A lefelé az más tészta, de síkon vagy felfelé egyértelműen a gázzal játszva az egyszerűbb. Laza talajon meg pláne.
Ukrajnában pl 50 kilométert mentünk a préri közepén egy nagyon széles murvás úton. 100 volt az utazó, de egyszer én elhúztam ott autópálya-tempó fölé, és még akkor is távolodott tőlem papamaci a BMW-vel.. kis tempónál meg maga volt a borzalom az az út.
Homokon még rosszabb a helyzet kis sebességnél, ott ezért 60-90 (ha nagyon rossz volt a szitu akkor 100 fölé gyorsítva) között mentünk. Aki előtte napokon a murván király volt a BMW-vel itt azért csak pár 10 km után érzett rá a dologra.. talán akkor amikor már elfáradt a 40-nel való kacsázásban . Ez az arabaton volt.. volt idő belejönni a dologba, mert jó hosszú az a homokút
Nekem 3500-tól már a nyomaték maximum 3/4-e rendelkezésre áll egészen a 7500 csúcsig, így jellemzően 4000-6000 közötti fordulatokon járt ilyenkor a motor, mert innen volt lehetőség rányitva a gázt erőből korrigálni.
Az viszont igaz, hogy a GS ehhez kicsit gyenge, de fogjuk rá hogy határeset. Homokúton utassal is mentem vele egyhuzamban 100 kilométert (szép szakmám van hogy állandóan terepbejárást kell végezni), nem sokkal az eladás előtt, és ott is ezt a 60-100 közötti tempót preferáltam. Gyenge, ahhoz hogy folyamatosan szlipen lehessen tartani a hátsó kereket (az az alapja az egésznek). Addig amíg szlipen tudod tartani, addig lehet bármekkora a sebesség, stabilizálni tudod gázzal a motort.
A tavalyi esésem óta nem nagyon voltam burkolatlan úton a bugaci homok kivételével, bár azóta több bennem a félsz, pedig tudom hogy a kis sebesség miatt csúsztam el (no meg mert elbambultam és nem volt ott a motorfordulat ahol lennie kellett volna).
Ha nem hiszed, nézz egy kis Dakart.. az elv ugyan az, és ott legalább jó felvételek is készülnek.
arra a bemutatóra én is beneveznék (nézőnek ) utána majd kipróbálom itthon,60-nal a murvás, vályús, vízmosásos , agyaghomokos, főődutamon. a derültség garantált ! (a szomszédoknak )
Együtt csináltuk végig a túrát Újtordaival és még két cimborámmal. A videóból nem jön át az élmény. Ezt át kell élni! Ez már nem az első "terepes" túránk volt, és terveim szerint nem is az utolsó. Aminek nagyon örülök, hogy senki nem törte össze magát vagy a motorját és szerintem ez az egyik legfontosabb dolog. Azt, hogy ki hogy teljesíti az akadályt a tudása, a bátorsága, a tapasztalata, és a motorja dönti el. A GS500F nem enduró, de mégis végig lehet menni vele egészen vad terepen is (amint azt a videó is bizonyítja). A videón nem látszik, de mi ketten a feleségemmel együtt, egy motoron tejesítettük a túrát. Átélve a kalandot én egy kicsit furcsának találom, hogy egyszerűb lett volna 60-nal végigmenni?! Lejtőn lefelé (ahol egyébként is problámás lehet a megállás), ismeretlen úton, ismeretlen útviszonyok mellett, 2 személlyel a GS-en, utcai (kopasz) gumikkal? Biztos, hogy te a gázzal játszva mentél volna végig? Ugyan látom, hogy tőled sem idegen a "terepes" túra, de ugye nem haragszol, hogy én kicsit kételkedek benne, hogy te a fent említett módon végig tudtál volna menni. Szívesen látunk jövőre a csapatban, én szívesen tanulok nálam ügyesebbektől új technikákat. Remélem lesz lehetőséged bemutatni a gázzal a játékot.
Nem sokkal rosszabb, mint amilyen már volt is. De majd azért idővel szeretném rendbe rakni ezt a részét is.
Ganjanak írom a listát télire, ha már így felajánlotta
nem okoskodás, (DE IGEN !) tegyük tisztába a dolgokat elvtársak ! klasszikust csak pontosan...
a zelvtárs a Virág. a zelvtársnő az Gogolák... http://www.youtube.com/watch?v...
Utána buli a kertben, ha taknyolsz tiéd a sörszámla, ha végigmész, akkor az utca vendége vagy.
öreg vagyok én már hogy a utat versenypályának , a szántót meg a szaharának nézzem.
Ukrajnában pl 50 kilométert mentünk a préri közepén egy nagyon széles murvás úton. 100 volt az utazó, de egyszer én elhúztam ott autópálya-tempó fölé, és még akkor is távolodott tőlem papamaci a BMW-vel.. kis tempónál meg maga volt a borzalom az az út.
Homokon még rosszabb a helyzet kis sebességnél, ott ezért 60-90 (ha nagyon rossz volt a szitu akkor 100 fölé gyorsítva) között mentünk. Aki előtte napokon a murván király volt a BMW-vel itt azért csak pár 10 km után érzett rá a dologra.. talán akkor amikor már elfáradt a 40-nel való kacsázásban . Ez az arabaton volt.. volt idő belejönni a dologba, mert jó hosszú az a homokút
Nekem 3500-tól már a nyomaték maximum 3/4-e rendelkezésre áll egészen a 7500 csúcsig, így jellemzően 4000-6000 közötti fordulatokon járt ilyenkor a motor, mert innen volt lehetőség rányitva a gázt erőből korrigálni.
Az viszont igaz, hogy a GS ehhez kicsit gyenge, de fogjuk rá hogy határeset. Homokúton utassal is mentem vele egyhuzamban 100 kilométert (szép szakmám van hogy állandóan terepbejárást kell végezni), nem sokkal az eladás előtt, és ott is ezt a 60-100 közötti tempót preferáltam. Gyenge, ahhoz hogy folyamatosan szlipen lehessen tartani a hátsó kereket (az az alapja az egésznek). Addig amíg szlipen tudod tartani, addig lehet bármekkora a sebesség, stabilizálni tudod gázzal a motort.
A tavalyi esésem óta nem nagyon voltam burkolatlan úton a bugaci homok kivételével, bár azóta több bennem a félsz, pedig tudom hogy a kis sebesség miatt csúsztam el (no meg mert elbambultam és nem volt ott a motorfordulat ahol lennie kellett volna).
Ha nem hiszed, nézz egy kis Dakart.. az elv ugyan az, és ott legalább jó felvételek is készülnek.
Nálam is olyan vagy még vacakabb az út, mint nálad
arra a bemutatóra én is beneveznék (nézőnek ) utána majd kipróbálom itthon,60-nal a murvás, vályús, vízmosásos , agyaghomokos, főődutamon. a derültség garantált ! (a szomszédoknak )
(nem véletlen, a Tanú c filmet sokáig dobozban tartották. gyilkos szatíra arról a korszakról )
A filmről meg hirtelen ez jutott eszembe. Elég jól össze van foglalva a 80-as évektől.
http://youtu.be/3jzOU6vFHzA
Ganjanak írom a listát télire, ha már így felajánlotta
a zelvtárs a Virág. a zelvtársnő az Gogolák...
http://www.youtube.com/watch?v...
Mi capisci?