Sziasztok
Meg szeretnèm kèrdezni hogy èn is láncszetett cserrèlek a gs-en de nem tudom hogy az első lánckerèknek melyik oldala van kivűl?
Illetve mi a tapasztalatok a rezgès csilapítosal mert ilyet rendeltem ènl?
Én nittelőset rendeltem, de elcseszték, patentosat küldtek le,én is felszereltem. Arra figyelj felszerelésnél, hogy a biztosító alatti szemet ugyanúgy préselni tudod. Nem olyan mint anno a MZ-nél, hogy lazán rámegy. Ha nincs szerszámod, akkor egy szorító (nálam egy leszerelt müszerész satu) plusz két 6-os anya és figyeld, hogy a nútok amibe megy a biztosító egyformán kint legyenek.
Nem kellett neki, mert soha nem fékezett, elég volt neki a motorfék... Élsz még egyáltalán Ataaa, házfelújítás véget ért??? Vmikor ha az idő is végre úgy engedi, egy retro réteses gurulást rendezhetnénk...
Sziasztok.Szerintetek patentszemes láncot fel szabad rakni a GS-re?Találtam JT és DID láncot is patentszemes kivitelben a megfelelő méretben gyári áttételhez.Mindkét gyártó 75le-ig ajánlja.Mivel a GS 45le ezért gondoltam talán meg lehetne próbálni.Persze új lánckerekekkel.
Igen, én úgy gondolom, hogy megfelelően használt és karbantartott motor egy átlag évi futásteljesítménnyel - mondjuk 5 ezer km - szerintem ha elmegy 20 évig, akkor az 100 ezer km. A motor motorja szerintem nagyobb műtét nélkül addig használható.
A szimeringek, lánc, etc meg nem olyan szörnyű tétel, hogy az embert a földre vigye. Persze, én a 15 évéből eddig használtam kettőt, az előző tulaj meg mondjuk még kettőt, a többit valahol állt, én ezért próbáltam meg csak a felújító készletet a csapban, de már látom, nem érdemes vagy nem lehet. ű
Ha valaki megteheti, hogy vatta új járművet vesz, megvesz a pénzéért egy olyan plusz lehetőséget, amit nehéz pénzben kifejezni, jelesül azt, hogy a saját kezébe kapta azt, hogy ő szabja meg a motor későbbi költségeit. Aki használtat, annak ez a lehetőség nem adatik meg. Nyilván lehet még jobb gazdája is az előző mint én, de akkor is lutri.
A GS-nek van egy nagyon jó tulajdonsága, egyszerű, mint egy faék, kevés dolog romolhat el rajta. És azok sem túl drágák. Amikor keseregtem egy sort, hogy egy 600 ezer forint körüli értékű motoron csak az idei szerviz, szinkron és szelephézag ellenőrzés plusz most a csap majdnem 60 darab ezres, eszembe jutott, hogy ha egy modernebb motoron ha a benzinszivattyú adja meg magát, akkor csak az ennyibe, de inkább többe kerül... ne.
Aztán az összegszerűség is többértelmű, a csap és a felújító készlet viszonyában. Ha úgy nézem a duplája, ha úgy, akkor meg csak 10 ezerrel több.
Szóval összegezve és végezetül, minden csak nézőpont kérdése.
Ha az ember nem ismerőstől vesz motort, szerintem akkor teljesen zsákbamacska az előző gazda hozzáállása (akárhogy adja elő magát az adás-vétenél).
Elméletileg teljesen igazad van, de így alkatrészenként veszi meg az ember szinte az egész motort (kb. 10x-es áron). Ilyenkor lehet olyan hirdetéseket olvasni, hogy a tulaj a motor árának többszörösét költötte egy adott gépre és még így sem lett gyári (tökéletes) állapotú.
Az elméleten túl sajnos a valóságban nagyon is működik az előző hsz-omban írt "kád görbe". Nyilván az emelkedő szakasz kezdete függ a típustól, minőségtől, a használattól, karbantartástól, de egyszer eljön az a pont, amikor a hibák elkezdenek sűrüsödni (amit a tulajdonos csak nehezen vesz észre). Elkeserítő, de ezt már rengeteg műszaki és gazdasági tanulmány kimutatta, hogy így van. A motor is egy műszaki berendezés, ennek is van egy életciklusa. Természetesen lehet az életciklus lejárta után is üzemeltetni, szép állapotban tartani egy berendezést, csak nem biztos, hogy gazdaságosan tehető ez meg (és itt most nem tölteném feleslegesen a sorokat a tapasztalataimról, amik szintén az említett tényeket támasztják alá).
Én annyival egészíteném vagy pontosítanám, ha rossz gazdától veszed vagy ekecseled, akkor válik pénztemetővé. minden. Ha kopik és megfelelő minőségűt építesz bele, akkor elvileg nagy baj nem lehet.
