Nincs egy imbuszkulcs készleted otthon? Azt beledugod, oszt leméred,melyik volt jó a likba. De ehhez én nem is hegesztenék, crowa "T"-m van, adapter a végén, meg a megfelelő méretű, hosszú imbusz...
Uraságok!
Szakmai tanácsot szeretnék kérni!
Az első lengéscsillapító szétszedéséhez én szoktam készíteni egy célszárszámot. Egy hosszú szárú"T" kulcsot, melynek a végére egy motortípustól függően egy 19-től akár 30-as kulcsnyílású hatlapfejű csavart szoktam ráhegeszteni.
Ezen kulcs segítségével bele tudok nyúlni a teleszkóp belsejébe és ott meg tudom fogni a mellékelt képen bejelölt 8-as számú alkatrészt és ennek a lefogásával simán ki tudom hajtani a szár aljában lévő imbusz csavart.
Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudja-e, hogy hányas kulcsnyílású csavarfej jó bele? Köszi
Szia!
Nekem a Yamahám okozta szinte ugyanezt a kulcsos problémát!
Több alkalommal voltam úgy, hogy nem mertem a kormányzárt bekapcsolni, mert több percen keresztül azon kísérleteztem, hogy sikerüljön kioldanom!
Aztán egy új kulcs másoltatása megoldotta a problémámat!
Kopott volt a kulcsom!
Gratulálok a motorodhoz!
Szép színe van, nem lesz kényes a porra, sárra.
A kulcs azért akad, mert kicsit kopott már.
Enyém már 30000.nél akadozott.
Vagy bemostam neki, vagy tele van porral, koszal...
Sziasztok,
Végre én is NAGYON BOLDOG Bocitulajdonosnak nevezhetem magam, mert tegnap én is hazahoztam az enyémet! :-)
Azt szeretném kérdezni, hogy mi okozhatja, ha gyújtásra akarom tenni, illetve, ha a kormányzárat szeretném bekapcsolni, de akad a gyújtáskulcs. Bizonyára ez Suzuki betegség, mert édesapám V-Strom-ján ugyanezt tapasztaltam már jó ideje, csak azon sokkal kevésbé!
Biztos van olyan aki már találkozott ezzel a problémával. A motor nagyon jó állapotban van, vásárlás előtt átnézettem szerelővel is, jelenleg 28000 van benne, 2005. évjáratú. Az idő miatt talán egy km-t mentem vele, de már imádom!
sziasztok!
mivel tél van kezdtem rendberakni a 3 hónapja vett 93-as mocimat! megtakarítottam a láncot és a lánckerekeket és észrevettem hogy a hátsó kerék forgatása közben megfeszül a lánc! jobban szemügyre vettem és ráleltem a jelenség okára: nem mindíg fekszik bele a lánc a hátsó lánckerékbe! mi a teendő ilyenkor? a lánc szép aranyozott a lánckerekek nincsenek elkopva !
Xebulon!
Köszönöm szépen a tanácsot, bejött! Ahogy kihúztam a dugót kiömlött kb. 3-3,5dl benzin a csövön. Lecsöpögés után dugó vissza majd 1óra múlva ismét dugó ki, 1-2csepp. Ekkor motor beindít, már rögtön sokkal könnyebben indult és az alapjárat is jó. 10-15 perc járatás, melegítés után motor leállít, dugó újra ki és szerencsére semmi. A nap folyamán megismételtem 2-3szor és szerencsére semmi benzin nem gyülemlett fel a szűrőházban. Gyanítom, hogy akkor a kezdeti hosszú PRI állás volt csak a gond, mert azóta gyönyörűen muzsikál, nincs fulladás se, meg benzinfolyás se. Üdv: Zoly
Láttam már pár bocit ami hasonlóan néz ki de tanácsot nem tudott adni senki. Mivel nem szeretném "eltávolítani" a festéket ezért nem kísérleteztem. Ha lesz valami bevált dolog akkor megpróbálom én is de találgatva nem esek neki.
Ma vettem észre, hogy nekem is végigfolyt az idomon a benzin, és meg is fogta valamennyire. Le volt takarva a gép mióta eltettem télire, azért nem vettem észre a szivárgást.
