Tomika!
Kicsit helyesbítelek...
A Givi fullos, színrefújt, számzáras "kesztyűtartóval" ellátott oldaldobozai volt párban 116 ezer péz.
Csak az ahhoz adott konzolok nem voltak kompatibilisek a már meglévő gyári hátsókonzolomhoz, így visszavittem.
Amik most fenn vannak, a Kappa kevésbé fullos dobozai, amik 64 ezer pézbe vótak.
ja a habosodásról említettem csak .. :)
persze hogy vízhűtéssel, és 4000rpm-el ég és föld a léghűtéses GS mellett 10e rpm
amúgy kíváncsiságbol megkérdem, nem-e tudjátok mennyi lehet a gs max hőmérséklete használat közben legextrémebb körülmények közt?
Építő jellegű vita mindig jöhet - hiszen sokan nem tudják a mai napig.............
Az autós téma viszont ugye azért felejtős, hiszen mit megy egy autó? 2-3000-res fordulat?
A GS itt indul el............
Szóval ezért van az hogy pl motorba MOTOROK számára gyártott olajat tegyünk!
Látom a szezon kezdete előtt nyitottam egy kis olaj vitát :)
Autós tapasztalatokból én is csak annyit tudok mondani, hogy majdnem minden mindennel keverhető gondok nélkül, a víz, kicsapódott pára stb. az inkább, amitől felhabzik, amúgy nekem pont 1 éve van meg a GS-em, és tavaly 10w40 full szinti repsol volt benne, egy cseppet sem evett meg.. pedig eleget volt kergetve :)) viszont az igaz, hogy 40fokos melegbe megállítás után egyből világított az oil
Full szintis a rizsrakétákba való ami pörög 140000-ret............és folymaatos csutka gázon megy.............illetve a HVCS-k csak a belvárosba használják....
Nekem a szervízbe ez volt az első kérdés: HOL HASZNÁLOD A MOTORT? Városba vagy motorozol?
Ha Pesti HVCS lennék akkor nekem is fullos tettek volna bele
Ugyebár mikor kezd gond lenni az olajjal? A tudásszintje végén......
Szóval nem hiába van előírva az olajperiodus.
A GS-nél ugye 6000km a csere.......z nem szentírás, mert volt hogy túlléptem 2000-rel is.....nem történt semmi gond.........
A gebasz főleg nyáron van, amikor eleve durva követelményknek kell megfelelnie......hiszen a 10w40 ugye MAX 40 fokos külső hőmérsékletben használható....... Na erre tegyél rá egy 7-8000-res fordulatot.......200km autópályát.......
Bizony vannak lúzerek, akik ilyenkor hazamennek és azt mondják, hogy ááá még van 500km a cseréig, akkor csak utánatöltök......
Szóval Én csak azt tudom ajánlani, amit Én is tettem.......
Nagy túra előtt, nyáron ne az a 3-4-5000ft legyen a legfőbb gond! Én minden nyári túra előtt lecseréltem az olajat - ha 3000km volt benne AKKOR IS!
Nyáron a GS-be 20w50 legyen! A szakszervízek is állnak át erre tavaly óta...........mivel ugye nem igazán voltak a XX.sz-ban 42 fokok nyáron.............
A motort az olajjal tudjátok a legamarbb kinyirni..........szóval erre tényleg ügyelni kell. Inkább cserélj előbb, mint hogy gebasz legyen.....
A gebaszt ne 20.000km-en keresd..........de ugye nem mindegy hogy a motorod elmegy 50.000-ret gond nélkül vagy 100.000-ret.........
Habosodás csak akkor van, ha az olajba víz vagy fagyálló keveredik!
Én már mindenféle olajat kevertem mindenfélével, néha váltóolajat is motorolajjal! Annak idején a skodámba azt raktam amit találtam, és 140000km-t mentem vele egy csavar meghúzása nélkül, pedig akkor még nem voltak ilyen fejlettek az olajok!
Nem kifejezetten az olaj miatt van................
A fő okok ami miatt habosodhat
1., víz van az olajba
2., nem megfelelő teljesítményszintű az olaj - és a nagy fordulatnál levegő buborékok préselődnek az olajba ami nagy fordulatnál kihabosítja az olajat
3., az olajba nincs habosodás gátló.....
Ugyan ezt megtalálod a google-ba ha beírod OLAJ HABOSODÁS
Én viszont azt olvastam, hogy mindenolaj keverhető, csak ezt a forgalmazók nem szeretik hangoztatni! Mert most csak 2l-t fogok venni, úgy meg 3-at vennék. De ráfoghatjuk a környezetvédelemre is. Én ilye környezettudatos motoros vagyok, nem szennyezem feleslegesen a bolygónkat 1l új olajjal.
