Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez jó lesz a GS pacinak?
http://filtershop.hu/spd/unas_...

Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50. Óccsóért tudom szerezni, azért gondoltam rá.
Eddig Castrol Actevo GP 20W-50 volt benne.
gyorsjavító

a haverod is ilyet használt pl görögországban?
mindenhol mást írnak, van ahol azt olvasom h végleges megoldás máshol meg azt h nem!
na tegyen valaki igazságot
személyes tapasztalatra adok....várom válaszod
és itt is azt írja h végleges
spray kontra "kukac"
szoval szerinted nyugodtan használhatom hosszútávon?
Hupsz,ez kicsit nagy lett!Akit zavar ne olvassa el!
Forrás:láncszett.hu
TÖMLŐ NÉLKÜL SZERELT GUMIABRONCS. Javítását sok vita övezi. A motorgumi gyártók ellenzik, és általában mi is ezen az állásponton vagyunk. A sérülés mértékétől és a motor típusától függően kivitelezhető ugyan, de csak korlátozásokkal lehet használni a későbbiekben az abroncsot. Bizonyos országokban a javítást tiltják.

Sok feltételnek kell teljesülnie, hogy a motorgumi javítható legyen. Korrekt állapot, hiszen lekopott gumit már nem éri meg javítani. Egy gumiban csak egy javítás lehet, első gumiabroncsot nem javítunk!

Ha a sérülés a futófelület szélén van, ha az elkövető nagyobb üveg vagy lemez a javítás sikeressége megkérdőjelezhető. Ha az abroncs oldala is sérült, akkor az kuka. Motorgumit nem sütünk, vulkanizálunk! A luknak lehetőleg merőlegesnek kell lennie a futófelületre, különben kisebb az esély a korrekt javításra.

Ha nagyon minimális levegőt ereszt csak magából az abroncs, pici az elkövető akkor a defektspray is szóba jöhet megoldásként. Roncsolás mentes eljárás, tehát nem károsítja az abroncs szövetszerkezetét. Nagyobb sérülések tömítésére azonban nem alkalmas.

Út széli gyorssegély, kényszermegoldás a kívülről betolható gumicsík, a "gumikukac". Ez egy ragasztóanyaggal ellátott felületű gumicsík. Először el kell távolítani az idegen testet, majd a készletben található dörzsár segítségével kissé kitágítani a lyukat. Nagyon fontos, hogy óvatosan kell az eszközzel bánni! Ugyanis lehet vele új lukat is készíteni a meglévő mellé, ha elkapkodjuk az akciót!

Majd a kukacot be kell húzni a célszerszám fejébe kb. a feléig. Óvatosan be kell tolni a lyukba, majd hirtelen kirántani a markolatnál fogva. Ideális esetben a kukac benn marad. A kilógó végeket kb. fél centi magasságban érdemes elvágni, ha lehetőség van rá.

A javítószetteket különböző kivitelben lehet kapni. Az egyenes száras szerszámok kis helyet foglalnak, viszont kezelésük kicsit nehezebb. Létezik "T" száras megoldás, ez kisebb kézi erőt igényel. És mivel pumpát senki sem cipel a hátán, valahogy fel is kell fújni az abroncsot. Erre szolgálnak a patronos szettek.



A lyuk tömítése után a csatlakozó csövet rá kell tekerni a szelepre, majd ezután jöhet a patron. Mindenképp valami ronggyal vagy kesztyűvel kell megfogni a patront, mivel pont úgy viselkedik mint szódásszifonoknál. Extrém módon lehűl, s ha nem vigyázol pár percig még dédelgetheted, mire el tudod engedni!

A gyorsbehúzós javítással a megengedett max sebesség 100-110 km/h, a maximális távot 80-100 kilométerben határozza meg a gyártó. Ajánlott betartani ezeket, mert ellenkező esetben nagyobb teljesítményű motornál csúnya következményei lehetnek a bátor gumikukacos használatnak.

Korrektebb megoldás a belülről szerelt javítógomba. Ez a technika a gumiabroncs leszerelésével jár. A lyuk dörzsárazása és az abroncs belső felületének felcsiszolása, ragasztása után behúzzuk a gombát. A szára tömíti a lyukat, a talpa az abroncs belső feléhez ragasztva biztosítja a szárat. Különböző szárvastagságuk biztosítja az ideális alkalmazkodást a különböző mértékű sérülésekhez. A behúzás után a javító cucc felületét belülről abroncs tömítő anyaggal kenjük be.



Ez a megoldás szigorú feltételekkel tartósan használható. Max tartós utazó tempó 120-130 km/h. Ki lehet vele menni előzni, de hosszabb távon nem. A motorgumi ugyanis használat során tágul. A javítógomba nem biztos, hogy tudja ebben követni, a ragasztás kioldhat. Csak városi használat, visszafogott túrázás során nem történhet baj. Esetleges javítás előtt mindenkivel ismertetjük ezeket a tudnivalókat.
Lehet, hogy szép, de motorozásra nem alkalmassabb mint egy GS.
Na jó szerintem annyira sem.
Na, Ideseim!

