Nálam is kb. 10 évesen jelentkezett a benzincsap hiba, de nálam folyásban realizálódott. Velem is meg akarták vetetni a teljes benzincsapot, de én inkább szétszedtem és kb. 100 Ft-ért vettem bele egy másik O-gyűrűt. Persze ha már szétszedtem leellenőriztem a membránt is: tökéletes állapotban volt. Összeszereltem és azóta is kiválóan működik.
Nincs más tippem sajnos - a 10 év körüli GS500-akon tipikus hiba ez a benzincsap mizéria, eleinte csak autópályán, később már minden nyélgázas előzésnél előjön, hogy leürülnek a karburátorok. Javítókészlet nincs a csaphoz, kompletten kell megvenni 26 ezerért. Mondjuk akkor 10 évig megint jó lesz....
Gondoltam a benzincsapra is, a gyári membránokkal is csinálta. Kicseréltem őket, hátha...sajnos nem az volt a hunyó, a hiba megmaradt. A CB-re nem tettek PRI állást a nyavalyások, csak normál és tartalék állás van. Mikor a karbit szedtem szét, szinte imádkoztam, hogy találjak valami hibát, de semmi, semmi. Úszószintek pontosan a gyáriak, tűszelepek rendben vannak, makulátlan az egész belülről. Még a karburátor-membránokat is kicseréltem tuti jókra a teszt erejéig, hátha valahol egy kis szakadás, amit nem láttam meg, de a helyzet nem változott. Valóban olyan érzés, mintha a gépből elfogyna az éltető kakaó, de a benzincsap szerintem jól működik, ha megszívom a vákuumtömlőt, bőven csorog a benzin mindkét állásban. A tankban sem találtam dzsuvát.
A Honda üzemanyag-ellátását nem ismerem, de - más fórumos olvasmányaim alapján - idősebb, kopottabb GS500-on a vákuumos benzincsap tud ilyet csinálni. Az automata benzincsap vákuumos membránja megkeményszik, elöregszik, a kopottabb motor által keltett vákuum így már nem lesz elég a teljes nyitáshoz, csökken a csapon átfolyó benzin mennyisége. A hiba egyszerűen kideríthető: ha a csapot normál állás helyett PRI-be tekerve megszűnik a torpanás, akkor biztosan ez a gond. Autópályás tempójú menetben szokott jelentkezni.
Senki ne igyon málnás sört,vagy alkoholmentes sört, de ne akarjuk kitörölni a valagunkat rózsaillatú WC-papírral sem, mert az aberrált dolog. És a bőrös virsliről se akarjuk leszedni a bőrt, mert akkor inkább ne együnk virslit. :D A sós mogyoró pedig legyen egyszerűen csak sós és nem pedig roppanós tormásízű mázban érlelt agymenés. A dolgok maradjanak olyanok, amelyek leginkább kifejezik önön magukat, válasszuk az ilyet, és nem fogunk mellé nyúlni.
Aki ezzel egyet tud érteni, annak való igazán az új Kawasaki Z650, ez a zseniális motor.
Legutóbb volt szerencsém tesztelni a Kawasaki Z650-t, és aki az ER5 után vagy GS500 után tovább szeretne lépni, annak csak ajánlani tudom, mert a sor kettő szegmensben most sikerült a Kawának egy briliáns járművet alkotnia.
Motor 1.-ben és 2.-ben kiáll kerékre kuplungrásegítés nélkül. Vagy úgyszintén elforgatható a kerék átlagos minőségű aszfalton 1.-ben ill. 2-ben mintha salakon kaparna.
Agilis motor. Az erőt a nyomatékot 5000-nél intenzíven éled meg jó motorhang közepette, hömpölyög feléd az erő, nem győzöd habzsolni, szóval nem kívánkozik tovább forgatnod, hanem váltasz fel tovább. A motor elég hamar leforog, de megszokható, nem zavaró.
Pille könnyű s elképesztően jól manőverezhető, Yamaha MT07-nél sokkal kezesebb, jobban veszi az íveket, blokkja is rugalmasabb.
Az egész motor sokkal jobb mint az ER6, nem gondoltam, hogy ilyen szinten tovább fejleszthető. A 68 Le-t senkit ne kevesellje, mert ez csak abban segít, hogy a motor, akkor és ott ahol leginkább használod, a legjobbját nyújtsa számodra. Ezzel a motorral ezt megkapod, nem kell keresgélned optimumokat : ezen a motoron mindig jól érzed magad.
