Az E85-ben 85 térfogat % az etanol, és 15 tf% a benya. Ha jól tudom. Tehát, gyakorlatilag majdnem tiszta. (Hiszen az etanol is maximum 96%-os lehet.)
Amit olvastam korábban róla, hogy kisebb hővel ég az etanol. Tehát, több kell belőle, hogy a teljesítmény maradjon a régi. Így a keverési arányoddal ugyan ott vagy, mintha benzinnel járnál.
Azt hiszem 1 liter benzinnel 1,2 liter E85 egyenértékű.
Szóval, marad a Ford, a Saab, és a Volvo egyelőre, amiben ilyen moci van.
Mondjuk tüzelőanyag rendszer átalakítás nélkül (75% benya 25% E85 betanol) 278Ft-ra jön ki 1L üzemanyag, ami nem ér annyit, hogy kockáztasson az ember...
Lehet az is. Hiszen valahogy akkoriban kezdtünk EURO normázni... ami teljesítménycsökkenéshez is vezetett a korosabb konstrukcióknál. Én eddig csak belpiacosról hallottam ilyen teljesítménnyel, de élő példa vagy akkor, hogy létezett ilyen itt is.
Köszi a tippet, de valószínű nekem tényleg a tárcsa a hibás, 2 hónaposak a fékbetétek, és nagyon sűrűn használom, pl. kanyarodásnál, ahogy Pécsen tanultuk, meg fékezni is azzal kezdek, és úgy egyébként is minden fékezésnél használom, szóval, nem hiszem, hogy zsír megmaradna rajta. Meg nem akarok lutrizni, inkább kap egy újat, hogy tuti meglegyen a vizsga. Mindjárt le is telefonálom a cserét a bolttal, ha kinyitnak. De a régit tuti elkérem és pl. óra lesz belőle!
Világbéke - ez nagyon jó. De mi már nem is tudjuk milyen ha nincs.Ha van az meg természetes nekünk.
Viszont én már várom a globális felmelegedést Milyen jó lenne ha télen is lehetne motorozni és nem kéne irhabunda, meg füteni se kéne annyit.
a GS-hez még annyi szösszenetet kapcsolnék, hogy a 2000-es évjáratú GS-em anno írdésmond 52 lóerős kivitel volt hivatalosan, forgalmiba is annyi volt bejegyezve
Nekem az MZ-t kellett vizsgáztatni és ott is mérték. Volt is vele gondjuk. A végén már leszállított a csóka és ő próbálta meg kicsikarni a + eredményt belőle. 3000 Ft a vizsgadíj, 10000 Ft a vaj, és nem volt vele többé gondom.
Rugó:
Hallgass Erikkre. Ezt már mástól is hallottam és mindenki meg volt elégedve vele. Ráadásul nem lehet hülye, ha havonta megkeresi a motorja árát...
Világbéke:
Szóóval az úúgy van, hogy számomra a világon a legeslegfontosabb, nagyon mindennélfontosabb dolog szerintem, az a világbéke, mert az annyira nagyon szupi lenne, ha a világon mindenki szeretné egymást és nem lennének háborúskodások, meg ilyenek szerintem...
"A veréb nekirepül egy motoros bukósisakjának és elájul. A motoros megsajnálja és hazaviszi. Beteszi egy kalitkába.
Rak kenyeret, vizet az eszméletlen madár elé, majd elmegy otthonról.
A veréb felébred, körülnéz:
- Úristen! Rács! Kenyér! Víz!.... Csak nem halt meg a motoros?! "
Valóban mérik a fékhatást, méghozzá fékpadon!
Az ETZ-n is nézték.
Az 51% lehet olaj, vagy zsír a féktárcsán.
Tiszta benzinnel le kell mosni, és a fékbetétet ki kell cserélni.
Ez a legolcsóbb megoldás.
Blue-nak van egy lengyel túraterve az AKMT-s honlapon, olvasd el, abban vannak ilyesmik.
Ezekszerint oda készülsz! Az a túra nem jó Neked? Mert akkor jöhetnél velünk.
Holnapután én is viszem a nagyot vizsgázni, nem csináltam vele semmit (Ja nem is motoroztam csak 10e-t 2 év alatt) remélem nem találnak ki semmit.
A Kawán annak idején csak a féket meg a világitást nézték. Majdnem elbuktam mert nem szolt a duda, álló motornál. Kénytelen voltam beinditani mert gyenge volt az aksi.
Haveromnak is kiszurták hogy nem gyári a féktárcsája (valami más tipusról adaptálta) meg is buktatták. Visszacserélte a gyárit, erre nem is voltak kiváncsiak mi volt az előző bukta oka, ez a méreg.
