Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

bng: azért pihenj is fáradtan nem jó motorozni és veszélyes is. Igaz most legszívesebben mindig rajta ülne az ember. A sebességre figyelj mert ha akarja utánad tudja fordítani a gépet.
Jó motorozást és széles utat.
Mazsola tapasztalatai a Bocival. A kezdeti lépések.
Tegnap délután elhajítottam a munkaeszközeimet (mivel drágák azok, csak képletesen tettem) és hazavágtattam MOTOROZNI. Már hazafelé spanoltam magam a különböző forgalmi helyzetekre és útminőségre, gondolatban lefuttatva az általam belátható megoldásokat és viselkedési módokat. Volt rá időm, mert a Nagy Falu teljes népessége ilyenkor elmenekül, a többség a Magyar Tengert választja. Milyen kontraszban van ezzel, hogy a meneküléshez elegendőnek tartja a 71km/h-s eszeveszett tempót! Autópályán. Így természetesen a gondolataimban főként az autók előzése/kikerülése/közöttük/mellettük való elhaladása adta a fő ívet. De ha az ember halad, egyszer már bizony meg is érkezik. Így velem is ez történt és hipp-hopp a Boci mellett találtam magam, talpig bőrben. Cél: kilométerek futása, gyakolatszerzés, vigyorfakasztás.
Útvonal: Székesfehérvár-Saárszentmihály-Sárkeszi-Nádasladány-Ősi-Várpa
lota-8-as-Hajmáskér-Gyulafirátót-Eplény-Olaszfalu
és vissza. Gondoltam legyen benne szir-szar út, 8-as tempós és kezdő kanyaros Bakony-alja.
Odafele egész végig bazi nagy szél tanított, hogyan viselkedjek ilyen esetben, időnként egyenesben is jelentősen döntött motorral menvén amit meg-meg szakított egy szélcsendes pillanat, rám hozva a frászt és végsősoron tanítva, hogy kezeljem gyorsan, később ügyesen a körülmények ilyen változását. A rend őreivel is összefutottam, elölről mértek, szerintem 10-15-tel mehettem tempósabban, kint álltak ugyan az úton de még csak nem is integettek. Én a bukósisakom magányában üdvözöltem őket hosszan és illően. Barátokként távolodtunk egymástól.
A kanyarokban újra és újra rá kellett jönnöm, mennyire mazsola vagyok bár visszafelé már volt két olyan is, amelyiken úgy fordult a motor ahogyan én gondoltam fordulni. A szélvédelem viszont hasalás nélkül nem jó 120-130 fölött. Kell az a túraplexi.
Xebulon instrukciói alapján figyeltem a motor viselkedését, karbi-szinkron szükséges. Kis fordulaton/részterhelésen egyenetlen, kicsi gázt adva még mintha torpanna is, majd ránt egyet. (Lánc, lánckerék rendben.) Kényelmetlen mondjuk körforgalomban. Áthidaltam azzal, hogy magasabb sebességi fokozatban hagytam, így a rántás nem jelentős de ezt azért kezelni kell. Székesfehérváron valaki tud ilyet? Esetleg nem aranyárban? Itt a fórumon volt is aki ajánlotta magát de ha jól rémlik valami 16e forintot kért érte... (tényleg sóher vagyok?)
Bukósisakban jó szívvel ajánlom a Caberg V2RR-t, kényelmes és úgy keringeti a levegőt, hogy csöppet sem izzadtam alatta. De tényleg egy csöppet sem.
Összességében úgy zártam a napot, hogy ... de szerintem ti pontosan tudjátok, hogyan.
Miután elraktam a gépet és levetkőztem még megfordult a fejemben, hogy visszaöltözök és megyek még csak egy kicsi kanyart... tisztára mint kölyökkoromban! Nem mentem, a három (korban is) igazi kölyök meg az asszonypajtás marasztalt.
De már reggel van...! És süt a nap...!
bng
igen......,de használd egészséggel, ha szerencséd van nem olvad bele a hengerbe...
Sziasztok,

Egy kis "OFF":

Aki meg nem regisztralt a gsx-f.com oldalra, azt szivesen varjuk :) Szeretnenk minel tobb boci tulajt osszeszedni az egesz orszag teruleterol.

"ON"
Udv,
Zsolt
Helló

ismét kérdéssel fordulok hozzátok. Láttam már, hogy a gsxekre sok mindent fel műtöttek / Hátsó doboz világítás, Sebesség visszajelző /
De mondjuk ABS ?
vagy ilyen nem tudom hogy hívják "kombinált fék" amivel a kezeddel húzza mindkét féket van ?

Illetve mennyibe kerül egy ülés a bocihoz ?

