Kapsz hozzá amóniát és jódot.... Tessék..... kiváncsi vagyok mit reagálsz rá:-)
Megcsinálod vagy elszálsz a lakssal együt? HE HE HE
Ebben meg Én vagyok a menő kiscsávó
Jézus! Sok butaságot hallottam már életembe, de ez top.
Szóval, mint a neve is mutatja, TRAFÓ. Ez állítja elő a szikrához kellő nagyfeszültséget. kb 40k voltot.
Tulajdonképp ua, mint az aksitöltő - 220-ból 12-t - csak fordítva: 12V-ból 40 000V-ot. Ez folyamatosan fogyaszt, amíg jár a motor. Amit Te kondinak hiszel, az a gyujtótrafó. Egy szálon kap áramot, egy szál megy a megszakítóhoz, és a gyertyakábel a 3. kivezetés.
DE.... ezt is ugy tudom hogy az autósboltba mondta a csaj a katalógusból.......
Egy inditózás 9A.....
De az hogy gyújtáson van a vas?
Égnek a lámpák azt 8 - nem? Hiszen a szikrához tudtommal a tank alatt van 2 nagy kondi (én legalábbis annak képzelem.....
Gyújtásra teszed a gépet, a kondik feltöltenek és az inditógomb megnyomásánál ez a feszkó szál ki a gyertyák felé.....
Legalábbis régen mikor szórakoztam így csináltam a számológép napeleméből (1,5V) 12V-ot.....
Szépen rákötöttem egy bufferkondit és az már pumpálta is fel a feszültséget
Nem az indítózásra gondolod a 9 A-t?
Mert a gyujtás folyamatos áramfelvétele a trafónak a szikra előállításához.
Tény: maga a beindítás is kivesz egy adag áramocskát az aksiból.
Én nem meggyőzni akarlak, csak elmondtam, hogy én miképpen csinálom.
Az izzó ha 15W-os, akkor mi van? Pl.
Az igaz, hogy mindben van trafó - bár már az sem, mert megoldják máshogy -, de a felépítés, a felhasznált anyagok minősége, méretezése között van különbség.
A Te töltőd drótja, amin a csipesz van, 3 szál 0,0001 mm-es, az enyém normál. Ezért pl Te 5× összetekered, már el is tört. És még sorolhatnám.....
első lámpa 55w
2 hátsó (fékezéskor) 2x21w = 42w
helyzetjelző 3,6w
müszefal 2x 3,6w
és neadj isten indexelsz is.... 2x21W= 42w
szumma:
55+42+10,8+42 = 149,8W
A Gs generátora meg ugye 225W.....
MARAD: 75W
No Én ugye erre még felpakoltam pluszba
Markolatfütés 40W
Ködfényszóró 110W
Neon 40W
vagyis 180-at:-)
Nem csodálom hogy nem birta az akku:-) hiszen a generátor ezt nem tudta kiszolgálni, így az akkut szopta..... csak ugye annyit meg nem megyek a legtöbb esetben hogy visszatöltsön....és a következő gurulásnál megint csak szivja.....és ismét...és ismét.....
No ezért szedtem le mindent...... CSAK a markolatfütés marad fent, meg egy kábel a GPS-nek
Ezzel én is így vagyok, annyi különbséggel, hogy az enyém 2004-es. De a sógorom az 1963-as Jawaban is 6 évig tud használni egy aksit. Pedig az még dinamós, igaz viszont, hogy nincs tele kütyüvel.
MÉ?
Mert ugye számoljunk:-)
I=U/R
Vagyis egy 12v, 5w-os szoffita ízzó összesen 2,4A-vesz el a 4-ből.....
Sehogy nem jön ki 0,5 vagyis ha így teszed fel a kocsitöltőt akkor az bizony (mivel a legtöbb kocsitöltő 4A-rel tölt)....szóval marad 1,6A - és ugye a GS-be gyárilag 11 AH-s akku van amit MAX 1,1-el szabad tölteni! Tehát nem épp tesz jót az akkunak.......
Amugy a ZSÍR ÚJ akkum már Hépinál van.....csak ugye ilyen rusnya időben senkinek nincs kedve mocira ülni - még nekem se.......
Meg ugye ne felejtsük el amit írtam.....Én kinyirtam az akkut, mert nem tudtam mekkora a GS generátora.....és ugye rátltam pár cuccot....és így nem csak a fogyasztó volt sok - hanem a kötözgetéskenél az ellenállás is.........
Ezért szedtem most szét a motort és jelenleg SEMMI nincs bekötve.......
Ez a töltő meg arra jó amire kitalálták!
Télen felteszed és kész......hiszen ha kész a töltés akkor lekapcsol.....
Amugy a komolyság.....
Néz már körbe légyszives:-)))))
MInden akkutöltő ugyan olyan, csak más benne a tarfó.....
És ugye mint minden elektonikai berendezés ha elszáll, akkor elszáll......lehet az Tescós, vagy épp a legújabb USA-NASA fejlesztés:-)
Piet!
