Igen, azt simán ki lehet szedni sőt abból akár vehetsz újat is és mielőtt bontanátok tedd be és lehet, hogy azzal jó lesz, nem ritka, hogy csak a feszítő áll be és elég azt cserélni.
Az olcsó megoldja annyiért mert hát igazából nem nagy kunszt ha csak nem végtelenítettet vesz mert akkor ahhoz tényleg szét kell kapni a blokkot ami még 100-ból sem jön ki szerintem mindenestől.
Mármint a kevés infó alapján csak a lánccserét értettem 100k-nak. Persze szelepfedél tömítés is csere ha nem érdemes már pasztázni meg egyéb dolgokat még megnéz/ajánl cserélni egy jó szerelő.
Szóval. Akkor megtudom nézni a vezérműlánc feszítőjét anélkül,hogy leszedném a tankot.? Valahol olvastam,hogy azt kellene megnézni elsőnek és csak utána szétszedni a blokkot. Valaki már szedett szét vezérműláncfeazítőt?
Kizártnak tartom, hogy van olyan szerelő aki vez.lánc cserét 15 papírból megoldja mint munkadíj! A lánc mellé meg lehetnek még egyéb cserék is ha már megbontja...
Vezérműlánc lesz az nem? Milyen 100k a csere, 15ezer egy lánc,max ugyanannyit kér a szerelésért is egy szerelő. Ha azt mondta hogy szíj van a gs-ben és 100K-ért kicseréli akkor felejtsd el azt az ürgét.
Sziasztok! Voltam szerelő nél és azt mondta,hogy azért jön a motorból zörgő hang,mert a vezérműszíj kinyúlott és csere. Megközelíti a 100k-t. Nem tudnám megnézni a vezérműszíj feszítőt valahogy elötte,? Hátha csak az ragadt be? Tudom melyik az, de kell venni hozzá a tankot? Vagy így is kiszedhető? Nem igazán értek hozzá,de ha egyszerű lenne ,akkor még eztmegpróbálnám a nagy ZS kifizetése elött.
Jol mukodo vakum csap eseten allo motornal nem folyik. Ha leveszed a vakumcsaprol a benzin csovet akkor rogton latszik. Vannak szetszedheto es javitpkeszlettel rendelkezo vakum csapok is. Lehet elfaradt benne a rugo, atenged a membran.
A karbit nem biztos hogy meg kell bontani. De celszerubb, mert ha dugulas van azt a szinkron nem oldja meg. Ha csak beallitasi problema akkor eleg lehet. Kerdes hogy ez a hiba mennyi ido alatt jott elo?
A gs-en vákumos csap van ezért zárva kellene lennie on állásban is ha nem jár a motor vagy ha nem indítózok.De folyamatosan folyt a benzin a leeresztő csavaron keresztül álló motornál.Azért azt gondolom hogy a csap átenged akkor is ha áll a motor.Erősítsetek meg hogy így van e vagy rossz iránybba tapogatózom.És ha azzal van gond mit lehet vele kezdeni?Azt hogy nem egyformán jár a két henger egy szinkron megoldhatja,vagy meg kell bontani a karbikat?
Ha le akarod engedni a benzint akkor el kell zárni a csapot. Kivéve ha az egész tankból igy akarod le engedni, mert akkor tényleg ki kell nyitni a csapot.
Nem egyformán jár a két henger hidegen (lehet melegen se, de azt már hőmérséklet alapján nehezebb megkülönböztetni...)
Sziasztok!Én még új vagyok itt és egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy 2005-ös gs500-am.Indítás után nemsokkal a bal oldali henger már meleg annyira hogy a kezem nem álja,de a jobb még éphogy csak langyos.A fordulatot szépen veszi,alapjárat egyenletes.Ha teljesen üzemmeleg akkor meg lassan ejti vissza a fordulatot.Amikor le akartam engedni az úszóházakból a benzint nem tudtam mert akármennyit engedtem le mindíg folyt belőle.A csap on állásában csak lassan pri állásban erőteljesebben.Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok.Teljesen új vagyok itt nálatok és segítségre lenne szükségem.Egy 2005 ös gs-em van.Indìtás után a bal oldali henger rövid időn belül felmelegszik úgy hogy a kezem már nem bìrja de a jobb oldali még éphogy csak langyos.Hidegen melegen könnyen indul alapjárat stabil,alapjárati állítócsavarra és gázadásra jól reagál,de melegen lassabban ejti a fordulatot mint kellene.A másik hogy le akartam engedni az úszóházakból a benzint de nem tudtam mert bármennyit engedtem le mindíg jött.A csap on állásban volt.Pri állásban erősebben folyt,on állásban lassabban de folyamatosan.Gondolom a csappal lehet valami.Előre is köszönöm a segítséget.
