Nálam is pont ugyan így jelentkeztek a tünetek, mint nálad: dupla hiba. Se a tűszelep nem zárt, se a benzincsap. A benzincsapban én is cseréltem az O-gyűrűt, azóta jó. A karbit meg szét kellett szedni és megpucolni a tűszelep ülékét. Valami szemét alászorulhatott. Azóta nincs gondom vele.
Viszont van más problémám és kíváncsi lennék a tapasztalataitokra: rendszeresen eldugul az alapjárati fúvókám. Először azt gondoltam szar benzint tankoltam (kipucoltam és ment bele egy plusz szűrő). Megint eldugult, akkor cseréltem a benzin csövet is vadi újra (újabb pucolás). Most megint eldugult, ráadásul nem is a tankolás után közvetlenül, hanem kb 160km-rel később. Ti értitek ezt? A tankba kerülhetett valami? Mert az még nem pucoltam ki, mivel elég tisztának látom és a benzincsapon lévő szűrő is kristály tiszta. Az újabb szétszedés előtti végső elkeseredésemben vettem egy karburátor tisztító adalékot, ami persze nem működik, pedig az előírásnál kicsit töményebben adagoltam. (Már eleve kétkedve nézegettem az interneten ezeket az adalékokat, mert az adatlap szerint 95-99% tiszta benzin, a többi meg földi halandó számára értelmezhetetlen kőolajpárlat. De hátha mégis! De mégsem!) Marad szétszerelés. Bár már nagyon unom, hogy havonta rámegy egy napom a pucolásra.
A tünet: valamiféle gyantakicsapódás a fúvókában. Biztosra veszem, hogy kicsapódás, mert minden szűrőn átmegy és csak a fúvókákban válik ki a benzinből.
Tapasztalat? Vélemény? Jótanaács ezzel kapcsolatban valakitől?
Tűszelepet is cseréltem már. Benzincső ősszel cserélve.
Sőt, a vákumos csap membránján azt a gumigyűrűt is cseréltem vitonos gyűrűre, de azt ugye tolómérővel mértem meg, de mindegy is, mert 0,5 mm-ként lehet kapni úgy is csak.
A mágnesszelepes megoldás érdekelne. Mesélnél róla?
Nálad több probléma áll egyszerre fenn. Az egyiket említetted, a másik a a karburátor tűszelepe nem zár rendesen. Ennek is több oka lehet: Tűszelep ,O-gyűrű, elszennyeződött üzem anyag rendszer, kirepedt benzincső. Akár be is folyhatott a karterba is. Én egy elektromos mágnesszelepet is beépítettem pluszba a benzincsap után. De ettől még a problémád nincs megoldva, mert a többi dolognak is rendben kell lennie. Benzincsap nélkül sem szabad befolyni ha a karburátor rendben van. Vákumos benzincsap csak egy biztonsági berendezés..
Nekem megint engedi a benzint a motor.
A múltkor cseréltem a vákuumos csapban azt az elzáró gumigyűrűt, egész télen jó volt, tegnap fordultam vele egy 100 km-es karikát, ma meg akkora tócsa volt alatt, hogy ekkorát még nem láttam alatta.
Most vagy jó lesz a felújító készlet amit kép alapján saccra találtam, vagy komplett benzincsap, vagy ha a csap drága, akkor beleszarok a vákuumos csapba és két kézi csapot teszek rá, az egyik a nyitva a másik a tartalék.
Vagy van, aki jobban oldotta meg?
haver jó sok éve bizniszelt egy fz400as motort ami be sem indult
a karbiban volt jó sok fos, az egyiket szét se lehetett rendesen szedni a pilot bele volt rohadva
aztán fülre beállítottam úgy hogy használni lehetett
meg az elmaradhatatlan kipufogócső fogdosás hidegen mert eleinte nem is mindig akart menni minden henger
az xl600 is duplakarbis volt azt nem volt gáz összehozni faszára
Amíg nincs rá okom, én se piszkálom, csak ha nem működik jól a motor. Pilothoz ha hozzá kell nyúlnom pl egy teljes szétszedés ultrahangos mosáshoz, akkor azt a manual szerinti gyári értékre szoktam tekerni, azt műszer nélkül felesleges baxtatni, főleg 4 hengernél.
Nálam is, sőt egyelőre még a karburátorok sem voltak szétszedve 4 év és 24 ezer km alatt. Sem nem tisztítottam, sem nem állítgattam. A gyertyák és a kipufogó színe szép, a gép jól megy és elfogadhatóan fogyaszt, télen is első pöccre indul.. Mi a fenéért nyúlnék hozzá?