Tudom! Neked is ugyan az a SAITO töltőd van ami nekem (volt).....csak az enyém az egyik nap még müködött a másikban már nem...........
Nem tudom mit kell annyit vacakolni aksival meg töltövel?
Nekem van egy egyszerü töltöm -hasonklit a mobil töltöre- télen 2 havonta töltöm az aksit meg száraz helyen pinyoba és kész .A 2002.es mocin még mindig az eredeti aksi van. A mociban is csak egyféle olaj van télen nyáron és pöcre indul.
Ha szar az aksi vagy a motor akkor csinálhatsz akármit akkor is gondod lesz. Ha meg jó akkor minek komplikálni.
Gratulálok az új szerzeményedhez! Azért én a helyedben a Bázismotornál már megrendelném a következőt, hogy mire ezt kinyírod, megjöjjön. Meg az új aksit is, mert töltőnél többet csak aksiból használsz.
Kapacitás: 30 Ah-ig. Mutass nekem lécci egy ilyen kicsi traktor-aksit! Én csak vmi makettben tudom elképzelni. A legkisebb autóaksi is nagyobb ennél. Természetesen motorokhoz ideális, amíg müxik. De rájöhettél volna már, hogy ezek a töltők játékszerek!
Javasoltam már Neked egyszer, hogy ne szarakodj ilyen vackokkal, hanem vegyél egy TESCO-akciós autós töltőt 2500-ért. Egyrészt sokkal tartósabb, másrészt autóhoz is jó - tudom, Neked nincs, de sosem tudhatod - és motoraksi töltéskor egy szoffita-izzót simán sorba kötsz az aksi elé, mely leveszi a töltőáramot 0,5 A alá.
Ha még egyszer tönkremegy, annyi pénzből már vehettél vna egy komolyat is, ami szintén alkalmas csepptöltésre is.
Jóóóóó reggelt csávók-jányok:-)
Ismét túl vagyok az éjszakai műszakon:-))))
NA!
Este megkaptam az új aksitöltőt.....ami érdekes egy történet:-)
a., Bázsimotor....még a múltkor a láncnál kérdeztem, hogy nincs e készleten (ez ugye 3 hete volt....) nem volt mert ilyet csak rendelésre hoznak ami ugye kb 2 hét...
b., a Csajoknál megrendeltem és 4 nap alatt itt volt......ebből ugye 1 minimum a posta:-).....és milyen árcédula volt a töltőn? Bázismotor:-))))
Szóval azért érdekes.....
Azt mivel német bőőőőőő leírása van, így feljöttem keresgélni:-)
hát árak is vannak rendesen.....
Én most a "AUTOMATIK LADER AL300 PRO" nevezetű töltőt vettem.....
Az előző - az olcsóbbik Saito 300-as - 2 évig müködött....(1500ft) és ugye az nem volt automata.
NO kérem szépen....
Kelo motor - 3990ft
Bázismotor - 2940ft
Conrad - 3490ft
Szóval tényleg körbe kell nézni mit-hol veszel. Nem nyersz sokat, de ugye akkor is nyersz:-)
Amúgy akit érdekel: Az Al 300 pro automatikus töltő tartós töltésre lett kialakítva, és speciálisan ólomakkuk töltésére/tartós töltésére, valamint "átteleltetésére" alkalmas. Amint a töltési végfeszültséget elérte, az elektronikus szabályozás automatikusan csökkenti az áramot, és ezzel megvédi az akkut a káros túltöltődéstől. Töltési állapot- és polaritás-kijelző mutatja az aktuális üzemelési állapotot. A készülék rövidzár- és póluscsere elleni védelemmel rendelkezik. A töltő kíméletesen tölti az akkukat, a motorkerékpárok, autók, csónakok, traktorok, és egyéb, télen nem használt berendezések akkuit üzemkész állapotban tartja, és védi azokat a káros mélykisüléstől. Az akku túltöltése ezzel a készülékkel kizárt. Alkalmas karbantartást nem igénylő ólom/ólomzselés akkukhoz is.
ergo lusta emberek tőltője:-) mert ráteszed és ha kész akkor kikapcsol..........nem kell figyelned.........
Amugy is az infó szerint ha legyilkolt akkut teszel rá az simán fenmaradhat majdnem 36 órát....
11AH/0.3Ah = 36
Műszaki adatok
Üzemi fszültség: 230 V/50 Hz
Akku típusok: ólom, zselés ólomakku
Max. töltőáram: 0.3 A
Töltőrekesz: 1
Méret: 90 x 50 x 40 mm
Kapacitás: 1 - 30 Ah
Súly: 398 g
2/6/12 V akkukhoz
Szóval ajánlom mindenkinek - akinek nincs! Mert eljő a ronda indőjárás, majd a hideg.......így tavasszal nem kell szenvedni.
HÁPI!
Ha mondasz nekem SMS-be egy számlaszámot akkor elutalnám a pénzt az akkuért, hogy ne legyen benne a pénzed......azt majd elmegyek érte vagy Erikosz elhozza..... de ugye ilyen időben élni sincs kedvem, nemhogy motorozni....
Ő legalább jól néz ki:-)