Köszönöm szépen! Lehet,hogy megpróbálkozok vele,vagy elviszem Budakalászra a Suzukiba(azt többen ajánlották itt a fórumban).Sajnos a "szerelő" inkorrekt volt,ígért fűt fát,szöveg volt,teljesítmény annál kevesebb,tudás meg még kevesebb.A hozzáértés annyira kevés volt,hogy mikor megkaptam-3 hónap után-a motort,beindítottam,és szó szerint ömlött a dekni alól az olaj,nem húzták meg a csavarokat. Másnap pedig,mikor reggel kimentem,hogy gyönyörködjek a gépben,és induljunk Szlovákiába,feltűnt,hogy üres a tank.Elfolyt a fél tank benzin egy éjszaka alatt.Ez után gariban "megcsinálták",majd így kaptam vissza,hogy nem megy.Továbbá kormányvégsúly,és EÜ.csomag nélkül.Természetesen se számlát,se munkalapot nem kaptam.
Na, hát igen, így már kerekebb a történet. Ezek szerint, ha jól értem a géped jól van összerakva (mechanikusan) csak a beállítást nem találták el. Szereintem a beállítási probléma otthon is javítható, ha valakinek elég ideje és affinitása van hozzá. Ezt is meg lehet tanulni, nem olyan bonyolult. A karburátor szétszerelése és tisztítása közben és után én a gyári alapbeállítások ellenőrzésén, visszaállításán dolgoznék először:
- úszószint: 13+/-1 mm
- síbertű: középső állásba
- benzin/levegő állítócsavar: -3 fordulatra állítva
Ez volt a könnyebbik fele a beállításnak. Ezután jön a tesztelés, szigorúan dokumentálva. Feljegyezve a futott távot (min 200km), a táv jellegét (város, vegyes, országút, stb), átlag fogyasztást, és jó hosszan, részletesen leírva a futás alatt tapasztaltakat (indítás, alapjárat, alacsony-, közepes-, magas fordulati viselkedés, és minden más, amit tapasztaltál: rázkódás, rángatás, gázreakció, stb). A futás alatt tapasztaltak alapján lehet finom változtatásokat eszközölni, de mindig csak 1 dolgot szabad megváltoztatni és azt szigorúan le kell jegyzetelni. Aztán lehet futni a következő 200km-es kört, dokumentálni, majd megint állítani, és így tovább, amíg elégedett nem leszel a géppel (viselkedés, fogyasztás). Ez egy türelemjáték, de működik. Csatoltam egy diagrammot, ami segít a beállításban. Ez alapján tudod, hogy mely gázállásnál mi a jellemzően működő része a karburátornak és melyiken kell állítani.
Én most ezt játszom egy DR-en: az elbarmolt alkatrészeket gyárira cseréltem, felvettem az alapbeállítást és most megy a finomhangolás. A 9 literes fogyasztás már lejött 5,5 literre és a kezelhetősége is nagyságrendekkel jobb, komfortosabb, vezethetőbb lett. Még dolgozom rajta. Cél a jó vezetési komfort megtartása mellet az országúti fogyasztás levitele 5 liter alá.
A szervizről azt gondolom, hogy a gyári alapbeállításokat ők is meg tudják csinálni és talán, ha egyszer hajlandóak lesznek még finomítani rajta az elmondásod alapján, ha visszaviszed. De ezt a többszörös ciklust nem fogják végig csinálni, ebben biztos vagyok. A hozzáértésükben meg látatlanba is kételkedek. A mai injektoros gépekhez szokot szerelők nem értenek már a karburátoros gépekhez és a beállításukhoz. Esetleg, ha találsz egy öreg megbízhatónak/hozzáértőnek mondott szakit, akkor ő tud neked a leginkább segíteni.
