Ki lehet mérni melyik a szar. A service manualban le vannak írva az ellenállás értékek. Nekem 2013-ban (75e km-nél) ment el az egyik. Olyat produkált, h hidegen ment rendesen, sztán ha felmelegedett elszállt az egekbe az ellenállása és 1 henger nem ment. Idő volt, mire rájöttem, h mi a baj. Kezdtem én is, gyertya-gyertyakupak-trafó stb. Én anno a vecsési bontóban vettem 8.000,- pénzért. Fingom nincs, h megvan-e még a bontó és h jó a telószám:
Jeladó 8.000,- Ft (Vecsés bontó 9-17-ig, Széchenyi u. 60. 20/974-5559) Egy telefont megér...
Én nem azt mondtam, hogy nem lehet olyan módosítást csinálni, ami nem hoz az usernek valami kellemes élményt. Gyorsabb, hangosabb, stb.
De hogy az élettartam, fogyasztás UGYANOLYAN MÉRTÉKBEN változzon csak mint a módosítással elért menet (növekmény), azt már nem hiszem. Tudom, a fillérbaszó motoros minek motorozik, ezt lépjük is túl.
Én továbbra is állítom, hogy házilag tuti nem tudok jobbat csinálni, mint a mérnökök a gyárban. kis finomítással, a tömeggyártásból fakadó hiányosságok-hibák leküzdésében igen.
Itt olvastam, aki gyorsabban akar motorozni, az vegyen gyorsabb motort.
Azt elismerem, ha átalakítom a légszűrést és hozzáállítom a karburálást, akkor biztosan jobb is lesz, szemmértékkel mérve biztosan. A karbis motorok tuti nem minden fordulatszámon a legideálisabb körülmények között működnek, de egy ponton biztosan. Én nem tudom, hogy laboratóriumi műszerek nélkül ezt hogyan lehet otthon a legközelebb beállítani az ideálishoz, mert tökéletesre* tuti nem, hacsak éppen nem véletlenül odatekerem a csavarokat.
* tökéletes= a legközelebb az elméleti tökéletességhez
Az csak a személyes problémám, hogy nem szeretem, amikor a szerelés ideje összemérhető a motorozás idejével. Amíg gyári a motor mondjuk, és egy tavaszi fél-egy nap megcsinálom a szükséges karbantartásokat és utána egész évben megyek az jó. Amikor majd mondjuk már kormánycsapágyat, telószár szimeringet kell cserélnem, még az is.
Amikor +3 lovat kiakarok csikarni belőle és napokig-hetekig le-föl szerelem az alkatrészeket, és tudva, hogy nem biztos a siker, azt én már nem vállalom be, inkább annyi idő alatt elmegyek maszekolni vagy kicsit több időt, és a munkadíjból megveszem a +3 lovas motort.
Amikor kislánykoromban magamnak gondoltam csinálni az erősítőt meg a hangfalakat, boldog voltam amikor megszólalt, a dobozolás már azért problémás volt, pláne, hogy az összebarmolt dolgokat már akkor sem szerettem, távirányítósat ugye otthoni user nem tud csinálni, ezért inkább elmentem a boltba és megvettem azt, amit jónak gondoltam.
Mondjuk jól szól, úgy néz ki ahogy kell, nem előlapra szerelt bemenetválasztó yaxley kapcsoló, stb. pedig az Első Emelet azon is szólt...
én olyanokat látam eddig amiket behoztak, és ezek inkább jobbak voltak mint az itteniek, még az olaszból behozottak is
osztrák csak egy volt, mondjuk az tényleg fos volt tiszta zuzmó volt az idomzata, az tuti kint aludt minimum 10 évet késsel kapargattam le az elporladt réteget az idomokról
én már csináltam többféle motoron kipufogó módosítást légszűrőbox átalakítást és ehhez a karburátor hangolást
kicsit macera, de ha megéri a célt akkor megcsinálom
persze én is inkább a gyári megoldásokat preferálom, de van amikor az egyéni kívánság annyira másabb a gyáritól hogy neki kell fogni kivitelezni valahogy
pl a nyitott kipufogó ordít, ha a db killer rajta alig megy ki kell agyalni egy köztes megoldást, főleg amikor péntzek este jut eszembe hogy a hétvégi 1000+km túrán nekem széjjel szaggatja a dobhártyám a nyitott dob
aztán este 11ig le-fel motoroztam az utcába mire meglett a tuti
becsukni a dobot a gyorsabbik volt utána dörzsárral reszelgetni a fúvókát na az az igazi macera
Hy skacok. Rég jelentkeztem.