Te hogy tüntetted el a nyomát, egyáltalán el lehet valamivel? Polírpaszta vagy valami ilyesmi?
Annak van egy lefolyója jobb oldalt alul, le van dugózva, hogy ne kapjon szűretlen levegőt. Dugót húzd ki, és engedd le a folyadékot. Elvileg minden szerviznél meg kell csinálni.
Van egy másik lefolyó mellette, az a tank beöntő mellől engedi le a vizet. Azaz esőben a tankbeöntő mellett befolyó víz távozik le rajta, no meg ha nem találsz be a lyukba tankoláskor akkor a benzint is.
De ha ennyi víz, vagy benzin felgyűlt a levegőszűrőben, akkor nézd meg nem ázott el a légszűrő. Ha meg benzinnel ment tele, akkor valamelyik karburátor tűszelep ereszt, és a benzin nem a motor felé, hanem a légszűrőbe megy. Karburátor felújítás lesz belőle - ne hagyd PRI állásban mert az egész tank elfolyik.
Sziasztok!
Ma végre meghoztam a várva várt bocimat. Futóról szépen leenged, benzinnel feltölt, benzincsap PRI állásba, gyújtás pipa, indítóznék semmi. Meg se moccan. ÁÁÁ valami nem stimmel, hát a kuplung karnál az elektromos csatlakozó szétcsúszott a spanifernek köszönhetően. Ez kijavítva, na akkor uccu neki megint. 2-3 próbálkozás után beindult, először bizonytalan alapjárat, de ahogyan melegedett egyre biztosabban dorombolt. Mikor már szépen beállt az alapjárat, erőt vettem magamon és elindultam itthon az első próbakörre kint az utcán. Egy álom volt, utca végén megfordul, gyerünk vissza. A ház előtt kb. 60-70-es tempóról fékeztem, amikor a féktávon MEGÁLLT a motor. Indítózok, beindul báár kicsit döcögős az alapjárat, de a motor szépen felpörög. Ez új helyzet volt, mert amikor az eladónál próbáltam 3hete, akkor csak 5liter benya volt benne, gyönyörűen muzsikált, féktávon semmi jele fulladásnak! Hát addig addig tesztelgettem, míg rájöttem, hogy ha jól előrebólint a boci akkor visszaesik a fordulat és megáll. De közbe ezen jeleket produkálva még mellé csurgatja is a benzint. (csak fulladás közbe) Hosszú nyomozás árán kiderítettem, hogy az ülés alatt a levegőszűrő beömlő alatt a műanyag ház illesztésénél „köpi” a benzint, de érdekes módon, csak amikor fullad. Hát erre lennék én kíváncsi, hogy ti jártatok-e már valamikor is így, mi lehet ennek az előidézője.
Membrán jó gumigyűrű csere
Saját vélemény: toldás a benzincsőben --- kuka
levesz ugyanilyen keres csere. Csak egy felesleges hibaforrás. Lehet métere vagy 3-500ft ennyiért nem veszem le a tankot 2x egymás után.
Így néz ki az én membránom is. Ha nincs benzinben akkor ilyen ráncos, mint egy vénasszony segge..
Ami a tieden furcsa, az a rozsda az oldalánál.. De attól még működnie kellene! Csúnya, de szerintem a kép alapján jó
A membrán az így néz ki.
Első ránézésre csak a széleinél van egy kis bibi,a tengelynél szemel látható szakadás nincs,persze picike lyuk az akár lehet is.
Köszönöm szépen a segítségedet.Szétszedtem ma a benzincsapot ,valóban a belső gumigyűrű a rossz ,bár a membrán sincs a legjobb állapotban.Nagy segítség,hogy megadtad a gyűrű méretét .
Először kicserélem a gyűrűt és meglátjuk mit mutat
Még egy kérdés...a melléket képen láthatod,hogy a gyári üzemanyag csőben van egy kis toldás ami le van dugózva és igazából ne találom,hogy hova illik.Csak azért furcsa ,mert átlátszó és nem fekete mint a gyári.
Nahh jól van, látom mindenkinek előbb utóbb meggyűlik a baja a benzincsappal, pedig nagyon egyszserű szerkezet!