Dini-t kérdezném, ha jól emlékszem ő lenne aki szervízben dolgozik, hogy a szervizkönyvbe is tudnak pecsételni ?
Első villához fűzném hozzá, nekem is épp most cseréltettem Kecskeméten a Suzukinál. Szerencsére szimmeringet nem kellett cserélni, jó volt a régi, de azt mondták, hogy kifejezetten figyeljek a villának arra a részére, ahol belecsúszik a lengéscsillapítóba, mert az ott ragadt bogarak (magassága miatt pont odaragadnak az útközbeni bogarak) teszik tönkre a szimmeringet, szóval arra a területre kifejezetten figyeljek takarítás szempontjából!
Szia.
Szimering nélkül nem cserélünk telószimeringet mert mi szétszedjük, darabokra, kitakarítjuk, és friss olajjal új szimeringel cseréljük. Mivel nem tudjuk milyen olaj volt benne. Meg a kosz a járatokba stb... Szóval csak olajat nem ajánlott cserélni.
Megvettem. Köszönöm a tanácsot!
bng:Vegyed megfelé! eBay-en én is ekkörüli árért vettem, 10-nél többet nem fizettem a 4 darabért, amíg itthon kábé 5000 volt darabja. Nekem is ilyen van benne! A lényeg, hogy nem gyanús, minél hamarabb rá kell rabolni, mielőtt valaki más is megtalálja!
Sziasztok,
Vaterán árulnak NGK Iridium CR9EIX gyertyát.
http://auto-motor.vatera.hu/al...

Nagyjából féláron, mint a boltokban. Kell, hogy gyanús legyen?
bng
Miért kellett a féknek benyomni a munkahengereit kerékszerelés közben? Ha nem piszkálod, ugyanúgy vissza tudod tenni a helyére, ahogy levetted.
Nekem is hétfőn volt kerékszerelésem: levettem első-hátsót. A hátsót centríroztattam, na meg volt benne egy cuki fémszál középen, az első gumám meg csereéretté vált. Egy Michelin Pilot Road 3-as lett előre feltéve, és hát már most mondhatom, ég és föld a motor! Kanyarba szinte magától beborul, sokkal könnyebb tolni, és elengedett kormánynál olyan egyenesen megy, hogy öröm nézni...pláne ülni rajta! Szóval mondhatom, hogy most tökéletes állapotban van a kis gép, alig várom, hogy legyen pénzem tankolni is valamicskét...
Láttam mikor csinálta ahhoz nem nyúlt egyedül a munkahengereket tolta be, de holnap azért ellenőrzöm. Kösz a tippet.
Csak egy tipp, húzd meg a hátsó féket fogó rúd csavarját.
Ha laza akkor lötyög és fékezésnél koppanhat.
Miután kereket cserélsz és emiatt a féket leszeded, illik meghúzni.
Tegnap egy defekt szerelés után a hátsó fék miután fellett pumpálva (a dugattyuk vissza lettek nyomva) kő kemény lett de fog, viszont satunál kemény koppanás hallatszik. Holnap szétszedem. Addig valakinek tipp mi lehet?
Ma megkaptam a hiányzó bolhát, Xebulon volt olyan kedves, hogy gyakorlatilag házhoz szállította. De régen találkoztam ilyen gáláns, segítőkész és kedves viselkedéssel! Még az idejét is engedte rabolni, hogy feltehessem a pólyás-kori kérdéseimet.
Xebulon: örök hála! Remélem egy találkozón vagy csak simán összeröffenésen lesz lehetőségem egy-két sörre invitálni. Vagy borra. Vagy benzinre, a boci megissza.
Xebulon: köszönöm szépen, máris jelentkezek a megadott e-mail címen!
László_atya: neked pedig a jó tanácsokat, igyekszem rálépni ugyanarra az útra. Te már előttem jársz, kérlek szólj, ha nagyobb bukkanó vagy traffipax van rajta.
Küldök neked egy bolhát, van itthon néhány.
Esetleg ha Budapest felé jársz, akkor találkozhatunk, de elküldöm postán neked.
Részleteket levélben: znemeth kukac freemail . hu
Szokni kell a gépet. Eléggé orrnehéz és amúgy is nehéz, de nem nehézkes. Szokni kell. Nekem sem túl régóta van meg a gép, de mostanában kezdem kicsit jobban húzni neki, persze még mindig messze a rendes kihasználható teljesítményétől. Rengeteg tanulnivalóm van még. Ismerősömnek is bocija volt, ő pályázni is járt vele sokat, nagyon ismerte a vasat. Hegyi és/vagy kanyargós utakon bealázta a gixereket meg a ZX9-eket, RR-eket. Ő is azt mondta, hogy hónapok kellenek ahhoz, hogy az ember elmondhassa, hogy esetleg alapszinten uralja a gépet, mert a boci az nem egy tucat sportmotor. Egyénisége van és olyan karaktere, amit más motoron nem találsz meg. Ha nem veszed komolyan, májerkodsz, ütöd-vágod, akkor utálni fog és ezért te is meg fogod utálni, ha megéred. Ha barátságot kötsz vele és mindig, minden esetben komolyan veszed, akkor hű és biztos társ lesz, sok-sok öröm forrása.

