Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sztender kapcsoló nem ázhatott be?
Biztosíték a önindító reléénél?
Sziasztok!
Ha valaki tud valami okosat mondani, akkor segítsen rajtam legyen oly rendes! Történt ugyanis, hogy a téli pihenő előtt ugyebár lemostam a bocit. Félretoltam, hogy szépen hadd száradjon, csepegjen, majd kb 1 óra múlva indultam volna vele teletankolni és akkor jött a meglepetés. A motor pöccre beindult, járt is teljesen normálisan kb 20 másodpercig, majd egyszer csak minden előjel nélkül leállt, de úgy, mintha kulccsal, vagy vészleállítóval leállítottam volna. Ezután mikor újra akartam indítani, akkor semmi. Az önindító semmit nem csinál, de ami érdekes, hogy minden elektromos kütyü a mocin hibátlanul működik a helyzetjelzőtől a dudáig, csak az önindító van a legnagyobb csendben. Felhívtam szakszervízt tanácsért, azt mondták hogy az elmondottak alapján nem lehet nagy baja, csak valamelyik kapcsoló kaphatott egy kis vizet azok közül, amelyek blokkolni tudják az indítást. A kapcsolókat hajszárítóval átfújkáltam, de semmi nem változott. Van valakinek valami ötlete, vagy várjak egy-két napot, hátha a szervízesnek igaza lesz és az a fránya kis víz elillan. Jó lenne valami okosat hallani, mert már az agyérgörcs kerülget, hogy csak egy vízcsepp a baja, vagy valami sok tízezres vacak. Aki tud nyugtasson meg! Előre is köszi a válaszokat!
Szia!
Köszi a választ! Azt esetleg nem tudod, hogy vállal-e maszekban szervízt?
Szia!

Ha jól tudom, most pont náluk dolgozik a Fejér Gábor. Őt nyugodtam merem ajánlani. 16 éve ismerem, sokat szerelt nekem, korrekt szakember.
Bontott Suzuki GSX 750-F alkatrészek. Katt ide!

Csak azok vannak, amelyek fel vannak töltve. (doboz, konzol nincs)
Sziasztok!

Tavaszra tervezek a Bocira egy nagyszervizt, amiben lenne karbitisztítás, szinkron, szelephézag ellenőrzés/állítás meg egy általános átvizsgálás a kopó alkatrészek, olajcsere mellett. Tud valaki mondani szervízt Pécs környékén, ahol korrekt áron korrektül dolgoznak? Egyenlőre a Pécsi Suzuki szervíz, az Enduro motorosbolt szimpatikusnak tűnik, már voltam náluk érdeklődni, rendesek, korrektek voltak és kb 5-6 órás munkát saccoltak a mocira mindennel együtt, ami nekem nem tűnik rossznak. Van valakinek tapasztalata velük? Vihetem hozzájuk a vasat, vagy van esetleg a környéken más is, ahol érdemesebb lenne próbálkozni? Mindenképp azt szeretném, ha megbízható, korrekt szerelők nyúlnának a motoromhoz és nem a lehúzás lenne az elsődleges céljuk.
Előre is köszi!
Sajnos nem a benzin betöltő van eldugulva...
De jövő héten ismét jön a vénasszony nyár, kipróbálhatom a motor 10 fok feletti hőmérsékleten is.
"Mindenképen ellenörizni kéne , nem csak a üzemanyagszüröt, de a tanksapka szuszogóját is, mert sok esetben az is el lehet tömödve."

Ezt kipróbálom, hazafelé kinyitom a tanksapkát.
Az OMV-nél tényleg jobb lehet a benzin legalábbis szerintem mert a céges kocsiba mindig Mol-os benyát tettem de most pár hete lecserélték a mol-os benzinkártyáinkat omv-sre jobban nem megy az autó viszont a fogyasztásom jobb lett.
Amik eszembe juttottak...
Mindenképen ellenörizni kéne , nem csak a üzemanyagszüröt, de a tanksapka szuszogóját is, mert sok esetben az is el lehet tömödve.

Olyan nem lehet, hogy tolattyún lévö tüket , nem azonos magassága állítod be. Különben ha visszanézed, vagy keress a neten karbi diagramokat, ahol látszik, hogy melyik egységnek hol van számottevö hatása a porlasztásra-keverékmilyenségre, a tük poziciója, talán a felsö harmadban fejti ki hatását, te meg odáig most el sem jutottál.
Az olyan káros anyagok mint CO, vagy NO, ami a kipufogó gázban van, a kilépés pillanatában az odavezetett levegövel tovább tudjuk oxidálni, azaz pl kevésbé káros CO2 lesz belöle. Továbbá a dobban lévö katalizátorok müködését segíti biztosítja.
Az eltávolításával, kb annyival fog jobban menni a motor,mint amennyivel könnyebb lesz azon szerkezeti egységek nélkül.