Én tavaly tavasszal jártam kanosszát vele
Szóval ha az "o" gyűrű megadja magát, akkor folyik a benzin ha kell, ha nem.
Azon a bizonyióos membránon van egy tengely, amin az "o" gyűrű tartzózkodik, és egy rugó nyomja egy fészekbe a gyűrűt, ami elzárja a benzin útját, és senki nem megy sehova.
Ha elkezd forogni a motor, megjön a vákuum ami meghúzza a membránt és ömlik a benzin. feltéve persze, hogy ép a membrán, mert ha nem akkor a vákuum nem tudja meghúzni, és akkor megint nem megy senki sehova.
A ledadogást lehet, hogy az is okozhatja, hogy a membránon nem egy hatalmas lyuk tátong, hanem csak valami kis lyuk és nem tudja eléggé megszívni a vákuum és nem is nyit ki eléggé emiatt.
( Engem meglepett, mikor szétszedtem a csapot, hogy milyen nagy átmérőn folyik át rajta a benzin. Talán 8-as a cső belső átmérője..)
Nekem tavaly azzal volt a szopás, hogy éppen a szerelőnél állt a motor, mikor elszállt a csapban a kedves kis "o" gyűrű és maga alá pisilt a motor éjszaka. Szerelő csapot ki, "o" gyűrűt be, beindítottuk, mindenki örült. Másnap már nem akart elindulni.. Vagy ha elindult, nem vette a fordulatot és megállt. Kiderült , hogy a drága ember egy nem benzinálló gyűrűt rakott bele, ami egy éjszaka alatt bedagadt és elzárta a benzin útját.
Mivel nem tudtam a méretét pontosan, vettem egy eggyel kisebbet az o-ring kft-nél. Na azzal már szépen indult, meg ment is, egészen százzal is akár és akkor leállt.
Ez a gyűrű talán két tizeddel volt nagyobb mint az eredeti, és ez elég ahhoz, hogy szépen lassan gyordogáljon a benzin, megy is a motor, de ha elkezdtem neki húzni az már kevés volt és kiitta az úszóházakból a benyát és megállt. Remek volt így elmenni Paksig meg vissza..
Aztán vettem bele egy 4x2,5 mm-es benzinálló ( és nem csak olajálló!) "o" gyűrűt és azóta jó:-)
Remélem nem nagyon ismételtem sem magam, sem másokat!
Szakmai tanácsot szeretnék kérni!
Az első lengéscsillapító szétszedéséhez én szoktam készíteni egy célszárszámot. Egy hosszú szárú"T" kulcsot, melynek a végére egy motortípustól függően egy 19-től akár 30-as kulcsnyílású hatlapfejű csavart szoktam ráhegeszteni.
Ezen kulcs segítségével bele tudok nyúlni a teleszkóp belsejébe és ott meg tudom fogni a mellékelt képen bejelölt 8-as számú alkatrészt és ennek a lefogásával simán ki tudom hajtani a szár aljában lévő imbusz csavart.
Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudja-e, hogy hányas kulcsnyílású csavarfej jó bele? Köszi
Mellékelek fotókat!
Nekem a Yamahám okozta szinte ugyanezt a kulcsos problémát!
Több alkalommal voltam úgy, hogy nem mertem a kormányzárt bekapcsolni, mert több percen keresztül azon kísérleteztem, hogy sikerüljön kioldanom!
Aztán egy új kulcs másoltatása megoldotta a problémámat!
Kopott volt a kulcsom!
Lánckereket talán nem kell cserélni, de nézd meg a kis-lánckereket is, az jobban szokott kopni.
Szép színe van, nem lesz kényes a porra, sárra.
A kulcs azért akad, mert kicsit kopott már.
Enyém már 30000.nél akadozott.
Vagy bemostam neki, vagy tele van porral, koszal...
(Nekem volt egy, ajándék lett )
Kérlek, ha lehetséges küld el nekem is a kézikönyvet, végre tegnap óta aktuálissá vált nekem is! :-)
címem: vigyikan_gyorgy@freemail.hu
Segítségedet előre is köszönöm!
