Mindenki azt gondol amit akar. Itt van pl ez a láncfeszítő hekkelés, ami fele annyiba se kerül, mint egy új gyári feszítő, viszont abban gyárilag kódolva van hogy 30-40 ezer km múlva ugyan itt leszek mint most, míg a hekkelt verzió örökre megszünteti a problémát. Mivel én úgy láttam a feszítőt kézbe véve és megtapogatva, hogy nemcsak a rugó fáradás a probléma, hanem a csap is ki van kopva, túlságosan lötyög, nagy az oldalirányú holtjátéka, ezért én inkább rendeltem egy gyári újat 60.000-ért 100 dolláros hekk helyett. Tőlem vennél motort? Csak mert jó hülye voltam, az alkatrésznek gyárilag túl nagy a holtjátéka, az új ugyan úgy lötyög a csapon, egy kalap szart sem ér, következő téli projekt a hekk beszerelése. Van, hogy a módosítás javít a motoron. http://www.kwickstand.net/Hype...
Nem mindenki jól kereső mérnök ban akinek csak havi fix van az se sok és ha motorozni szeretne akkpr abból főz amije van, tudom majom-banán, de olcsó majom zöld banánt kap a hekkelés meg nem ördögtől való.
Ha valaki ilyet tesz a "féltett, megkímélt" motorjával, akkor az féken / gumin / kormánycsapágyon / teleszkóp-szimeringen is spórol - na, ilyen motort meg nem akarna senki sem jó szívvel megvenni...
Nem értem én ezt a barkácsszakkört....
Attól hogy a GéeSöccá' egy olcsó, lenézett motor, még nem kellene fillérb@szás céljából szétgányolni. Még van gyári alkatrész hozzá, nem olcsón, de nem is megfizethetetlen áron... (mire a harmadik-negyedik, guriga taknyot sem érő, csöpögő manuális benzincsapot megrendeled az Aliexpresszen, addigra az sem fog sokkal kevesebbe kerülni....)
Srácok: ne szívassátok már magatokat (meg a motor következő tulajdonosát)!
Meg kell venni a komplett, gyári csapot. Nem olcsó, de az megint 10 évig hibátlanul fogja tenni a dolgát:
A vákuumos csap sokszor szarakodik ezeken, elvileg simán át lehet állítani kézire, nincs szükség utána vákuumra, persze a kényelmetlenség árán, hogy ezentúl tekergetni kell, amit el szokott felejteni az ember. A miénket már így vettük hogy át van álltva. Gugli fordító segít a szöveges részeknél. http://www.gs-500.info/index.p...
Elvileg veszek most egy új membránt.
De ha felidegesít, veszek két manuális csapot és viszlát.
A rugón azért feszítek kicsit érzésre, majd lesz valami.
Annyi alátétazés kell hogy a kis vákuum is kinyisa, de a vákuum megszűntével a rugó visszazárjon. Abból kiindulva, hogy a gyári rugóval már elég sokat elment a géped szerintem csak egy kicsi alátétezés kell, hogy jól zárjon, de a vákuum még kinyissa. Több tippem sanos nincsen. Macerás ez, tudom, de próbálkozn kell és meglesz a megfelelő előfeszítés.
Több méretűt vettem anno, ez már a második, a nagyobb méretű. A kisebbel is engedett, a nagyobbal is, az az ezzel ami most van.
Amúgy elég sok felújító készletet néztem, van még ugyanilyen annyi különbséggel, hogy az a két ellentétes oldalon lévő pozicionáló tüske ellentétes oldalon van.
De aztán látom, hogy a Tourmax FCK-44 típusa ránézésre jó, de sajnos nem látszódik a a közepén a tengely magassága. Lehet persze jó, de ki tudja előre?
A rugó előfeszítése nem rossz ötlet. Én tennék pár megfelelő méretű alátétet a rugó mindkét végéhez úgy, hogy azért a helyén maradjon még. Ha sok az alátétezés, észre fogod venni, mert a vákuum nem nyitja ki. Akkor ki kell venni belőle annyit, hogy jól zárjon, de a vákuum még ki tudja nyitni.
Sajnos nem írtam fel az O-gyűrű pontos méretét, amit vettem, de támpontként adok néhány tippet, ami alapján meghatároztam a méretet. Mérd meg a csap horony átmérőjét. Az O-gyűrű belső átmérője legyen 0,2-0,3mm-rel kisebb, mint a csapé. Mérd meg a kiszedet O-gyűrű vastagságát. Emlékeim szerint ez kb. 2 mm volt. Ellenőrzés képpen mérd meg a csap horony magasságát is. Az új gyűrűnek kényelmesen bele kell mennie, azaz a gyűrű vastagsága kb 0,2-0,3 mm-rel legyen kisebb a horony magasságánál.
