Külföldi áruházakban én is néztem ezt a szerszámot, de a 3-as hengernél nincs hely bedugni a kezemet. Ezért olyan derékszögidom kell, amely kilóg a motor oldalán, hogy kívül tudjam megfogni.
Olvasgatom itt a karbival kapcsolatos problémákat, én is hasonló cipőben járok egy 91es gsx f-el. A pilotcsavarok állításához talán ez megfelelő lehet. Úgy gondolom egy próbát megérne. A hosszát kitoldod bármilyen hatszöggel és mehet is a móka ;)
Szögcsavarhúzó nélkül nem tudok hozzáférni a pilot csavarokhoz, csak az egyik szélsőhöz.
Gyári pilot beállításokkal az alapjárati csavart teljesen ki kellett csavarnom, alig volt alapjáratom. Utána két lépésben kitekertem a pilot csavarokat egy fordulattal. Most egészen jó lett az alapjárat. Viszont gázhúzásra 3000 körül megtorpan a motor. Érdekes módon a korábban beállított szinkron még most is jó - szóval korábban is erre volt állítva a karburátor.
Miért torpan meg a gázadásnál 3000-nél? Ez még a pilotcsavar beállításon múlik, vagy már a súbertű beállításon?
Hol a túróban lehet kapni olyan szögcsavarhúzót Magyarországon? Louis nem válaszol, Amazonról aranyárban van a szállítás, már ha szállítanak Magyarországra. Tényleg nem kapható nálunk?
Igen már nincsen fennt, mert "leszedtem".
A doboz és a tartozékai megvannak még. Adj egy e-mail és küldök képeket... A többit meg megbeszéljük! Köszi előre is! Üdv!
Gyàri értéket állitasz be a pilot csavaroknàl, maid feltekered a központivsl az alapjaratot 1750 re. Szinkront csinalsz. Aztàn visszaveszed 1100 körülre a alapjàratot. Majd a pilot csavarokkal egyenként fülelve finomhangolsz. Korràbban Tasi mar ezt részletezte....
Tegnap sokat túlóráztam így csak ma volt lehetőségem dolgozni a motoron. Az úszó fémlemezeit kicsit síkba kalapáltam és felcsiszoltam. Elsőre egy szintbe került az összes karburátor benzinszintje - szóval tényleg ez volt a hiba.
Az úszószintnél a gyári 13 mm, hanyattfekvő pozíciót állítottam be, és egy kicsit alulmértem, azaz a tolómérő nem csak érintette, de kicsit lenyomta az úszót. Ez kb. megfelel egy 14mm úszószintnek, ahogy Ti javasoltátok - ferdén mérve és érintőként nyomva az úszót. Hanyattfekve viszont egyszerűbb és biztonságosabb volt mérni.
Motor beindult, mind a négy henger megy. Próbáltam alapjáratot beállítani, de kis sikerrel. Nem nagyon próbálkoztam, mert az eső miatt egy faházban nem egészséges, és egy nem-kicsit Darwin díjas ötlet motort járatni - nem akarok CO mérgezéssel kórházba kerülni, mikor már lassan motorozni is lehetne.
Másrészt a légszűrőt nem tettem fel a próbákhoz, így kicsit sok levegőt kap a karburátor, ehhez nem jó beállítani.
Holnap innen folytatom, most már a karburátor beállítás következik...
"a tűszelep fészkeit egy o -ás vas gyapottal polírozd fel"
Ez egy tagmondat. A polir cuccot, barkácsboltban lehet beszerezni, olyasmi mint a mosogatásnál használt "fémforgácsból készül dörzsi" csak nagyon finom összetevökböl. Azt a furatot-fészket javítod fel vele, ahova a tüszelep kúpja beül...
A következö tagmondat, hogy az úszó tetejét érintve 13.5 e´s 14 mm közé essen a távolság.
Tasi bizony az új tüszelepfészekre gondolt, hogy azt kéne megpolirozni egy kicsit belül, mert lehet benne sorja, vagy nem elég tökéletes a felület, ezért ajánlott egy nullás cuccot, mellyel nem tudsz igazán kárt tenni, csak jobb lesz töle. Nyilván ha a lemeznyelven és észrevettél egyenetlenségeket, azt is ki kell javítani, de erre magad is ráébredtél már...
Bontott karbi után akkor érdemes nézelödni, ha a mostani túl sok sebböl vérzik, és a szükséges új cuccok ára jóval felölmúlja egy bontott karbijét. Persze nem tartozik ide, ha tömítés vagy membrán kell, ami valószinüleg ugyan olyan szar a többiben is. Mondjuk esetedben ha úszó kell, biztos könnyebb 8 -ból összevalogatni 4 jót, mint ha csak egy szett van...A jófajta bontott cucc ad egyfajta biztonságot, mert átrakva a abból a jobb részeket, választ kapsz arra, tényleg azok megoldják a problémát, és nem csak kiszórod a pénzt az ablakon...
Valahogy erre jutottam én is, ha jól értem mit írsz...
