Akkor most már menni fog? Bevallom, nem foglalkoztam azzal, hogy a menet mellett egy kicsit ereszt, azt a mérés idején a tartályból pótlódik...
Látod nekem kb a teszt idején hova esett a szint...meg ha megnézed a szervizmanuál ábráját, hogy hova jelöli a szintet (piros) a osztósíkhoz (kék) tudsz viszonyítani kb abban a tekintetben, hogy rendesen dolgoznak a tűszelepek, úszók, és hogy jó egymáshoz képest a szintek...
Tasi!
Ehhez sem kell több türelem, mint neked a motorokhoz a garázsban. Tudod, hogy én is azt csinálnám( ha otthon vagyok ugye akkor itt tőlem hozzászólást nem olvas senki), nekem ez a keresztem, hogy csak így "szerelhetek". A videókban a lényeg benne van. Milyen folyadékot kell használni, meg dobni kell bele valami zörgőt is, aztán rázni.... 20 éve én pár kaviccsal az udvarról, meg némi löttyel kitakarítottam a 125-ös TS tankjából azt a gumiszerű 2T olaj kirakodást fél napi rázogatással...
Most már észrevettem... A gumicsőben látszik a benzinszint.
Egyébként hazafelé az autóban is erre jutottam - próbáltam a "közlekedő edényt" megtalálni a gondolatmenetedben.
Egy kis megvalósítási gondom azért adódik. Hogyha megnyitom a leeresztő csapot, akkor nem csak a leeresztő csövön, de a csap (csavar) mellett is folyik a benzin. Szóval előbb az a kúpos csavart is kell valamennyire tömítenem. Meg persze keresnem kell egy átlátszó csövet, de a fiókban csak fekete csövek vannak...
Hello!Túrakományt hogyan lehet feltenni?Mert ugye a csutkakormány 'konzolját' 4 csavar fogja, a túrakormány befogólya (univerzális) az csak 2 csavaros?Vagy elég a2 alsó csavar helyére tenni?
Bocs ez nem világos...
Addig ok, hogy feltöltöm benzinnel - nekem is van ilyen barkácsolt benzin palackom.
De hogy látok bele a karburátorba, hogy hol a benzinszint? A piros vonal alatt vagy felett van?
Segítséget szeretnék kérni tőletek! Vettem egy tankot a "bocimra" és egy pár éve már állt a tank és felfedeztem benne "szépséges" rozsdafoltokat. Tudnátok esetleg valami tanácsot adni hogy hogyan tüntessem el a rozsdát az új tankomból?
Nem tudom mennyire evidens, de kevesebb kinlódás még visszaszerelés elött a benzinszintet ellenörizni. Láthatod, a karbi leeresztö furatát a közlekedö edények elvén meg tudod nézni, a szinteket egymáshoz képest, önmagunkhoz képest is. Nekem a 14,5 mm értékkel a kb a piros filc jelölésnél volt függöleges karbinál. (beszerléskor egy kicsit talán 10°-ot lejt elöre, ilyenkor a tengelybe kell csekkolni. Vannak a szervizmanuálban erre vonakozólag is értékek , de szerintem hibásak, mert 1.5 mm.rel a úszóház éle alá teszik, holott a többi karbis ábrán mikor ábrázolják a látszik hogy az osztósik felett kell lennie. A teszthez, még egy flakon amivel infúziós szetthez hasonlóan fel tudod tölteni a karbikat benzinnel. Ez elég ha 0.5 liter, tudjon szellözni, meg fel tudd akasztani magasabbra mint a karbisort. Nem árt egy szüröt beiktatni ide is. Ez a szett jól jön szinkronkor is... valami ilyesmi...
Csak holnap este tudok képet csinálni.
Mai teszt eredménye, tisztítás - úszó beállítás után: 3-4 henger nem megy. Karburátorokban benzin sincs. Valószínűleg beszorult a tűszelep.
