Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Annyi,hogy 85 ezer km van benne.
Igen, azt simán ki lehet szedni sőt abból akár vehetsz újat is és mielőtt bontanátok tedd be és lehet, hogy azzal jó lesz, nem ritka, hogy csak a feszítő áll be és elég azt cserélni.
Az olcsó megoldja annyiért mert hát igazából nem nagy kunszt ha csak nem végtelenítettet vesz mert akkor ahhoz tényleg szét kell kapni a blokkot ami még 100-ból sem jön ki szerintem mindenestől.
Mármint a kevés infó alapján csak a lánccserét értettem 100k-nak. Persze szelepfedél tömítés is csere ha nem érdemes már pasztázni meg egyéb dolgokat még megnéz/ajánl cserélni egy jó szerelő.
Szóval. Akkor megtudom nézni a vezérműlánc feszítőjét anélkül,hogy leszedném a tankot.? Valahol olvastam,hogy azt kellene megnézni elsőnek és csak utána szétszedni a blokkot. Valaki már szedett szét vezérműláncfeazítőt?
Kizártnak tartom, hogy van olyan szerelő aki vez.lánc cserét 15 papírból megoldja mint munkadíj! A lánc mellé meg lehetnek még egyéb cserék is ha már megbontja...
Ahhoz Baromságot írtam. Vezérműlánc. Azt mondta,hogy megközelíti a 100 ezer forintot. A lánc a tömítések,munkadíj.
Vezérműlánc lesz az nem? Milyen 100k a csere, 15ezer egy lánc,max ugyanannyit kér a szerelésért is egy szerelő. Ha azt mondta hogy szíj van a gs-ben és 100K-ért kicseréli akkor felejtsd el azt az ürgét.
Sziasztok! Voltam szerelő nél és azt mondta,hogy azért jön a motorból zörgő hang,mert a vezérműszíj kinyúlott és csere. Megközelíti a 100k-t. Nem tudnám megnézni a vezérműszíj feszítőt valahogy elötte,? Hátha csak az ragadt be? Tudom melyik az, de kell venni hozzá a tankot? Vagy így is kiszedhető? Nem igazán értek hozzá,de ha egyszerű lenne ,akkor még eztmegpróbálnám a nagy ZS kifizetése elött.
Én speciel lejjebb léptem motorügyileg.
Jol mukodo vakum csap eseten allo motornal nem folyik. Ha leveszed a vakumcsaprol a benzin csovet akkor rogton latszik. Vannak szetszedheto es javitpkeszlettel rendelkezo vakum csapok is. Lehet elfaradt benne a rugo, atenged a membran.

A karbit nem biztos hogy meg kell bontani. De celszerubb, mert ha dugulas van azt a szinkron nem oldja meg. Ha csak beallitasi problema akkor eleg lehet. Kerdes hogy ez a hiba mennyi ido alatt jott elo?
A gs-en vákumos csap van ezért zárva kellene lennie on állásban is ha nem jár a motor vagy ha nem indítózok.De folyamatosan folyt a benzin a leeresztő csavaron keresztül álló motornál.Azért azt gondolom hogy a csap átenged akkor is ha áll a motor.Erősítsetek meg hogy így van e vagy rossz iránybba tapogatózom.És ha azzal van gond mit lehet vele kezdeni?Azt hogy nem egyformán jár a két henger egy szinkron megoldhatja,vagy meg kell bontani a karbikat?
Karburátort nézesd meg.

Ha le akarod engedni a benzint akkor el kell zárni a csapot. Kivéve ha az egész tankból igy akarod le engedni, mert akkor tényleg ki kell nyitni a csapot.