A régi tűszelep egy kis mélyedés vájt az úszó lemezébe. Viszont most egy kicsivel kisebb tűszelep került bele, ezért lefelé hajlítottam az úszó lemezét. Ha a tűszelep teteje visszatalál a régi mélyedésébe, akkor megszorul. Ha nem talál vissza, akkor rendesen működik.
Jól értem, hogy az úszó lemezét kell felpolíroznom? A tűszelephez vagy fészek mélyéhez nem akarok hozzányúlni. A javítószettben nem csak tűszelepet adtak, hanem vadiúj fészket is - gondolom ezek tökéletesen illeszkednek anélkül is, hogy belekalipálnék.
Az előző állapothoz képest megcseréltem a 1-3 úszókat. A hiba átment az 1-re. Viszont nem csak átment a hiba, hanem megszorult az 1-es tűszelep, és nem nyitott ki. Ez a hiba gyanús lett, mert összeszerelés előtt a tűszelepet direkt megmozgattam.
Aztán újra megmozgattam a tűszelepet, és felcsiszoltam az úszó lemezét, utána majdnem tökéletes lett minden karburátor.
Viszont a hibát ki kell javítanom minden úszónál, mert így félő, hogy bármikor megszorulhat egy-egy tűszelep.... De ezt már csak holnap folytatom.
hogy ne görcsöljetek tovább .............. a tűszelep fészkeit egy o -ás vas gyapotal polirozd fel az usszo szintett érintönél 13. 5- 14 re ved a tűszelep kapaszkodoját forgasd meg jól és a hajlat kifele nézen ............
az usszoszint itt legyen párhuzamos érintésnél minden karbiban legyen kehin , mikunin , deletro stb az usszoszin egy párhuzamos 90 Fokot kell hogy be zárjon
A karburátor belseje úgy van kialakítva, hogy a benzin feletti levegő egy kisujjnyi résen szellőzik, két vastag csővel, ami a légszűrő ház felett van elvezetve. Megnézem, de kizárt, hogy elzáródott....
De megyek sakkozni a tűszeleppel és úszókkal - jó kis móka lesz.
Első körben az úszókat cserélem, hogy lássam a melyik alkatrésszel vándorol a hiba, van már a karburátorházban van az egyenlőtlenség.
Az egyik: az úszóházaknak van szellőzőcsonkja és arra húzott szellőzőcsöve, hogy mikor az üzemanyag folyik bele, ki tudja szorítani a levegőt? Ezek tiszták?
A van kompresszorod azzal, vagy kerékpumpával, még nyitott karbiknál fújd fel az üzemanyagcsövet, és nézd melyik hogy zár, hogy viselkedik 0.5- 1 bar nyomás kb elég. Le lehet finoman terhelni mindig 3 úszót is, hogy nézd a 4. hogy zár, mikor nyit...
Amúgy valóban katasztrofális az eredmény annak ellenére, hogy szépen azonosra beállítottad. De innen szép nyerni.
Lőhetnél pár fotót az új meg a régi túszélepékről, lehet vissza kéne rakni azokat van azokból a jobbakat, de előtte valahogy jelöld meg a régieket.
Meg csinálhatsz olyan összecserélést is, hogy a jó úszószintes karbi, tűszelepét átrakosgatod a másikakba, és nézd , hogy vándorol -e a hiba...kizárva, hogy az után gyártott cucc-e a hibás...
Először is az úszó szint mérési hiba mentén szinte síkban van.
Akárhogy is mértem, kb 13 mm magasságban van minden úszó.
Mértem teljesen állva, mérte ferdén ujjal nyomva a tűszelephez.
Az előbbit könnyebb mérni és pontosabb mérés, ámde kicsivel alacsonyabb magasságot mértem. Utóbbinál az ujjam remegésétől függően akár 1 mm eltérést is mértem, de úgy általában kicsivel magasabbat mértem.
De a fekete leves a végén jött.
Feltöltöttem és megmértem az úszó magasságot. Hihetetlenül szar eredménnyel.
Az 1. hengernél a legmagasabb a benzinszint, ez kb. ott van, ahol nálad a piros vonal.
A 4. hengernél ennél alacsonyabb, már a karbi sík alatt van.
A 2. hengernél még alacsonyabb.
Az 1 hengernél meg szinte alig van benzin.
Ezek az értékek nagyjából egyeznek azzal, hogy melyik henger szokott működik - 1 - mindig ment; 2 - mindig szarakodik; 3 - 4 felváltva szarakodott.
Most mi a francot csináljak?
Úgy állítsam be az úszószinteket, hogy a külső mérésnél legyen az 1 hengernél tapasztalt magassággal?
Vagy kezdjem egy úszó cserével? Ez esetben talán olcsóbb, ha veszek egy bontott karburátort
Egyáltalán miért van, hogy látszólag egyforma úszók és tűszelepek így viselkednek?
Vagy próbálgassam az úszók csereberélni egymással?
Írtam e-mailt!
Köszi!
Gejike