Szerintem nem tudunk elmenni érte. Mindenki melózik, és Lacházán fogunk találkozni, onnan indulunk pénteken. Remélem senki sem érti félre, és tudatában van annak hogy ez egy titkosított program, és senkinek a képére, de még a motorjára sem vagyunk kíváncsiak ezen a hétvégén..... (sem én, sem a hódolóim)
Amúgy mi lenne, ha leszállnátok erről a témáról? Szánalmas, hogy 4 hét után is felhozzátok teljesen jogtalanul. Inkább olvassátok el a másik FÓRUMOZÓ hozzászólásait, mielőtt előveszitek a nemtúlkedves stílusotokat.
Azt hittem, hogy ez egy olyan hely, ahol a motoros barátokra tehetek szert, és lehet ökörködni, de úgy látom, hogy egyesek szemét zavarja, hogy aktívan vettem részt a mindennapi életben, és nemcsak az akkukról, szimmeringekről, szelephézagról, plexiről, olajról, vagy miegyébről tudtam beszélni.
Blue arra nem gondoltál, hogy esetleg a voltmérőd nem mér jól? PLáne az ilyen digitálisak, ha merül bennük az elem, hajlamosak érdekes dolgokat kiírni... Szerintem érdemes lenne mondjuk a szomszédból kölcsönkért darabbal is megmérni, hátha a hiba nem az akku-töltő oldalon van...
A futómű, és a kormány, meg a gumi is csak részben terhelés kérdése. Amilyen utakon járunk...
A feszszabályzó pedig egyáltalán nem súly kérdés. A blokk szintén nem. Persze nagyobb tömeg mellett nagyobb pofont kapnak a mechanikus alkatrészek.
Az elektronika, meg gondosan műgyantába van öntve, hogy még véletlenül se tudd javítani. Egy új motornál is gallyra tud menni a ketyere.
Én azt mondom, hogy egy jól karbantartott motor sok kilométerrel többet ér, mint egy "alig használt". (Gondoljunk csak a szelepszárszimmeringek kiszáradásásra, vagy a csapágyak szorulására...)
Hápi is átlagos teherrel közlekedik, aztán mégis 12 e-nél durrant el a telója. Ezt nem tudod befolyásolni.
Blue motorja jó, csak nem szép! De majd megszépül, ha megfestik...
Örülök, neki!
Ne feszélyezzen! Az egyszerű autós töltők pedig kb 6A-t tudnak. Az én izzóm 10W-os, ami elé van kötve. De van 15W-os is. Természetesen 12V. Mindenféleképp ampermérős töltőt vegyél, hogy látható legyen. METRO,TESCO,stb:kb 3k. Az elég.
Én világ életemben autós töltővel töltöttem az akksikat. Az ETZ 8 Ah-s akkuját is. Soha egyet sem nyírtam ki. Szerintem egy normál savas akksinál nincs jelentősége a plusz fogyasztó bekötésének. (Zselésnél már lehet, sőt kell is!) Természetesen eső jelleggörbés töltőről beszélek. Nálam ez indul 4 A töltőáramról, majd percek alatt leesik 1-1,5 A köré. És a töltés 10. órájára teljesen a nulla mellet van a mutató. Ha "tele van" az akkum, és "csak úgy" felteszem tölteni, akkor is 10 órát megy a töltővel. A lényeg, hogy ne melegedjen, és ne pezsegjen, mint az állat! Lehet, hogy szerencsejátékos vagyok ezzel kapcsolatban, ám valóban nem fektetek ekkora hangsúlyt az akkutöltésre.
Látod Blue ezekre céloztam ma reggel (még az is elkophat ami eddig nem kopott és nem emlitetted) és bizti hogy 100e km közeledtével sürüsödnek egymást érik.
Rossz motornak rossz az alkatrésze is, mert ami neked elkopott az kopott a bontóson is.Ráadásul 2001 elöttieket kapsz bontásra és annak sok minden más, kormány, tank stb.
Egy biztos egy sérült motoron, ami látszolag még használható rengeteg minden kiütközik idővel, sokkal elöbb mint akár a tieden! Pl telo, kormánycsapágy.
mégegy: lehet hogy Goliát jobban húzza, sok város stb a másik oldalon viszont nem terheli túl sulyban, málhával, a maga 65 kg-jával(bocs ha még annyi sincs:-)
Engem viszont még mindig feszélyez az hogy egy 4Ah-s töltőre rátegyek egy 1Ah-s akkut.....