Végre én is NAGYON BOLDOG Bocitulajdonosnak nevezhetem magam, mert tegnap én is hazahoztam az enyémet! :-)
Azt szeretném kérdezni, hogy mi okozhatja, ha gyújtásra akarom tenni, illetve, ha a kormányzárat szeretném bekapcsolni, de akad a gyújtáskulcs. Bizonyára ez Suzuki betegség, mert édesapám V-Strom-ján ugyanezt tapasztaltam már jó ideje, csak azon sokkal kevésbé!
Biztos van olyan aki már találkozott ezzel a problémával. A motor nagyon jó állapotban van, vásárlás előtt átnézettem szerelővel is, jelenleg 28000 van benne, 2005. évjáratú. Az idő miatt talán egy km-t mentem vele, de már imádom!
mivel tél van kezdtem rendberakni a 3 hónapja vett 93-as mocimat! megtakarítottam a láncot és a lánckerekeket és észrevettem hogy a hátsó kerék forgatása közben megfeszül a lánc! jobban szemügyre vettem és ráleltem a jelenség okára: nem mindíg fekszik bele a lánc a hátsó lánckerékbe! mi a teendő ilyenkor? a lánc szép aranyozott a lánckerekek nincsenek elkopva !
Köszönöm szépen a tanácsot, bejött! Ahogy kihúztam a dugót kiömlött kb. 3-3,5dl benzin a csövön. Lecsöpögés után dugó vissza majd 1óra múlva ismét dugó ki, 1-2csepp. Ekkor motor beindít, már rögtön sokkal könnyebben indult és az alapjárat is jó. 10-15 perc járatás, melegítés után motor leállít, dugó újra ki és szerencsére semmi. A nap folyamán megismételtem 2-3szor és szerencsére semmi benzin nem gyülemlett fel a szűrőházban. Gyanítom, hogy akkor a kezdeti hosszú PRI állás volt csak a gond, mert azóta gyönyörűen muzsikál, nincs fulladás se, meg benzinfolyás se. Üdv: Zoly
Ma vettem észre, hogy nekem is végigfolyt az idomon a benzin, és meg is fogta valamennyire. Le volt takarva a gép mióta eltettem télire, azért nem vettem észre a szivárgást.
Te hogy tüntetted el a nyomát, egyáltalán el lehet valamivel? Polírpaszta vagy valami ilyesmi?
Annak van egy lefolyója jobb oldalt alul, le van dugózva, hogy ne kapjon szűretlen levegőt. Dugót húzd ki, és engedd le a folyadékot. Elvileg minden szerviznél meg kell csinálni.
Van egy másik lefolyó mellette, az a tank beöntő mellől engedi le a vizet. Azaz esőben a tankbeöntő mellett befolyó víz távozik le rajta, no meg ha nem találsz be a lyukba tankoláskor akkor a benzint is.
De ha ennyi víz, vagy benzin felgyűlt a levegőszűrőben, akkor nézd meg nem ázott el a légszűrő. Ha meg benzinnel ment tele, akkor valamelyik karburátor tűszelep ereszt, és a benzin nem a motor felé, hanem a légszűrőbe megy. Karburátor felújítás lesz belőle - ne hagyd PRI állásban mert az egész tank elfolyik.
Ma végre meghoztam a várva várt bocimat. Futóról szépen leenged, benzinnel feltölt, benzincsap PRI állásba, gyújtás pipa, indítóznék semmi. Meg se moccan. ÁÁÁ valami nem stimmel, hát a kuplung karnál az elektromos csatlakozó szétcsúszott a spanifernek köszönhetően. Ez kijavítva, na akkor uccu neki megint. 2-3 próbálkozás után beindult, először bizonytalan alapjárat, de ahogyan melegedett egyre biztosabban dorombolt. Mikor már szépen beállt az alapjárat, erőt vettem magamon és elindultam itthon az első próbakörre kint az utcán. Egy álom volt, utca végén megfordul, gyerünk vissza. A ház előtt kb. 60-70-es tempóról fékeztem, amikor a féktávon MEGÁLLT a motor. Indítózok, beindul báár kicsit döcögős az alapjárat, de a motor szépen felpörög. Ez új helyzet volt, mert amikor az eladónál próbáltam 3hete, akkor csak 5liter benya volt benne, gyönyörűen muzsikált, féktávon semmi jele fulladásnak! Hát addig addig tesztelgettem, míg rájöttem, hogy ha jól előrebólint a boci akkor visszaesik a fordulat és megáll. De közbe ezen jeleket produkálva még mellé csurgatja is a benzint. (csak fulladás közbe) Hosszú nyomozás árán kiderítettem, hogy az ülés alatt a levegőszűrő beömlő alatt a műanyag ház illesztésénél „köpi” a benzint, de érdekes módon, csak amikor fullad. Hát erre lennék én kíváncsi, hogy ti jártatok-e már valamikor is így, mi lehet ennek az előidézője.
