Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De árthat vele.....amíg nem volt ilyenem nem csináltam ilyet(első nap vettem amikor kellett)....ezt is lehet mondani az elbarmolt anya helyett......nem beszélve, hogy nem sokat lehet érezni a meghúzásból a csavarhúzóval.....,de végülis mindegy, igazad van.....
Nem tudom és nem is akarom védeni magam.
Legközelebbi tanácsomhoz, majd egy komplett felelősségi nyilatkozatot is fogok rendelni.
Egyébként szervizben nem a szerelő kezeli a szerszámkészletet, hanem a tulajdonos vagy a menedzsment döntése, hogy milyen eszközöket szerezz be. Ettől még a szerelő jó lehet, és azzal javít, amit adnak neki - és persze ami megfelel egy szakmai minimumnak. Suzuki szervizben és egy kis motorszerelő műhelynél is találkoztam már, hogy nem volt C kulcs - a szerelő, aki egyébként kitűnő és megbízható szakember volt, vállat vont és leütötte a csavart, mondván nem árt vele - nem veri szét az anya fejét.
köszi!
barkácsolás lesz belőle
Hali!

Én ezt találtam,de szerintem,ha van egy jó esztergályos ismerősöd meg lehet oldani:
http://auto-motor.vatera.hu/al...
Mondjuk a csavarhúzós dolog arra hivatkozva, hogy szervizben is így csinálják mert nincs nekik nem túl meggyőző....nekem van pár méret belőle mert nem egy drága dolog, amelyik szerviz nem veszi a fáradtságot egy 1000ft körüli célszerszám megvásárlásához azt nem érdemes említeni sem.....
Szia!
Lehet, hogy ő, a válaszoló, Te és én mint olvasó tudjuk miről beszél, mert esetleg már csináltuk, de az aki kérdezett azzal nem vagyok tisztában, hogy tudja-e a miérteket! Tehát én ilyen esetben, nem vagdalkoznék olyan dologgal, hogy vigye szerelőhöz, főleg nem utólag, mert ha neki áll és baj van akkor az egy nehéz helyzetet hozhat össze esetleg! Tehát elsőnek a szerlőt, vagy a segítséget próbálnám meg személyesen, majd utolsó sorban saját hozzá nyúlást! Akinek dadog a gépe én sem ajánlom első körben, hogy kapja szét a karbit, mert lehet többet árt vele. Csak arra szeretnék rávilágítani, hogy amíg nincs tapasztalata valakinek a szerelésben (kérdező) addig megfontolt tanácsokat érdemes csak adni! Tehát ismét bocs a bele vauuuu miatt!
Én is tudom miről beszél, én is ismerem a saját típusom, mind a régit mind a mostanit, de akkor is egy laikusnak érzékeny terep ez!
Helyes, én is így gondolom.
Nekem meg az a véleményem, Xebulon barátunk tanácsot adott. Aki meg laikus, vigye a motorját szerelőhöz! Ha meg hozzá babrál saját maga, az legyen az ő felelőssége!Xebulon nem szokott felületes lenni, lehet jobban ért hozzá, mint mi itt együttvéve!A bocit ismeri az utolsó csavarig, szerintem. Amit leírt itt fórumon,nagyon hasznos dolgok,mindenki eldöntheti mit akar csinálni. Aki ennek ellenére laikus létére,hozzábabrál,az a saját bőrét viszi a vásárra! Ennyi. Xebulon köszönjük a tanácsaidat!
Szia!
Nagyon jó tanácsokat adtál egy olyan embernek aki mint írta is nem egy képzett szakember a mociszerelés terén! Ha meg valamit túlhúz, vagy lazít és le közepeli a mocival a járdaszigetet akkor ki viheti el a balhét? Ő a gipszágyban, vagy az aki a tanácsot adta? Arra kérnélek meg, hogy ilyen hülye és felületes tanácsokat ne osztogass, mert egy laikus számára sok a félreérthető dolog benne ami esetleg gondot is okozhat (még egy rendes krowa készlete sincs az illetőnek mint látjuk)! Mert legközelebb a fékekről kérdez, mivel ezt meg tudta oldani és 110-el kap telibe egy kis huncutság miatt egy korlátot! Tehát vagy rendesen írd le a dolgot pontról pontra, vagy maradj csendben, ha közel laksz és érzel affinitást, menj és segíts neki ha valóban képben vagy!
Ja és bocs a bele vauuuu miatt!
sziasztok!

segiteni tud valaki abban hogy a visszapillantó tükörben csak a karomat látom nem látok magam mögé! valami megoldás hogy kintebb legyenek a tükrök? minden megoldás érdekel!
Rendben.
Szia Dini!