Bár nekem még nem volt 4 hengeres gépem, de motoros társak csináltak 4 hengeres szinkront. Ők a két középső hengert állították először szinkronba, majd a két szélsőt igzították a melletük lévőhöz. Nekik működött.
A túlmisztifikálással egyetértek. Szerintem a házi csöves megoldás is elegendően pontos. +/-20 v.o.mm-t írtam. Ez 2 mbar nyomást jelent. Szerintem sas szemű, aki az alábbi finoman skálázott műszerről ezt le tudja olvasni : https://forum.index.hu/Article...
(viszont a 20 v.o.mm meg kiválóan látszik egy U-csőben)
A mérőcső fojtásával is egyetértek. A legjobb ha a cső alján van egy szűkítés és a két csőág tetején is (jóval a vízszint felett). Ez csökkenti a víz áramlását egyik ágból a másikba, illetve csökkenti a vákuum lengések hatását. Az olaj viszkózusabb, mint a víz, így annak is van mozgást csökkentő hatás.
Félreértés ne essék: senkit semmiről nem akarok meggyőzni, mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Csak a tapasztalatimat osztottam meg, hátha valakit érdekel.
Kawa550 videója elég jól bemutatja az "eszközt" és szerinte is működik így a házi szinkronozás. Hozzászólásomban az alapokat írtam csak le, nyilván lehet finomítani a rendszert, ezt mindenki megteheti maga. Ettől függetlenül kíváncsi lennék a véleményedre, te hogy csinálnád?
Alapvetően szerintem sem egészen így van, de az is biztos, hogy a motorosok nagyrésze (és leginkább az a része, aki még sose csinált ilyesmit, de még csak nem is látta hogy csinálják) rendesen túlmisztifikálja ezt a karbiszinkront. Én a magam részéről azt tapasztaltam, hogy nagyon ritkán kellett csak utánállítanom, azt is csak olyankor, mikor teljes szétszedés után raktam újra össze a karbisort. Önmagában csak úgy a használattól még sosem állítódott különösebben el nekem. Az más kérdés, hogy egy ilyen házi csöves megoldás sosem fog proptech szintű eredményt adni. Ugyanakkor viszont a házi megoldáshoz sem tartom jó ötletnek a vizet, inkább olajjal kell megtölteni a csövet, egyrészt jobban látszik, másrészt kevésbé folyékony, nem ugrál annyira a szint a 2 henger közt, főleg ha alul az U alján még kissé össze is van szorítva a cső. Ha jól van beállítva a szinkron, akkor a 2 oldal szintje 1 millimétert sem mozdul el egymáshoz, nemhogy 20-at.
A saját cuccom ezen a videón látszik(szó nincs a videóban a teljes beállításról és annak a teljes folyamatáról, csak maga a cucc látszik meg hogy hogy változik a szint). Éveken át ezzel csináltam a 2 hengeres tdm-et, meg most a fiam gs-ét is, 2 hengerhez simán jó, és a közhiedelemmel ellentétben 4 hengert is simán meg lehet vele csinálni(a mostani zrx-et meg a másik fiam xj600-át is ezzel csinálom), csak hosszabb tökölést igényel, mert ott se 4 karbit állítasz a csavarokkal egymáshoz, hanem van egy csavar az 1-2-höz, egy másik a 3-4-hez, és egy köztes csavar, amikkel az 1-2-őt állítod a 3-4-hez. Így aztán előbb beállítod egymáshoz az 1-2-őt, utána megint egymáshoz a 3-4-et, aztán tetszés szerint szinkronba hozod az 1-et a 4-hez vagy 2-est a 3-hoz és kész.. Az eredmány a pc műszerekhez képest közel sem lesz 100%-os, de úgy be lehet állítani, hogy a motoros műszer nélkül meg nem érzi a különbséget, nekem meg ennyi elég, nem zavar ha csak 97%-os. https://videa.hu/videok/jarmuv...
Nem kell műszer a szinkronizáláshoz, csak kb 2-3 m átlátszó cső. Nem az abszolut vákuumot kell mérni (és összehasonlítani), hanem a különbséget. Arra az U-csöves manométer éppen megfelelő. Kb 300 mm víz legyen benn, az elég. Ha járatás közben a két ágban a vízszint +/-20 mm-en belül mozog (mert mozog!) egymáshoz képest, akkor jó a szinkron. Ha beállítottad, akkor el is felejtheted a következő 20-30e km-re. Nem nagyon szokott elállítódni. Youtube-on találsz ilyen videókat. Nem egy bonyolult művelet. Azt gondolom, hogy amíg produkálni tudja a gép a gyári fogyasztási adatokat, jól indul, szépen jár, addig nem érdemes a szinkront babrálni.