Üdv.szerintem ne tedd! a két olajnak a sürüsége eltérö.kicsapodik.és hallottam olyat hogy
az eltérö viszkozitásu olaj habosodhat. de ez csak a saját véleményem
Nekem most is Repsol 10W-40 van benne, a DL-ben. Félszintetikus. Ebbe is max ez való. Legközelebb viszont "gyártok" bele olajat. Van kimaradva kb 1l 15W-50-es, nem fogom kidobni, hanem megkeverem a 10-40-essel. Bármekkora eretnekség is. Így lesz kb 11,5W-43-as!
Ebbe milyen olaj kell?
Szerintem inkább a desszert elfogyasztása...!
Kicsit helyesbítelek...
A Givi fullos, színrefújt, számzáras "kesztyűtartóval" ellátott oldaldobozai volt párban 116 ezer péz.
Csak az ahhoz adott konzolok nem voltak kompatibilisek a már meglévő gyári hátsókonzolomhoz, így visszavittem.
Amik most fenn vannak, a Kappa kevésbé fullos dobozai, amik 64 ezer pézbe vótak.
persze hogy vízhűtéssel, és 4000rpm-el ég és föld a léghűtéses GS mellett 10e rpm
amúgy kíváncsiságbol megkérdem, nem-e tudjátok mennyi lehet a gs max hőmérséklete használat közben legextrémebb körülmények közt?
Az autós téma viszont ugye azért felejtős, hiszen mit megy egy autó? 2-3000-res fordulat?
A GS itt indul el............
Szóval ezért van az hogy pl motorba MOTOROK számára gyártott olajat tegyünk!
Autós tapasztalatokból én is csak annyit tudok mondani, hogy majdnem minden mindennel keverhető gondok nélkül, a víz, kicsapódott pára stb. az inkább, amitől felhabzik, amúgy nekem pont 1 éve van meg a GS-em, és tavaly 10w40 full szinti repsol volt benne, egy cseppet sem evett meg.. pedig eleget volt kergetve :)) viszont az igaz, hogy 40fokos melegbe megállítás után egyből világított az oil
Full szintis a rizsrakétákba való ami pörög 140000-ret............és folymaatos csutka gázon megy.............illetve a HVCS-k csak a belvárosba használják....
Nekem a szervízbe ez volt az első kérdés: HOL HASZNÁLOD A MOTORT? Városba vagy motorozol?
Ha Pesti HVCS lennék akkor nekem is fullos tettek volna bele
Ugyebár mikor kezd gond lenni az olajjal? A tudásszintje végén......
Szóval nem hiába van előírva az olajperiodus.
A GS-nél ugye 6000km a csere.......z nem szentírás, mert volt hogy túlléptem 2000-rel is.....nem történt semmi gond.........
A gebasz főleg nyáron van, amikor eleve durva követelményknek kell megfelelnie......hiszen a 10w40 ugye MAX 40 fokos külső hőmérsékletben használható....... Na erre tegyél rá egy 7-8000-res fordulatot.......200km autópályát.......
Bizony vannak lúzerek, akik ilyenkor hazamennek és azt mondják, hogy ááá még van 500km a cseréig, akkor csak utánatöltök......
Szóval Én csak azt tudom ajánlani, amit Én is tettem.......
Nagy túra előtt, nyáron ne az a 3-4-5000ft legyen a legfőbb gond! Én minden nyári túra előtt lecseréltem az olajat - ha 3000km volt benne AKKOR IS!
Nyáron a GS-be 20w50 legyen! A szakszervízek is állnak át erre tavaly óta...........mivel ugye nem igazán voltak a XX.sz-ban 42 fokok nyáron.............
A motort az olajjal tudjátok a legamarbb kinyirni..........szóval erre tényleg ügyelni kell. Inkább cserélj előbb, mint hogy gebasz legyen.....
A gebaszt ne 20.000km-en keresd..........de ugye nem mindegy hogy a motorod elmegy 50.000-ret gond nélkül vagy 100.000-ret.........
Én már mindenféle olajat kevertem mindenfélével, néha váltóolajat is motorolajjal! Annak idején a skodámba azt raktam amit találtam, és 140000km-t mentem vele egy csavar meghúzása nélkül, pedig akkor még nem voltak ilyen fejlettek az olajok!
A fő okok ami miatt habosodhat
1., víz van az olajba
2., nem megfelelő teljesítményszintű az olaj - és a nagy fordulatnál levegő buborékok préselődnek az olajba ami nagy fordulatnál kihabosítja az olajat
3., az olajba nincs habosodás gátló.....
Ugyan ezt megtalálod a google-ba ha beírod OLAJ HABOSODÁS
Szóval a 10w40-be nyugodtan beleöntheted a 20w50-et ha minden más adat ugyan az......
DE!
Pl egy Catsrolba ne önts valvoline-t....
PL egy ásványiba ne önts fél vagy full syntist......
az eltérö viszkozitásu olaj habosodhat. de ez csak a saját véleményem