Köszönöm a gyors segítséget, de szereztem újat jobb.bal 12be foglalatal,izzóval cakk pakk. Így mostmár hátra keresek fehér búrát, nehogy vizsgán az legyen a bajuk hogy elöl fehér hátul sárga van. Mégegyszer köszi.
Koszonom uram! A telo fekezeskor nem üt fel, nem koppan, csak az elozo motorjaimhoz kepest olyan( maskepp nem tudom megfogalmazni....lágy...) egyebkent 2005 os, 70 e km van benne....ebbol 20 at en tettem bele.....Mindegy szetkapom, a tanacsaid alapjan megvizsgalom, aztan meglatom
Megegyszer koszonom!
A lengéscsillapító alján van egy szelep. Mikor összeül a rugó, akkor kinyit, így gyorsan - csillapítás nélkül - ül össze a telo. Viszont kifelé már a szelep bezár, így az olaj kisebb lyukon túl lefelé folyni, így csillapít. Ha a szelep rossz és bezár, akkor le és felfelé is csillapít. Ha a szelep rossz és nyit, akkor lényegében nincs csillapítás... Ha kivetted a rugót, akkor nyomd össze a telót, majd húzd szét. Ha könnyebb összenyomni, mint széthúzni, akkor működik a szelep.
Progresszív rugókat lehet kapni, ami egyben keményebb és lágyabb is - kis elmozdulásra lágy, teljes összenyomásra viszont keményebb. Csak nem olcsó, pontos árakat nem tudom, de 70-80Ft-ra emlékszem. Ha régi a motorod, akkor bontva próbálkozhatsz fiatalabb rugóval. 600-as rugója hosszabb és lágyabb, tehát 750-est keressél.
Esetleg megpróbálkozhat más típus rugójával. Kössél a saját rugódra egy súlyt és nézd meg mennyire nyúlik meg, ennél kisebb nyúlásút keress. Bár igazándiból nyomást kellene mérni, csak nehezebb kivitelezni.
Mit értesz az alatt, hogy lágy?
1, Fékezéskor összeül a futómű, és koppan
2, Fékezés után mikor felengeded, akkor hullámzik és pattog.
Az olajcsere a második gondodat oldja meg, bár szerintem előbb a magát a teleszkópot érdemes megnézni, mert inkább a szelep ment tönkre.
Az első problémát az olajcsere nem oldja meg, rugót kell cserélned keményebbre, vagy gyárira (mert a mostani rugó kilágyult).
sziasztok! kérdésem lenne: eléggé lágynak találom az első telót
(a rugóhossz tűréshatáron belül van), a gyári 10w-s olaj helyett használt már valaki keményebbet? 15w, 20w?
ha valakinek van esetleg a motorblokkról robbantott ábrája, szívesen venném ha elküldené nekem...köszi
ÜDV. Jobboldali indexbúrát hol találnék. Ugyanis ma kihajtott elém egy biciklis , szerencsére személyi sérülés nemtörtént . Csak a búrám tört ripityára . és 5 cm-en az idom nyilt meg. Használt ,új minden érdékel. Előre is köszönöm.
Maximum körbe ütni szögekkel ha alkalmas rá a gumi,de az se nem 2 ft és aszfalton nem is használható,zajos és veszélyes lehet a többire nézve.Nézegetem ahogy itt a hegyek közt páran nagyon merészek,volt olyan nap amikor a bicikli (most már gurulhatok végre) fara meg akart előzni,valami takony szitált este épp.Vannak esőgumik de az sem az igazi,én nem kisérleteznék,inkább kivárom a már motorozható időt legalább 8-10fok
Téli gumi ! Emlékeim szerint a Németek készítettek kimondottan nagy motorra téli gumit , régebben itt olvastam róla a SportMotoron. Tegnap gurultam egy kört reggel és este is , már nem az igazi !!!!!! Majd 10 C felett . !!!!
békés boldog karit . mindenkinek üdv tasi
Utánvét drágább. Utalással kb 800 Ft a posta
Megegyszer koszonom!
Progresszív rugókat lehet kapni, ami egyben keményebb és lágyabb is - kis elmozdulásra lágy, teljes összenyomásra viszont keményebb. Csak nem olcsó, pontos árakat nem tudom, de 70-80Ft-ra emlékszem. Ha régi a motorod, akkor bontva próbálkozhatsz fiatalabb rugóval. 600-as rugója hosszabb és lágyabb, tehát 750-est keressél.
Esetleg megpróbálkozhat más típus rugójával. Kössél a saját rugódra egy súlyt és nézd meg mennyire nyúlik meg, ennél kisebb nyúlásút keress. Bár igazándiból nyomást kellene mérni, csak nehezebb kivitelezni.
1, Fékezéskor összeül a futómű, és koppan
2, Fékezés után mikor felengeded, akkor hullámzik és pattog.
Az olajcsere a második gondodat oldja meg, bár szerintem előbb a magát a teleszkópot érdemes megnézni, mert inkább a szelep ment tönkre.
Az első problémát az olajcsere nem oldja meg, rugót kell cserélned keményebbre, vagy gyárira (mert a mostani rugó kilágyult).
(a rugóhossz tűréshatáron belül van), a gyári 10w-s olaj helyett használt már valaki keményebbet? 15w, 20w?
ha valakinek van esetleg a motorblokkról robbantott ábrája, szívesen venném ha elküldené nekem...köszi
Heidenau :pl