Nem tudom, hogy az én ügyetlenségem-e vagy rossz minőségű a felújító szettben lévő tűszelep. Egyszer már fennakadt az egyik tűszelep, akkor ömlött a benzin. Nem japán gyártmányú, de kinézetre azért igényes munka. Érdemes lecserélni más gyártmányra? Melyikre? Tegyem vissza a gyári fészket és ahhoz vegyek tűszelepet?
Holnap délután ismét próbálkozom, és akkor lefényképezem.
Képet kérnék szépen mentőövnek!
Tök mindegy mennyit lóg az a tengely. Megdöntöd ahogy a képen, és lenyomod az ujjaddal, ahova a két piros nyilat tettem, hogy abba pozícióban kerüljön a keret ahogy a úszóház alja is lenyomja a két kis fület a tűszelep két oldalán. A kis lemeznyelv megérinti a tűszelep végét, ekkor mérsz, majd korrigálsz ha kell.
Az úszó beállítása viszont vicces.
Maga az úszó tengelye annyira lazán illesztett, hogy 1mm játékot okoz a mérés helyénél.
Próbáltam ferdén mérni az úszó magasságot, de olyan kialakítású az úszó, hogy kicsit is ferdén már az úszó elemelkedik a tűszeleptől. Szinte majdnem függőlegesen fekszik fel a tűszelepre.
Jó ez így, vagy már kikopott az úszóm, és cserélni kellene? Valami jó ötlet.
A 0.1 mm lehet nem akkora gon hiszen 10x kararaánynál is mondjuk benne vagy a 1 mm-es toleranciában...
Az alapjárati rendszernél a feltöltött két érdemes áttanyulmányozni. Látható rajta a Pilot csavar és az elötte levö kis furatok, melyeket a fojtószelep éle nyit. Ezen arányát kell elatalálni, hogy motor ejtse rendesen a fordulatot, es vegy jól a fordulatot. Illik fokuszálni a légsz´ürö felöle levegö fúvókára, mely dugulása blokkolhtaja az alapjárati rendszert. Tudni kell még azt is, hogy a 3-4 kis furatot érdemes mechanikusan tisztítani, átbökdösni, de általánosságban elmondható, hogy a sürített levegövel nem igen lehet azokat a zöldes kirakodásokat letakarítani amit mondjuk Tasi képein is látni.
Köszi.
Néztem máshol ábrákat és nem értettem ezt.
Külön képen mutatta, hogy megdöntve milyen szépen párhuzamos.
Majd másik képen (felállítva) mérte a távolságot.
Most akkor miért kell kétféleképpen beállítani.
Agyamban nem gyúlt szikra, hogy ugyanarról szól... De most fényességet gyújtottál.
Azért durva az 0.1mm beállítási érzékenység, mikor a képeken nem is tolómérővel, hanem sima mm-es vonalzóval mérik. A beállítás módjáról nem beszélve - origami módon hajtogatva egy kis lemezt. Vicces lenne, ha nem szívnék annyit vele.
A szivató dugattyújánál van egy bonyolultabb galléros gumitömítés, az öregebb gépeken ez is ki szokott repedezni. Innen is szívhat falsot.
Viszont az úszószint állítás is kicsit trükkös. Ugyanis, akkor kell megmérni a távolságot, amikor a lemeznyelv éppen megérinti a tüszelep végén a rugós csapot. Ezért ezt nem teljesen felfodított karbisornál, hanem megdöntve kb 30-45° -ig szoktuk nézni. Mert ahogy Tasi is írta, itt lemeznyelv 0.1 mm hajlítása, vagy a rúgós csap ugyan ekkora mértékü benyomodása már teljesen más uszószintet ad. Pár trükk...
nem ebben.........! hanem..... mindegyikben egy levegő furatott nyit..
Na ennek a szivatonak nincs köze semmihez .
valojában ez egy megkerűlö benzin elátás és csak hidegen szabad müködnie kb 98 % folytoszelep állásnál .
mellegen a szivatora be kell fuladnia a gépnek !
aztán az 0 gyűrű semm mindegy hogy kerűl be , és végül az usszó szint 14.5 mm + - 1 mm ezt is a tű és a fészek kopása határoza meg .