Az én eszem szerint a tiszta etanol az ahhoz való motorokba való. Nem az injektor és a karbi befolyásolja a használatát.
Az etanolnak ugyanis teljesen más a kompressziótűrése, mint a benzinnek.
Én nem tankolnék ilyen üzemanyagot még akkor sem a hagyományos motorba, ha a környezettudattól nem bírnék aludni éjszaka.
Jobban utána kell nézni ennek, de azt hiszem, nem nagyon lőttem mellé az eszmefuttatásommal.
Tankol már valaki a fórumról bioetanolt (E85) motorba? Konkrétan vákuum karbis (mint a GS, CB...) motorokba. Az injektorossal állítólag nincs gond. Karbis esetén át kell állítani a keverék arányát? Bármilyen infó, tapasztalat?
Amit olvastam korábban róla, hogy kisebb hővel ég az etanol. Tehát, több kell belőle, hogy a teljesítmény maradjon a régi. Így a keverési arányoddal ugyan ott vagy, mintha benzinnel járnál.
Azt hiszem 1 liter benzinnel 1,2 liter E85 egyenértékű.
Szóval, marad a Ford, a Saab, és a Volvo egyelőre, amiben ilyen moci van.
http://www.e85kft.hu/
Köszi a tippet, de valószínű nekem tényleg a tárcsa a hibás, 2 hónaposak a fékbetétek, és nagyon sűrűn használom, pl. kanyarodásnál, ahogy Pécsen tanultuk, meg fékezni is azzal kezdek, és úgy egyébként is minden fékezésnél használom, szóval, nem hiszem, hogy zsír megmaradna rajta.
Viszont én már várom a globális felmelegedést
a GS-hez még annyi szösszenetet kapcsolnék, hogy a 2000-es évjáratú GS-em anno írdésmond 52 lóerős kivitel volt hivatalosan, forgalmiba is annyi volt bejegyezve
Vizsga:
Nekem az MZ-t kellett vizsgáztatni és ott is mérték. Volt is vele gondjuk.
Rugó:
Hallgass Erikkre. Ezt már mástól is hallottam és mindenki meg volt elégedve vele. Ráadásul nem lehet hülye, ha havonta megkeresi a motorja árát...
Világbéke:
Szóóval az úúgy van, hogy számomra a világon a legeslegfontosabb, nagyon mindennélfontosabb dolog szerintem, az a világbéke, mert az annyira nagyon szupi lenne, ha a világon mindenki szeretné egymást és nem lennének háborúskodások, meg ilyenek szerintem...
Egy kis kedves történet ma reggelre:
"A veréb nekirepül egy motoros bukósisakjának és elájul. A motoros megsajnálja és hazaviszi. Beteszi egy kalitkába.
Rak kenyeret, vizet az eszméletlen madár elé, majd elmegy otthonról.
A veréb felébred, körülnéz:
- Úristen! Rács! Kenyér! Víz!.... Csak nem halt meg a motoros?!
Oszt jónapot!
Az ETZ-n is nézték.
Az 51% lehet olaj, vagy zsír a féktárcsán.
Tiszta benzinnel le kell mosni, és a fékbetétet ki kell cserélni.
Ez a legolcsóbb megoldás.
Blue-nak van egy lengyel túraterve az AKMT-s honlapon, olvasd el, abban vannak ilyesmik.
Ezekszerint oda készülsz!
Van egy fölös iwiw meghívóm!
Irjatok már egy pár lengyel látnivalót, érdekességet, dél lenygyelország területén.
Köszi
4L
jöhet az ár
Ha GSXR-ére gondoltál
A Kawán annak idején csak a féket meg a világitást nézték. Majdnem elbuktam mert nem szolt a duda, álló motornál. Kénytelen voltam beinditani
Haveromnak is kiszurták hogy nem gyári a féktárcsája (valami más tipusról adaptálta) meg is buktatták. Visszacserélte a gyárit, erre nem is voltak kiváncsiak mi volt az előző bukta oka, ez a méreg.
Az etanolnak ugyanis teljesen más a kompressziótűrése, mint a benzinnek.
Én nem tankolnék ilyen üzemanyagot még akkor sem a hagyományos motorba, ha a környezettudattól nem bírnék aludni éjszaka.
Jobban utána kell nézni ennek, de azt hiszem, nem nagyon lőttem mellé az eszmefuttatásommal.
Tankol már valaki a fórumról bioetanolt (E85) motorba? Konkrétan vákuum karbis (mint a GS, CB...) motorokba. Az injektorossal állítólag nincs gond. Karbis esetén át kell állítani a keverék arányát? Bármilyen infó, tapasztalat?
Üdv,
Zoli