Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Ma végre hosszú pihenés után kivittem megjáratni a bocit és egy kellemetlen jelenségre lettem figyelmes. Konkrétan arról van szó, hogyha menet közben 100-110-es tempónál (5000-es fordulat) ráadom a motorra a refit, akkor egy pillanatra leáll, de a lendülettől mindjárt be is tolja magát és megy tovább, mintha mi sem történt volna. ha a refit lekapcsolom akkor semmit nem csinál. Alapjárati fordulat közelében elég ha csak az indexet kapcsolom fel, akkor is megáll, ami egy kereszteződésben állva kicsit kellemetlen... Szóval a leállás akkor következik be, ha valami elektromos fogyasztót kapcsolok be, de kisebb fordulaton elég kisebb, nagyobbon már nagyobb kell. (5-6 ezres fordulatnál pl az indextől nem áll le, ahhoz már a refi kell.) Mitől lehet ez? Én az akksira gondoltam, mivel egész télen nem töltöttem, csak behoztam a szobába és slussz. Okozhatja ezt egy gyengülő akksi, vagy más lehet a gond? Mielőtt a mocit ősszel eltettem, semmi ilyen jellegű dolog nem volt, hibátlanul ment minden... Ötletek?
Köszi
Bocs a moci 2003-as volt. A gyertya CR9EK NGK, a levegő szűrő moto pro 600/750 suzuki
Sziasztok ! Korábban nekem is 750 f-em volt. 12.000 km-enként cseréltem a gyertyákat, aminek semmi baja nem volt, csak lecseréltem. Ha valakit érdekel 500 Ft-ért adom darabját 4-et 2000 ft.-ért. Motoros áron, ha érdekel van igy levegő szűrő is, belül fehér. Szintén jelképesen 1.000 ft.-ért. annusmoci@freemail.hu, 30/9354656.

Üdv F-esek !
Nekem van eladó,igaz,házi készítésű.Dobozzal együtt adom,az ára alku tárgyát képezi természetesen
Konzol dobozzal
Üdv!
Én mindig itt veszem a gumit.
http://revolutionmotor.motorra...
pl: r17.hu
Sziasztok! Hol vesztek jó árban gumit? Nagyon sokallom a 220€-t 2 gumira.
Szia! Tudnál dobni egy linket? Nem találom Köszi :)
Szia!
Képesmotoron 12000-ért találtam rögzítôkkel gyári Givit. Azonnal megvettem volna, de az enyém 2005-ös és sajnos nem tudom, hogy mekkora alakítás szükséges. Ennyiért szerintem nagyon jó áron volt!
Gumigyűrűket már nem fogod visszatenni, vagy legalábbis macerás.
De jobb cserélni.
kb. 5000Ft egy nyereghez szóló fékfelújító és a két tárcsához kettő darab kell. Egy felújítóhoz 2x2 db gumigyűrű van - 2 dugóhoz, dugónként két gumi.
De előtte vizes 800-as csiszolópapírral, de nem vízzel, hanem olajjal csiszold körbe a dugókat, amíg az összes koszfolt le nem jött.
Ha viszont nagyon kráteres a dugó, akkor inkább olyan felújítót vegyél, amelyben csere dugó is van.
Üdv!
2000-res, tehát a régebbi GSXFhez nincs valakinek valamilyen leírása, rajza, bármije hátsó doboztartó konzolhoz? Nem akarok 25000-ret adni a gyáriért. Köszi :)
Ok, megnézem még állóhelyben középsztenderen is, hogy nem szorul-e, meg majd, hogy melegszik-e...
Köszi a tippeket.

Üdv.: Géza
Ha a próbakör alatt túlmelegszik a tárcsa, akkor én nem szórakoznék vele, mert behúzás nélkül is fejre fog állni.
A csutkakormányos gépeken néha érdemes meglazítani a föfékhengernél a fittinget, mert néha az legmagasabb pont, és ott is tud buborék maradni.
Tehát eresszem le az új fékolajat, belezzem szét a féknyergeket, és szedjem ki belőle a dugókat, amiket takarítsak le, és nyomjam vissza. Majd töltsem fel olajjal, tehát pumpáljam megint egy óráig.

A gumigyűrűk ilyenkor meghalnak, vagy visszatehetők? Azt hiszem vannak ilyen fékfelújító szettek...

