Ez igaz a szekunder láncnál, de a vezérműnél lóghat a lánc bizonyos vezérműtengely pozíciókban, hiszen a szelepek megpróbálják "összeforgatni" tengelyeket.
Egyetlen szakirodalom sem ad meg értéket vezérműlánc "megnyúlásának hosszára" , ugyanakkor mindig feltüntetik a pl. hogy 20 csapra hány milliméternél éri el a kopáshatárt a szekunder lánc. Ott sem az alapján állapítjuk meg, hogy mennyire tudod elemelni a fogaskeréktől. Ezért tartom furcsának ezt a ellenőrzési eljárást. Persze nem kívánok vitatkozni, csak furcsának tartom, mind az ellenőrzés menetét, mind azt hogy 23 e km-nél már lekapták róla. Persze nekik az nem került semmibe...
A lánc elemelése a fogaskeréktől pedig mérvadó.
Ha beállítod a láncfeszességet a motoron és megfogod a hásó lánckeréknél középen és két újjal eltudod emelni a fogaskeréktől akkor hamarosan csereérett lessz,vagy már cserés.
Azért furcsa, mert nem az szokott a mérvadó lenni hogy el lehet-e emelni a fogakról, hanem hogy a láncfeszítő hogy áll. vagyis tud e még feszíteni rajta, vagy a lánc már kopott, és nem tud tovább feszíteni rajta, mert kijárt előre teljesen. Gondolom nem lehetett egy olcsó mulatság. Nekem a túl hosszú lesz már akkor berakok egy másik használtat valószínűleg.Kaptam egy főtengellyel együtt ami talán 10-15 ezer mérföldet ment...pont jó lesz bele legközelebb. Bár nem tudom hogy hogy van szegecselve, és ha szétnyomom, akkor az már kuka , mert akkor ez a mutatvány megbukik. A blokkot nem hiszem hogy meg akarnám ez miatt bontani hogy felfűzzem rá láncot. Régen csináltam ilyet, most nem hiszem hogy akarnám...
Csak azért kérdeztem az évjáratát, mert 2004-esekben már más a ECU, és azon már tök jó online analízist lehet csinálni felkötve egy számítógépre, egyenesben látható az összes szenzor , meg befecskendezés gyújtás aktuális értéke.
Már régi vágyam hogy lecseréljem ez miatt a ECU-t, de még csak egy kábelkorbácshoz sikerült hozzájutnom. Addig a programot csak más motorokon használgatom.
Különben elfogyott az eleje hogy telót is kellett cserélni? Komplett lett cserélve vagy csak a becsúszó szár?
Talán már írtam, nekem is van jobbos kipufogóban egy tücsök, de én nem találtam az okát. Azt hittem hogy összerogyott talán benne a katalizátor, ezért lecseréltem a dobokat (maradt gyári persze), de még így is mintha hallanám. Persze a szelephézagokat is ellenőriztem, mert most már gondoltam, hogy biztos hozzá kell nyúlni, de
Az órájában 23ezer van.
De nem az első (2)gazdija vagyok.
A vezérműláncot azért kellett cserélni mert el lehetett emelni a fogaktól!(elvittem másik szerelőhöz és rögtön azzal kezdte,hogy volt benne már cserélve?)Még bírta volna de én kértem,hogy dobják ki inkább most.
A szinkrontesztet szerintem hagyományos órákkal mérték ki.
Előtte alacsony fordulaton rángatott,most szép egyenletesen megy.
A motor 2003 04 havi:
nekem 58 ezer van a mociban és mivel valami ciripelt benne le lett a szelephézaf is ellenőrizve. Nem kellet állítani. A ciripelés nem szünt meg de a forrására rá jöttünk. a kipufogó közösítőjétől jön, de csak kb 20 mp-ig teljesen hideg motornál. a vezlánc teljesen jó nem kellett azon sem állítani. szóval tartós ez a motor. :))
Mennyi van ebben a motorban hogy szelepet kellett állítani,meg vezérmű láncot cserélni? Nekem közel a 80 e km-hez még értéken belül vannak...
Milyen műszerrel csináltátok a szinkrontesztet? (Ez már 2004-es elektronikával van?)
