Én most csináltattam karbiszinkront, mert két éva van nálam a jószág és még nem volt, gondoltam nem lehet belőle baj !
Előtte játszott olyat, hogy amíg szivatóval melegedett, addig -nem tudok jobb szót- pröszkölt. Aztán mikor bemelegedett akkor abbahagyta és nem volt vele semmi baj!
Nahh karbiszinkron után alig akar indulni, melegen meg gáz nélkül egyáltalán nem Ha már jár akkor minden OK, de addig gépészkedni kell vele. Jahh viszont a fogyasztása az tök jó lett!
Nem azt akarom mondani, hogy felesleges a karbiszinkron, csak nekem ilyen lett..
lafi:
az alapjárat szerintem mindig ingadozni fog egy kicsit, mivel ezeket a motorokat nem alacsony fordulatra "találták" ki. A kérdés inkább az, hogy kinek mennyi a kicsi vagy nagy ingadozás.
Ha kis fordulaton, részterhelésnél, indulásnál rángat, akkor érdemes megcsináltatni.
Elvileg követni kellene a gyári előírásokat, és akkor megcsinálni.
Szép délutánt mindenkinek!
bionic:
Teljes mértékben igazad van, mivel éppen ezért mert nincs a fokozatoknak jeladója, ezért használható csak az általam belinkelt /melyhez adják a bocihoz való kábelköteget/ ún. univerzális fokozatkijelző, ami igen.... a fordulatszám és a sebesség adataiból kalkulálja ki a sebességfokozatot.
Itt szépen le is van írva: Fokozatkijelzők típusai
Igazad van abban is, hogy "meg kellene tanulni", hogy mekkora sebességnél-milyen fokozatba-mennyi a fordulat, ami persze tanulható, de Toneres szavaival élve "nagyon hamar meg lehet szokni a jót"
Amúgy szeretném mindenkinek megköszönni a válaszokat, segítséget, véleményeket, valamint hogy ismételjem önmagam: mekkora az a fordulat ingadozás alapjáraton, mikor ajánlott a karbiszinkron
Én is használtam a Molos láncsprét, szerintem az egyik legjobb, mert nem keni össze a felnit és környékét, olyan jól tapad!
A kijelzővel kapcsolatban:
Ugye nekem gyárilag van az öreglányban, nagyon kényelmes, hogy ott van az orrom előtt, nem kell vacillálni a váltásokkal. Persze lehet nélküle mocizni, de nagyon hamar meg lehet szokni a jót
Nekem van üzemanyag mérőm is, olajhőmérséklet mérőm is. Azért pár jó dolgot nem ártott volna meghagyni a mai gépekhez is!
Viszont nincs 6.sebesség és pár tízezres motorblokk, mert már átfordult...hogy ne csak dicsekedjek
lafi:
tudtommal az a fokozatkijelző a sebesség/fordulat párosból "találja ki" hogy melyik fokozatban lehetsz. A GSXF-nek nincs GPS-e (gear position sensor) csak üresnek jeladója.
Én is gondolkodtam egy ilyen beszerzésén, de elvetettem. Inkább nézd meg mondjuk 100-nál mennyit forog 6.-ban vagy egy adott fordulatnál pl 6 vagy 7 ezernél mennyit megy, és akkor tudni fogod melyik fokozatban vagy.
Köszi a válaszokat, egyik haver most vett MOL-os láncsprayt, majd kérek egy fújásnyit próbára
A fokozat kijelzőről annyit, hogy amit belinkeltem az elméletileg bocira való....
Még két kérdés...
láncspray ügyben szeretnék tapasztalatokat, én eddig szinte csak Castrolt használtam, meg vagyok amúgy elégedve vele, de valaki lehet próbált és tud jobbat ennél.
Karbiszinkron milyen fokú (1/min) alapjárat ingadozásnál ajánlott ?
Hát igen, nekem is sokszor van ilyen, hogy tolnám 7.-be
de volt olyan, hogy egy "lassan haladós" útvonalon 10 km után vettem észre, hogy 5.-be vagyok , sztem azért sokszor hasznos lehet ilyen esetekben, bár való igaz, hogy az első négy sebesség kijelzése nem feltétlen szükséges, az 5-6-tal van néha gond
Nem akarok megint antiszociális állat lenni, ahogy szoktam!
De ez mire jó? Oké néha nem tudom, hogy hatodikban van a gép és váltanám a hetediket. De amúgy mikor van értelme? Nézed a fordulatszámot. Ha alacsony visszadugod, ha magas váltasz egyet..
Tényleg csak érdeklődöm, hogy milyen helyzetben lehet hasznos?
Hali skacok! Ma (bocs, az már tegnap volt )nekiestem a bocinak és a kettes hengernél kifújt , de sikerült orvosolni! Közben a NET-em is elszállt és csak nemrég tért magához!
A túra pazar volt, a fagyi nemkülönben!
Na tegnap 500km mentem imádtam!Gabi mivan a első féktárcsával?Vigyázz nagyon elég veszélyes mihamarabb cseréld!Egon neked mizu a hengerekkel?Tudod már hol sziszeg?
Perszehogy!
:-))))