Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amúgy Dawntez gépe megvan még? Nekem az volt a második befutó.
20-30K Km-re egy motorra ránézve újszerűnek kell, hogy tűnjön. Menet közben pedig mindennek stimmelnie kell. Közelebbről nézve sem lehetnek rajta "nem használatból adódó (kis karcolások, apró ütések, stb.)" hibák.
Ez az én véleményem és szerény tapasztalatom.
"nem tudom hány 2003-04es gs tulaj tudja ezt elmondani a sajátjáról"
Sajnos ez igaz. Egyik ismerősömnek "utolsó szériás" F van és eljötöttek a rozsdák rajta (féktárcsa, kormányvég, leömlő, stb). Az enyémen nincs rozsda.

Olaj:
Valaki, aki nálam sokkal többet GS-ezet azt írta ezt vegyek, ezért vettem.

Ár:
Én is 550-ért vettem szűk 1 éve. Az enyémben 23K Km volt, szervízkönyves és az utóbbi 3 évben ment 3K Km-t. A srác úgy gondolta, hogy majd jó lesz motorral munkába járni, de aztán mégsem .
Amúgy igaz, hogy minden motorban 30-40K Km van, de nem vagyok benne biztos, hogy ez egy 10 éves motorban irreálisan kevés, ha valaki nem túrázgat vagy kihagy 1-2 szezont.
Az évjárattal nem tudnak átverni a forgalmi, a plakett és a festés miatt.
A futott km-re az általános dolgokon túl azt mondanám, hogy vedd le az ülést és nézd meg, mennyire van kidörzsölve alatta a váz. Ha csak egy kicsit, akkor valószínűleg tényleg annyi. Nézd meg mennyire rozsdás a leömlő. Az enyémen gyakorlatilag nem volt rozsda. Ezekből lehet következtetni a futásra. A vázon itt-ott kisebb karcok nyilván lesznek már ennyi idősen, de semmi komoly (nyilván ha estek vele az kivétel). Ennyi idősen még mindennek működnie kell. A motornak "egyben kell lennie". Én előtte végigpróbáltam 2-3 GS-t, de amikor erre ráültem 2 utcasarok után éreztem, hogy ez tényleg megkímélt a többihez képest. Nem is tököltem sokat, megvettem .
Az akku környéke rozsdás lesz, attól nem kell megrémülni, sajnos a savas gőzölgés emészti ott a dolgokat.
Amúgy ennek az évjáratnak a sajátja még az állítható teleszkóp, a teljesen krómozott lámpatest.

Annó (tavaly) ugyanígy voltam vele, mint most te: újat vegyek, vagy használtat. Akkor mondták, hogyha újat nem veszek, akkor az utolsó japán szériát kell megvenni, az örök életű. Végül ez lett, mert első motornak nem akartam újat bevállalni, meg utálok rettegni attól, hogy ellopják. Egy új azért mégis bő 2x ennyibe kerül(t).
Mi van kinézve következőnek?
Vannak áruló jelek, bizony. Csak egy példa a markolat. Ha kopott, azt bizony sokat rángatták, mert én anno 27ezerrel adtam el, és még olyan volt, mint az új.
..én kerek perec megmondom ha kérdezik mennyi van benne. Nem is adtam még el
Ha sokat mentek vele tényleg, akkor az abból is kiderülhet, hogy olyan dolgokat is cserélni kell, mint pl kormánycsapágy, lengővillacsapágy, kerékcsapágyak..mert ezek azért elég sokáig bírják.. no meg a féktárcsa vastagsága..
Fel se hivnál olyant amelyik,kirja, hogy 90.000km van benne, pedig évi 10 ekm nem is olyan sok
Na persze az enyém kivétel - meg pont azé akit kérdezel
Amúgy sokat gondolkodtam rajta hogy az enyémben valós km van-e?

Mellette szól hogy még a gyári 97-es 38. heti gumikkal vettem meg. Ellene viszont hogy a szerelőm szerint a régi karburátor (ami cserélve lett) úgy éz ki mint amivel 200-300000km-t mentek.
Ja és látszik hogy a km órát takaró üveget belülről nedves rongyal áttörölgették és foltos maradt.
Én most / pillanat leszedtem apróból mert egykis renováláson esik át és majd ha szép lesz felteszem megint.
Az is valós, mert annyit mutat az óra.
Épp ma nézegettem itt az apróban az eladó GS-eket. Jól megkérik az árát.
Pont ezt akartam mondani

Amúgy szerintem sokkal gyorsabban elkelnek azok amelyeknél bevallják a valós km-t.
Minden eladó motorban 30ezer km van!
Jegember!