...sőt, ha ki lenne szakadva, akkor nem indulna a motor üzemanyaghiány miatt.
tehát vagy rossz a gumiméret, vagy gyenge a rugó, esetleg a felfekvő felületen van probléma.
De mégis átenged valamiért...Vagy a rugó gyengült el. Gondolkodtam, hogy feszítek egy kicsit rajta, de ha meg a vákuum nem tudja elhúzni, akkor meg nem nyit ki.
Kell keresnem itt helyben egy karbihoz jól értő embert, aki segít esetleg.
Szerintem nem néz ki az a membrán olyan rosszul. Ha nincs kiszakadva, akkor teljesen jól el tudja látni a feladatát. Az én membránom se nézett ki sokkal jobban:
Én lehetségesnek tartom, hogy vagy a gyűrű profilja, vagy a mérete nem jó.
Sajnos nekem úgy lett a GS, hogy az előző és egyben első gazdája megvette, ment 4 ezer km-t 2004-2016 között úgy, hogy az utolsó 6-7 évben állt egy garázsban, illetve egy boltban a vevőre várva. Ez voltam én, de ugye nem tudom, nem láttam, hogy a bolt szervize mivel-hogyan takarította ki az üzemanyagrendszert. Csöveket már én cseréltem, az említett gyűrűt megint, plusz a komplett tűszelepet házastól.
Sajnos a benzincsap membrán gumianyaga eléggé megsínylette az időt...
Hmm... köszi a választ. Most kaptam egy tippet, hogy próbáljam meg a 100-as benzint, hátha annak az adagolása segít a kipucolásban. 1 tank elfurikázása majd megadja a választ.
5,5 évesen vettem 10500km-rel az órájában. Én tettem bele már majdnem 40000km-t. Minden gyári benne, semmivel nem volt kezelve. Tavaly őszig minden rendben volt, azóta szívok az állandóan visszatérő dugulással. Én is hallottam, hogy folytonosan "fejlesztik" a benzint, meg bio-etanol van benne, stb, stb. De valószínűsítem, hogy az én gépemben van valami kis ördőg, mert más karburátoros gép tuljdonosát még nem hallottam panaszkodni. Endoszkóppal még nem vizsgáltam, de bekukucskálva tiszta és megvan belül a gyári festés. A rozsdát elméletileg megfogná a szűrő, de az is tiszta.
Nálad már tényleg kellett tankot cserélni emiatt???
Volt valamikor a tank belül rozsda ellen kezelve valamivel? Esetleg még előtted mert ha igen akkor az a műgyantaszerű cucc oldódik folyamatosan szép lassan, szívatott már meg ilyesmi a tank csere oldotta meg ha nem ez van akkor a fene tudja.
http://www.kwickstand.net/Hype...
Attól hogy a GéeSöccá' egy olcsó, lenézett motor, még nem kellene fillérb@szás céljából szétgányolni. Még van gyári alkatrész hozzá, nem olcsón, de nem is megfizethetetlen áron... (mire a harmadik-negyedik, guriga taknyot sem érő, csöpögő manuális benzincsapot megrendeled az Aliexpresszen, addigra az sem fog sokkal kevesebbe kerülni....)
Meg kell venni a komplett, gyári csapot. Nem olcsó, de az megint 10 évig hibátlanul fogja tenni a dolgát:
https://oem-parts.hu/hu/parts/...
http://www.gs-500.info/index.p...
De ha felidegesít, veszek két manuális csapot és viszlát.
A rugón azért feszítek kicsit érzésre, majd lesz valami.
Amúgy elég sok felújító készletet néztem, van még ugyanilyen annyi különbséggel, hogy az a két ellentétes oldalon lévő pozicionáló tüske ellentétes oldalon van.
De aztán látom, hogy a Tourmax FCK-44 típusa ránézésre jó, de sajnos nem látszódik a a közepén a tengely magassága. Lehet persze jó, de ki tudja előre?
https://www.motodilyhavirov.cz...
Mondjuk ebből látszódik, hogy a Kawa ER-5 ugyanezt használja.
tehát vagy rossz a gumiméret, vagy gyenge a rugó, esetleg a felfekvő felületen van probléma.
Kell keresnem itt helyben egy karbihoz jól értő embert, aki segít esetleg.
Sajnos nekem úgy lett a GS, hogy az előző és egyben első gazdája megvette, ment 4 ezer km-t 2004-2016 között úgy, hogy az utolsó 6-7 évben állt egy garázsban, illetve egy boltban a vevőre várva. Ez voltam én, de ugye nem tudom, nem láttam, hogy a bolt szervize mivel-hogyan takarította ki az üzemanyagrendszert. Csöveket már én cseréltem, az említett gyűrűt megint, plusz a komplett tűszelepet házastól.
Sajnos a benzincsap membrán gumianyaga eléggé megsínylette az időt...
Nálad már tényleg kellett tankot cserélni emiatt???