Huh,kaptam választ bőven.Köszönöm!!! Gyertyák is újak.Szét volt húzva az egész blokk,főtengely dugók. Aztán kiderült,hogy a rendellenes hang,ami miatt szervízbe vittem nem a motorból jött,hanem az egyik kuplung lamella volt törött.Az ki lett cserélve,össze lett rakva a motor.Visszakaptam,de reggelre elfolyt az egész tank benzin.Visszavitték,majd egy hét múlva kaptam vissza azzal,hogy a karbi tömítést elszakították,azt garanciában cserélték,beállították,majd szinkronizálták a karbikat. Próbakör után derült ki,hogy nem húz jól.Viszont annyira megingott a bizalmam a szervízzel kapcsolatban,hogy oda nem akarom vissza vinni,főleg úgy,hogy azóta két isemrősöm is befürdött velük,eggyikőjük az az ember,aki ajánlotta őket.(nagyon leromlott a színvonaluk) Így gondoltam,ha egyszerű,és itthon javítható,akkor megpróbálkozok vele,ha nem,akkor keresek egy rendes szervízt(talán Suzuki szervízt) és megcsináltatom.El szeretném adni,de így nincs pofám meghirdetni,hogy nem működik tökéletesen.
Gyertyák mikoriak?
A folytott gs karbikban a tolattyúk vannak kifúrva,ha azokat nem cserélte a szerelő és gyárilag nem folytott a motorod akkor szerintem nem ez a baj.
Mivel azt írod, hogy a karburátor lett megbolygatva (és korábban nem jelentkezett ez a tünet) ezért a hibát is itt keresném.
Feltételezem, hogy:
- új vagy tiszta a légszűrő
- tiszta a tank és a tankban lévő szűrő
- a karburátor előtti és utáni gumi átvezető/összekötő is jó állapotú (nem repedt, lyukas, stb.), légbetörésmentesen van összeszerelve
- az üzemanyag csövek nem dugultak el (még ha újak is!)
Ha ezek rendben vannak, akkor a következő hibaforrások lehetnek:
- a szerelés közben a gyújtás is megbolygatásra került és nem lett tökéletesen összerakva (pl.: valamelyik csatlakozó kontakthibás)
- a karburátorok légzőnyílása eltömődött, a légzőcső megtört összerakás közben
- a benzin-levegő csavar is elállításra került és/vagy rosszul van beállítva
- az üzemanyagszint elállítódott az úszóházban
- a teljes karburátor tisztítás és összeszerelés után még valami kosz kimosódott és eldugította a főfúvókát
- víz kerülhetett az úszóházba (üzemanyagból, párából)
- rosszul lett összerakva vagy megsérült a membrán
- a síbertű nagyon alacsonyra lett visszaállítva
A nyár óta hogy alakult a fogyasztásod? Az indítással is van probléma? Az is információ lehet.
Nálam a nehéz indlás volt a probléma a folytonos fúvókaeltömődés miatt (2 hónap alatt 3x), pedig minden alkalommal mindent kitisztítottam. A megoldást egy papír benzinszűrő beépítése jelentette. Azóta minden visszaállt gyári értékre.
Sajnos minden állásban ezt produkálja.Én azon gondolkoztam-de lehet,hogy nagy marhaság-,hogy esetleg a fojtott Gs-hez vett a szerelő alkatrészt,és az eltér a nyitottétól?
Ha egyszer üres lesz a tankod, akkor próbáld teljesen kimosni, kiszárítani. A benzincsapokat is ellenőrizd, az alsó, vákuumos csap szokott ilyet csinálni sajnos (más fórumon többen szenvedtek vele). Sajnos nemigen javítható, cserélni kell (nem árulnak javítókészletet a csaphoz). Esetleg nézd meg, hogy a csapra menő vákuumcső nincs-e kirepedezve!
A csapot úgy tudod ellenőrizni, hogy amikor elkezd rángatni, akkor PRI-be fordítod: ha megjavul, akkor biztosan a csap a sz*r.
Sziasztok! Akadt egy kis problémám.Nyáron a karburátorban tömítéscsere volt,majd karbiszinkron,illetve a benzincsöveket is kicseréltettem. Azóta 5800-6000 fordulat környékén(fokozattól függetlenül) megtorpan,rángat a motor,mintha nem kapna benzint. Ez a fordulat fölé nem tudom forgatni a motort. Találkoztatok már ilyennel? Ötlet,megoldás?
Köszi.
A karbit nem biztos hogy meg kell bontani. De celszerubb, mert ha dugulas van azt a szinkron nem oldja meg. Ha csak beallitasi problema akkor eleg lehet. Kerdes hogy ez a hiba mennyi ido alatt jott elo?
