A wd-40 gyorssegitségnek jó.De ne szórakozzunk már evvel a sziloplasztos kendácsolással.Kicsit gondolkodjunk...Miért húz át a szikra?Mert porózus,repedt,faxtudjamégmi lett a kábel/pipa.Ha rossz,ki kell cserélni.Új NGK pipát vettem a bárdiban 1000egynehányszáz ft-ért.Kábelt pedig akár B.örsön lehet kapni méterben.Nagnyomású mosóval szoktam lecsapatni az Xj-t,soha nem húzott át.Lehet kapni csinos kis sapit a kábelre,rá kell húzni a pipára/trafóra.Anyukám jól van
Jó ,hogy este 8 felé kezdtem írni a választ....(azóta telefon az Ex-el)....mindenki megelőzött!:) Jahh de ha a gyári kábelt szilikonosra cseréled az nagy fegyvertény..
Szerintetek Genfig Gs-el....kockás lenne a seggem?
Volt ilyenem! Azóta szilikonozok mindent. (pipa kívül belül) gyertyakábel,Trafó) Ha viszont repedt a pipa akkor a szilikon nem segít. Minden alkalommal ha a tankot leszedem (kivéve ha percenként ) Ellenőrzöm a trafó csatlakozásait+ wd40
Ha letekered a gyertyakupakot..vagy csak kicsit kitekered egy pici sziloplasztot tegyél a kábelre (nagyon kicsit) és úgy tekerd vissza....Fölösleget töröld le. Tuti vízhatlan lesz..
A sziloplaszt vezeti az áramot vagy miért? Én mondjuk nem értek hozzá, nekem csak az volt kéznél. A gumikesztyű még olcsóbb.. ha a zasszony nem veszi észre, húzzátok rá azt :)
Tubusos cucc. Lehet használni tömítéseken, mondjuk a szelepfedélnél, stb. Én autósboltban vettem legutóbb. Loctite, Hylomar gyárt ilyet pl., de autós boltokban is kapsz, ha kérsz hőálló szilikont. Olyan állagra, mint amivel fürdőszobában szigetelsz.
isti: Itthon. Regenerálódok miután cakkra vágta az agyam a maláriagyógyszer. Vettem egy Super Tenerét, a GS500 pedig nem sokára megkapja az oly rég megérdemelt teljes felújítást... lehet, hogy még olajcsere is fog járni neki :)
Nekem is volt ilyen anno. Vezeték csere megoldotta a problémát. A pipa, és a többi szigetelés is el volt öregedve, és hajlamos volt áthúzni a gyújtás.
Nem volt túl nehéz rájönni a hibára, mert ha vízpermetet szórtam a motorra (magasnyomású mosóval messziről), és eláztattam a kritikus részt akkor igen csak "csípett" az a vezeték amikor megfogtam
Mondom, trafók. Ahol kijön belőle a kábel, nincs valami komoly szigetelés. Ki lehet belőle csavarni a kábelt, bekenni körbe szilikonnal és úgy vissza. A másik megoldás, hogy ráhúzol egy gumikesztyűt. Ha ez sem jön be, akkor cseréld a kábelt és pipát is, vagy használj szilikont azon is.
Zárójel: én hőálló szilikont szoktam magammal hordani, autós boltokban kapsz valamit, ami bír legalább 2-300 fokot.
Pont ma fordult elő, hogy kihagyott az egyik henger, amikor esőben motoroztam. Alapjáraton emiatt többször is megállt, aztán alig indult, pedig már zöld volt. Sokszor csak magas fordulaton jött vissza mind a két henger. Nagyon zavaró és kimondottan balesetveszélyes, pont ilyen kritikus helyzetben lenne fontos, hogy minden jól működjön, gondolom a motornak sem tesz jót, fogyasztás stb.
Nekem tényleg nem mindegy, mert legtöbbször időre megyek helyekre, és nem szeretnék még jobban megázni, sem trükkösködni a motorral, a forgalomtól eltérő ritmusban motorozni, ami veszélyes stb. De egy hosszú túrára sem szívesen indulok ilyen tulajdonsággal. Ha valakinek van PRAKTIKUS MEGOLDÁSA A PROBLÉMÁRA, NE FOJTSA MAGÁBA.
Amire megérkeztem, addigra gyakorlatilag elállt az eső. Kitaláltam, hogy kikísérletezem, hogy melyik henger vacakol /amelyik pipát lehúzom és megáll, a másik oldali hengernél van a baj. /
Csak ahogy lenni szokott, megint megszopatott, mert addigra megjavult. Úgyhogy most nem tudom, hogy melyik oldalon hajlamos a beázásra.
Nekem nagy esőben volt ilyen. Itt autómosó minőségű esőre gondolok. Ki-kihagyott az egyik henger aztán egy idő után megállt az egyik henger teljesen. Szilikon géllel leszigeteltem a gyújtótrafón azt a rész, ahol a kábel kijön és lecseréltem a kábeleket és pipákat. Minden olyan részt, ahol befolyhatott víz, szilikont adtam a szájának. Az én mocimon hiányzott a jobb oldali kis Suzuki embléma is, ahol bejutott a víz a rotorhoz. Azt is leszigeteltem egy odaragasztott sörösdoboz darabbal. Ezek után soha semmi baja nem volt.
Otthon is meg lehet ezt csinálni, elég egyszerű. A trafók a tank alatt vannak, a váz első belső részén kétoldalt. Ha már ott tartasz, kimérheted hobbiból, hogy jó-e az ellenállás bennük. Ha érdekes, előkotorhatom, hogy kell csinálni.
Szerintetek Genfig Gs-el....kockás lenne a seggem?
Ezt a szilikonos megoldást mondom majd a szakinak! Thx! A gyertyapipa és a kábelcsere mennyibe fáj?
Ha letekered a gyertyakupakot..vagy csak kicsit kitekered egy pici sziloplasztot tegyél a kábelre (nagyon kicsit) és úgy tekerd vissza....Fölösleget töröld le. Tuti vízhatlan lesz..
Nem volt túl nehéz rájönni a hibára, mert ha vízpermetet szórtam a motorra (magasnyomású mosóval messziről), és eláztattam a kritikus részt akkor igen csak "csípett" az a vezeték amikor megfogtam
Zárójel: én hőálló szilikont szoktam magammal hordani, autós boltokban kapsz valamit, ami bír legalább 2-300 fokot.
Nekem tényleg nem mindegy, mert legtöbbször időre megyek helyekre, és nem szeretnék még jobban megázni, sem trükkösködni a motorral, a forgalomtól eltérő ritmusban motorozni, ami veszélyes stb. De egy hosszú túrára sem szívesen indulok ilyen tulajdonsággal. Ha valakinek van PRAKTIKUS MEGOLDÁSA A PROBLÉMÁRA, NE FOJTSA MAGÁBA.
Amire megérkeztem, addigra gyakorlatilag elállt az eső. Kitaláltam, hogy kikísérletezem, hogy melyik henger vacakol /amelyik pipát lehúzom és megáll, a másik oldali hengernél van a baj. /
Csak ahogy lenni szokott, megint megszopatott, mert addigra megjavult. Úgyhogy most nem tudom, hogy melyik oldalon hajlamos a beázásra.
Otthon is meg lehet ezt csinálni, elég egyszerű. A trafók a tank alatt vannak, a váz első belső részén kétoldalt. Ha már ott tartasz, kimérheted hobbiból, hogy jó-e az ellenállás bennük. Ha érdekes, előkotorhatom, hogy kell csinálni.