(Mondjuk annyira nem kéne örülni, hogy a te motorod több káros anyagot bocsájt ki..., de ez hozzáállás meg lelkiismeret kérdése, akár csak egy zajszennyezö sport dob)
Értem
Azaz mégsem hogy minek ez de örülök hogy az enyémen nincs
PAIR rendszer (második levegő rendszer) - 19 számú cső van egy T elosztóval a 4. hengerre kötve. A másik vége pedig a benzincsapra.

http://www.mrcycles.com/oempar...

Amit én értettem meg belőle, esetleg valaki javítson ki:
- kipufogó rendszerbe megy bele (még a blokkon/hengerfejen belül)
- csak szívni tud innen levegőt az 1. jelű légszűrőből, amikor a kipufogóban nyomáscsökkenés van (lökéshullám elhaladt). A kipufogóba jutó friss levegő károsanyag-kibocsátás csökkenést okoz.
- viszont a vákuum vezérli mennyit szívhat, ha vákuum van, akkor lezáródik ez a szelep. Azért kell lezárni, mert részterhelésen (vagy motorfék üzemben) bedurranhat a friss levegőtől. A boci karburátora nem zár le, motorfékezés során is ad benzint, így esetleg a tökéletlen égés a kipufogóban is folytatódhat, amit a friss levegő csak megzavarhat.

Egyébként ha valamiért beszart ez a rendszer, akkor egyszerűbb kikötni. Egyes vélemények szerint még jobban is megy tőle a gép.
Milyen szuszogó szelep csöve van neked rákötve a 4. hengerre?
Az mi és mit csinál?
" Aztán 120-nál néhány perc múlva, meg elfogy a benzin és el kezd rángatni. Majd leáll a motor."

ÖÖÖÖÖÖÖÖ Nekem ez 220 -nál jön elő !
Ok,köszönöm szépen a hasznos tanácsokat1
!
Továbbá:
Vedd ki az akkumulátort és tedd meleg helyre. Bár ha fűtött garázsban erre nincs szükség. Nekem most ment tönkre a gyári akksi. 10 évet bírt ki. Annyi gondozást kapott, hogy télen meleg helyre vittem. Semmi csepptöltés, vagy feltöltés. Tavasszal még maradt is benne annyi, hogy megforgassa a motort (beindításhoz többnyire bika kellett már).

Szokták még a kipufogót és légszűrő nyílást ronggyal bedugózni. Mindkettő fentről lefelé lejt, így bármi pára csapódik le, az rögtön lefolyik. Légszűrő papírját és kipufogó vast áztatja a pára. Érdemes az utolsó őszi kör után 1-2 órával ledugózni, mihelyst lehűlt a kipufogó.

Ha nem emeled fel a motort, netán még oldalsztenderden vagy kénytelen hagyni, akkor inkább pumpálj bele több levegőt, hogy minél kevésbé lapuljon össze a gumi a motor súlyától.
Múlt héten bedühödtem a budapesti dugókon, így villámgyorsan összeraktam a motort... De még nem tökéletes a hangolás...

Múltkor írtam, hogy középre téve súbertűket, úgy 3000-as fordulaton, hirtelen gázra megtorpan a motort. Nem volt időm szarakodni, így minden karbiban megemeltem a súbertűt. El is tűnt a megtorpanás, de még nem az igazi.

Pilottal még valószínűleg dúsítani kell a keveréken, mert alacsony fordulaton lusta a gázreakciója. Kicsit megtorpan majd húz.
Üveggyertyával addig hangoltam, amíg kisebb gázadásra is kék maradt a színe. Valószínűleg még szegény így a keverék.

Viszont továbbra is baj van a benzincsappal, és 120-nál már tipikus benzin elfogyási tüneteket produkál. De igazán nem tudom szétválasztani a lefagyási tünetekről, azaz ebben 3-5 fokban annyira lehűl a motor, hogy szinte szívatót kell használni. Városban még egészen jók a gázreakciók, de városon kivül 10-15 perc után 90-100-as tempónál már elégé rángat. Előzéskor megtekerem a gázt, és kb. 3-4 másodperc után ránt egyet és kezd el húzni a motor. Aztán 120-nál néhány perc múlva, meg elfogy a benzin és el kezd rángatni. Majd leáll a motor.

Fogyasztása nem nőtt meg a motornak, most mérek egy átlagot, de eddig látszólag jó. Szóval annyira nem rossz a beállítás, hogy ömlene bele a benzin.