A motor látszatra kistermetű, ideális motorméretű. Műszaki paraméterei szerint is olyan génekkel, rendelkezik, amely a maximumon képes kifejezni azt, hogy ő jellemzően egy motor és nem csak azért, mert van 2 kereke és pöfög...
A Z650 egy maximálisan motorspecifikus motor, mint ahogy egy Goldwing Honda nem az, mert böszme és túl kényelmes, ahhoz, hogy motor legyen, aki kényelmet akar, az üljön a karosszékben és tévézzen, mint ahogy egy robogó sem motorspecifikus, mert robogó :), de szegény YBR Yamaha 125-ös sem motorspcifikus, mert libakergető és gyenge, mint ahogy egy sor4-es sem, mert az meg az autó motorházteteje alá való. :)
A Kawasaki Z650-et azért imádom, mert gazdagon hordozza magán azokat a jegyeket, amitől egy motor leginkább motor. Ettől énazonos és hiteles, mert azt fejezi ki, ami szegmensének a lényege, eszenciája. Ezért annyira imádni való: motor motor.
Aki valóban motorozni szeretne és nem alibi motorozni, vagy szélsőségekben motorozni, annak tudom ajánlani ezt a motort szívből. A következő motorom ilyen lesz. A Z650 egyébként igazi adrenalin bomba 3-4mp alatt 100-on van és sűrűn nyomatékos, útfekvése stabil, első pillanattól kezdve úgy irányítod, ahogy akarod, szót fogad mint egy juhász kutya. Kitalálja a gondolataidat. Igazi fenegyerek, mindenre jól reagál és prompt. Hiteles személyiség, nem ígér semmit: pontosan teljesít.
A motor különben kényelmes és a fogyasztása is baráti 4,5 liter/100km. 160-as utazó nem probléma. Végre 200 meglehet.
Egy kritika: a hátsó sárvédő nem sokat véd, de műanyagossal, lökhárítossal olcsón csináltathatsz rá jó optikájú toldást..
Más: Mi van Dipshittel?-- sehol nem látom, tudtok róla valamit?
Vagy a trafók,márkatárs jó cuccát átszerelve tesztelhető.
De ami tapasztalatom szerint szivat az azok közt keresendő amit jónak találsz,tippem szerint karbi.
Sziasztok! Ide írok, igaz nem GS-em, hanem CB 500-as Hondám van, ami kábé hasonló gép. Látom itt elég nagy az élet, hátha tud valaki tippet adni, mert lassan kezdek kétségbeesni, nem találom a hibát! Röviden: Szépen indul, szép a hangja, jól gyorsul, stb,eddig minden oké. DE. A hiba szinte mindig egy adott szituációban jelentkezik: hatodikban haladva, autópályán, kb.130 km/h környékén olyan érzés, mintha az ellenszél lökdösne hátrafelé, de nem az, hanem sűrűn megtorpan a gép. Hiába húzom rá a gázt, nem gyorsul, inkább amolyan "darálást" produkál. Ha visszaengedem mondjuk 110 km/h körüli tempóra, akkor megint jó. Ha megint gyorsítanék, ugyanaz a hiba előjön. Viszont! Ha lelassítok, és mondjuk harmadiktól keményen pörgetve megindulok vele, akkor simán felmegy 170 körüli értékre, bár nem szeretem nagyon tépni szegényt, végül is egy 20 éves gép és sokáig szeretném használni :) Már szinte minden ki lett cserélve: gyertyák, pipák, kábelek, gyújtásmodul. Egyedül a trafók nem lettek cserélve, ezeknél annyit tapasztaltam, hogy a gyárilag megadott ellenállás értéktől kicsit többet mértem (3-3,5 Ohm helyett 4,3 mindkettőnél. Karbi aranytiszta, benzinszint, membránok stb. hibátlanok, szinkron jó. Mi az atyaúristen okozhatja ezt? Tehát: aránylag nagy tempónál, kb 7000 fordulat környékén, állandó, fix gázmarkolat állásnál jön a gebasz. Ha valakinek lenne építő ötlete, nagyon megköszönném!
