Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sziasztok

állítottam a szelephézagon vez. lánc cserére sajnos nincs lehetőségem, a manuálban 21 láncszem pöttynek kell lennie a két nyíl között de nekem csak 20 van! 2 motorszerelőnél is voltam az 1-ik a jövőhéten nem dolgozik erre a hétre már nem vállalata a másik a jövőhét keddre kellett volna vinnem de 4-5 napot mondott én meg csütörtök reggel indulok haza.Így majd otthon kicserélem.
Elértem azt hogy míg hideg a motor nem csörög kb 3-4 perc.
észrevette azt ,hogy ha ráadom a világítást lentebb esik a fordulatszám ez normális? vagy a generátor nem tölt rendesen?
üdv
nem bonyolult vezérlés le ... a régit szét niteled ....... az ujat szét niteled .. és őssze rakod a régit az ujal .... szépen feszitve a régivel be huzod az ujat ..persze közbe tekered a fő tengelyt ....- ha bent van össze niteled ...... a fő tengelyt 0T ra teszed , a kipufogo tengelyt az 1 nyilal elöre nézen és a nyil mutason a hengerfely/szelepfedél ilesztésére
a 2 nyil és a szivó tengely 3 nyila közöt pedig a manualban meg határozot csapszám legyen ... ez felyből nem vágom ... de a 2 nyil és a 3 nyil merölegesen felfele néz ... a lánc feszitő Jó legyen ... amugy semilyen mozgása nem engedélyezett a láncnak a fogaskeréken .. ha már azt mozgatni tudod rajta a lánc kuka
akkor ha jól értem a két rovátkának pontosan egymással szembe kell állnia?
ha így van akkor veszek vezérműláncot és kicserélem
a vezérmű láncot a lánckeréknél nagyon minimálisan tudom elhúzni
a láncot bonyolult cserélni?
De akkor járnál a legjobban ha ki dobnád a vezérmü láncot a picsába mert az már ugy meg van nyulva hogy ,biztos van benne vagy fél fok ha nem nézik egy mást .a két rovátka OT helyzetnél
amugy szelephézagot a fötengelyen lévő OT jelzésnél állitunk ....... az a leg pontosabb
Így el van vezérelve a motorod a szaros görgös lánc meg nem olyan drága kb 10 000 ft hogy szét baszd a motorod

tasi
gondolkodtam ha a kipufogók felőli rovátkát állítom középre akkor a kipufogó szelepeket állítom ha ez megvan akkor csavarok még rajta hogy a másik vezérműtengelyen lévő rovátka legyen jó helyen és akkor állítok a szívó szelepeken?
a szétállásnál is ugyanígy?!
Sziasztok
állítanám a szelephézagot de az istennek nem áll egymással szemben a két rovátka a vezértengelyen le is fotoztam
Sziasztok! nem tud valaki véletlen 1981-es gsx 1100-re csep tankot?
Kösz.
Ha jobb oldalról nézed, akkor a két vezérműtengelyen van egy-egy bevágás. Kétszer kell mérned és állítanod, ha összenéz a két bevágás, vagy ha szétnéz.
Az egyiknél 1 henger szívó-kipufogó, 2 henger kipufogó, 3 henger szívó; másik állásban 2 szívó, 3 kipufogó, 4 szívó-kipufogó.
1-4 sorszámozás balról-jobbra értendő.

Még egyre figyelj, a szelepfedélen lévő csavarok meghúzási nyomatéka 14Nm. Egy erősebb meghúzással kiszakítható a menet. Szóval ne ezzel a csavarokkal próbáld összehúzni a ferdén feltett szelepfedelet - és nagyon könnyű kicsit ferdén feltenni, lévén elég nagy.
köszi!
2-nél.
Alatta méred, a tetején lévő csavarral állítod.
még 1 kérdés a kipufogó felőlieket 0,20 a karbi felőlieket 0,12 állítom az jó lesz?
sziasztok!
Szelephézagot állítanák a motoromon 93-as
visszanéztem a fórumon a korábbi hozzá szolásokat meg is találtam a szívó 0.10-0,15 a kipufogó 0,18-0,23
a kérdésem: a szeleprugónál állítsam vagy a tengelynél a hézagot?
az 1 -nél vagy a 2.nél
Kiss segítséget szeretnék a jóisten megáldotta a női nepet a pakolás tudományával úgy elrakták a gsxf-em kézikönyvét hogy nincs sehol a neten meg nem tudom letölteni sehonnam ha valakinek meglenne letölve vagy bárhogy megkösszönném
kösz az infokat most kinn vagyok vele Berlinbe 2 hét múlva megyek haza majd otthon megnézem!
Remélem haza érek vele
Egy trükk, ha nincs sztetoszkópod.
Fogj egy hosszú csavarhúzót kemény végű markolattal.
A csavarhúzó végét egy adott pontra teszed, a markolatot a füledre.
Így keresd meg, honnan jön a leghangosabban a zaj - generátorból, szelepfedél alól (melyik oldalról, egyébként a lánc középen fut).
Hátha segít.
Egyébként egyszerűbb levenni a szelepfedelet és megnézni a vezérmű láncot és feszítőt is. A lánc kopottságát úgyis tudod ellenőrizni, hogy a lánckerékről megpróbálsz egy szemet kifelé elemelni - jó lánc esetén meg sem moccan a szem. Ha kopott, akkor akár fél-egy mm-re is elemelhető egy szem.
Egyébként ez az ellenőrzés hajtólánc esetén is működik a hátsó lánckeréknél.
Köszi. A motor első tulajdonosa vagyok, nincs széthajtva - szétkoptatva - tuningolva, eredeti állapotban van a motor és kipufugó rendszer, gyári légszűrő, csak egészséges 80 ezer km van a motorban, meg 10 évnyi használat.