(Sajnos) aki használt motort vesz, annak számolnia kell ilyen meglepetésekkel. Minél öregebb a motor, minél többet futott, minél több gazdája volt egy gépnek annál nagyobb az esélye az általad leírtaknak. Nekem is van öreg motorom, több alkalommal is átéltem már ezt. Véleményem, tapasztalatom szerint innentől kezd egyre inkább hobby-vá válni az öreg motor tartása és a vele való motorozás. Mindig be fog dögleni valami, mindig el fog romlani valami. Ez már nem csak a kopó/fogyó alkatrészek pótlásáról szól. Később meg a megbízhatósága is rosszabb lesz. Jó hobby ez, nem mondom, én is művelem. De ilyenkor kell meghozni egy komoly döntést: rendszeresen szerelek és szinte vödör számra tolom be a lóvét, hogy működőképesen üzemben tartsam, vagy veszek egy új (lényegesen újabb) másik motort, amit csak tankolni kell (a kopó/fogyó alkatrészeken kívül). Volt majdnem új motorom, vigyáztam rá, nem hajtottam, nem hanyagoltam el, gondoztam. Mégis elérte a jól ismert "kád görbe" emelkedő szakaszát. Öreg motor elértéktelenedik, akármennyit költesz javításra, állagmegóvásra, karbantartásra. Innentől válik hobby-vá, amikor annyi pénzt tolsz bele, amennyit nem szégyelsz.
...folyt.
Megrendeltem egy komplett csapot, a régivel kísérleteztem. Arra jöttem rá, hogy a membrán és az azon levő kis gumikarika épsége csak az egyik része a jó csapnak, az üzemmód választó kapcsoló alatti tömítés is fontos. Ha vágtam bele egy pont akkora átmérőjű gumikarikát, tehát nem a régi, megkeményedett vackot használtam, akkor úgy jött csak át a levegő a csapon ha úgy fújtam, hogy kidülledt a szemem, ergo amikor erősebben fújtam mint az ellentartó kis rugó. nyilván megmérni nem tudtam, de ha 8 mm-es gumicsövön érkező tanknyi benzinnyi nyomás nem hinném, hogy kinyitná azt.
Egy tanulsága azért van az egész vackolásnak, egy benzinben ázó, több éve ázó gumialkatrészeket IS tartalmazó alkatrészt nem éri meg ekecselni, eléggé kétséges a siker. tényleg jobb a gyári. Pláne, ha ellenőrizhetetlen, hogy egy kéz alól vásárolt jármű előző gazdája mit művelt vele.
De.
Nézzétek a két képet, igaz, az egyik az E a másik az F-jelű variánshoz van, de szerintem mindegy lenne és mégis a két cső nem egyformán van a csapra kötve.
Vagy rosszul látom?
Látom, hogy egyiken mintha kézzel húzták volna át a vonalat, de akkor is, ha valaki ez alapján rakja össze a gépet, nagyon kell figyelnie, mit hová. Végül is a megoldás, ON állásban melyik csőbe fújva megy a levegő az OUT-ba, az a fő állás (ON).
Na.
Nem jó, de nem ezért.
A fém tengely, aminek az egyik oldalán ez a gumigyűrű van, a másikon meg a tányér, amit nyom a rugó, az a tengely kerek 1 mm-el rövidebb az újnak, tehát nem tudja a csapban a nyílásra szorítani. Beszereltem, elindítottam a motort, bemelegedés után leállítottam és folyt. persze, tűszelep, de azt most tegyük félre egy ideig.
Kiszereltem, megmértem és rövidebb.
Vissza a régi membrán, de mivel a múltkor több olyan kis gumigyűrűt vettem, elővettem és beleraktam egy mérettel kisebbet. De mivel nem szeretem a sokáig tartó gondolkodás nélküli próbálkozást, levettem a benzincsapot. Ha le van véve és az ON csőbe belefújok, akkor ugye nem engedhet át, de most mégis. Egy pohár vízbe lógattam bele a FUEL OUT csonkra rakott csövet, és bugyborékolt.
Gondolkodjunk, mert nem hittem el, hogy nincs megoldás.
Megpucoltam a felfekvő felületet a csapházban, semmi, szar továbbra is. Akkor kicseréltem az üzemmódváltó kapcsoló alatti gumibaszomot, ami azt az emberi arcot formázza, a régi kemény mint a kő. Beraktam, de megint bugyborékolt... DE!!!!!!!!
Ha az ON állásban nem ütközésig volt a kézi tekerő, hanem olyan 3-4 mm-el visszább, akkor tökéletesen zárt, illetve... az ON állásból átment a nyomás RES (az a tartalék?) csonkba, de a FUEL OUT-ba nem, de ha befogtam a RES csonkot, akkor megint, de elég nagyot kellett belefújnom. A gyerek meg a szájával csinálta a vákuumot, frankón működött is a csap.
