Nekem Jawa TS638 1989-es volt!Két év alatt minimum 300.000.-ben volt!
Remélem a jó k..rva anyja is csuklik annak, aki tervezte!
Hibák:
-Folyamatosan gyújtás állítás, mert annyira forgott, hogy mindig eltekeredett az állórész.
-Szénkefe cserék.
-Rozsdás tankbelső.Ez szinte mindnél, mert kettőt vettem!
-6-8 literes fogyasztás + 2dl olaj.
-Léptető villa cserék.
-4. sebességi fokozat fogaskerekei voltak szarul megmunkálva és ezért ette meg a léptetővillát.
-Teleszkópszár rozsdásodik és szimeringeket elreszeli!
-Évente minimum 2x2 gyertyacsere!"Brisk" típusút kb. 15 km-nél karfiolosra olvasztotta!
-Bowden szakadások!
-Ja és a legjobb, hogy nincs hozzá alkatrész!A csehek már ölnek, ha megkérdezed!
-
Az új blokkról egy kép vételkor!
2006-os 10000km volt benne összesen! Külföldről behozott,egy törött Gs500F-ből. E mellet 2évet állt a blokk! A szerelőm nagyon dicsérte ezt a blokkot mikor szerelte! Gyári fogaskerék,stb...
Csak hát kicsit fájt kifizetni!
Csak sajnos a Gs vásárlásba belenyúltam,mert mint régebben beszámoltam nektek komplett blokk cserébe került nekem ez a művelet! Nagyon bosszantó tud lenni az,hogy tudod,hogy te mindent megadtál a motornak plusz nem hajtottad szét és mégis így járt!
Kérdésem a következő lenne! Papírozással kapcsolatba,hátra járt már valaki így és tudna ebbe segíteni nekem!
1 lépésem az volt,hogy elvittem KPM szemlére,mivel azonos az új blokk benne gondoltam nem sok meló lesz vele! Hát tévedtem... A régi blokk motorszáma M504-el kezdődik, Az új blokknak pedig M506! Én úgy tudom,hogy ez 04-06-os végződés az évjáratot jelöli.És azt mondták nekem a KPM-nél,hogy átalakítási engedély kell. Nah,mondom szép! Én úgy tudom,hogy a Suzuki ez évjáratnál nem változtatott semmit csak a motorszám lett más. Valamelyik nap hallottam egy olyat,hogy írnom kellene a Suzukinak egy levelet,hogy adjanak valamiféle igazolást,hogy típus azonos a blokk, csak ők minden évbe más motorszámmal adták ki a GS-t! Erről tud valaki valamit? Sajnos én nem tapasztaltam ilyet sose,és nem igazán értek hozzá!
"Nem csak motorozni lehet vele megtanulni."
Hanem szerelni?
Én MZ-ztem és akkor nagyon szerettem, de most visszatekintve a GS nyergéből....azért az egy rémálom volt, töltés nélkül, kuplung leforog (etz), elcsavarodó motortartó, szar váltó, örökös meglepetések... valódi hobbi-gép
Én nem ajánlanám senki kezdőnek, bármennyire is szerettem, sry!
Én végig mentem a ranglétrán! Első motorom egy Simson és utánna egy robogó ezeket 4évig nyüstöltem!
Aztán következett be egy nagy testű Cagiva Roadster 125cc! Egy nagyon ritka példány,de állatian jó kezelésű,és nagy motor feeling! Nah evvel kezdtem igazán motorozni,túrázni stb(3,5év). És végül a Gs500F!
én motoron ülve sokszor nem vagyok normális, és mivel ezt már simsonon is észre vettem, ezért vettem 18 évesen csak egy 250-es cbf-et aztán azon sem éreztem hogy tudnék motorozni úgy hogy 20 évesen vettem egy gs-t én ha motorról van szó nem számolgatok ennyit, az életben van egy csomó időm arra hogy a ranglétrát végigjárjam, és én nem bántam meg semmit
Én pedig bicikliről 650-esre, egy hengerrel. Nem történt semmi különös, a súlyát kellett megszokni. Mondjuk a motoros közönségben ritka, aki ennyire hidegvérű, de nem hiszem el, hogy ha valakinek esze van, nem éli túl egy akármekkora (nem idegbeteg) gépen kezdve.
Más kérdés, hogy kinek van meg a magához való esze.
Ha nagyon szigoruan nézzük,akkor én egy 50-es Malagutiról ültem fel a 900-ra.Na jó,volt előéletem nagy motorral,de ez a közvetlen elődje.