Mielőtt megint szétberhelem, és pancsolok a fékolajban, megyek egy próbakört, és ha biztonsággal fog a fék, akkor felülemelkedek rajta, hogy nem olyan egyujjas-fejreállós, mint a Yamahámon volt régen.
Tizenéve dolgoztam lemezmegmunkálós -lakatos cégnél...egy darabig ott, de már nem használom ezt a kapcsolatom...
1-2 hónapja dobta viszont fel itt a fórumon egy srác hogy vállal lézervágásos témákat, és lehet hajlitás is megoldható.(gondolom fusiban) Felvettem vele pár levél erejéig a kapcsolatot, de még nincs töle referenciám...ö az.

A dugattyút a karmantyúja húzza vissza, mert horony szög alatt van kimunkálva, és nyomás ellenében deformálódik a karmantyú, majd mikor megszünik a nyomás visszanyerve eredeti alakját visszanyomja a dugattyút...de ha koszosan visszanyomtad a dugókat, hogy az új betét beférjen, akkor nem fog tudni rendesen dolgozni...ha öreg a fékFOLYADÉK (!) akkor benne levö viz korrodálja az öntvényt, kikristályosodás kezdödik, vastagszik a karmantyú hornyában a kirakodás, mely szintén a kisebb helyszűke miatt gátolja a dugattyú rendes ki és visszamozgását...
Sziasztok!

Köszi a tanácsot mindekinek. Nekem is az jött be, hogy 1-2 másodpercet vártam, és akkor jött fel a levegő, így volt "csak" egy óra.

Jól néz ki az a tartályos kütyü is, abból szívesebben vissza is tölti az ember a kifolyt olajat, mint a kutyakajás konzervdobozból

A goldfren fékpofa hátoldalán van egy acél lemez. Az ott minek? Nekem nem tetszik, már nem ami a kinézetét illeti, hanem minek oda még egy alkatrész?
Ezen a képen látszik:
http://brakecrafters.com/wp-co...
Ha nem fekszik fel pontosan, csak fékezéskor nyomódik hézag nélkül oda, akkor visszalöki a fékdugattyút, és puhább a fék....

Látom az adatlapodon, hogy tervezgetsz jól kinéző kütyüket Solidedge-ben. Ha szabd tudni, hol gyártatod le őket?
CNC-nk van saját, de pl. lemezessel mindig bajban vagyunk, főleg ha egy-egy darab kell valamiből.

Üdv.: Géza
köszönöm
Az ilyen vákuumos szerszámokkal egy picit gyorsaban és tisztábban lehet dolgozni minden esetben.

A fékcsöcserélvel egybekötbe visszanyomkodtad teljesen a féknyergekbe a dugattyúkat, persze miután letakarítottad a fényesre a palástfelületüket?
Ha nagyjából egybevág az általatok tapasztalt jelenség a diagnózisommal, akkor le kéne venni a porlasztószort. Àllítani- ellenörízni a szelephézegokat. Mérni a hengereknél egy kompressziót végnyomást, ezt összevetni a szervizkönyv értékeivel. (nyilván ha kiesik a türésböl akkor azon már csak a vitrin segít) A porlasztóban kicserélni a régi elöregedett összezsugorodott o-gyürüket, tömitéseket. Szemügyre venni az összes tüszelepet, cserélni ami nagyon be van kopva már. Àllitani egy úszószintet. Nyomásprópázni a porlasztókta az üzemanyagcsövön keresztül, hogy mind zár-e mielött visszaszerelitek a porlasztósort. A felmelegített motornál összeszinkronizálni a porlasztókat kb 1700-1800-as fordulaton, majd vissza tekerni az alapjáratott a gyári értékre, és a alapjárati keverékcsavarokkal (PILOT) összahangolni a alapjáraton a sor, figyelembe véve ha valamelyik henger kopotabb.
Valami ilyesmi lenne az üdvözitö megoldás...feéltéve, hogy még nem túlságosan kopott a motor...ha csak felületesen piszkálnak bele, akkor annak nem lesz pozitív eredménye.
köszönöm a választ
mit tehetünk hogy ne hagyjon ki? cseréljük a tűszelepet?
Én is így jártam a fékkel.
Egyszerű a megoldás - ezt a féket házilag nem így kell légteleníteni, vagy csak a végén.
A főfékhengernél, fent, automatikusan légteleníti magát.
Fent gyűlik össze a levegő, a fékcsőben is felfelé mennek a buborékok. Ha a főfékhengerrel lassan pumpálsz, akkor fent kihúzza a buborékot.
Tehát lassan benyomod és elengeded, és jön egy pici buborék, kicsit vársz (1-3 másodperc) és újra nyomod - elengeded.
Ha már nem jön buborék és keményedik a fék, akkor a végén érdemes a munkahengernél is a szokott módon légteleníteni, de nálam ekkor mindig folyadék folyt. Babra munka - 1-2 óráig is eltart.