Persze nem sok 22 font sem, csak utálok ,,ugyanazért" többet fizetni, főleg, ha elkerülhetető, ez összegtől független. A többivel tapasztalat híján nem tudok vitatkozni, de nekem tetszik ez a rendszer. Majd kiderül hogy lesz, egyelőre van kb másfél palack láncspray itthon, szóval nem sietek.
Na, ránéztem erre a Loobman olajozóra...
Nem szeretném elvenni a kedved, de szerintem ez talán a legrosszabb választás lenne...
Az adagolás egyszerűen túl véletlenszerű, arról nem beszélve, hogy pont a lényeget veszi el egy automata rendszernek: az automata voltát...
Az olajtartályt jól elhelyezni szinte lehetetlen. Vagy csúnya, vagy veszélyes . Bárhol elhelyezve, ahová úgy kell odanyúlni, szerintem nem opció. Plusz, ha neked kell x időközönként nyomkodni, kb másra sem fogsz figyelni, mint hogy mikor olajozz. Egy sima ejtőtartályos, mágnesszelepes megoldás sokkal praktikusabb és pontosabb adagolást tesz lehetővé.
Szia, két dolog ezzel kapcsolatban, ami persze csak az én véleményem.
1. 22 font alapból sem vészesen nagy összeg, én biztosan nem szerveznék ezért vásárlócsapatot .
2. Ami összefügg az elsővel, kizárt dolognak tartom, hogy max 2 embernél többet össze tudj szedni, akiket ez a téma pont most érdekel és akikhez ne kellene még a csomag megérkezése után külön elpostázni a cuccot.
3, A ráadás Ennyiből a saját készítésű is meg van, igaz, azzal melózni kell. Hozzáteszem, a fele munkát ( és szopást) a "gyári " olajozó felszerelése közben is el fogod végezni
Én két év után most cseréltem le az olajozóm csöveit, csak úgy önszorgalomból, beállítással együtt sem telt 2 óránál többe. Egy újat megcsinálni, úgy, hogy az biztosan a te motorodhoz passzoljon, legyen beállítással 2 délután. Nekem megérte, a tiedet majd te eldöntöd
Sziasztok!
Láncolajzó témához szólnék hozzá. Évek óta gondolkodok én is rajta, de nem érzem a hajlandóságot magamban, viszont van egy brit cég, akik félautomatát árulnak baráti áron. A cucc neve LoobMan, YouTube-on vannak róla gyári videók.
Elég egyszerűnek tűnik, szóval nem nagyon kellene vele szenvedni, és ami miatt írok, és nem vettem eddig, hogy minél többet rendelünk, annál olcsóbb.
Konkrétan 1 db 22 angol Font, viszont ha összeállunk négyen akkor 16.5 Font, ha tízen, akkor 13.2 Font darabja.
Gombnyomásra adagol, a hátsó lánckerékhez kell feltenni, a lánc mindkét oldalát keni. Vélemények?
Nincs közöm a céghez, nem a reklám helye, csak szeretnék egyet olcsón.
Üdv!
Viszont van más problémám és kíváncsi lennék a tapasztalataitokra: rendszeresen eldugul az alapjárati fúvókám. Először azt gondoltam szar benzint tankoltam (kipucoltam és ment bele egy plusz szűrő). Megint eldugult, akkor cseréltem a benzin csövet is vadi újra (újabb pucolás). Most megint eldugult, ráadásul nem is a tankolás után közvetlenül, hanem kb 160km-rel később. Ti értitek ezt? A tankba kerülhetett valami? Mert az még nem pucoltam ki, mivel elég tisztának látom és a benzincsapon lévő szűrő is kristály tiszta. Az újabb szétszedés előtti végső elkeseredésemben vettem egy karburátor tisztító adalékot, ami persze nem működik, pedig az előírásnál kicsit töményebben adagoltam. (Már eleve kétkedve nézegettem az interneten ezeket az adalékokat, mert az adatlap szerint 95-99% tiszta benzin, a többi meg földi halandó számára értelmezhetetlen kőolajpárlat. De hátha mégis! De mégsem!) Marad szétszerelés. Bár már nagyon unom, hogy havonta rámegy egy napom a pucolásra.
A tünet: valamiféle gyantakicsapódás a fúvókában. Biztosra veszem, hogy kicsapódás, mert minden szűrőn átmegy és csak a fúvókákban válik ki a benzinből.
Tapasztalat? Vélemény? Jótanaács ezzel kapcsolatban valakitől?