Holnap készen lesz a moci!
A következők lettek javítva,ill.cserélve: vez.lánc,első teleszkóp szimeringek,kormánycsapágy,gyertyák,szelephézag,fékek,fékolajak,s
zinkronteszt!
Köszi a szakértői hozzászólásokat!
Megpróbálkozom akkor az egyszerűbb megoldással. Van ott néhány csavar, aminek az eltávolítását valószínűleg nem úsznám meg sérülések nélkül
Persze egy sörre mindezektől függetlenül is jók vagytok nálam
Csatlakozom a Tomi által ismertetett eljáráshoz én is szerelés nélkül a pasztával vikszolom....
Nem mintha sajnálnám az alkoholmentes söröket a Rosi-tól...
Szia!
Én lusta vagyok minden alkalommal leszedni. A motoron szoktam prevent krómtisztító pasztával, mosogató szivacs érdesebb felével átdörzsölöm. Ha megszáradt rongyal fényesítem.
Már csak fel kell tölteni olajjal és teszt!
Köszönetem:K.Istvánnak
Egyetlen szakirodalom sem ad meg értéket vezérműlánc "megnyúlásának hosszára" , ugyanakkor mindig feltüntetik a pl. hogy 20 csapra hány milliméternél éri el a kopáshatárt a szekunder lánc. Ott sem az alapján állapítjuk meg, hogy mennyire tudod elemelni a fogaskeréktől. Ezért tartom furcsának ezt a ellenőrzési eljárást. Persze nem kívánok vitatkozni, csak furcsának tartom, mind az ellenőrzés menetét, mind azt hogy 23 e km-nél már lekapták róla. Persze nekik az nem került semmibe...
Ha beállítod a láncfeszességet a motoron és megfogod a hásó lánckeréknél középen és két újjal eltudod emelni a fogaskeréktől akkor hamarosan csereérett lessz,vagy már cserés.
Első teleszkóp szimering csere+olaj
kormánycsapágy csere
gyertya csere
vezérműlánc csere(gyári)
fékek kitakarítása+olaj csere
szelep pasztillák 14db
szinkron teszt
tömítések
+5 liter benzin (kevéssel vittem oda)
munkadíj
Össz:106e
Csak azért kérdeztem az évjáratát, mert 2004-esekben már más a ECU, és azon már tök jó online analízist lehet csinálni felkötve egy számítógépre, egyenesben látható az összes szenzor , meg befecskendezés gyújtás aktuális értéke.
Már régi vágyam hogy lecseréljem ez miatt a ECU-t, de még csak egy kábelkorbácshoz sikerült hozzájutnom. Addig a programot csak más motorokon használgatom.
Különben elfogyott az eleje hogy telót is kellett cserélni? Komplett lett cserélve vagy csak a becsúszó szár?
De nem az első (2)gazdija vagyok.
A vezérműláncot azért kellett cserélni mert el lehetett emelni a fogaktól!(elvittem másik szerelőhöz és rögtön azzal kezdte,hogy volt benne már cserélve?)Még bírta volna de én kértem,hogy dobják ki inkább most.
A szinkrontesztet szerintem hagyományos órákkal mérték ki.
Előtte alacsony fordulaton rángatott,most szép egyenletesen megy.
A motor 2003 04 havi:
Milyen műszerrel csináltátok a szinkrontesztet? (Ez már 2004-es elektronikával van?)
A következők lettek javítva,ill.cserélve: vez.lánc,első teleszkóp szimeringek,kormánycsapágy,gyertyák,szelephézag,fékek,fékolajak,s
zinkronteszt!
Sok sikert ügyes fiú vagy sikerülni fog........
Üdv
Megpróbálkozom akkor az egyszerűbb megoldással. Van ott néhány csavar, aminek az eltávolítását valószínűleg nem úsznám meg sérülések nélkül
Persze egy sörre mindezektől függetlenül is jók vagytok nálam
Nem mintha sajnálnám az alkoholmentes söröket a Rosi-tól...
Én lusta vagyok minden alkalommal leszedni. A motoron szoktam prevent krómtisztító pasztával, mosogató szivacs érdesebb felével átdörzsölöm. Ha megszáradt rongyal fényesítem.