Gyakorlatilag az első 10 km volt parás,aztán ráéreztem.Szerencse hogy az Xj nem egy idegbeteg motor
Azzal nincs kizárva hogy már feküdtem volna:))))))))))))))
Még mindig olcsóbb, mint a kórházi kezelés...
Egyébként egy 30 ló körüli 250-esen 2-3 évet simán le lehet húzni, utána meg jöhet egy 650-es, az akkor már nem fog akkora meglepetést okozni. De kezdésnek tényleg sok tud lenni még egy GS is, főleg ha nem megfelelő ember vagy nem megfelelően szerencsés ember kezébe kerül.
Ott akkor kurvagyorsan feküdtem.D csak az EGO sérült meg kuplung,kormány,plexi.
De egy életre elkezdtem kapisgálni hogy nem csak ülünk mereven mint a krumpliszsák.
Mondjuk azóta sem tudok csak lelkesen próbálok.
Viszont annyira macera és bukóág a lépdelés kis falatokban hogy egyenlőre befejeztem.Meg találtam a nagy ŐT.A kis gülüszem hosszúcombú fehér dögben.
Pozőr a kuplunkar. laza.... :D
Legutóbb a céghez felvételiztettem egy srácot és kiderült motorozik, megkérdeztem mióta és mit hajt, mire azt mondta hogy ez az első nagymotorja, most rakta le a jogsit és a haverjai azt mondták ez egy tanulómotor, jó lesz neki az FZ6-os... no comment.
Szóval mindenen meg lehet tanulni, persze agyban dől el, de én abból indulok ki, hogy nekem is csak szerencsém volt 10-20 éve, mostanra nőtt be a fejem lágya és akkor még a nagymotor a 250 volt :D
Átlagosnak ítélném meg.
Párszor feltöröltem a betont de semmi komoly.
Kurvaóvatos emberke lennék.
Szerencsém van.És normális társakat fogtam ki akik segítettek.
Bár az jó nagy röhely volt mikor felértem az 577 tetejére és egy laza mozdulattal kicseréltem a kuplungkart egy vattaújra az ülés alól.
Valóban a V2 tökéletes kezdőmotor és bár nem akarnám a motorozási képességeidet túlértékelni, hiszen fogalmam sincs róla, bár az hogy még életben vagy, mindenképpen pozitívumnak írható fel, de egy átlag kezdőnek nem biztos, hogy első motornak egy V2-es 74 pacis nyomatékos vasat adnék a segge alá.
A másik gondom, hogy a mostani átírásokkal és az új motor nyitó karbantartásával együtt, max 550-ért mernék valamit venni a többi átírás + olaj, szűrők, esetleg lánc/gumi, stb...
Ha meg SV, akkor 2004 utáni, amit meg ennyiből...szinte lehetetlen.
Kezdő motornak jó a 250, még a GS is sok szerintem, lehet soha nem is ült még motoron, csak képen látta és beleszeretett, azt hiszi, olyan mint a bringázás...
Egyébként meg kurvára tetszik az Sv
Most olvastam el gondoltam megosztom veletek! Szerintetek itt mi lenne az ideális kezdőmotor vásárlás? 700E FT-ig akar venni kezdő motort? Szerintem egyértelmű,hogy Gs lenne,a nyerő! Ebben az árban,igen csak fiatal és szép Suzukit vehetne! Motor vásárlás
Mondjuk Debrecenben van.. úgyhogy ez tárgytalan..
De leginkább a szigorodó uniós normák amitől félnék.. A lassan kötelező láthatósági mellény se passzolna hozzá igazán..
Remélem a jó k..rva anyja is csuklik annak, aki tervezte!
Hibák:
-Folyamatosan gyújtás állítás, mert annyira forgott, hogy mindig eltekeredett az állórész.
-Szénkefe cserék.
-Rozsdás tankbelső.Ez szinte mindnél, mert kettőt vettem!
-6-8 literes fogyasztás + 2dl olaj.
-Léptető villa cserék.
-4. sebességi fokozat fogaskerekei voltak szarul megmunkálva és ezért ette meg a léptetővillát.
-Teleszkópszár rozsdásodik és szimeringeket elreszeli!
-Évente minimum 2x2 gyertyacsere!"Brisk" típusút kb. 15 km-nél karfiolosra olvasztotta!
-Bowden szakadások!
-Ja és a legjobb, hogy nincs hozzá alkatrész!A csehek már ölnek, ha megkérdezed!
-