Az nem igen fog leürülni ebben a felállásban.
A porlasztók alján van vízszintes helyzetben 2-2 db kúpos csavar. Ha azokat megnyitod az úszóház alján, akkor teljesen le fog ürülni az üzemanyag a porlasztóból. Ha teszel alá kis konzerves (tiszta) dobozt, akkor fel is tudod fogni a kb fél -fél deciliter benzint, visszaönteni a tankba. Öntsél mellé valami üzemanyagrendszer tisztítót pl: Spuri az egyik legjobb! Utána a csavarokat tekerd vissza. Ehhez a motort nem kell (nem szabad) beindítani, a benzincsap "on" vagy "res" állásban legyen. Ha ismét használni akarod akkor a beindítás előtt teszed "PRI" állásba. Ilyenkor a motor beindítása nélkül tud folyni a megkerülő ágon a benzin, feltöltve a karburátorok úszóházait. Egy fél perc, után már lehet indítózni.
A tömítések kiszáradása miatt nem kell aggódni, mert ahogy részben kipárolog az állás alatt a benzin, úgy sem lesznek benzinben, viszont a benzinből kicsapódó adalékok a benzin párolgása után visszamaradva, eldugítják a teljesen vagy részlegesen is akár a fúvókákat. 8-10 évente nem árt amúgy sem lecserélni a tömítéseket, főleg mostanság az etanol tartalom miatt sokkal jobban igénybe vannak véve.
Az a kérdésem lenne,hogy télire eltenném a Bocit és a karbikbol kijáratnám a benzint,de a tankot tele hagynám.Hogy csináltam? Ën úgy gondoltam,hogy pri állásban leűritem a rendszert utánna tele öntöm a tankot ami már on állásba lenne. Igy üres karbik ës tele a tank. Jól akarom csinálni? Vélemënyetek?
Pár észrevétel...a üveggyertya funkcionál rézalátét nélkül is. A müanyag hatlapos csö, és a tükrös toldása elegendö nyomatékot biztosít a betekeréshez és kivételhez. Csináltam nem egy 1200-es banditot, nem mondom, hogy nem volt kellemetlen dolgozni vele, de müködött. A lényeg hogy nem kell túlhúzni a gyertyát, és akkor a gyertyakábel toldással ki-be lehet tekergetni. A tükröt meg be lehet állítani, hogy lehesen látni a szint, meg közben a keverékcsavart is tudd tekerni.
Igen, csak árnyékos-(sötététebb) helyen látszik a szín.
A gyertya azért hasznos, mert feljebb is meg tudod nézni a keverék szinét, annélkül hogy 200-al kéne menned, meg ad egy távpontot.
Ha 3000-nél megtorpan az már nem az alapjárati rendszer hibája, ott már a tolattyú dolgozik a membránnal, és lehet meg van kopva már csúszka, és lassabban tud kialakulni a nyomáskülönbség, mert nagy rés...
Szerszámokat megkaptam, de kb. egy hétvégi napom volt idáig szerelésre. Hol beteg voltam, hol éppen dolgozni kellett hétvégén, hol esett az eső...
Kipróbáltam az üveggyertyát... Nem igazán felhasználóbarát:
- elég halovány a fénye, így napsütésben semmi sem láttam. Alkonyatkor már egész jó volt, de akkor a motort nem láttam
- a gyertyára rá kell tenni egy kábelhosszabbítót. Ez egy fémspirál némi műanyag bevonattal. Hát olyan szépen ugrált át a szikra a hengerfejről, hogy alkalmatlan volt a használatra. Rátettem a hozzáadott fekete-csövet ekkor nem ugrált a szikra, de már csak felülről lehetett belenézni - a karburátor pedig oldalt van, a tekerendő csavar pedig alul. Zsiráfnak nem születtem, egyszerre látni és tekerni nem tudtam.
- adtak hozzá valami tükröt, amivel oldalról is lehetne nézni. Olyan a kialakítása, hogy a tükör felső része pont a gyertyapipa aljáig tart. És persze átugrott rá a szikra -- én meg üvöltve körberohantam az udvart, mert a tükörről az egyik kezemre, a másik kezemről meg motorra ugrott a szikra. Onnantól kidobtam a tükrös szart jó messzire.
- A gyertya kisebb mint egy igazi gyertya, a gyertyakulcsba nem "ragad" bele, úgy kellett kipiszkálni, meg külön a rézalátétet. A kábelhosszabbítót külön kellett rátekerni. 4-5 szerelésre, már kezdett szétesni a kábelhosszabbító.
Vettem a külön gyertya csőkulcsot, amely belül lyukas, így nem kell leszedni a kábelhosszabbítót. Még keresek rá egy valami tisztességes szigetelőt (zsugorcsövet), így remélem már nem kell rá a fekete árnyékoló cső, a hengerfej meg fényes annyira, hogy a gyertya fénye jobban látszik. Így már végül magam is láthatom hangolás közben.
