna a kérdés, hogy: "Lambdaszonda? Anélkül, hogy? Univerzális térkép? Muhahaha. Viszlát."
Szerintem.
1. Agó az elektronikához ért leginkább. Ő nem vesz ki főtengelyt nem centíroz, azt a Kulik Csabi csinálja. Ki az a Kulik Csabi? Most váltotta a Végh Janá-t a Tóth Team-nél és ő lett a Németh Balázs új főszerelője.
2. Ők azért nem vállalnak be ilyen dolgokat mert eddig akárhányszor más munkájába nyúltak bele a végén rajtuk csattant az ostor, hogy elbasztak valamit.
3. Én sem voltam ott amikor a Prop-Techesek lemérték a motoromat de a papíron 400-al többet forog mint kéne.
4. Ha elmész Agóhoz egy egyszerű mérésre, hogy megnézzétek egyáltalán kap-e üzemanyagot a blokk sok minden kiderülhet.
5. Én nem szidom a Prop Techeseket csak elmondom a tapasztalataimat.
Ezt én értem és tudom Tibi, de hiába ismételgetjük itt, hogy mit hogy kellene, meghogy jó a prop-tech - nemjóaporptech, ettől még előrébb nem vagyok. Nem tudom a motoromat csavarhúzóval beállítani fülre, valakinek meg kell csinálni... Mit tehetek? Oda viszem valakinek, aki azt állítja, hogy ért hozzá. Leellenőrizni nem tudom, objektív mércém nincs.

Agotól annyit kértem, könnyítse le a főtengelyt, amit kiszedtem. Kérhetett volna kétszer annyit mint Havassy, kifizettem volna, ha ő állítja, hogy jó lesz. Ennek ellenére visszautasította, azt mondta nem csinálja meg azért mert én szereltem ki.

Mi a retket csináljak, ha ott tartunk, hogy az ország 2 legnagyobb nevű szervízéből egyiknél egyáltalán felmerül a kérdées, hogy rosszul csinálnak valamit?! A másik meg nem áll veleme szóba, mert buherátorokkal nem rontja a jóhírét. Szerintem ennek nem így kellene működnie. Hanem valahogy úgy, hogy ezt bárhol meg tudják csinálni hiba nélkül, ahol egyáltalán van fékpad és kérdés sem merülhetne fel, hogy jó-e vagy sem, mert csak jó lehetne. Lehet, hogy csak én vagyok olyen naív, hogy ebből indulok ki. Azt hittem, ha elviszem a motort és megmondom mit kérek, akkor azt a megfelelő módon csinálják meg. Fel sem teszem a kérdést, hogy van-e lambdaszondátok, mert álmomban nem jutna eszembe, hogy nincs....
Szóval ha lenne is minden nyitott rendszerre jó térkép az miért lenne jó a te ismeretlen mértékig elfokolt vezérműtengelyedhez, meg felmart csatornáidhoz?
Olyan nincs. Friss történetem van erről. Tegnap voltam Agónál. Jön a K8 1000 Yoshi slip-on-al. Használt PC3 USB vett az ember. Minő meglepetés netes térkép volt rajta K8 1000 yoshi slip-on címmel. Tehát elvileg pont jónak kellett volna lennie.
Na a dolog ott kezdődött, hogy 2%-os gázállásnál 1500-as fordulatra be volt írva +26% benzin. A padozás után ott maradt +2%!
100%-os gázálláson meg 8000-től végig volt rakva +10%-al. Az sem volt az igazi.
Arról nem is beszélve, hogy szerinted a te általad kimart dolgokhoz hol találsz univerzális térképet? Tuningolt, reszelt blokkod van amihez semmilyen térkép nem jó csak amit konkrétan rá írtak.
És biztos, hogy minden hengert külön kéne behangolni.
Nem voltam ott a padozásnál. A munkahelyemen voltam.
Meg sem fordult a fejemeben, hogy nem tesznek bele szondát, eddig én is úgy tudtam, hogy a padozásnak éppen ez az értelme.
Lehet, hogy ilyenkor csak valami "univerzális" térképet tesznek rá, ami kb. minden nyitott rendszerhez jó?
Akkor mi alapján állítják be az injektort?
Elvileg a kilépő levegő-benzin arányból számolják ki, hogy adott fordulatszámon több benzin kell-e a motornak vagy kevesebb.
Van más módszer is?
Én ott voltam, de nem dugtak bele. Bár nekem csak a teljesítmény lyukakat kellett kiszedniük, mert az exup szelep miatt alacsony fordulaton volt szar. Amúgy sincs O2 szenzorunk...
Ott voltál a padozásnál? Dugtak lambdaszondát a kipufogóba? 4 térképes a beállítás? (Mókolt motornál alap).
hali, valaki egy K2-re hátsó ülést nem tud eladót?
Ha nem akkora lenne, mint egy Jawa Mustang vettem volna. ZX-9R, ZX-7R, ZX-12R, GSX-R1000 volt célkeresztben. Végül ez alakult. Nem bánom, mert jó gép. Az, hogy próbálom buherálni, az már más kérdés.
Nem tudom. Ilyen komplex infókat a prop-tech már nem közöl az egyszerű néppel.
AFR-ed milyen?
Ez kétpupu. A második csak 2Nm-el kisebb mint az első.
Nagyobb a keresztmetszet, amin keresztül a dugattyúk ide-oda pofozzák az olajgőzt.
Benne vagyok.
Mi az a dromedár a nyomaték kupola helyén?
Oké, hogy így vágod. De mi a gyógyszer? Azt, hogy nem jó én is tudom.