Ha le akarod engedni a benzint akkor el kell zárni a csapot. Kivéve ha az egész tankból igy akarod le engedni, mert akkor tényleg ki kell nyitni a csapot.
Nem egyformán jár a két henger hidegen (lehet melegen se, de azt már hőmérséklet alapján nehezebb megkülönböztetni...)
- úszószint: 13+/-1 mm
- síbertű: középső állásba
- benzin/levegő állítócsavar: -3 fordulatra állítva
Ez volt a könnyebbik fele a beállításnak. Ezután jön a tesztelés, szigorúan dokumentálva. Feljegyezve a futott távot (min 200km), a táv jellegét (város, vegyes, országút, stb), átlag fogyasztást, és jó hosszan, részletesen leírva a futás alatt tapasztaltakat (indítás, alapjárat, alacsony-, közepes-, magas fordulati viselkedés, és minden más, amit tapasztaltál: rázkódás, rángatás, gázreakció, stb). A futás alatt tapasztaltak alapján lehet finom változtatásokat eszközölni, de mindig csak 1 dolgot szabad megváltoztatni és azt szigorúan le kell jegyzetelni. Aztán lehet futni a következő 200km-es kört, dokumentálni, majd megint állítani, és így tovább, amíg elégedett nem leszel a géppel (viselkedés, fogyasztás). Ez egy türelemjáték, de működik. Csatoltam egy diagrammot, ami segít a beállításban. Ez alapján tudod, hogy mely gázállásnál mi a jellemzően működő része a karburátornak és melyiken kell állítani.
Én most ezt játszom egy DR-en: az elbarmolt alkatrészeket gyárira cseréltem, felvettem az alapbeállítást és most megy a finomhangolás. A 9 literes fogyasztás már lejött 5,5 literre és a kezelhetősége is nagyságrendekkel jobb, komfortosabb, vezethetőbb lett. Még dolgozom rajta. Cél a jó vezetési komfort megtartása mellet az országúti fogyasztás levitele 5 liter alá.
A szervizről azt gondolom, hogy a gyári alapbeállításokat ők is meg tudják csinálni és talán, ha egyszer hajlandóak lesznek még finomítani rajta az elmondásod alapján, ha visszaviszed. De ezt a többszörös ciklust nem fogják végig csinálni, ebben biztos vagyok. A hozzáértésükben meg látatlanba is kételkedek. A mai injektoros gépekhez szokot szerelők nem értenek már a karburátoros gépekhez és a beállításukhoz. Esetleg, ha találsz egy öreg megbízhatónak/hozzáértőnek mondott szakit, akkor ő tud neked a leginkább segíteni.
A folytott gs karbikban a tolattyúk vannak kifúrva,ha azokat nem cserélte a szerelő és gyárilag nem folytott a motorod akkor szerintem nem ez a baj.
Feltételezem, hogy:
- új vagy tiszta a légszűrő
- tiszta a tank és a tankban lévő szűrő
- a karburátor előtti és utáni gumi átvezető/összekötő is jó állapotú (nem repedt, lyukas, stb.), légbetörésmentesen van összeszerelve
- az üzemanyag csövek nem dugultak el (még ha újak is!)
Ha ezek rendben vannak, akkor a következő hibaforrások lehetnek:
- a szerelés közben a gyújtás is megbolygatásra került és nem lett tökéletesen összerakva (pl.: valamelyik csatlakozó kontakthibás)
- a karburátorok légzőnyílása eltömődött, a légzőcső megtört összerakás közben
- a benzin-levegő csavar is elállításra került és/vagy rosszul van beállítva
- az üzemanyagszint elállítódott az úszóházban
- a teljes karburátor tisztítás és összeszerelés után még valami kosz kimosódott és eldugította a főfúvókát
- víz kerülhetett az úszóházba (üzemanyagból, párából)
- rosszul lett összerakva vagy megsérült a membrán
- a síbertű nagyon alacsonyra lett visszaállítva
A nyár óta hogy alakult a fogyasztásod? Az indítással is van probléma? Az is információ lehet.
Nálam a nehéz indlás volt a probléma a folytonos fúvókaeltömődés miatt (2 hónap alatt 3x), pedig minden alkalommal mindent kitisztítottam. A megoldást egy papír benzinszűrő beépítése jelentette. Azóta minden visszaállt gyári értékre.
A csapot úgy tudod ellenőrizni, hogy amikor elkezd rángatni, akkor PRI-be fordítod: ha megjavul, akkor biztosan a csap a sz*r.
Köszi.