Enyém is k5-ös.Most volt szétborítva a motor,a feszítő kb.fél állásban van,50.000 km van benne.Szerelő szerint még ugyan ennyit elmegy,szerinte használat függvényében 80-100.000 km-t bír ki egy lánc.
Az enyém k5-ös tehát már spanyol összeszerelés. Mondják hogy ez már nincs olyan jó minőségben összerakva mint a régi japánban készített verziók.
Az új DID lánc made in japan de a régit most meg nem mondom milyen gyártmány. Ha hazaérek le is csekkolom...
12e-től nálam volt. Nekem a régi szerelőm, aki suzukiban is dolgozott 80e km körül mondta. Persze az enyém még japán szerelésű volt és lehet h az is számít, mármint anyagminőségben.
Mondjuk sok mindent nem tudsz csinálni, ha kellett cserélni és megszűnt a hang, akkor ennyi...
Igazándiból így utólag nincs jelentősége de kíváncsiságból felhívtam egy hivatalos Suzuki szervizt és elmondásuk szerint a vezérműlánc cseréjét nagyjából 40-60 ezer km között szokták megejteni. Persze ez sok mindentől függ.(és ők is mindig megmérik a láncszemek hosszát)
Meg lett mérve és a megadott,( ha jól emlékszem 158mm-es) határ alatt volt 1 mm-el. A feszítőpatron jól működik és a vezető ill. a feszítősíneken sem volt jelentős kopás.
Végig nálad volt a gép a 80 ezez km alatt?
Hát akkor jócskán visszatekerhettek, vagy vmi gyári hibás lehetett, mert én 80e feletti km-el adtam el és akkor még abszolút nem kellett cserélnem...
Kicsit furi nekem ez a dolog. Rámértetek a régi láncra mielőtt kicseréltétek, h az nyúlt-e meg annyira, h csörögjön? A service manualban le van írva, h kell mérni és mennyi a határérték. Az is lehet, h csak a feszítő fáradt el egy csöppet, nem?
Üdv mindenkinek!
A vezérműlánc csere volt már néhányszor téma itt a fórumon.
Nálam most volt esedékes és sikerült jó áron DID nyitott verziót beszereznem. Amíg nem láttam élőben úgy tűnt a leírások alapján hogy elég problémás a beszerelés de célszerszámot (Lincos) használva nem volt vészes. (azért egy szerelő ismerősöm csinálta).
Nálam inkább a megtett kilométer ami nem tetszik mert 37.000-nél kellet ezt a cserét elvégezni.(30.150 km-el vettem)
A leírtak alapján ez általában később szokott bekövetkezni ezért valószínű hogy visszatekertek néhány ezret az órájában.
Viszont végre a cserével eltűntek a "csörgő-zörgő" hangok a motorból és remélem a szezon maradék részében nyugodtan gurulhatok a géppel.
Gondoltam megírom az eredményt,az egyik kuplung lamellából tört le egy darabka,az okozta a furcsa hangot. Bő két hónap kényszerpihenő után,hétvégén újra használhatom a paripát.
Azt hogy hány órát voltam a nyeregben nem tudom pontosan mert bár Péntek éjjel 3-kor indultam és másnap hajnalban 2-kor tettem le a gépet, nem számoltam mennyit töltöttem kétlábon, megállások,, tankolás, evés ivás, nézelődés fotózás stb. Annyit azért elmondok, hogy Bajor-ból hoztam haza a motoromat, ami pályán nekem alapból 650km. De miért kellett volna nekem egyenesen Psassau-Linz-Hegyeshalom vonalon mozognom? Miért nem csinálhatnék kerülőt? Hát így jött a túra ötlete ^^
Egy nap alatt 1100 km?
Basszus hány órát ültél a nyeregben?
Tényleg gyönyörű helyeken jártál de hogy nem tolnék le több mint ezer km-t egy nap alatt az tuti.
Igen, ahova múltkor vittem oda vittem most is. Akkor még az eredeti volt, de most már az elején ránéztek és mondták, hogy így nem lesz jó. Ma telefonálgattam kipufogót keresve és találtam egy helyet ahol megtudnák oldani a dolgot. Kicsit messze van a lakhelyemtől, 4 óra motorozás, de nem probléma, motorozom majd egy jót plusz olcsóbban jövök ki így is sokkal mintha venni kéne új kipufogót, főleg, hogy külön nem is árulnak dobot, mert a GS500-nál kompletten van az egész rendszer. 2 év múlva ha lejár, akkor pedig remélhetőleg már nem én leszek a gazdája, akinek majd elmondom, hogy készüljön fel erre és hogy megtudná majd hasonlóan oldani.
Sziasztok.
Két éve az egyik ismerősöm rávett, hogy az eredeti kipufogó dobomat hat bontsa szét és vegye ki belőle a tompítókat. Sikerült a művelet olyan szinten hogy a hangja olyan lett mintha egy lefolyócsövet húztam volna rá... Én voltam a hülye, nem kellett volna belemennem. Mivel tudta, hogy szar munkát végzett, szerzett nekem olcsón egy másik dobot aminek már jó a hangja is, viszont ezt nem fogadják el a műszakin. Na most vinnem kéne nemsokára és nem tudom mit csináljak.
Szerezzek egy másik eredeti dobot és azt használjam, vagy lehetséges, hogy valakivel az eredeti dobba tompítót rakassak? Az alja lett megvágva és visszahegesztve nem túl szép, de a műszaki alatt a kamerán nem látszik szerintem a hegesztés, bár azért nem tudom mennyire szólnának, ha egyáltalán van rajta hegesztés. Van valami tanácsotok mit tehetnék? Köszi előre is.
Valaki találkozott ilyesmi hibával?
Mi okozhatta hogy igy kinyomta a tömítést?
Új tömítés kb 10km-t bírt :/