Ha nem vagyok indiszkrét, megkérdezhetem, hogy mennyiért jutottál hozzá a motorodhoz?
Én 2002-es darabokat 550.000 körül látok. 30.000 km-el.
..nekem télen sincs gond a 20w-50essel.. mert - 6, 7 fok alatt elő se veszem, addig meg gond nélkül indul.. és ha nem is villámgyorsan, de bemelegszik azért viszonylag rövid idő alatt..
Melegben jobb a vastagabb olaj, ilyen hidegben inkább 10w40-eset érdemes.
Köszönöm a tanácsokat!

Jegember!

Megnéztem az adatlapod, a leírásod is adott infókat, viszont valamire felfigyeltem.
Gyárilag 10w-40 olajat írnak elő és te 20w-40-et tettél bele.
Miért?

Hétvégén megnézek egy motort ő is 20w-40-et tetetett bele, "ha jól emlékszik"... :) (Szervízben) nem értett a motorhoz.

Üdv: Gábor
Amivel én találkoztam: kormánycsapágy ki van kopva, ha lötyög az a baj, ha neghuzzák még rosszabb szorul (ZZR, kisbandit)és nehéz kormányozni és akár veszélyes is lehet (állitólag műszakin is nézhetik, nekem még soha nem nézték)
Guminyomáson is múlik: alacsony nyomásnál szinte beesik a kanyarba. Nekem először tetszett a dolog, de nem ugy kell lenni. Forditottját még nem tapasztaltam.
Hali

ilyen "meleg" időben, amikor majd megolvad a gumi az aszfalton elég nehézkes próbálgatni a kanyartulajdonságokat..és véleményem szerint ilyenkor talán mégtöbbet számít normál körülmények között h milyen gumi van a gépen..
nem lehet h egyszerűen csak nem volt kellő tapadás?
mondjuk "rossz" motort még soha nem vezettem..de feltételezem ha egyik irányba nehezebben kanyarodik, akkor talán a másikba sokkal könnyebben.. vagy nem tudom, ez csak spekuláció

és tényleg japánt vegyél ha nem tudsz nagyon fiatalt venni.. enyém 23évesen is rozsdamentes.. nem tudom hány 2003-04es gs tulaj tudja ezt elmondani a sajátjáról
"2002 körüli példányt szeretnék venni."
2000/2001-es gyártású évjárat az utolsó japán. Olyat keress. Annó nekem is ezt tanácsolták ezért van nekem is az (nézd meg az adatlapot). Onnantól spanyol gyártmányúak, aminek azért láthatóan rosszabb a kidolgozása (pl.: rozsdásodik).

Az egyenesfutásról: alapból jó próba, ha felgyorsítasz és elengeded a kormányt. Könnyen találsz-e egyensúlyt? Nem kell-e nagyon oldalra dőlni? Nem szitál-e? Van-e egyenesfutás? Illetve fékezés közben sem szabad szitálnia, húznia.
Ezek szerint nem olyan érzékeny kisebb ütésekre. Ez jó dolog.
Ja és eleinte vagy 4-szer eldőltem megállásnál vele mert szokatlan volt a súlya. Nem sértődött meg. Nem lett semmi baja.
Az enyémet eldobta a tulaja kb 130-nál. A bal oldalát nagyából legyalulta az aszfalt. Futóműnek nem lett baja, a váz sem tekeredett. A motorblokkra rá kellett költeni egy zsák pénzt és korrektül rendbe lett hozva. Vannak ugyan külsérelmi nyomok még, de jelenleg az eltüntetésükön dolgozom. Egyenesfutással, menetstabilitással, kormányozhatósággal kapcsolatban nincs különbség az én motorom és egy makulátlan között.

Esésben is sokféle van. Ha bukfencezik minden felé akkor szokott nagy gond lenni. Ha ,,csak" csúszik akkor nem szokott nagy gond lenni.
Túráról jut eszembe! :)

Mi sem kíméltük a Simsont mikor még 2007-ben Erdélybe mentünk túrázni 10 napra. :)