A szerelés vége az lett, hogy asszony nézte felül, én meg tekertem alul. Így sikerült mind a négy hengert a kék-sárga színre beállítani, legalábbis az asszony azt mondta, hogy már lát sárgát a kék szín mellett- onnan vissza egy negyedfordulat a pilot csavarral, és kész.
Ezt az akciót sikerült tök sötétben befejezni, és hullafáradtan.
Sajnos nem tökély a beállítás, mert lassú gáztekerésre ugyan veszi a fordulatot a motort, de hirtelen gázra 3000-nél megtorpan.
Szerintem a súbertűn kellene emelni, de előtte elakartam vinni egy körre, hogy terhelés alatt hogy viselkedik a motor - ki tudja-e pörögni magát a motor, máshol is megtorpan stb.
De az egészre nem került sor, mert másnap zuhogott az eső, utána meg mindig volt valami fontosabb, vagy épp beteg voltam.
Ebben a típusban gyárilag sosem volt ABS.
Szóval igen nagy barkácsolással lenne megoldható az ABS.
És félő, hogy mire sikerül behangolnod, addig a szakállad is megőszül.
Mert autóval ellentétben a két kerék forgási sebessége üzemszerűen eltérhet egymástól, főleg döntve. Ilyen az autónál nincs, ha fékezel, akkor bármely kerék szögsebessége eltér a másiktól ott már beavatkozik az ABS. Motornál viszont finomra kell hangolni mikor és hol avatkozzon be.
Inkább vegyél egy motort, amelyen gyárilag van ABS - jobban jársz.
Ez most lehet hogy értelmetlen kérdés lesz! Egyre jobban érzem a bocit (mozgását, gyorsulását, kanyarodását, fékerejét), ezért egyre jobban húzom neki és egyre többet cikkázok a kocsik között (ésszel, még nem dudáltak rám e miatt), ezért egyre jobban érdekel a motoron való biztonság is. Szerintetek utólag lehetne ABS-t szerelni bele?
Az én gyári dobomat valahogy az előző tulaj megbuheráltatta, nem sokkal lett hangosabb de szép hangja van és túrázások alatt nem fejfájdító. Városba jampiskodásnál azért jobb lenne egy yoshimura! :D
A gyári doboknál nem igen szokott ilyen "lehetöség" lenni. Azok így vannak minösítve, és biztosítva a beavatkozás ellen.
Eddig sem volt legális, most meg már igen közel van Mo.-on is a szigorítás a zajszennyezéssel kapcsolatban. Szerintem jobb nem piszkálni. Csak felesleges kiadás maga az utángyártott dob, ami ráadásul felborítja a karburálást is, így még annak is lesz egy utánhangolási költsége. Ha meg nem lövöd hozzá a nyitott dobhoz, ahogy általában nagyon kevesen teszik...szarabb lesz mint volt, és károsítja a motort.
Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy 2004-es boci gyári kipuffogójából a végnél ki lehet-e húzni a benne lévő szűkítő-hangtompító csövet? Jó lenne egy kicsivel morcosabb hang, de ha lehet előbb ezt próbálnám meg (ha kivitelezhető) mint sok tízezerért venni valami sportdobot. Ha ki lehet venni, kell hozzá valami célszerszám, vagy csak egy fogóval elég esetleg megfogni a szélét és kihúzni.
Köszi
A porlasztók alján van vízszintes helyzetben 2-2 db kúpos csavar. Ha azokat megnyitod az úszóház alján, akkor teljesen le fog ürülni az üzemanyag a porlasztóból. Ha teszel alá kis konzerves (tiszta) dobozt, akkor fel is tudod fogni a kb fél -fél deciliter benzint, visszaönteni a tankba. Öntsél mellé valami üzemanyagrendszer tisztítót pl: Spuri az egyik legjobb! Utána a csavarokat tekerd vissza. Ehhez a motort nem kell (nem szabad) beindítani, a benzincsap "on" vagy "res" állásban legyen. Ha ismét használni akarod akkor a beindítás előtt teszed "PRI" állásba. Ilyenkor a motor beindítása nélkül tud folyni a megkerülő ágon a benzin, feltöltve a karburátorok úszóházait. Egy fél perc, után már lehet indítózni.
A tömítések kiszáradása miatt nem kell aggódni, mert ahogy részben kipárolog az állás alatt a benzin, úgy sem lesznek benzinben, viszont a benzinből kicsapódó adalékok a benzin párolgása után visszamaradva, eldugítják a teljesen vagy részlegesen is akár a fúvókákat. 8-10 évente nem árt amúgy sem lecserélni a tömítéseket, főleg mostanság az etanol tartalom miatt sokkal jobban igénybe vannak véve.