Első japán vasam, Honda CBX 750F. Sornégy, lég-olaj 93LE, 245 kg. 1984 évjárat.
Suzuki GSX 750F : sornégy, lég-olaj, 93LE, 242 kg. 2002 évjárat.
Ez a fejlődés 18 év alatt.
Amúgy motorszerelő haverom megmondta a frankót, a `80-as vége óta semmi forradalmi újdonságot nem találtak ki a motorépítésben. Könnyebb (ezért drágább) anyagokat használnak, és az elektronikai dolgok fejlődtek -de ezek nem csak a motorépítésben, hanem minden téren- ettől hoznak ki nagyobb teljesítményeket, de ezenkívül semmi. 16 szelep, injektor, turbó, változtatható szelepvezérlés, kompresszor, stb... mind létezett már akkor is. Csak akkor még a tartósság is szempont volt, ha megnézed a régi GS-t, Africa Twint, kimennek a világból, én láttam olyan 900-as Diversiont, amibe több mint 300 ezer km volt. Mostani ilyen kategóriás gépek közül melyikre mernénk rámondani, hogy el fog menni 300 ezret?
A motorgyárak nem azért csinálnak motorokat, hogy nekünk jó legyen, hanem hogy hasznot termeljenek. A bocit is meg lehetett volna csinálni 20-30 kilóval könnyebbre, de akkor nem ennyi lenne az ára, mert azok a műszaki megoldások és anyagok mindig drágábbak.
Még nem alittattam hozza a karbit, gondoltam, eloszor kiprobalom...mivel gyari cső, nem nyitott. A mai 420 km utan azt tudom mondani, hogy nincs sok kulonbseg...talan alul egy leheletnyit gyengebb.
Mas; kiprobaltam hosszutavon azt a csuklokimelo muanyagot....hat...nem az igazi.....majdnem letettem a lantot miatta...egyenes uton tenyleg jo, konnyu beallitani a megfelelo sebesseghez....de ha fekezni kell, foleg ha komolyabbat, na akkor van baj. Teljesen felemelt kezzel lehet csakfekezni, mert ha nem, akkor a gazt is huzom vele....nekem nem jott be...-3000.-, de legalabb tudom, hogy nem ez a megoldas a csuklofajasomra.
Szep estet uraim
Sziasztok! Egyhetes meloval sikerult összekoto csovet barkacsolnom a titan csőhöz, lenyegesen nagyobb a hangja, mint a mi gyari kipuffunak, de rendőrálló, mert rajt virít az E betu...
Ma teszunk egy hetvegi karikát, győr- balaton körbe- győr. Sikerult vennem egy olyan gazmarkolatra pattinthato csuklo kimelo műanyagot, most meglatom tenylegesen segit e?!
Szép napot uraim
rá bizony,szégyellem a pofám de az elmúlt két hétben csak használtam,az időjárás se volt olyan hogy megérje lemosni de most az össze igekötő játszott.lemostam,átnéztem,leszervizeltem,kicsinosítottam a láncot is néztem,ahhoz hogy nem teflonos spray-t használok,2000km-el ezelőtt takarítottam meg,3szor fújtam azóta ezzel a bárdis noname cucccal,egész tiszta maradt,(murvás földutas területen lakom,száll a por mintha muszály volna)
volt egy kis helybeli kergetőzés a hondás kislánnyal.
ez a gumi nagyon bejött,kicsit szögletes már így vettem próba gyanánt de nagyon pengén lehet vele kanyarodni
Kinek van itt fehér bocija? A minap szembe álltunk egymással a Lánchídnál a piros lámpánál?
Előtte meg egy fekete 750-est kerültem a Fő u-ban. Volt nagy integetés
teljes menet felszerelésben vagyok 70kg saccra,innentől kezdve sejthető hogy nem vagyok egy kigyúrt állat blokk nélkül a motort megemelem pár centire és oda forgatom ahol tetszik,innentől kezdve sok magyarázni valóm szerintem nincs,de ha elkészülök eskű leméretem mindenhogy,már csak dafke alapon
nagyobb rajta az idom gőzöm sincs,az enyém 94es ,207kg van a forgalmiba.de már gondolkodóba estem hogy ha kész a bringa elmegyek egy mobil kpm-eshez mérjen már le,kap egy szál cigit.Egy jól súlyozott gép hiába 230-240kg,úgy lehet vele lavírozni mint egy biciklivel.Nekem a csutka kormány meg hogy a pincébe kell lenyúlnom érte pár napig furcsa volt,azóta le se lehet pajszerolni a motorról úgy megszerettem milyen kis kezes bárány,oda teszem ahova akarom.Teljesítmény mérésre is el szeretnék menni mert érdekel mi a valós produktum és hogy pontosan hol adja le a csúcsot
Suzuki GSX 750F : sornégy, lég-olaj, 93LE, 242 kg. 2002 évjárat.
Ez a fejlődés 18 év alatt.
Amúgy motorszerelő haverom megmondta a frankót, a `80-as vége óta semmi forradalmi újdonságot nem találtak ki a motorépítésben. Könnyebb (ezért drágább) anyagokat használnak, és az elektronikai dolgok fejlődtek -de ezek nem csak a motorépítésben, hanem minden téren- ettől hoznak ki nagyobb teljesítményeket, de ezenkívül semmi. 16 szelep, injektor, turbó, változtatható szelepvezérlés, kompresszor, stb... mind létezett már akkor is. Csak akkor még a tartósság is szempont volt, ha megnézed a régi GS-t, Africa Twint, kimennek a világból, én láttam olyan 900-as Diversiont, amibe több mint 300 ezer km volt. Mostani ilyen kategóriás gépek közül melyikre mernénk rámondani, hogy el fog menni 300 ezret?
A motorgyárak nem azért csinálnak motorokat, hogy nekünk jó legyen, hanem hogy hasznot termeljenek. A bocit is meg lehetett volna csinálni 20-30 kilóval könnyebbre, de akkor nem ennyi lenne az ára, mert azok a műszaki megoldások és anyagok mindig drágábbak.