Őszinte leszek. Nincs két kilóm ilyesmire. Eleve csak akkor látom értelmét ennek, ha nagyon komoly tuningot nyom valaki. Az akkor meg még sokkal több pénz, többszázezres, milliós téma. Ha lennének millióim tuningra, vennék egy újabb motort azt kész. Rögtön erősebb is. Egy 10 éves K1-4et addig van értelme tuningolni (és addig érdemes elmenni) amíg ez olcsón kihozható. Én pont ezt tettem. És ami pár esztergálásból meg egy kis polírral a gépből kihozható, azt úgy érzem ki is hoztam - függetlenül attól, hogy sose vagyok elégedett egy adott eredménnyel.
Ahogy giszó mondja. Minden leömlőbe egy furat kerül. Nincs négy szonda külön-külön állítanak minden hengert egy szondával. Ezért olyan drága a 4 térképes beállítás. Végh Janánál 190e Ft.
"A vezérműtengely csere ill. ha hozzányúlsz a hengerfejhez szelepekhez az üzemanyag-ellátás szempontjából komoly tuningnak számít." Csak a vezérműtengely más és az is kétséges, hogy önmagában sokat érne. Lejjebb Te magad is azt írtad, hogy ez önmagában még nem csinál nyarat. A szívócsatorna polírozás halottnak a csók, a sportlégszűrő alig valamit számít.
Az vili, hogy hengerenként is eltérnek a dolgok. Amúgy az ECM vezérlőben tudtommal hengerenkénti térkép van már gyárilag is, tehát az hengerenkénti eltérés lehetősége megvan. Persze ebből még nem következik semmi. Egyrészt kell tudni, hogy mit kell beleírni és amit bele kell írni annak el is kell férnie a vezérlő regisztereiben.
Amúgy hengerenkénti AFR-t hogy mérnek? Hogy raknak bele 4 külön szondát? Nincs a kipun semmi lyuk a leömlősoron ahol be lehetne bármit dugni.
A vezérműtengely csere ill. ha hozzányúlsz a hengerfejhez szelepekhez az üzemanyag-ellátás szempontjából komoly tuningnak számít.
Pár éve volt talán az SBK-ban egy cikk ahol a Freon ZX-636-ra csináltak 4 térképes beállítást. Először lemérték mind a 4 henger AFR-jét. 3 nagyjából hasonló volt a 4-ik meg tök más. És ez full bontatlan blokk volt. Tehát ha leemelsz egy gyári 4 hengeres blokkot a szalag végéről abban sem lesz 4 egyforma henger ami pont ugyan azt az injektortérképet igényelné.
Nekem is az ECM térképet írták meg, ami eleve nem lehet tökéletes ill. nem feltétlenül az. Elméleti maximuma van így az üzemanyag többletnek, motoronként eltérő, hogy ez mire elég. Komolyabb tunighoz eleve nem jó - de az enyém nem komoly tuning.
Presze lehet, hogy már most több benyát kérne a mocim, mint amit az ECM túlírás biztosítani tud, így pl. lehet hogy PC-vel vagy akár már FI-Tunerrel is sokkal jobb lehetne már most is.
Hi Tibi,
Ahogy néztem úgy csinálták nekem, h lemérte alapból, h mit mutat a grafikonon, és állított avval a potis valamivel,aztán megint lemérte, majd megint állított. Nekem így csinálta, mert ugye a gyári elektronikát írta...
Addig még sok van. Pályázni is kéne menni valamikor, mert most jó gumi van fennt. Meg ugye éppen összeállt a gép és még nem volt ideje szétesni. Ideális időszak pályanapozni.
Az vili, hogy hengerenként is eltérnek a dolgok. Amúgy az ECM vezérlőben tudtommal hengerenkénti térkép van már gyárilag is, tehát az hengerenkénti eltérés lehetősége megvan. Persze ebből még nem következik semmi. Egyrészt kell tudni, hogy mit kell beleírni és amit bele kell írni annak el is kell férnie a vezérlő regisztereiben.
Amúgy hengerenkénti AFR-t hogy mérnek? Hogy raknak bele 4 külön szondát? Nincs a kipun semmi lyuk a leömlősoron ahol be lehetne bármit dugni.
Pár éve volt talán az SBK-ban egy cikk ahol a Freon ZX-636-ra csináltak 4 térképes beállítást. Először lemérték mind a 4 henger AFR-jét. 3 nagyjából hasonló volt a 4-ik meg tök más. És ez full bontatlan blokk volt. Tehát ha leemelsz egy gyári 4 hengeres blokkot a szalag végéről abban sem lesz 4 egyforma henger ami pont ugyan azt az injektortérképet igényelné.
Presze lehet, hogy már most több benyát kérne a mocim, mint amit az ECM túlírás biztosítani tud, így pl. lehet hogy PC-vel vagy akár már FI-Tunerrel is sokkal jobb lehetne már most is.
Ahogy néztem úgy csinálták nekem, h lemérte alapból, h mit mutat a grafikonon, és állított avval a potis valamivel,aztán megint lemérte, majd megint állított. Nekem így csinálta, mert ugye a gyári elektronikát írta...