Megfogadtam minden szavát a srácnak és úgy érzem, jó úton járok.
Az idomokat átnéztem, leszedni már nem voltam hajlandó újra őket (lévén mentem az első jogszerű motorozásomra), de alulra nem esett be azt természetesen átbogarásztam. Biztosan van valami ésszerű magyarázat csak nem találom.
Ha valahol mégis ott kellett volna keresnem már késő bánat, útközben le kellett, hogy essen.
bng: nem akadt meg a motorblokknál vagy nem esett be az idomba alulra?
Sima olajcsere kellene a telóban csak, szimering nemrégen lett cserélve. Így mennyi az annyi? Esetleg van valami árlista-féléd? Gondolom többünket is érdekelhet egy-egy javítás nálatok. Mittudomén egy sima lista, hogy
- teleszkóp olajcsere 3 fitying
- szimeringgel együtt plusz 1,5 fitying
- Karbi szinkron 2,5 fitying
- motorolaj csere 1 fitying
- fényszóró duplává alakítás (mindkettő tompított és országúti) 3 fitying
- lánccsere x fitying
.....

Azzal tudnánk számolni és ha jó az ár, lehet, hogy én se állok neki most az alapcseréknek, hanem berakom az alkatrészeket a boxba és Dunaújvárosig gyakorlom a motorozást. :-)
Többiek: érdekel ilyen titeket is? (a szerelő kollégák persze nem kell, hogy válaszoljanak )
Ma jártam is feléd, ha jól rémlik a gsx-f.com-os térkép szerint Öreghegy, ugye? HUfantom hozzászólásán felbátorodva elolvastam tüzetesebben azt a bizonyos papírt. Egyértelműen engedély. Szóval megtisztítottam a tegnap este beköpött 2-es gyertyát (hetek óta percekre van csak beindítva, tudom, hogy nem tesz neki jót, de hallani akartam a hangját) és nekiindultam. Mivel nem tudtam, hogy a tankot viszonylag egyszerűen le lehet venni, az idomok javát lebontottam. El lehet azzal tölteni az időt...
De az új gyertyák berakásánál majd tudom már.
Tapasztalatok: nagyon mazsola vagyok még... Keringtem vagy másfél órát és még vagy ezer hiányzik, mire elkezdek közelíteni ahhoz az önbizalomhoz ami autóban már megvan. A körforgalmak kiborítanak, azt érzem, hogy dönthető és amikor megdöntöm, mintha épp kicsúszni készülne. Lépésben. Arghhhh... Tempós kanyarok (Sárszentmihály felé/ban) remek érzés, amint lassabban abszolválom, valahogy nem érzem. Még keréknyomást is mértem, hátha azért tűnik úgy mintha elmászna alattam a motor. De lehet, hogy az olajcsere-várandós teleszkópok biztatnak, hogy mihamarabb sorre kerüljenek? Vagy csak simán mazsola vagyok. Egyébként ez a legesélyesebb, bár örülnék egy boci-tapasztalt véleménynek.
Már várom a holnap délutánt, remélem az eső ami most kezdett neki addigra nemcsak eláll, hanem fel is szárad.
bng
még valami: az oldalidom és az alsó idom oldalanként kétszer két csavarral rögzítődik egymáshoz. Az egyikből az egyik lemezmittudoménmit (bolha? menetes lemez bizbasz?) szerencsésen elhagytam. Ne kérdezzétek, hogyan, a füvet egyessével, szálanként átválogattam mégsem lett meg. Pedig még a gyerekeknek is versenyt hirdettem, aki megtalálja lesz az első utasom (ha már merek). Van esetleg nektek egy ilyenetek kallódóban/feleslegben? Holnap fényképet is készítek róla, hogy miről is beszélek, bár akinek lehet ilyenje az ez alapján is tudja.
Hát igen, van benne valami.... :)
Ilyenkor de jó lenne a privát kapcsolat tanácsot kérni....
HUfantom: ha csúszott és nem volt rajta bukógomba akkor több mindennek kellett sérülni, nem csak idom (első fékkar kormány vég irányjelző lábtartó fékpedál kipufogó hátsó idom)ha jól emlékszem jobb felirat nem volt rajta. Bocsi ha tévedek, de 30 nál nem igazán jellemző az idom csere. Azt a gépet jól át kell nézni ha komolyra fordul.
Szia. Telószimering csere 8000ft, kb. 1,5-2 órás program.