Valószínűleg meghalt a jeladóm,mert melegen elmegy a szikra a jobb hengerről. Trafókat megcseréltem,így is előjön.
Viszont 2 jeladós a motor,nem csak 1.
Valakinek nincs eaetleg bontott jeladója? Régebben mintha láttam volna itt valaki hirdette hogy bont gs-t,csak már nem találom mérgemben a hsz-ét.
Persze, hogy optimális, de egymáshoz képest!, Ha felborul, akkor az egész borul.
Amúgy úgy gondolom, aki nem tud elmosni egy szűrőt - mert amúgy én sem értek mindenhez, de egy szűrő elmosása azért nem fog ki rajtam - az egyrészt nem vesz motort, másrészt ha mégis, a cserét is, a mosást is szakemberre bízza.
Már 4 motoromat hoztam be a fejlett nyugatról, és nem vettem meg mindig az elsőt amit megnéztem. Szóval láttam már pár osztrák motort közelről. Eltátanád a szád, ha látnád miken tudnak a jólkereső nyugatiak filléreket baszni.....
A mérnökök egy optimális beállítását hangolják
Gondolom azért papír a szűrő mert sok ember nem tud szivacsos mosni
Pl egy lakótelepi mélygarázsban nem az igazi
Plusz egy jobban kereső nyugatiak nem sokat számít hogy évi 3 ezer a szűrő vagy 10
Azt látom problémának, hogy oké, veszek egy moshatót, de ahhoz át kéne fúvókázni a karbikat.
és én úgy gondolom, hogy a gyárban sok-sok mérnök hatalmas tapasztalattal és rutinnal kiszámolta, hogy hova mi kell. Én nem veszem, a bátorságot, hogy sacc/kb. átalakítsam.
A rokon egyszer régen megmondta, hogy a motor a légszűrő elejétől a kipufogó végéig tart. Bármit változtatsz rajt, az viszi magával a többit.
Bár azt is mondta a rokon, fúrjak lyukat a leömlőbe, tegyek bele egy lambda-szondát és méréssel halál pontosan belehet állítani a karbit.
Jó lenne a GS-re is egy szivacsos lészűrő, de én még nem talátam ilyet. Fabrikálni meg ne akarok egyet. Annyit nem megyek vele, hogy kisérletezésbe kezdjek. Pár fotót megoszthatnál a te kikísérletezett megoldásodról, hátha kedvet csinálsz hozzá.
Mik a gyakorlati tapasztalataid az átalakítás után?
Én inkább mosogatom a szivacsos szűrőt a DR-ben. Sokkal olcsóbb, mint mindig újat venni. Szinte még az út szélén is ki lehet tisztítani, ha menet közben eldugulna. Ha máskor nem .akkor legkésőbb az olajcserénél mosok egyet és kész.
A GS-ben rendszeresen sűrített levegővel fuvatom ki (persze óvatosan, hogy a papír ne szakadjon ki) a szűrőt. A GS jelzi, hogy ha dugul a légszűrő: egyenetlenné válik az alapjárat. Ilyenkor jön a kifuvatás, vagy ha ez már nem segít, akkor a csere. Ez az egyszerű TMK-n és diagnosztikán alapuló felügyelet elég költséghatékonnyá teszi a légszűrő problematika megoldását. Ráadásul mindig jól megy a gép!
Sajnos szívesen mondanám, hogy az enyémet félrecsomagolták, de a kolléga ugyanilyen motorja, ugyanezzel a szűrővel ugyanazt a hibát produkálva már sajnos nem mondhatom.
És akkor másnak is van ilyen baja, csak nem tud róla. Ha "akkor" nem jön a haver velem és mint általában a motorosok nem párban bolondulnak meg, nem is veszem észre, hogy nem klappol a gép.