A nyár óta a tankba lévő benzin is rossz lehet, mert mióta OMV-nél rátankoltam, azóta sokkal jobb a motor... Vagy legalább is ezt képzelem

Hétvégén megnézem a benzincsapot, mennyi az átfolyása. Illetve a benzinszűrő áteresztő képességét is mérem, mert múltkor ez volt a hiba nem a benzin csap. Azon tűnödtem, hogy nálam a benzin csap vákuumja a négyes hengerre van kötve, amire szuszogó szelep is rá van kötve. Megpróbálom két külön hengerre tenni a két vákuum csővet, hogy egyik hibája ne zavarja a másikat. Az jutott eszembe, hogy ha a benzincsapban lévő membrán már kemény, akkor a keletkező vagy kicsit elszökő vákuum már nem tudja teljesen kinyitni. Már pedig, amikor húzom neki a gázt, akkor nyitott fojtószelep miatt a vákuum is lecsökken. És így pont akkor záródik el a benzincsap, amikor legtöbb benzinnek kellene átfolynia.

Tehát az első feladat, hogy kizárjam vagy megoldjam a benzincsap hibáját.
Második feladat, hogy megnézzem kell-e a súbertűn emelni, vagy változtatni... Kellene egy ötlet, hogyan tudnám hengerenként beállítani a megfelelő súbertű magasságot... Már azon tűnödtem, hogy veszek egy lambda szondát, beteszem a leömlőbe (csak egy csavart kell behegeszteni). Aztán ráteszek egy tárolós oszcilloszkópot a főtengely jeladóra és lambda szondára, és utána kiértékelem melyik henger hogy megy.

Harmadik feladat, hogy egy kicsit dúsítom a pilotcsavarral, és megnézem javul-e a gázreakció 2000-3000 fordulat környékén.
Szigorúan IMHO:
Húzd fel középstandardra, és esetleg engedj ki belőle némi levegőt.
Az első villa alá meg tegyél egy darab fát, hogy ne a gumin álljon.
Természetesen takard le valamivel, hogy ne a fényezést egye a por...
Aztán úgyis lesznek majd enyhe idő akkor kitolod beindítod fél órát járatod, vagy mész egy óvatos kanyart, azt visszarakod...
Ez egy egyszerű motor ha nincs baja nem eszik meg télen a manók :)
Fűtött szárazhelyre teszem aludni. Mit javasoltok,hogy tegyem el? Tavaj garázsban aludt,de nem volt fűtës. Most már van. Mit javasoltok akkor milyen óvintézkedéseket tegyek? Van még 2veterán gépem őket telitank ës üres karbival altatom. Köszi az eddigi tippeket is. Üdv
Ìgy lehet gondolkodni...
Esetemben 3 rendszámos motorm van, abból egy automatikusan okt 31 és április elseje között kivonódik a forgalomból, van két veterán gépem, ami a nálam töltött 15 évben nem volt forgalomba helyezve, további kettö talpraállítása van folyamatban...Èn magam nem szoktam túl nagy hókuszpokuszt tulajdonítani az elrakásnak, mert kb tudom hosszú évek tapasztalatai alapján, hogy minek milyen következmenyei vannak a "saját börömön" megtapaszalva. A leckét sokan fel tudják mondani,mert manapság információja a net jóvoltából mindenkinek van, de tapasztalattal tudással már jóval kevesebben rendelkeznek. Sokszor kifelejtik a számításból, hogy tárolás körülményei sem semlegesek, meg azt, hogy ami pár éve még bevált dolog volt, lehet mára elavult dogma csak.

Mindenki azt csinál a tulajdonával ami neki tetszik, amíg a forgalmiban a tulaj rublikában az ö neve áll.
Elég lehúzni a benzincsapra menö vákuumcsövet, és közben az ledugózni...de ezt a kijáratom a karbiból dolgot azért nem szeretem, mert a csökkenö úszószinttel nem lesz ideális a keverék, az elszegényedik, és akár detonálhat is. Az viszont elég komoly károkat tud okozni a szerkezetekben.

Hogy állsz a hangolással? Sikerül már elfogadható ererményt elérned?

Üdv ! Értem én le van írva minden a nagy könyvben , és vannak bizonyos lépések amiket be kell tartani . De Most komolyan, 4-5-6 hónapig nem fogtok motorozni? Csak nem lesz nyakig erő hó ! Kicsi napsütés, száraz felület és már tolom is kifelé. /persze csak finoman mert nem igen fog fel melegedni a gumi / Részemről még soha nem hagytam ennyit aludni .
Én le szoktam hozni a benzincsövet a csapról, beinditom a motort, majd megvárom, amíg megáll. Persze sokkal jobb meleg állapotban csinálni, ilyenkor nem kormozódik össze a henger sem.
A maradék pedig leengedhető az általad leírt módon is. Próbáltam célozgatni dobozokkal, de feladtam. Az a pár csepp már nem okozott gondot, de azért nem gyújtottam rá a motor mellett.