A hátsó fékkel is hasonlóan szívtam. Új fékcsőnél istennek sem akart végig folyni a folyadék. Egy darabon a fékcső felfelé megy. Végül kiszedtem a hátsó fék főfékhengerét és a fékcsőt felfelé hajtva pumpáltam ki az előbbi módon.
Hátsó féknél két helyen kell légteleníteni - kívül és belül. Ez is szívás lehet, ha valaki úszónyereghez szokottan csak kívül légtelenít, és nem veszi észre a belsőt.

De ezt a légtelenítést csak akkor kell eljátszani, ha üres,új fékcsöveket tesz fel, vagy ha levegővel kifújjod az összes folyadékot a csőből.
Ha már volt benne olaj, akkor alul kiengedem - felül töltöm és közben pumpálom eljárás tök jól megy. Ugyanígy egy féknyereg leszerelésnél és légtelenítés is mehet a szokott módon: pumpál-szorít/kienged-ráhúz.
Miközben jár motor, le lehet húzni a gumicsövet, amivel vissza van vezetve általában a szelpedekli tetjéröl a gáz a légszürö dobozba, és lehet nézni mennyire füstöl alapjáraton vagy fordulaton...
Ha nem mindig megy az egyik henger , akkor jellemzöen az a porlasztó túlfolyik, rosszul zár a túszelep, ez miatt alapjáraton, kisebb fordulaton belefullad az üzemanyagba, erre jön hogy a sok benzin lemossa a kenést a hengerfalról, és az a henger gyorsabban kopik, kisebb lesz a végnyomás, ezért is kihagy, a kopott hengerben a füstgázok könnyen lejutnak a forgatyúsházba, növelve a gartergáz mennyiséget, és ezzel okozva a olajosodást a légszüröházban...
A kihagyó henger gyertyája biztos hogy kormos-kokszos...
nem füstöl, nem eszi az olajat, a gyertyákról nem tudok semmit, ez a faterom gépe ennyit mondott el és kérdezett. annyit tudok még hogy sokszor hármal. és ha jól tudom mindig a 4 henger.lehet ettől is?
Sziasztok!

Már markolatig lehetett húzni ősszel az első féket, azért most lecseréltem fém fékcsőre a 10 éves gumit, amit 4 évente kellene kidobni egyébként is. De nem tudom, hogy ezt hogyan kellett volna feltölteni olajjal, de képtelenség, hogy úgy, ahogy én...

A yamahámnál régen betöltöttem felülre olajat, megpumpáltam a fékkart, szörcsögtek felfelé a buborékok, nyelte az olajat, utántöltöttem, és egy perc alatt kezdett is felkeményedni, kilégtelenítettem párszor lent, és kész volt.

Most nem tudom, hogy mi történt/nem történt, de egy órás szenvedés volt, mire belerecskáztam valahogy azt a pár kupaknyi olajat. Mikor azt hittem kezd keményedni, akkor csak a kezem fáradt el. (Húúúh, ez így furcsán hangzik )
Épp, hogy jött pár apró buborék néha, még lent is próbáltam kínomba egy benzincsővel szívni a légtelenítőcsavarnál, de semmi.

Végül vagy egy óra alatt megtelt, de már féltettem a főfékhenger tömítéseit, mert ennyiszer nem húzták meg az elmúlt 10 évben. Minden apró kis buboráknak úgy öröltem, mintha kutya egy falat töpörtyűnek...

A végeredmény: majdnem ugyanolyan puha szar a fék, légtelenítés után is. Otthagytam pihenni még egy hetet, hátha csak telejesen felhabosodott már az olaj, és nem lehet így légteleníteni sem, meg a fékpofa is új, lehet annak is be kéne kopni, de elég aggasztó.

Járt már így valaki?

Üdv.: Géza
Köszönöm, hogy írtál szerelőt, már előtte is Őt szerettem volna megkérni, emailben beszéltem is már vele. :) A gumival kapcsolatos probléma észrevehetetlen lett, ahogy tanulgatom a motor kezelését, kicsit határozottabban kell fogni, és tartja az ívet szépen. Metzeler 110/70 van elöl, hátul 150/70 Bridgestone bt23, ha jól emlékszem (hátsó hamarosan csereérett lesz). Michelin Pilot Road 2-est szeretnék előre 120/70, hátra 150/70est. Ha van valakinek tapasztalata ezzel a kombinációval, szívesen meghallgatom. Köszönöm! Széles utat!