A legrosszabb, hogy ezt házi módszerekkel kimérni sem lehet. Az meg nem nagyon megy, hogy elkérem a boltostól, fordulok vele egy félórás kört és visszajövök, hogy ez nem jó, adja a polcon levő szomszédját. Pláne, ha rendelésre hozatja meg, mert nyilván nem tart minden típushoz mindenből a polcain.
Érdemes lenne egy jól működő és ezen Hiflo-t összehasonlítani először szemre, aztán esetleg egy cserére is.
Érdekel a dolog, elküldjem? De akkor ki kell tekerned a mutatót 10,5-11 ezerig...
NEKEM még nem volt gondom az olcsó Hiflo szűrővel (eddig) - sajnos nektek (többőtöknek) már igen. Én nem bízom az ilyen olajozott nagylyukú szivacsban - nagyon hamar motorgenerál lesz a vége szerintem.
de legalább menni fog a motor
nekem az emdúrókon szivacs van általában van több is aztán amikor mind retkes akkor kimosom mind, így kevesebb idő megy el vele
a különbözetet meg el lehet inni, vagy kurvázni, vagy mittudomén
miért nem csináljátok meg szivacsosra?
egyszer kell kikisérletezni hogy legyen jó utána már csak mosogatni kell
pl az ilyen típusú szűrőszivacsok nagyon tutik http://www.robogoalkatresz.eu/...
Van néhány Gs500-am bontva.
Ha érdekel 70-3179083.
Udv Pali
https://www.manualslib.com/man...
Jeladó 8.000,- Ft (Vecsés bontó 9-17-ig, Széchenyi u. 60. 20/974-5559) Egy telefont megér...
De hogy az élettartam, fogyasztás UGYANOLYAN MÉRTÉKBEN változzon csak mint a módosítással elért menet (növekmény), azt már nem hiszem. Tudom, a fillérbaszó motoros minek motorozik, ezt lépjük is túl.
Én továbbra is állítom, hogy házilag tuti nem tudok jobbat csinálni, mint a mérnökök a gyárban. kis finomítással, a tömeggyártásból fakadó hiányosságok-hibák leküzdésében igen.
Itt olvastam, aki gyorsabban akar motorozni, az vegyen gyorsabb motort.
Azt elismerem, ha átalakítom a légszűrést és hozzáállítom a karburálást, akkor biztosan jobb is lesz, szemmértékkel mérve biztosan. A karbis motorok tuti nem minden fordulatszámon a legideálisabb körülmények között működnek, de egy ponton biztosan. Én nem tudom, hogy laboratóriumi műszerek nélkül ezt hogyan lehet otthon a legközelebb beállítani az ideálishoz, mert tökéletesre* tuti nem, hacsak éppen nem véletlenül odatekerem a csavarokat.
* tökéletes= a legközelebb az elméleti tökéletességhez
Az csak a személyes problémám, hogy nem szeretem, amikor a szerelés ideje összemérhető a motorozás idejével. Amíg gyári a motor mondjuk, és egy tavaszi fél-egy nap megcsinálom a szükséges karbantartásokat és utána egész évben megyek az jó. Amikor majd mondjuk már kormánycsapágyat, telószár szimeringet kell cserélnem, még az is.
Amikor +3 lovat kiakarok csikarni belőle és napokig-hetekig le-föl szerelem az alkatrészeket, és tudva, hogy nem biztos a siker, azt én már nem vállalom be, inkább annyi idő alatt elmegyek maszekolni vagy kicsit több időt, és a munkadíjból megveszem a +3 lovas motort.
Amikor kislánykoromban magamnak gondoltam csinálni az erősítőt meg a hangfalakat, boldog voltam amikor megszólalt, a dobozolás már azért problémás volt, pláne, hogy az összebarmolt dolgokat már akkor sem szerettem, távirányítósat ugye otthoni user nem tud csinálni, ezért inkább elmentem a boltba és megvettem azt, amit jónak gondoltam.