Jól van mekkűttem' slaggal, aztán papírzsepivel fölitattam a vizet, végül ronggyal tökéletesítettem. Holnap majd ránézek milyen lett. Amúgy szerintem szelepszár szimeringes az öccá, mert amikor megküldöm kéken füstöl. Amúgy finoman hajszolva semmi.
bogyo112: köszi,igen én is onnan az oldalról néztem amiket ajánlt hozzá,onnan rendelek mindent majd.
toocool1: kézi kocsimosó,habkefe,viaszos öblítés...
Aki ezzel egyet tud érteni, annak való igazán az új Kawasaki Z650, ez a zseniális motor.
Legutóbb volt szerencsém tesztelni a Kawasaki Z650-t, és aki az ER5 után vagy GS500 után tovább szeretne lépni, annak csak ajánlani tudom, mert a sor kettő szegmensben most sikerült a Kawának egy briliáns járművet alkotnia.
Motor 1.-ben és 2.-ben kiáll kerékre kuplungrásegítés nélkül. Vagy úgyszintén elforgatható a kerék átlagos minőségű aszfalton 1.-ben ill. 2-ben mintha salakon kaparna.
Agilis motor. Az erőt a nyomatékot 5000-nél intenzíven éled meg jó motorhang közepette, hömpölyög feléd az erő, nem győzöd habzsolni, szóval nem kívánkozik tovább forgatnod, hanem váltasz fel tovább. A motor elég hamar leforog, de megszokható, nem zavaró.
Pille könnyű s elképesztően jól manőverezhető, Yamaha MT07-nél sokkal kezesebb, jobban veszi az íveket, blokkja is rugalmasabb.
Az egész motor sokkal jobb mint az ER6, nem gondoltam, hogy ilyen szinten tovább fejleszthető. A 68 Le-t senkit ne kevesellje, mert ez csak abban segít, hogy a motor, akkor és ott ahol leginkább használod, a legjobbját nyújtsa számodra. Ezzel a motorral ezt megkapod, nem kell keresgélned optimumokat : ezen a motoron mindig jól érzed magad.
A motor látszatra kistermetű, ideális motorméretű. Műszaki paraméterei szerint is olyan génekkel, rendelkezik, amely a maximumon képes kifejezni azt, hogy ő jellemzően egy motor és nem csak azért, mert van 2 kereke és pöfög...
A Z650 egy maximálisan motorspecifikus motor, mint ahogy egy Goldwing Honda nem az, mert böszme és túl kényelmes, ahhoz, hogy motor legyen, aki kényelmet akar, az üljön a karosszékben és tévézzen, mint ahogy egy robogó sem motorspecifikus, mert robogó :), de szegény YBR Yamaha 125-ös sem motorspcifikus, mert libakergető és gyenge, mint ahogy egy sor4-es sem, mert az meg az autó motorházteteje alá való. :)
A Kawasaki Z650-et azért imádom, mert gazdagon hordozza magán azokat a jegyeket, amitől egy motor leginkább motor. Ettől énazonos és hiteles, mert azt fejezi ki, ami szegmensének a lényege, eszenciája. Ezért annyira imádni való: motor motor.
Aki valóban motorozni szeretne és nem alibi motorozni, vagy szélsőségekben motorozni, annak tudom ajánlani ezt a motort szívből. A következő motorom ilyen lesz. A Z650 egyébként igazi adrenalin bomba 3-4mp alatt 100-on van és sűrűn nyomatékos, útfekvése stabil, első pillanattól kezdve úgy irányítod, ahogy akarod, szót fogad mint egy juhász kutya. Kitalálja a gondolataidat. Igazi fenegyerek, mindenre jól reagál és prompt. Hiteles személyiség, nem ígér semmit: pontosan teljesít.
A motor különben kényelmes és a fogyasztása is baráti 4,5 liter/100km. 160-as utazó nem probléma. Végre 200 meglehet.
Egy kritika: a hátsó sárvédő nem sokat véd, de műanyagossal, lökhárítossal olcsón csináltathatsz rá jó optikájú toldást..
Más: Mi van Dipshittel?-- sehol nem látom, tudtok róla valamit?
De ami tapasztalatom szerint szivat az azok közt keresendő amit jónak találsz,tippem szerint karbi.
toocool1: kézi kocsimosó,habkefe,viaszos öblítés...