0.1 mm eltérés a nyelven már külömbséget okoz .. Én minden szerelésnél cserélnék 0 gyűrűt ............... nem látod asérülést rajta 2-3 szétszedés és kuka .... aztán minden szerelés után nyomás probázni kell .. és végül beszerelés után szinkronizálni ,nem beszélve a sorend és a tisztaság
Az O gyűrű rajta volt a tűszelepfészken, nem külön adták. Egybe kijött és egybe ment. Emiatt nem tűnt fel, hogy külön O gyűrű lenne.
Tűnödtem, hogy mi lehet a hiba.
Egyszer már volt szerelőnél és ő panaszkodott, hogy nehéz volt beállítani. Elképzelhető, hogy ő tekerte el annyira a pilot csavart kifelé, majd párhuzamosan kisebb fojtószelep állást állított be. De lehet, hogy csak ezzel működik a karburátorom.
Ha nem feszítem elő a fojtószelepet, akkor nincs üresjáratom, de szívatóval mégis be tudok állítani egy alapjáratot.
Ha elkezdtem nyitni a fojtószelepet, és párhuzamosan csökkenteni a szívatót, akkor egy ponton összeomlik az a rendszer. Vagy felpörög (túl nagy a fojtószelep), vagy elkezd ledadogni. Ha dadogás közben elkezdem nyitni a fojtószelepet, akkor felpörög. Szívatóval pedig extrém érzékenyebb lesz mindenre.
Amit nem értek, hogy hogyan működik ebben a szívató? Nem a benzinrendszer változtatja és nincs még egy fojtószelep hozzá. A suberttűt és vele együtt a tolattyút nem engedi felemelni vákuumra?
Hmm. Van egy tömítés a tűszelepfészek alatt is? Azt nem cseréltem...
A 2. henger problémája megoldva, tényleg alacsony volt az úszó szintja (azaz magas a benzin szint), úgy látszik szereléskor megnyomhattam.
Viszont után a 4. hengernél kezdett folyni a benzin. Fennakadt a tűszelep. Szétszedve, még egyszer mindent ellenőrizve, és nem megy a 4-es. Itt már tényleg nem értem miért - másodszor is ellenőriztem az úszó szintjét és jó volt. És nem ment a henger.
Na itt ma feladtam...
Nem nagyon szeretik az iridiumos gyertyát ezek a régi olajos blokkok.
De ha kormos volt akkor túl dús ...lehet mégis ennél magas az úszószint, túlfolyik a karbi. Nem tudom, ha tűszelep üléke alatti o-gyűrűt cserélted-e?
Lehet túl nyitott a Pilot, hogy pár hozzáoszlással előbb azt Tasi is feszegette, hogy gyorsan lekormozza a gyertyát, nem tudja elégetni a felesleget, vissza kéne venni 1-re én onnan tekerni kifele...
Viszont az a gond hogy ezeket karbi hangolásokat meg kell előzze a kompresszió mérés, szelepállítás, különben csak vaktában megy a lövöldözés...
2.henger gyertyája kormos volt.
Iridium gyertya, így csak egy kicsit letisztogattam.
3.henger gyertyéja barna volt.
Megcseréltem a 2-3 gyertyákat - továbbra sem megy a 2.henger.
Megcseréltem a 2-3 pipákat - továbbra sem megy a 2.henger.
Szóval valószínűleg nemgyújtás hiba.
Kompressziómérés és 90-fokos csavarhúzó egyelőre nincs a házi szerelőműhelyembe, de majd beszerzem
Látod nekem kb a teszt idején hova esett a szint...meg ha megnézed a szervizmanuál ábráját, hogy hova jelöli a szintet (piros) a osztósíkhoz (kék) tudsz viszonyítani kb abban a tekintetben, hogy rendesen dolgoznak a tűszelepek, úszók, és hogy jó egymáshoz képest a szintek...