Nem egyformán jár a két henger hidegen (lehet melegen se, de azt már hőmérséklet alapján nehezebb megkülönböztetni...)
Sziasztok!Én még új vagyok itt és egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy 2005-ös gs500-am.Indítás után nemsokkal a bal oldali henger már meleg annyira hogy a kezem nem álja,de a jobb még éphogy csak langyos.A fordulatot szépen veszi,alapjárat egyenletes.Ha teljesen üzemmeleg akkor meg lassan ejti vissza a fordulatot.Amikor le akartam engedni az úszóházakból a benzint nem tudtam mert akármennyit engedtem le mindíg folyt belőle.A csap on állásában csak lassan pri állásban erőteljesebben.Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok.Teljesen új vagyok itt nálatok és segítségre lenne szükségem.Egy 2005 ös gs-em van.Indìtás után a bal oldali henger rövid időn belül felmelegszik úgy hogy a kezem már nem bìrja de a jobb oldali még éphogy csak langyos.Hidegen melegen könnyen indul alapjárat stabil,alapjárati állítócsavarra és gázadásra jól reagál,de melegen lassabban ejti a fordulatot mint kellene.A másik hogy le akartam engedni az úszóházakból a benzint de nem tudtam mert bármennyit engedtem le mindíg jött.A csap on állásban volt.Pri állásban erősebben folyt,on állásban lassabban de folyamatosan.Gondolom a csappal lehet valami.Előre is köszönöm a segítséget.
Köszönöm szépen! Lehet,hogy megpróbálkozok vele,vagy elviszem Budakalászra a Suzukiba(azt többen ajánlották itt a fórumban).Sajnos a "szerelő" inkorrekt volt,ígért fűt fát,szöveg volt,teljesítmény annál kevesebb,tudás meg még kevesebb.A hozzáértés annyira kevés volt,hogy mikor megkaptam-3 hónap után-a motort,beindítottam,és szó szerint ömlött a dekni alól az olaj,nem húzták meg a csavarokat. Másnap pedig,mikor reggel kimentem,hogy gyönyörködjek a gépben,és induljunk Szlovákiába,feltűnt,hogy üres a tank.Elfolyt a fél tank benzin egy éjszaka alatt.Ez után gariban "megcsinálták",majd így kaptam vissza,hogy nem megy.Továbbá kormányvégsúly,és EÜ.csomag nélkül.Természetesen se számlát,se munkalapot nem kaptam.
Na, hát igen, így már kerekebb a történet. Ezek szerint, ha jól értem a géped jól van összerakva (mechanikusan) csak a beállítást nem találták el. Szereintem a beállítási probléma otthon is javítható, ha valakinek elég ideje és affinitása van hozzá. Ezt is meg lehet tanulni, nem olyan bonyolult. A karburátor szétszerelése és tisztítása közben és után én a gyári alapbeállítások ellenőrzésén, visszaállításán dolgoznék először:
- úszószint: 13+/-1 mm
- síbertű: középső állásba
- benzin/levegő állítócsavar: -3 fordulatra állítva
Ez volt a könnyebbik fele a beállításnak. Ezután jön a tesztelés, szigorúan dokumentálva. Feljegyezve a futott távot (min 200km), a táv jellegét (város, vegyes, országút, stb), átlag fogyasztást, és jó hosszan, részletesen leírva a futás alatt tapasztaltakat (indítás, alapjárat, alacsony-, közepes-, magas fordulati viselkedés, és minden más, amit tapasztaltál: rázkódás, rángatás, gázreakció, stb). A futás alatt tapasztaltak alapján lehet finom változtatásokat eszközölni, de mindig csak 1 dolgot szabad megváltoztatni és azt szigorúan le kell jegyzetelni. Aztán lehet futni a következő 200km-es kört, dokumentálni, majd megint állítani, és így tovább, amíg elégedett nem leszel a géppel (viselkedés, fogyasztás). Ez egy türelemjáték, de működik. Csatoltam egy diagrammot, ami segít a beállításban. Ez alapján tudod, hogy mely gázállásnál mi a jellemzően működő része a karburátornak és melyiken kell állítani.
Én most ezt játszom egy DR-en: az elbarmolt alkatrészeket gyárira cseréltem, felvettem az alapbeállítást és most megy a finomhangolás. A 9 literes fogyasztás már lejött 5,5 literre és a kezelhetősége is nagyságrendekkel jobb, komfortosabb, vezethetőbb lett. Még dolgozom rajta. Cél a jó vezetési komfort megtartása mellet az országúti fogyasztás levitele 5 liter alá.