Köszi.
steve
Saját vélemény: toldás a benzincsőben --- kuka
levesz ugyanilyen keres csere. Csak egy felesleges hibaforrás. Lehet métere vagy 3-500ft ennyiért nem veszem le a tankot 2x egymás után.
Teszek egy próbát a gumigyűrűvel aztán kiderül.
Üdv.:
steve
Ami a tieden furcsa, az a rozsda az oldalánál.. De attól még működnie kellene! Csúnya, de szerintem a kép alapján jó
Első ránézésre csak a széleinél van egy kis bibi,a tengelynél szemel látható szakadás nincs,persze picike lyuk az akár lehet is.
Üdv.
Köszönöm szépen a segítségedet.Szétszedtem ma a benzincsapot ,valóban a belső gumigyűrű a rossz ,bár a membrán sincs a legjobb állapotban.Nagy segítség,hogy megadtad a gyűrű méretét .
Először kicserélem a gyűrűt és meglátjuk mit mutat
Még egy kérdés...a melléket képen láthatod,hogy a gyári üzemanyag csőben van egy kis toldás ami le van dugózva és igazából ne találom,hogy hova illik.Csak azért furcsa ,mert átlátszó és nem fekete mint a gyári.
Köszi.
steve
Én tavaly tavasszal jártam kanosszát vele
Szóval ha az "o" gyűrű megadja magát, akkor folyik a benzin ha kell, ha nem.
Azon a bizonyióos membránon van egy tengely, amin az "o" gyűrű tartzózkodik, és egy rugó nyomja egy fészekbe a gyűrűt, ami elzárja a benzin útját, és senki nem megy sehova.
Ha elkezd forogni a motor, megjön a vákuum ami meghúzza a membránt és ömlik a benzin. feltéve persze, hogy ép a membrán, mert ha nem akkor a vákuum nem tudja meghúzni, és akkor megint nem megy senki sehova.
A ledadogást lehet, hogy az is okozhatja, hogy a membránon nem egy hatalmas lyuk tátong, hanem csak valami kis lyuk és nem tudja eléggé megszívni a vákuum és nem is nyit ki eléggé emiatt.
( Engem meglepett, mikor szétszedtem a csapot, hogy milyen nagy átmérőn folyik át rajta a benzin. Talán 8-as a cső belső átmérője..)
Nekem tavaly azzal volt a szopás, hogy éppen a szerelőnél állt a motor, mikor elszállt a csapban a kedves kis "o" gyűrű és maga alá pisilt a motor éjszaka. Szerelő csapot ki, "o" gyűrűt be, beindítottuk, mindenki örült. Másnap már nem akart elindulni.. Vagy ha elindult, nem vette a fordulatot és megállt. Kiderült , hogy a drága ember egy nem benzinálló gyűrűt rakott bele, ami egy éjszaka alatt bedagadt és elzárta a benzin útját.
Mivel nem tudtam a méretét pontosan, vettem egy eggyel kisebbet az o-ring kft-nél. Na azzal már szépen indult, meg ment is, egészen százzal is akár és akkor leállt.
Ez a gyűrű talán két tizeddel volt nagyobb mint az eredeti, és ez elég ahhoz, hogy szépen lassan gyordogáljon a benzin, megy is a motor, de ha elkezdtem neki húzni az már kevés volt és kiitta az úszóházakból a benyát és megállt. Remek volt így elmenni Paksig meg vissza..
Aztán vettem bele egy 4x2,5 mm-es benzinálló ( és nem csak olajálló!) "o" gyűrűt és azóta jó:-)
Remélem nem nagyon ismételtem sem magam, sem másokat!