Szerintem az ER-5 tulajok úgy vannak vele, hogy vásárláskor mellényúltak, és kínosan próbálják megmagyarázni ballépésüket.
Most komolyan...kéthengeres 500 a belépő a nagymotorok világába.
Ezeknél fő elvárás hogy olcsó, egyszerű és megbízható legyen. Minek vízhűtés egy ilyen motorra? Még a sima léghűtéses E-nek sincs semmi baja, hát még a plusz olajhűtéses F-esnek. A Suzuki meg keresztbe lenyeli a Kawát megbízhatóságban...is.
Kawaer5[20785] szeptember 24. 12:00
Gs 500 vs. ER-5: Nincs nagy különbség,csak kb annyi mintha összehasonlítanál egy Dacia Sanderot egy BMW X1-el! Ezzel el is mondtam mindent szerintem!
Ezt a szerelőt felejtsd el. A lapka nem kopik, legalábbis nem akkorát, hogy számítana bármit is. A minimum értéken lévő szelephézag meg nagyobb problémát jelenthet, mint a nagy. Miért ne csökkenhetne a hézag tovább, ha eddig is csökkent?
Azt meg már nem is kérdezem, hogy ha egy hézag kicsi, akkor a kopott lapka megfordítása hogyan javít a helyzeten, hiszen a vaskosabb fele így még kisebb hézagot eredményezne nem?
A karbi durrogás meg megszüntethető probléma, csak nem ennek a szerelőnek. Ugyanis a szinkronizálás nem csak a szinkronról szól.
A "forgatásnak ebben a formában nem sok alapja van. Azonban tény, hogy szelephézag állításnál nem szükséges minden lapkából újat venni. Hiszen két szelep hézaga sohasem ugyan az. Így az egyik szelepnél rossz értéket mutató lapka a másikhoz lehet, hogy tökéletes. Mérni kell, legózni... és ha szerencséd van, akkor csak 1-1 db-ot kell megvenned. Ez járható út, elfogadott eljárás.
Én úgy tudom hogy a lapkának forognia kell, hogy egyenletes legyen a kopás.
Ha a hézag jó, akkor nem kell cserélni. Nekem is jó volt még amikor ellenőriztük, karbi is rendben volt, pedig nem 1 km volt benne. Sőt még egyik műveletet sem hajtottuk végre, túl az 56 000 km-en.
Viszont ha azt mondta hogy a hézag minimum környékén volt, akkor gyakrabban mérjétek, mert lehet nem nő, hanem csökken a hézag, az meg a rosszabb.
Helló Srácok!Tanácsot kérnék tőletek.Nyár elején elvittem a GS-em szerelőhöz,hogy nézzen egy szelep hézagot és csináljon egy karbi szinkront.Nos a karbihoz, nem kellett állítása szerint hozzá nyúlni,bár alapjáraton,ha meg pöccintem a gázt, néha durrog,ez nem tudom mitől lehet.Ha van tipp szívesen fogadom.A másik problémám,a szelephézag.Azt mondta a minimum értéken van,még nem érdemes hozzá nyúlni,esetleg majd szezon végén.Szóval nem csinált semmit 14 rugóért.Szereléshez van egy kis érzékem,csak az a spéci kulcsot kell megszereznem amivel a szelepet tartom lenyomva.Szóval azt a tanácsot kaptam,hogy ne cseréljem még a lapkákat, hanem fordítsam meg,mert csak az egyik fele kopik az is középen ahogy a bütyök fordulatonként lenyomja.Szeretném tudni,hogy van-e lét alapja ennek a tanácsnak.Ha igen valószínű magam fogom megcsinálni.Köszönöm ha válaszol valaki.Széles utat!
Most komolyan...kéthengeres 500 a belépő a nagymotorok világába.
Ezeknél fő elvárás hogy olcsó, egyszerű és megbízható legyen. Minek vízhűtés egy ilyen motorra? Még a sima léghűtéses E-nek sincs semmi baja, hát még a plusz olajhűtéses F-esnek. A Suzuki meg keresztbe lenyeli a Kawát megbízhatóságban...is.
Kawaer5[20785] szeptember 24. 12:00
Gs 500 vs. ER-5: Nincs nagy különbség,csak kb annyi mintha összehasonlítanál egy Dacia Sanderot egy BMW X1-el! Ezzel el is mondtam mindent szerintem!
Esetleg más bajuk is van?
Azt meg már nem is kérdezem, hogy ha egy hézag kicsi, akkor a kopott lapka megfordítása hogyan javít a helyzeten, hiszen a vaskosabb fele így még kisebb hézagot eredményezne nem?
A karbi durrogás meg megszüntethető probléma, csak nem ennek a szerelőnek. Ugyanis a szinkronizálás nem csak a szinkronról szól.
http://www.sportmotor.hu/motor...
Különösen a keretes részt ajánlom a figyelmedbe.
Ha a hézag jó, akkor nem kell cserélni. Nekem is jó volt még amikor ellenőriztük, karbi is rendben volt, pedig nem 1 km volt benne. Sőt még egyik műveletet sem hajtottuk végre, túl az 56 000 km-en.
Viszont ha azt mondta hogy a hézag minimum környékén volt, akkor gyakrabban mérjétek, mert lehet nem nő, hanem csökken a hézag, az meg a rosszabb.
Az se nagyon hiszem, h a szinkront nem kellett állítani, no de mindegy.
Hát oda se vidd többet a gépet.
Spec. szerszámot meg vegyél az e-bayen. USA-ból lehet kb. 5-6 ezer pénzért.
Az adatlapot meg töltsd ki, mert morogni fognak a többiek.
"Üdvözöllek dicső lovag,
látom elől nincsen fogad,
szőrösebb vagy, mint a lovad"
így már megvan, de majd csak hétfőn töltöm. megyek bubuzni mert holnap hajnalban kelés van
vagy én vagyok béna, vagy én vagyok béna, de nekem nem tölti be linket