Így látatlanba nehéz okosnak lenni. Mondjuk ha megvan még az előző légszűrő én megpróbálnám azt visszatenni és megnézni a fogyasztást, mert nyilván nem az olajcserétől emelkedett meg ilyen drasztikusan a fogyasztás.
Akkor az olaj csere miatt eszik 6 litert? Egy levegoszuro es olajcsere nem okozza ezt a problemat. De ha eltomodott levegoszurohoz sllitottak a karbit az megbolondul tobb levego eseten. De az uresjarati levego meg nem okozhat ekkora novekedest. Ezert kellene a karbi beallitasokat atnezni
Ha sűrűbben cseréled a légszűrőt azzal nem ártasz a gépnek, csak feleslegesen költöd a pénzed alkatrészre. Persze ezt mindenki maga dönti el. A service manual szerint 3000km-enként kell ellenőrizni és tisztítani a légszűrőt és 12000 km-enként cserélni. Én azt gondolom, hogy elegendően sűrűn fújom ki sűrített levegővel. Ha már az alapjárat ingadozik és a kifújás sem segít, akkor csere. Nyilván ez az megelőző km-eken összeszedett szennyeződés függvénye. A rendszer jelzi, ha csere szükséges, csak figyelni kell rá egy kicsit. Addig soha nem mentem el, amikor már a fogyasztás is emelkedne az eltömődött szűrő miatt.
A szennyeződés kifuvatása (szerintem) nem tartozik a valamivel való befújással. Ez száraz légszűrő, nem is szabad semmilyen anyaggal befújni. A DR-en például mosható, nedves légszűrő van. Azt meg kifuvatni nem lehet (nem érdemes). A tisztítás után azt motorolajjal kell "nedvesre" itatni. Nekem jobban tetszik a nedves légszűrő rendszer, mert jóval olcsóbb "üzemeltetni" és eltömődés esetén még akár az út szélén is tisztítható.
Ahogy gondolod. Nem célom senki megyőzése, csak megosztom a tapasztalataimat. Ahogy írtam: nálam gyári beállításúak a benzin-levegő csavarok, és eszem ágában nincs hozzányúlni. Amíg a motor tudja produkálni a gyári (fogyasztás) értékeket, addig nem piszkálom.
Igazad van, rosszul írtam, tehát service manual.
A standard gyertya: NGK DPR8EA-9. 5 C° alatt: NGK DPR7EA-9. Nagy melegben: NGK DPR9EA-9. Magyarországi klímaviszonyokhoz a standard gyertya a megfelelő. Én megyek 5 C°alatt is és 35 C°-ban is. Soha nem volt problémám a gyertyával.
Az NGK típusmegadás szerint a hézag 0,9 mm (lásd. a típusszám utolsó 9-ese). Nálam mindig ennyi, és mindig jó a gép. Nem változtatok rajta.
A benzin-levegő csavar és a szinkronizálás két külön dolog. A benzin-levegő csavar az egyes karburátorok helyes működéséért felelős, míg a szinkron a két karburátor együttműködését szabályozza. Tapasztalataim szerint a szinkron nem nagyon szokot elmászni, úgyhogy én 12-18000 km-enként nézek csak rá, de rendszerint akkor sem kell (sokat) állítani.
Én összesen egyszer mentem 150-et a gépemmel (ami ugye 7500-as fordulatnak felel meg 6. fokozatban), de nem tapasztalatam semmilyen erőtlenséget, vagy megtorpanást. Alacsonyabb fokozatokban nyilván többször is előfordult már, hogy ki kellett huzatni, de akkor sem volt gond a kipörgetés, pedig az én gépem is 2005-ös. Most van 46000 km a gépben, de most is simán tudja a gyári fogyasztást produkálni (3,5 l/100km). A légszűrő okozhat gondot, de az már jóval előbb jeletkezik: egyenetlenné válik az alapjárat. Ilyenkor vagy ki kell fújni sűrített levegővel, vagy, ha ez nem segít (már), akkor kell venni egy újat. Eddigi tapasztalatain szerint kb. 20000km-enként benéz egy új légszűrő. Gyertyából csak gyárit! 0,9mm hézaggal! A benzin-levegő csavart én nem piszkálnám, az úgy jó, ahogy a gyárban beállították. Ha valaki előtted már elpiszkálta, akkor a user manuálba meg kell keresni a gyári beállítást hozzá (ezt most nem tudom fejből).
A 2005 utániakban (a katalizátorosban) már az ECU is tartalmaz fojtást, nem engedi kipörögni rendesen - vissza veszi az előgyújtást 7000 fordulat fölött.
A légszűrő hiflofiltro, és már látszólag is sokkal lazább a külső fém szövése, ergó kurvára sokkal több levegőt tud szívni, előtte ugye gyári volt. Gyertyát tudom valahogy ellenőrizni? Még megvannak a dobozai. Benzincsövek ugyan ott mennek. Arra gondoltál, hogy esetleg valahol megtörik? Mert megnéztem és nem.
A szennyeződés kifuvatása (szerintem) nem tartozik a valamivel való befújással. Ez száraz légszűrő, nem is szabad semmilyen anyaggal befújni. A DR-en például mosható, nedves légszűrő van. Azt meg kifuvatni nem lehet (nem érdemes). A tisztítás után azt motorolajjal kell "nedvesre" itatni. Nekem jobban tetszik a nedves légszűrő rendszer, mert jóval olcsóbb "üzemeltetni" és eltömődés esetén még akár az út szélén is tisztítható.
ezért célszerű szinkron mellett a levegő csavarok beállítását is ellenőrizni....
A standard gyertya: NGK DPR8EA-9. 5 C° alatt: NGK DPR7EA-9. Nagy melegben: NGK DPR9EA-9. Magyarországi klímaviszonyokhoz a standard gyertya a megfelelő. Én megyek 5 C°alatt is és 35 C°-ban is. Soha nem volt problémám a gyertyával.
Az NGK típusmegadás szerint a hézag 0,9 mm (lásd. a típusszám utolsó 9-ese). Nálam mindig ennyi, és mindig jó a gép. Nem változtatok rajta.
A benzin-levegő csavar és a szinkronizálás két külön dolog. A benzin-levegő csavar az egyes karburátorok helyes működéséért felelős, míg a szinkron a két karburátor együttműködését szabályozza. Tapasztalataim szerint a szinkron nem nagyon szokot elmászni, úgyhogy én 12-18000 km-enként nézek csak rá, de rendszerint akkor sem kell (sokat) állítani.
Milyen a gyári gyertya? Mert hármat ajánlt.
A gyertya hézagra meg 0.8-0,9-et.
Ha te a benzin levegő csavart nem piszkálod, akkor gondolom karbiszinkront se csináltatsz...
keress rá hamis ngk gyertya a neten és látni fogod. Volt aki a gyári szűrőre esküszik és hogy másik nem vált be...