Sziasztok. Nemrég vettem egy ilyen gépet. Rögtön meg csináltam rajta a kötelező átvizsgálást...
Olaj leeresztő csavar bele van szakítva... Ha az olaj teknőt leszerelem, van e valami kipottyanó alkatrész, vagy gond nélkül vissza tudom majd tenni ha a blokk a helyén van?
Üdv.
Említettem már, hogy én Sírokrol csapatnék vissza, lehet csak én egyedül de egy nap közbeni időszak jól esne. Gőzöm sincs mi fog történni szombat este . Na de próbálok oda érni én is 26-án. Bp.
Mekkora gyárilag az első és hátsó lánckerék illetve milyen lánc kell. Lassan nézek belőlük azért újat,hogy árban mire készüljek. Láncból viszont lehet erősített nézek.
A lánckerekek egyáltalán nem kopottak. Mentem egy kört, lámpánál is megnéztem és jó lett. Igazából úgy néz ki nagyjából, hogy a lánt 2/3-ánál pont megvan a 20-30mm, de 1/3-a feszesebb. Viszont az eddigiekhez képest tuti jobb lett a futása. Mennyit mehetnék így el még?
Vagy éppen az ellenezöje...sokkal alaposabb!
Ugyanis azok a jelölök nagyon sok esetben csalnak, nem pontosak. Inkább azt szokták nézni, hogy a lánc egyenes fusson a lánckereken... Nem véletelen vannak ilyen kütyük (is)...
A feszességet az oldalsztenderre állított motoron végezd üresben. fellazítod a tengely csavarját. és ha nagyon pontos akarsz lenni akkor az állító csavarokat egyformán állítod. Egyszer az egyiken húzol egy negyed fordulatot egyszer a másikon. Amíg el nem éred a lánclógás max 2-3 cm-ét(alaphelyzettől felnyomva 2-3 cm). Utána Visszahúzod a tengely csavarját.
Na, egy számotokra egyszerű kérdésem lenne, de én még nem csináltam.
Szóval laza a láncom. A lengővillához téve egy centit, a lánc teteje, 6,5cm körül van, egészen a 2 centi rovátkáig fel tudom tolni és 7 centiig le.
Az nem tiszta, hogy milyen helyzetbe engedjem meg a tengely csavarjait? középsztenderen sebességben vagy üresben?
Illetve ott a hátsó féknek valami vasrúdja amely szintén a lengővillához van kicsit előrébb csavarozva...az ki kell engedni?
Szóval hogy csináljam a műveletet?
A feszességnél gondolom mindkét oldalon ugyanazon számú rovátkáig állítom hátra, aztán meghúzom a csavarokat...
Nos! A dátum a júli 26 lesz vasárnap!
Az útvonal valami olyasmi lesz, hogy találkozunk a Turul szobornál valamikor kényelmesen a délelőtti órákban (pestiekkel esetleg vagy aki erre jön együtt mehetünk odáig is) utána pedig tolunk egy karikát a Velencei tó körül, esetleg megnézünk pár látnivalót, megejtünk egy ebédet stb...
Ha valaki jelentkezne messzebbről, mondjuk a nyíregyházi bandából akkor persze az időponton korrigálunk, hogy ne kelljen korán kelnie nagyon senkinek!
Akik eddig visszajeleztek:
Ha valakit kifelejtettem akkor sorry...
De ha "csak" ennyien megyünk az is már szép kis létszám :D Persze ha bárki csatlakozik még azt is nagyon szívesen vesszük.
Jó lenne hallani, hogy milyen hangja van 10 kis bocinak mondjuk amikor egyszerre meghúzzuk a szarvukat
júli 26.án megyünk elvileg,legalábbis remélem összehozzuk.
én gőzerővel dolgozom,karbi sor átment egy fürdőn majd ultrahang,a blokk már a ketrecben,épp a kábelekkel bíbelődök.Pont jó hogy nekiálltam motort cserélni,így legalább fény derült mennyi eloxidálódott csatlakozóm van,többek közt a generátoré is,mondjuk eddig lekopogom nem volt semmilyen gondom de jobb megelőzni mint az út szélén vakarózni
van külömbség és nem kevés ... hid el amugy a lég /olajos teknika a 30 évek találmánya nincs semmi másrol szó .. csak arrol ,hogy 1984 ben a 750 volt a gp ben és a suzuki brilirozot de a víz hütés elönye ki jött a pályán ... a suzuki huzot egy nagyot és a gp 750 motort lámpákal indexekel kicsit butitva utcára dobta ,,, evvel világ sikert arratott a gsx r alapja .......... mindenki ismeri
de maga a lég /olaj hütés és a konstrukcio az utcán nagyon élet képes volt a víz hütés még sok boszanto problémát okozot ... ugyan akkor maga a block hibátlan strapa biró ...... a blokot le butitoták .... és hajtot hajot motoros szánt mindent a banditok és a bocik leg nagyobb hibálya a futomü és a váz vasból van és kurva nehéz .. itt ugye a vissza lépés az utcára ... hiszen oda elég a bandit és a boci .. inazuma sikerét a le butitot block nak köszönheti egy átlag motorosnak nem kell több .. így gondolta a suzuki és valojában igaza lett ezzért van még mindig lét jogosultsága ezzeknek a vasaknak
arrol nem beszélve ,hogy a riválisok is sorba nagy ccm -is lég /olajos teknikát tesznek a tura ... motorjaikba
jó napot !
elég szellős az eszem mostanában,neten nem találtam hirtelen konkrét értékeket csak a műveleti process-t viszont mintha pont itt olvastam volna hogy a boci 750 nek a szelephézaga 0,10mm szívó és 0,15kipufogó hidegen,jól emlékszem ?
Annyiban nem korrekt az összehasonlítás, hogy akkor a Honda teljesen korszerűnek számított azzal a technikával, most meg a boci egy kedvező árú, megbízható alapgépnek számít a 750-esek között.
De az teljesen igaz, hogy elektronikus digitális kütyüket leszámítva semmi nincs a mai motorokban, ami ne lézetett volna már 25 éve is. Szóval ha összehasonlítasz egy 60-as években készült utcai motort egy 80-as években készülttel, látható hogy óriási volt a fejlődés. Ha összehasonlítasz egy 80-as években készültet egy mostanival, semmi drámai újdonságot nem látsz. Erről beszélek, hogy ez a baj.
Az 18 eves hasonlat egy kicsit santit!
A boci alapja a 85 - ben vilagsikert aratott gsxr 750 volt 176-180kg szaraztomeggel. Csak hat ahhoz kepest a bocikat inkabb a tehen jelzovel kene illetni, mert nagyon messze esett az alma a fajatol.
Olaj leeresztő csavar bele van szakítva... Ha az olaj teknőt leszerelem, van e valami kipottyanó alkatrész, vagy gond nélkül vissza tudom majd tenni ha a blokk a helyén van?