Karburátor szinkront szemmel is ellenőriztem, becsukva semmi fény nem jött át, kinyitva meg szinte ugyanazt a fényt láttam. Gyáriból egyformára nyitva a pilotot pedig el sem mászott a szinkron. Szerintem ez jó jel...

A súbertű méretét még nem mértem le, hogy egyforma-e. Ezt pótlom. Szemmel nézve egyiken sem láttam hibát. De legközelebb össze is hasonlítom a tűket. Annyira jó állapotban van, hogy remélem nem lesz probléma.

Igazán csak az zavar, hogy a korábbi szerelő valamiért a műanyag alátét alá hézagoló alátéteket tett, mindenhova mást. Gondolom okkal tette ezt. Én meg szeretném jól beállítani.

A súbertű beállítást is lehet ellenőrizni üveggyertyával? Állóhelyzetben terhelés nélkül pörgetem a motort és az égés színe alapján be tudom hangolni, hogy feljebb vagy lejjebb kell állítanom a súbertűt? Van valami javaslat, hogy milyen fordulaton vagy milyen gázállásnál nézem ezt?
Vagy szerinted csak arra fogja futni lehetőségeimből, hogy beállítsam mindenhol az egyforma beállítást - esetleg feljebb vagy lejjebb állítva a súbertűt megnézzem jobb vagy rosszabb lesz?
Nem hiszem, hogy sokan lennének akik hangutánzó szavak után pontos diagnózist tudnának adni a hiba forrásáról.
Vezérmű láncot akkor szokás cserélni, ha már az automata feszítő kijárt teljesen. Ha előbb a középső nagy csavart tekered ki, akkor nem nyomja feszítőt beljebb, mikor a másik két M6-ost tekered ki. A kezedbe véve pedig láthatod, hogy mennyit tud még előre menni a feszítő és a teljes út hányadánál jár. Utána vissza kell nyomni teljesen alapállásba, a két M6-ossal rögzíteni, majd a nyomórugós csavart visszacsavarni, mely majd visszanyomja (hallani is lehet) a feszítőt a megfelelő állásba megint. Ezt mondjuk szelephézag ellenőrzéskor érdemes megcsinálni, mert ha átugrani a lánc, akkor le lehet ellenőrizni, hogy jók a vezérlési idők.
A nagyobb szelephézag már alapjáraton is "csörömpölős". Ugyanakkor zakatolhat a generátor csapágya, kuplung, szabadonfutó is...

Szerintem azért aki meg akar javítani valamit jó ha tisztában van azzal, hogy ebbe beletartozik a hiba felismerése, beazonosítása is, mert enélkül csak agyúval lövöldözés verébre.
Remélem nem fogsz csalódni, én régóta használom azokat a szerszámokat, magam és barátaim gépeinek karbantartására, beállítására.

A részterheléstű beállítása nem otthoni házi feladat. El lehet vele szórakozni, de egy részről mély karburálási ismeret szükségeltetik, meg nagy türelem.

Alapjai ott kezdődnek, hogy van egy feltérképezett jó állapotú erőforrásod, egy jó állapotú porlasztód, tiszta légszűröd, tömített kipufogórendszered. Tudod azt hogy a benzin levegő arány 1 egység benzin, és kb 13.5 egység levegő szükséges a tökéletes legjobb hatásfokú égéshez. ( attól függően, hogy térfogat, vagy tömegarányról beszélünk, eltérő egy picit az arányszám)
A tökéleteshez közeli keveréket lambda szondával szokták monitorozni, miközben a motor a fékpadon van különböző fordulatszámokon különböző gázállásokon terhelve...Itt lehet látni, hogyha valahol elszegényedik a keverék, akkor feljebb lehet rakni a tűt, ha elsokall, akkor lejjebb.