Köszi az infót!
Szólok tesónak és Ő fog keresni (rám hivatkozva), ha Neki aktuálissá válik!
Köszönöm az infót!
Üdv:r.sanyi
Szia. Én Dunaújvárosban vagyok 2004-es a gép, szürkés színű, nyáron lett friss műszakival. Gyári állapot. 48ezer km van benne. Gumik még 1-2000-et elgurulnak aztán cserések. Szelephézag perfekt, teljes szelepfedél tömítés csere újra, most. Gyertyákban 7ezer km van, olajban is. Valvoline 10w40 motorcycle van benne. Láncszett jó állapotban, nincs nyúlwa. Telószimering és kúpos fémházas kormánycsapágy lett cserélve 41000km-nél. Új brembo betéteket kapott akkor is. Teljes féknyereg takarítás fékfolyadék cserével akkor is. Karbi fullra kitakarítva új o gyűrűkkel, beállítással, szinkronnal! Szówal pörfekt a gép. 850.000Huf irányár. Ha érdekel csörizz meg, 20/465-9958. Holnap elérhető vagyok.
A képen a 11. számú körmös anyáról beszéltem - NUT, STEERING STEM.
A kupak alatt alátét, alatta felső villahíd, alatt még egy anya, amit C kulccsal lehet állítani - ez húzza az alsó villahíd szárát, illetve az alsó és felső kormánycsapágyat is ez feszíti.
Nem kell lebontani a felső villahídat, csak ha a kupakcsavart levetted, akkor lazítsd meg a felső villahídat - teleszkópot fogó csavarokat is old meg. Ha a felső villahíd kicsit mozog, akkor az alatta lévő csavart már állíthatod C kulccsal - vagy opcionálisan egy csavarhúzóval az anya körmeibe akasztva kalapáccsal ütögetve ki és behajthatod az anyát.
Nem olyan gányolás, mint ahogy elsőre tűnik, több szerelő alkalmazza, mert kevesen tartanak fel univerzális C kulcs készletet. Egyébként nem vágja szét a csavar fejét a csavarhúzó, ha finoman bánsz vele. A hátsó rugós tag előfeszítéséhez is C kulcs kellene, de mindenki csavarhúzó-kalapács kombinációt használ és ajánl.
Ha jól látom ez alatt már csak egy alátét van. Azt ugye nem lehet meghúzni. A fene gondolta volna ennyire bonyolult szerkezet ez. Akkor lehet szereznem kell egy kupak nélküli anyacsavart ?

Most kissé elvesztettnek érzem magam....
Én is ezen a véleményen vagyok, csak nincs otthon egyetlen készlet sem amiben lenne 28as kulcs........
És ha már leszeded a csavart, akkor húzd az alatta lévő anyát egy C kulccsal - vagy csavarhúzó-kalapács kombinációval.
Ez a csavar tartja össze az alsó és felső kormányhídat, illetve feszíti a kormánycsapágyat. A kopás miatt idővel a kormánycsapágy lötyögni kezd, amit némileg ellensúlyozni lehet egy erősebb feszítéssel.
Elvileg van rá megadva meghúzási nyomaték, de nem láttam Nm-vel felszerelt C kulcsot - csavarhúzó-kalapács kombóról nem beszélve.
Érzésre úgy lehet beállítani, hogy előbb meghúzod annyira, hogy szoruljon a kormány, majd kioldod annyira, hogy könnyen forogjon.
Középsztenderdre teszed és a próba idejére hátrabillented a mocit, hogy a hátsó kerék érje a földet, így az első kerék súlytalanul könnyen jár.
Ha túl laza, akkor lötyög a kormány, be is lenghet, illetve rezgések is intenzívebbek. Ha szoros, akkor meg nem fordul.
Mármint talán 28-as kulcs kell rá.
Pontos méretét fejből nem tudom, de szabványos dugó kulccsal levehető - otthon is van erre egy dugóm -, talán 32-es a kulcs.
Mérd meg két oldala közötti távolságot tolóméterrel, olyan kulcs kell rá.
Szerintem ne próbálkozz más megoldással, mert csak megsérted a csavar krómozását - utána meg ronda lesz, és rozsdásodni fog.
Sziasztok!

Lassan nekilátok a Bocikám újraépítésének. Viszont máris problémák tömkelegébe ütköztem. Egyik nagy probléma: Hogy lehet célszerszám nélkül levenni a kormány tetején lévő kupakot ? 27es kulcsom nem elég nagy rá, állítható fejű nem fér rá, 30as kulcs meg túl nagy már. Nem vagyok nagy szerelő van erre valami egyszerű megoldás ?

Egy ilyen gombockát szeretnék felrakni rá., de sajnos nem tudom a lyuk belső méretét, mivel nem tudtam leszedni. :(
Sziasztok!

Tud valaki egy jó és eladó 750-es bocit itt valahol a környéken?(Gyöngyös/Heves megye v. Bp. környéke)
Törekednénk, hogy magánszemélytől tudjuk még egy bocit venni!
(mert ugye a matrix-om megmarad !)
Üdv:r.sanyi
Üdv. Köszi a ötletet,de a givi trtót kérdeztem a 2003-as évjárat tól
gyárt.Akkor módosítottak a hátsó lámpa is ettől változott.Viszont azt
nem tudom az passzol-e hozzá.És sport dob is van rajta.
Szép napot mindenkinek.
Hali!

Boldog Új Évet mindenkinek!
gartula a bátoroságodhoz az út megtételét illetően
Boldog ÚJ Évet és balesetmentes közlekedést mindenkinek