ja, semmi gond...
Nekem a drzs-be 35e volt a gyűrűszett, a szszár szimering, a hengertalp és fej tömítés, plusz munkadíj 15(de ebben volt még néhány apróság), a vezmű lánc d.i.d. 15-17e asszem az enyémhez+olaj, szűrők...stb., ezeknek is van ára, ha cserélni akarod....
akkor motorkerékpárnál teljesen mindegy, hogy 0w-s wagy 20w olajat használsz, ha nem mész télen.... télen pedig az első szám szerint viselkedik a viszkozitás, szóval egy 15/50-es olaj télen hígabb lesz, mint nyáron? mert ugye azt írja, hogy azt a normát képviseli télen... érdekes... mi nem így tanultuk anno, de lehet a világ változik... de az unikum örök! nem nagyon értem... persze ne értsetek félre, nem kötözködni akarok, de logikát nem látok abban a táblázatban.. persze ettől lehet így, én már nem csodálkozok semmin, viszont akkor át kell gondolnom, hogy inkább cukrász leszek, mert ha valami édes, akkor az édesség... kivéve ha nem fagyáló..
Nyugi én kérdésem az volt mennyibe fájnak ezek a dolgok a mocihoz:
Szelepszártömcsi, vez lánc (valami jó) , gyűrűk ;
Minél kisebb az első szám annál faszább az olaj hidegen.
Nyugodtabban rángathatom üzemi hő alatt.
Régi szarokba meg jó a 20W olaj mert ott téll
szarok az illesztések.
Akkor tisztázzuk le rendesen!
Az első szám is viszkozitásra utal, a hidegoldalira!
Az 5w vékonyabb mint a 10w és így tovább...tehát amit írtál, hogy a 10w és 20w ugyan olyan vastag nem igaz.
Sziasztok!Suzuki DR 650 r-re kellene a berugónak az alsó része amit a berugó tengelyre kel fogatni!Nem tudom a pontos megnevezését!Az lenne a lényeg h ne legyen törött vagy hegesztett!Nem tudom h a DR 600-é jó e rá?Segítségeteket előre is köszönöm!
azt azért tisztázzuk le, hogy az oaj viszkozitását a második szám mutatja! szóval a 10w50 ugyanolyan vastag, mint a 20w50.. csak a az 50 a meleg oldali viszkozitás.. szóval üzemi 110-130 fokon ilyen vastag az olaj. a 10, 15, 20, vagy esetleg 5, vagy 0 pedig a hideg oldali viszkozitás.. szóval a bemelegedés előtti vastagsága az olajnak. ezekre a számokra azért van szükség, mert pl egy vashengeres léghűtéses motornak az illesztése igen rossz hidegen, , ezért kellhet bele a hézagkitöltések miatt mondjuk 20w-s, vagy pl a régi bogárhátúkba 30w olaj. az ilyen korszerű blokkokba, mint a drz, aluhenger, vashüvely nélkül, aludugó, akár versenydugók, pl wössner, vertex.... 2 százados hajtókarcsapágy illesztés, 3-4 százados vezérműtengely illesztés, 4-5 százados dugattyúillesztés, szóval ezekbe simán jó, a hideg oldali 5w-10w olaj.. én a vezérmű tengelyek, ésaz olajpumpa üzemmeleg tágulása, ami a pumpánál 3 tized tengelynél 1 tized, miatt szoktam inkább eltérni a 40-től, inkább 50re, ha öregebb a blokk, akkor 60-ra is..
remélem segített
Hali
Hallotam már oylat hogy a 20W50-et nem tudja rendesen forgatni az olaj pumpa megt hogy a kis réseken nem jut be! Nem tudom hogy menyire igaz de több drz-s is nem ajánlotta! 10W40-vagy 50 és ha minimálisan eszi akkor utánatöltögetni,ha nagyon eszi akkor annak van oka! Nem zselét kell bele önteni hanem megcsináltatni a blokkot.
Hozzáértők véleményét szeretném kikérni :)
Van egy 25k kilómétert futott bontatlan
szép gyári állapotú dr 650r 45b amit szeretnék megvenni.
Azt írják hogy kicsit eszi az olajat.
Csapágyakat , szimeringeket , szelepszártömcsit ,
és gyűrűt cserélnék benne. Ez úgy körülbelül mennyibe fájhat?
Válaszotokat előre is nagyon nagyon köszönöm!
Nekem a drzs-be 35e volt a gyűrűszett, a szszár szimering, a hengertalp és fej tömítés, plusz munkadíj 15(de ebben volt még néhány apróság), a vezmű lánc d.i.d. 15-17e asszem az enyémhez+olaj, szűrők...stb., ezeknek is van ára, ha cserélni akarod....