A szervizről azt gondolom, hogy a gyári alapbeállításokat ők is meg tudják csinálni és talán, ha egyszer hajlandóak lesznek még finomítani rajta az elmondásod alapján, ha visszaviszed. De ezt a többszörös ciklust nem fogják végig csinálni, ebben biztos vagyok. A hozzáértésükben meg látatlanba is kételkedek. A mai injektoros gépekhez szokot szerelők nem értenek már a karburátoros gépekhez és a beállításukhoz. Esetleg, ha találsz egy öreg megbízhatónak/hozzáértőnek mondott szakit, akkor ő tud neked a leginkább segíteni.
Huh,kaptam választ bőven.Köszönöm!!! Gyertyák is újak.Szét volt húzva az egész blokk,főtengely dugók. Aztán kiderült,hogy a rendellenes hang,ami miatt szervízbe vittem nem a motorból jött,hanem az egyik kuplung lamella volt törött.Az ki lett cserélve,össze lett rakva a motor.Visszakaptam,de reggelre elfolyt az egész tank benzin.Visszavitték,majd egy hét múlva kaptam vissza azzal,hogy a karbi tömítést elszakították,azt garanciában cserélték,beállították,majd szinkronizálták a karbikat. Próbakör után derült ki,hogy nem húz jól.Viszont annyira megingott a bizalmam a szervízzel kapcsolatban,hogy oda nem akarom vissza vinni,főleg úgy,hogy azóta két isemrősöm is befürdött velük,eggyikőjük az az ember,aki ajánlotta őket.(nagyon leromlott a színvonaluk) Így gondoltam,ha egyszerű,és itthon javítható,akkor megpróbálkozok vele,ha nem,akkor keresek egy rendes szervízt(talán Suzuki szervízt) és megcsináltatom.El szeretném adni,de így nincs pofám meghirdetni,hogy nem működik tökéletesen.
Gyertyák mikoriak?
A folytott gs karbikban a tolattyúk vannak kifúrva,ha azokat nem cserélte a szerelő és gyárilag nem folytott a motorod akkor szerintem nem ez a baj.
Mivel azt írod, hogy a karburátor lett megbolygatva (és korábban nem jelentkezett ez a tünet) ezért a hibát is itt keresném.
Feltételezem, hogy:
- új vagy tiszta a légszűrő
- tiszta a tank és a tankban lévő szűrő
- a karburátor előtti és utáni gumi átvezető/összekötő is jó állapotú (nem repedt, lyukas, stb.), légbetörésmentesen van összeszerelve
- az üzemanyag csövek nem dugultak el (még ha újak is!)
Ha ezek rendben vannak, akkor a következő hibaforrások lehetnek:
- a szerelés közben a gyújtás is megbolygatásra került és nem lett tökéletesen összerakva (pl.: valamelyik csatlakozó kontakthibás)
- a karburátorok légzőnyílása eltömődött, a légzőcső megtört összerakás közben
- a benzin-levegő csavar is elállításra került és/vagy rosszul van beállítva
- az üzemanyagszint elállítódott az úszóházban
- a teljes karburátor tisztítás és összeszerelés után még valami kosz kimosódott és eldugította a főfúvókát
- víz kerülhetett az úszóházba (üzemanyagból, párából)
- rosszul lett összerakva vagy megsérült a membrán
- a síbertű nagyon alacsonyra lett visszaállítva

A nyár óta hogy alakult a fogyasztásod? Az indítással is van probléma? Az is információ lehet.

Nálam a nehéz indlás volt a probléma a folytonos fúvókaeltömődés miatt (2 hónap alatt 3x), pedig minden alkalommal mindent kitisztítottam. A megoldást egy papír benzinszűrő beépítése jelentette. Azóta minden visszaállt gyári értékre.
A fojtott GS-nek más a légszűrője: a cső félig benyúlik a belsejébe, míg a "rendesnek" nem. Ezt megnézheted.
Sajnos minden állásban ezt produkálja.Én azon gondolkoztam-de lehet,hogy nagy marhaság-,hogy esetleg a fojtott Gs-hez vett a szerelő alkatrészt,és az eltér a nyitottétól?
Ha egyszer üres lesz a tankod, akkor próbáld teljesen kimosni, kiszárítani. A benzincsapokat is ellenőrizd, az alsó, vákuumos csap szokott ilyet csinálni sajnos (más fórumon többen szenvedtek vele). Sajnos nemigen javítható, cserélni kell (nem árulnak javítókészletet a csaphoz). Esetleg nézd meg, hogy a csapra menő vákuumcső nincs-e kirepedezve!
A csapot úgy tudod ellenőrizni, hogy amikor elkezd rángatni, akkor PRI-be fordítod: ha megjavul, akkor biztosan a csap a sz*r.
Sziasztok! Akadt egy kis problémám.Nyáron a karburátorban tömítéscsere volt,majd karbiszinkron,illetve a benzincsöveket is kicseréltettem. Azóta 5800-6000 fordulat környékén(fokozattól függetlenül) megtorpan,rángat a motor,mintha nem kapna benzint. Ez a fordulat fölé nem tudom forgatni a motort. Találkoztatok már ilyennel? Ötlet,megoldás?
Köszi.
Valószínűleg tisztításra szorulnak a karbik.