Vagyis mondhatnám, hogy az üzemmód választó alatt van a megoldás, de mivel írtam, hogy hosszú állás a biztosan sziklává keményedett üzemanyagrendszert kipucoló ember tevékenységét nem ismerve ezt nem állíthatom tutira. Az biztos, hogy nem elég cserélni a membránon a gumigyűrűt, teljes full gumialkatrész csere szükséges, és ki kell szedni a csapot és leellenőrizni azt, hogy mikor enged át.
A rugó alá meg tettem alátétet, de tök felesleges rájöttem, mert az a tányér felül a közbenső homokszínű műanyag közdarabra, tehát nincs értelme a rugóval kísérletezni, illetve egy van, a teli tank üzemanyagnyomását bírja ki, semmi több. De azért is van, nem kell vele foglalkozni.
Itt van mellettem a megvásárolt készlet, vagy visszacserélik ráfizetéssel egy benzincsapra, vagy a csap a 20 ezer helyett 30 ezerbe fáj. Mondhatnám, hogy drága felismerés volt, de remélem ennyivel megúszom és a hasznomra válik, hogy ezt többet nem követem el, meg valaki tanul belőle.
Szóval akinek folyik, kicsit tekerje vissza a csapot ON-ból közép felé. Szájjal történő vákuummal ellenőriztem, működik úgy is.
Megjött a benzincsap membrán.
Ha esetleg valakit érdekel (habár holnap szerelem a helyére) a Tourmax-nál az FCK-44 a jó bele.
A mellékelt képen látszódik, hogy a gumigyűrűk, amik tulajdonképpen elzárják a benzin útját, nem pont egyforma méretűek.A régi a bal oldali, akinek esetleg nem jön le a képből.
Azt el kell mondanom, hogy a régire én választottam és raktam fel a gumigyűrűt, de én az előző gazdájától 4-5-6 év állás után vettem meg, és az a szerelő aki talpra állította, hogy mit cserélt benne, azt nem tudom. Ha rossz mértet rakott fel, akkor én is a rossz méret után vetem egy csere darabot.
A dolog gyanús, mert a primary benzincsapot már cseréltem, mert nem lehetett vele elzárni a tankból kifolyó benzint, elzárva a csőbe nézve fényt lehetett látni benne, tehát simán átengedte az üzemanyagot. én arra gyanakszom, hogy a beleküppedt benzint minden szóba jöhető eszközzel ki akarta takarítani, súrolta, kínozta, így a csap elzáró kis hengeres testét megsértette.
Szóval ez van.
Holnap próba.
Ez már egy 4 éves történet, kimentem a motorhoz, úgy látom a csöveknél,hogy a tanknál levő csap első csöve volt alulra kötve, a karburátorra menő pedig középre. Ilyenkor azonban a vakum rész nem működik, csak tekerésre nyit vagy zár, de azt akkor kipróbáltam, hogy működik a tartalék is.Egyébként abban igazat adok Bogyónak, hogy ez egy költséges hobby, van amit lehet alakítani, de ha valamit megkíván a drága, azt meg kell venni neki (és persze a jobbikat!!) Ilyen benzincsap van rajta.
Ez nagyon érdekes amit írtál, ahogy jártál. Engem nagyon bosszant, hogy normál bekötésnél nem lehet manuálisan elzárni a benzincsapot. Ezt a funkciót valahogy kihagyták a tervezők, pedig hasznos lenne. Pl. folyik a tűszelep, akkor el lehetne zárni. De nem lehet. Jó és kényelmes ez az automata benzincsap, de nincs semmi gondom a manuálissal sem. Ilyen van a másik motoromon is. Pont ezért érdekelne, hogy pontosam hogy is kell felcsereberélni a csöveket, hogy az általad leírt " rossz" módon működjön. Erről tudnál pontos infót adni?
Bemásolom egy régi bejegyzésemet, 2002-es a gép, de gondolom, hogy más évjáratra is érvényes.
Sziasztok!
Megoldódott a benzincsap membrán gondom, úgy vettem, hogy fordítva voltak bekötve a csövek, cserélgettem a membránt és mindig gondosan visszakötöttem a csöveket ahogy voltak (rosszul) Arra viszont jó volt, hogy így rosszul bekötve tökéletesen működött sima benzincsapkén, az On állásban zárva volt, a Resnél nyitva, a Pri-nél pedig volt tartalék, csak mindig el kellett zárni. Csatolom a képét, ha vkinek tönkre megy a membrán, az alsó és a középső csövet felcserélve tovább használható, lesz tartalék állása is.
Meg szeretnèm kèrdezni hogy èn is láncszetett cserrèlek a gs-en de nem tudom hogy az első lánckerèknek melyik oldala van kivűl?
Illetve mi a tapasztalatok a rezgès csilapítosal mert ilyet rendeltem ènl?