Mint azt beszéltük e kell szedni belőle 3Ah-t ami ugye egy 36W-os ízzóval lehet....
DE tudtommal ilyen izzó nincs! Hiszen még a simókba is 30W-os van.....igaz annak a refije már 35W....
Te viszont Szufitta izót mondasz ami tudommal max 5W
De majd meglátjuk:-)
Most van 2 jó akkum....max az egyiket totálisan kinyirom.-)
1., Végre akkor boldog lehetek! Nem tudtam, miért vagyok szomorú!(az aksitöltő-vételre gondolok)
2., Annyiban árnyalnám a Beard által elmondottakat, hogy nem impulzus, hanem inkább pulzáló a helyes kifejezés. Ha nem is értesz hozzá, azért azt tudod, milyen a szinuszgörbe a koordináta rendszerben ábrázolva, ugye? A hullámvonal a vízszintes tengely alatt-felett "tekereg" szimmetrikusan. Ez a váltóáram. Egyfázisú.
Ha ennek a tengely alatti hullámait levágjuk, és csak a felsőket nézzük, akkor maradnak ilyen púpok. Ez az egyenirányítás( járművekben ezt használják, ezért van a diódasor a generátorban) Na, ez impulzus, mert van, mikor nulla egy darabig az értéke. Hogy ezt kiküszöböljék, 3 tekercset építenek be a generátorba, egymástól 120 fokra eltolva (3 fázisú töltőgenerátor a neve hivatalosan). Ez a koordináta rendszerben ábrázolva 3 szinuszgörbe lesz, eltolva egymástól. Ha ezt egyenirányítjuk - levágjuk a negatív értéket - akkor megkapjuk a generátor töltőáramának az ábráját, mely egy hullámos vonal lesz a pozitív tartományban. A feszszab által szabályzott áram tehát kicsit lüktető lesz, bizonyos értéken belül, de ezminimális
3., Egy cella névleges feszültsége: 2V (6×2=12)
a teljesen feltöltött cella teljes feszkója: 2,6V (15,6V az aksi)
Tehát minimum ezzel a 15,6V-tal kell tölteni az akksit, hogy teljesen fel tudd tölteni. Olyan töltővel, amelyik csak pl 13,5v_ot tud, nem lesz sosem tele! Valszeg a tiéd is ilyen
Na! kicsit hosszú lett, de remélem így már jobban megérted. Ha legközelebb találkozunk - és igényed is lesz rá - bővebben is kifejthetem a dolgokat.
És még annyi/nagyon fontos!/: az autós töltő esetén köss be egy kis izzót az aksi elé. A miértjét már átvettük.
Én is beleolvasok, és jártatom a számat feleslegesen... továbbra is!
Ezt is "feleslegesen jártatva" írom:
"Tanulok, mert a tanulásba fektetett energia meghozza a gyümölcsét! És, mint tudjuk a gyümölcsből pálinkát lehet csinálni."
Nekem, minden esetre hiányzik a "locsogós közösségi jellege a topicunknak".
Ám, ha így alakul, akkor legyen. Minden formálódik, minden változik. Ezek szerint ennek van most itt az ideje...
Olvasgatunk akkor a GS-ről. Végül is ez a topic rendeltetése!
OTP - CSak 1 millát ad MINIMUM és csak 84 hóra
Minden msá ban meg ad kisebb összeget is kisebb futamidőre.....
A többi már az egyénen múlik........ ha tud fizetni 50.000-ret havonta akkor elég neki egy 24 hónapos futamidő.....
Ha meg csóró mint Én akkor a leghosszabb futamidőt választja
Amugy a bankok közt 1-2000ft/hó különbségek vannak.....vagyis megéri megnézni hova mész, hiszen 72 hónapos futamidőnél 2000ft már egy csodaszép túra ára.....(72*2000= 144000ft)
Tényállás:
Az akkum ugye nem épp a legjobb (Én legalábis ezt hittem), így vettem egy másikat Hápi segítségével.
Töltésnél a töltés végén felment 13,67V-ra, majd a töltő lekapcsol automatikusan.