Kidugtam a fejem a homokból, az orrom is kint van a habok alól... megtaláltam a "LESZAROM" tabikat ismét...
Esélyem sincs, hogy végigolvassam az elmúlt két hét 100000 hozzászólását. Életjelet adok, és "beszólok" a defektjavítós témába.

A tanács a gumis szakiktól az, hogy az úton javítsuk meg, amit tudunk, és amivel tudjuk. Aztán adandó alkalommal irány a gumisműhely, és rendes folttal belülről meg kell sütni az a sérült gumit. Állítólag egy folt minusz 60 km/h a gyári maximumból, kettő folt mínusz 120 km/h... a harmadiknál meg kuka.
Ezt szívom én is... minden új gumimba az első 1000 kilométeren eddig beleállt egy szög... qrva Murphy...

Naszóval, megvagyok...
Bálint élőben magasabbnak tűnik
defektjavítók
basszus kösz!
talán így?
Van egy olyan a szmájlik alatt hogy link. Arra rákattintasz aztán onnantól viszonylag egyértelmű.
Talán így? bocs a szemetelésért
hát nem így
[url]http://www.motorrevu.hu/motorteszt/defektjavito_szerek_osszehasonl
ito_teszt[/url]


Hogy za anyámba lehet ebe a fórumba linkelni?
na de majd átrázom hétvégén megint... nem fárasztalak titeket , ha meglesz a hiba, leirom.
multkor pucoltam ki, azért irtam. bár sose tudni. meg a tartályt is kipucoltam, szóval nem lenne mi, hogy lerakodjon. Folyik rendesen, csap sincs elzárva, ki lett próbálva mind a 3 álláson
OK!
Mire meg lesz a jogsim, addigra nem lesz ilyen gondom, mert (ne bántódjátok meg!), ez a formavilág egy kicsit se jön be, úgyhogy nekem valószínűleg nem GS 500-am lesz.
Annyit meg fél lábon is kibírok, amíg meg lesz.
ha valakinek van az említett leszerelés nélkül kívülről bedugom kihúzom defektjavító készlete kérem olvassa ela hátulján van-e írás az időtállóságáról vagy sebeség korlátozásról!

Nemtudom az alábbi honlap menyire elismert szakkörökben

[url]http://www.motorrevu.hu/motorteszt/defektjavito_
szerek_osszehasonlito_teszt[/url]motorrevü[/text]
de ezt írja:
"A hagyományos, dugós módszer teljesen racionális: ahol lyuk van, oda dugó kell. Ha a leírás alapján végezzük el a javítást, akkor a ragadós gumicsík soha nem fog kijönni a lyukból, azzal együtt kopik és megy nyugdíjba. Ehhez viszont nem árt jó erőben lenni, mert egyik szerszámmal sem könnyű áthatolni egy rendkívül erős radiálgumi falán."
Amikor nyáron, a kánikulában kell keresztül-kasul mennem Budapesten, na az egy kiképzés. Hiába megyek el a folyosókon, autók közt, okosba', dől a meleg, a hátam görnyed, pedig egyenesen tartom, a csuklómra nagy terhelés jut... stb. Mintha edzőteremben izzadtam volna 1,5 órát. De legalább motoroztam, és az felér egy jó "keksszel".
Asziszem ezzel nem a kertkapun állnék be
Hát, nem tudom. Elképzelem magamat, amint egy ilyenen kényelmesen terpeszkedek... :
http://image.automotive.com/f/...
A gyönyörű, masszív Kawasaki Vulcan.
Csak ehhez sok millió Ft és jó nagy tér kell.
Mindenesetre megnyugtató, hogy nem csak nekem vannak ilyen tapasztalataim. Majd összeszedem magam, talán pénteken már jobb lesz.
Nekem is csutkakormány van és 185 cm vagyok. Nyakkal, háttal csuklóval soha semmi gondom nem volt még. Az alfelem szokott könyörögni a pihenőért, de az is kezdi megszokni. Eleinte 120-km-t bírtam egyhúzóra lenyomni, de mostmár 220-250 km-t elmegyek 1 seggel. Megszokás kérdése.
Nekem is mindig vana dobozban ez a "kukacos" gumijavító szett, de most a gumis szépen levette a gumit, és belülről javította. Valószínű ez a "gomba", biztos tartósabb, mint a saját, kívülről javítás, amire amúgy tényleg van valami sebesség és távlimit, de vész esetén még mindig jobb, mint a spré.
Eleinte tud az ember görcsölni motoron. én pl a nagymotoron városban. De egy kis odafigyeléssel túl tudja tenni magát az ember. Sokszor egy kézrázás is segit- nekem leginkább a jobb kezem szokott elfáradni.