Mondjuk jól szól, úgy néz ki ahogy kell, nem előlapra szerelt bemenetválasztó yaxley kapcsoló, stb. pedig az Első Emelet azon is szólt...
osztrák csak egy volt, mondjuk az tényleg fos volt tiszta zuzmó volt az idomzata, az tuti kint aludt minimum 10 évet késsel kapargattam le az elporladt réteget az idomokról
kicsit macera, de ha megéri a célt akkor megcsinálom
persze én is inkább a gyári megoldásokat preferálom, de van amikor az egyéni kívánság annyira másabb a gyáritól hogy neki kell fogni kivitelezni valahogy
pl a nyitott kipufogó ordít, ha a db killer rajta alig megy ki kell agyalni egy köztes megoldást, főleg amikor péntzek este jut eszembe hogy a hétvégi 1000+km túrán nekem széjjel szaggatja a dobhártyám a nyitott dob
aztán este 11ig le-fel motoroztam az utcába mire meglett a tuti
becsukni a dobot a gyorsabbik volt utána dörzsárral reszelgetni a fúvókát na az az igazi macera
Valószínűleg meghalt a jeladóm,mert melegen elmegy a szikra a jobb hengerről. Trafókat megcseréltem,így is előjön.
Viszont 2 jeladós a motor,nem csak 1.
Valakinek nincs eaetleg bontott jeladója? Régebben mintha láttam volna itt valaki hirdette hogy bont gs-t,csak már nem találom mérgemben a hsz-ét.
Amúgy úgy gondolom, aki nem tud elmosni egy szűrőt - mert amúgy én sem értek mindenhez, de egy szűrő elmosása azért nem fog ki rajtam - az egyrészt nem vesz motort, másrészt ha mégis, a cserét is, a mosást is szakemberre bízza.
Gondolom azért papír a szűrő mert sok ember nem tud szivacsos mosni
Pl egy lakótelepi mélygarázsban nem az igazi
Plusz egy jobban kereső nyugatiak nem sokat számít hogy évi 3 ezer a szűrő vagy 10
és én úgy gondolom, hogy a gyárban sok-sok mérnök hatalmas tapasztalattal és rutinnal kiszámolta, hogy hova mi kell. Én nem veszem, a bátorságot, hogy sacc/kb. átalakítsam.
A rokon egyszer régen megmondta, hogy a motor a légszűrő elejétől a kipufogó végéig tart. Bármit változtatsz rajt, az viszi magával a többit.
Bár azt is mondta a rokon, fúrjak lyukat a leömlőbe, tegyek bele egy lambda-szondát és méréssel halál pontosan belehet állítani a karbit.
http://mullerelectronics.hu/mu...
Mik a gyakorlati tapasztalataid az átalakítás után?
A GS-ben rendszeresen sűrített levegővel fuvatom ki (persze óvatosan, hogy a papír ne szakadjon ki) a szűrőt. A GS jelzi, hogy ha dugul a légszűrő: egyenetlenné válik az alapjárat. Ilyenkor jön a kifuvatás, vagy ha ez már nem segít, akkor a csere. Ez az egyszerű TMK-n és diagnosztikán alapuló felügyelet elég költséghatékonnyá teszi a légszűrő problematika megoldását. Ráadásul mindig jól megy a gép!
A szivacs nem az mint az a vékony szöszmösz sportszűrő
És akkor másnak is van ilyen baja, csak nem tud róla. Ha "akkor" nem jön a haver velem és mint általában a motorosok nem párban bolondulnak meg, nem is veszem észre, hogy nem klappol a gép.
A legrosszabb, hogy ezt házi módszerekkel kimérni sem lehet. Az meg nem nagyon megy, hogy elkérem a boltostól, fordulok vele egy félórás kört és visszajövök, hogy ez nem jó, adja a polcon levő szomszédját. Pláne, ha rendelésre hozatja meg, mert nyilván nem tart minden típushoz mindenből a polcain.
Érdemes lenne egy jól működő és ezen Hiflo-t összehasonlítani először szemre, aztán esetleg egy cserére is.
Érdekel a dolog, elküldjem? De akkor ki kell tekerned a mutatót 10,5-11 ezerig...
nekem az emdúrókon szivacs van általában van több is aztán amikor mind retkes akkor kimosom mind, így kevesebb idő megy el vele
a különbözetet meg el lehet inni, vagy kurvázni, vagy mittudomén
egyszer kell kikisérletezni hogy legyen jó utána már csak mosogatni kell
pl az ilyen típusú szűrőszivacsok nagyon tutik
http://www.robogoalkatresz.eu/...