Ezen linken azonban látható, hogy van még pár dolog ami módosít a keverékképzésen. Ilyen tű kúpossága, a főfúvóka mérete, a kehelycső palástján levő furatozás...bla-bla-bla...

A lényeg, nem kívánlak tovább illúziókban ringatni...Nekem csak szinte gyári motorjaim vannak. Eredti kipufogórendszerrel, gyári szűrökkel..., és a gyári beállításokat veszem alapul, és azt finomítom egy picit, attól függően milyen koros a jármű, de mivel nekem nincs se időm, se fékpadom (dyno), hogy elszórakozzak vele, és még egy egyszerű fúvókabővítésbe sem kezdek bele...Persze lehet gyorsulgatni, illegális sebességgel, meg fogyasztást számolni...de az egy végtelen nagy erdő...
Szerintem a tű zégere alatt kell lennie egy műanyag alátétnek, amit a képen bekarikáztam..., vagy robbantott ábrán amit tételek mutatnak. A zéger, gyárilag a középsőben , vagy a második horonyban van. Azt érdemes még megmérni, hogy a tű hegye mindegyik síberből ugyan olyan távolságra lógjon ki...
Ha sikerül visszaállítanod a gyári értékeket, akkor lehet gyertyakép (gyertya színe) alapján vagy az üveggyertyával megnézni a égést...és finoman belekorrigálni, de mint mondtam csak akkor, ha minden rendben van, mert egy széthullott motorral, egy kopott karbival nem érdemes nekiesni ilyen műveletnek.

Sok koros motornál előfordul, hogy ugyan gyárinak néz ki a fúvóka, de már régen felbővítettek valamikor igényesen, vagy igénytelenül...így aztán hiába várod, de nem jönnek a várt eredmények.

Igazából az a legnagyobb probléma, hogy azt hiszik, hogyha több benzint adunk a motornak, akkor az jobban fog menni, pedig legtöbb esetben, belefojtják a benzinbe az erőforrást. Az arányból látható, hogy pl 1 kg benzinhez , 13.5 kg levegő kell. (1 m3 levegő =1293 gramm) . Azaz több mint 10 m3 levegőt kell bejuttatni, és tudjuk, hogy ez az a pont ami nem olyan egyszerű egy szívó motornál...
(off) Rendeltem én is egyet szegény angolok meg majd pislognak hogy vajon mi lehet ott hogy ennyi csavarhúzó kell (on)
Szia, Megrendeltem a szerszámokat, innen a pilot beállítás már sikerülni fog.
Kérdésem, hogy a súbertű beállítását hogyan kell elvégezni?
Mind a négy súbertű a középső állásban volt mostanáig, de különböző méretű alátétek voltak alatta. Sajnos a sokadik szétszerelésnél már nem jelöltem meg melyik-melyik hengerhez tartozik, így összekeveredtek. Most visszaállítottam mind a négyet egy állásba, innen kell nyerni.

Amit találtam súbertű beállításról az azt javasolja, hogy nézzük meg terhelésen a motort és addig emeljük a súbertűt, amíg nő a motor teljesítménye. Ez egyhenger Simson esetén még jól kivitelezhető, de 4 henger GSXF esetén már Kresz szabályokat igen csak súrolja.
Van valami jobb ötleted a beállításhoz négy henger esetén?
Egy lefullasztott állapotból hengerenként külön-külön nézzem meg, mi a legjobb beállítás. Vagy egyszerre emeljem a súbertűket, feltételezve, hogy egyforma a négy henger és karburátor? Vagy hogy?
sziasztok

93-as gsx f-m van és nagyon csörög benne valami! megy rendesen 5.5l fogyasztása van olajat nem eszi, most cseréltem le olajat és szűrőt . 31000 km van benne.
Ahogy húzom neki úgy csörög tehát fordulat függő!
Valakinek ötlet?
Szelepeket kéne állíttatnom és vezérmű lánc csere?
Négyműszeres, Loius féle szinkrontesterrel.
Nincs csillapítása a műszernek, ezért van rajta elzáró szelep.
Mind a négy hengernél 1-2 Hgmm eltéréssel ugyanazt mutatja mindenhol - megemelt alapjáraton, gázadásra, fordulatszám esésre és növekedésre - szinkron mozog mind a négy műszer.
Egyébként az 1-2, majd 3-4, majd 2-3 hengereket szinkronizálnám.
Innen lehet rendelni:
-90°-os csavarhúzót
-szinkrotesztert (carbtune)
-üveggyertyát:colortune

colortune
carbtune

Lehet fizetni visa kártyával biztonságosan, és Mo.-ra 1 font a posta.

Ha kopottabb a motor lehet több fordulatot kell kitekerni a Pilot-on, hogy ne legyen csuklás, de ha már 3.5-4 fordulat felett jársz, akkor máshol lehet a hiba...
Mivel szinkronizálsz és hogyan? (kép)