20 perc múlva a rámérek már csak 12,6V-ot mutat a müszer.....Én erre azt mondom hogy gebasz van.....és ugye az inditás se jön mindig össze, a 30W-os XENONT meg nem mindig müködteti.....(van hogy csak villog mint a stroboszkóp)
Erre Beard azt mondta hogy az akku gyenge és így a generátorról müködne - csak a generátor impulzusokat add le, és nem folyamatos áramot......ezt szabályoza le a feszszabályzó hogy folyamatos legyen - vagy mi a szösz....ehhez nem értek
NO tegnap elővettem a ZSÍR ÚJ, SZÁRAZ akkut, feltöltötttem savval és már ott nem stimmelt valami.
A savtól nem pezsgett úgy mint az előzőnél.....és mikor mindegyik cella tele volt, akkor vártam.....
20 perc múlva 12,49V-nál megállt az emelkedés.......
Ez azért érdekes mert egy jó akkun 13-13,6V közt mérsz áramot
Tudtommal egy JÓ, ÚJ akku 13,2V minimum......legalábbis 2 éve mikor konzultáltam Nanoval akkor a cellák pezsegtek mint az állat, és 13,3V-nál állt meg.
Tehát feltettem a töltőre.... (új, 2 hete vettem - AL300PRO ugyebár)
Este mikor hazajöttem már le is kapcsolt, elérte a 13,67V-ot.....
Mondták hogy hajnalban 5-6 fok lesz, így behoztam a konyhába......és rámértem (eltelt kb 3 perc)
Ismét 12,8V-ot mutatot.....
Visszatettem a töltőre és most reggel mértem meg......13,7......
3 perc múlva 13,2
10 perc múlva 12,8
most 1,5 óra múlva megállt 12,6-nél
Szóval most arra gondolok, hogy nem lehet-e az, hogy az akkuknak semmi baja, csupán a csepptőltő nem tud eleget produkálni? Hiszen a "rossz" akkum is ugyan ezt csinálja, amit Én az akku hibájának véltem.
Ugy értem hogy lehet kellene valami "berugó" effekt.......vagyis egy nagy dózis az elején....
Amit ugye nem tud egy csepptöltő produkálni
Nem tudom....hisz nem szakmám.....
Annyit ismerek, hogy ez egy 11Ah-s akku, amit a papirok szerint MAX 1,1Ah-val szabad tölteni
Az autós töltők viszont ugye 4Ah-sok, hiszen az autóakku legalább 44 Ah-s - mint azt 2-3 ete átrágtunk.
De valahol olvastam, hogy a tök üres akkukat be kell "rugni" és ahhoz nem elég a kis töltő....
Én most azrt mentem az OTP-hez, mert ott volt egy másik hitelem és most mivel kamatcsökkens volt így részben jól jártam.
Hogy tények legyenek:
januárban vettem fel 1 milkát....és fizettem rá 26500-at
Most meg kicseréltem 1,5 milkára és fizetek 27300-at.....(igaz plusz 2 év)
Csak épp megtudtam szüntetni 3 másik hitelemet.....vagyis nyertem havi 40-et
Tehát nekem ez most jól jött. A többi meg ugye egyéni hozzáállás.....hisz mindenki a maga pénzügyminisztere
Gondoltam hogy a megmaradt pénzt kiegészitem és kifizetem a Gs-t......csak ugye ott nem 40 maradt volna meg, hanem csak 20......így ugye inkább ment a másik hitel és maradt a GS csekkezés amiből még van 32db:-)
Amúgy mi lenne, ha leszállnátok erről a témáról? Szánalmas, hogy 4 hét után is felhozzátok teljesen jogtalanul. Inkább olvassátok el a másik FÓRUMOZÓ hozzászólásait, mielőtt előveszitek a nemtúlkedves stílusotokat.
Azt hittem, hogy ez egy olyan hely, ahol a motoros barátokra tehetek szert, és lehet ökörködni, de úgy látom, hogy egyesek szemét zavarja, hogy aktívan vettem részt a mindennapi életben, és nemcsak az akkukról, szimmeringekről, szelephézagról, plexiről, olajról, vagy miegyébről tudtam beszélni.
üdv: egy nyúl.