Üdv. mindenkinek. Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy régi, 85-86 körüli Suzuki DR 600-am, amiben legutóbbi olajcserénél Castrol Act-evo xtra 10w40-est tettem bele. Nos, az olaj már régi is, meg maga a moci hobbi motor, szóval terepen nem igazán van sok hűtés. A kuplungom ha megmelegedett a moci, egy kicsit elcsúszik, s volt, aki azt mondta, hogy nagyon elvéknyodik a 10w40-es olaj, s ebbe sűrűbb olaj kellene.
Olyanok véleményét, segítségét kérném, akinek van, vagy volt ilyen "öreglánya", s ő mit mond... Vagy van-e valami jó tanács, hogy milyen olajat tegyek bele...
Előre is köszi.
Nekem is az van, ősszel lusta voltam kiszedni, tegnap meg rápróbáltam már a téli pihenő után, de meg se nyikkant. 10 hónapos aksi, 1,5 voltra leesett a feszültsége. Most próbálom életre kelteni, remélem nem kell cserélni.
DRZ fogyaszt, vagy szimplán nem szerette a telet? DT-vel soha nem volt ilyen baj, tavasszal meg kellett tolni, hogy meglegyen az első indítás, utána rúgásra mindig indult, nem kellett az akkut piszkálni.
Nálam az volt a hiba ,hogy a 650 esen /drz nem tudom ,hogyan van/ az alapjárat állító csavar a folytószelep alsó véghelyzetét állítja. Nálam ez túl magasra volt tekerve, és így nyitva volt kicsit a folytószelep alapjáraton, ez álltal az alapjárati üa rendszer meg lett kerülve. Amint letekertük ,hogy zárjon a folytószelep, rögtön megjavult. Amikor leterekertük, kcsit állítottunk még az alapjárati keverékszabályzón ,hogy tényleg szépen ketyegjen és kész
Sziasztok. Én azt javasolnám neked akksi ügyben, hogy ne adj érte ennyi pénzt! 4700Ftos gondozásmentes akkumulátor pontosan ugyan annyit ér mint a 20 ezer forintosak. 1 szezon és kuka.. Tapasztalatból mondom neked. De ha bemész egy olyan boltba ahol ilyenekkel foglalkoznak ők is megfognak ebben erősíteni.
Nah sikerült is elírni, nekem is csak most tünt fel, tehát helyesen így hangzik:
A zselés akksi (úgynevezett ciklikus akkumlátor) (pl.: amit szünetmentes tépegységekben, risaztókban használnak), annak ellenére hogy méreteiben és Ah kapacitásában megegyezhet egy ólomsavas akksiéval, DE NEM használható járművekben, mert a zselés akksi nem szereti a nagy indítóáramokat...
Nemrég hallottam valahol motoros közegben, hogy páran zselés akkumlátorban is gondolkodnak főleg kedvezőbb ára miatt (Egyébként a gondozásmentes akkumlátor nem egyenlő a zselés akksival ami a közhiedelemben léteznik.)
Az ólomakkumlátor lehet: sima ólom-savas (gondozásmentes és gondozást igénylő kivitelben is létezik), AGM (Felitatott Üvegszálas: Absorbed Glass Mat), és zselés akksi fajta.
[A zselés akksi (úgynevezett ciklikus akkumlátor) (pl.: amit szünetmentes tépegységekben, risaztókban használnak), annak ellenére hogy méreteiben és Ah kapacitásában megegyezhet egy ólomsavas akksiéval, így használható járművekben, mert a zselés akksi nem szereti a nagy indítóáramokat, nincs akkora hirtelen felszabadítható töltőenergiája, hanem kifejeztten a feltöltöm majd csutkára lemerítem típusú akksi. A sima ólom-savas + AGM akksi (indító akkumlátorok) pedig kifejezetten nagy indítóáram leadására képes, és nem szereti ha tartósan lemerítik sokáig, valamint ha alultöltik akkor megindul a szulfátképződés jelensége is a cellák felületén ami szigetelőanyagot képez így hiába tölti az ember már csak csökkent kapacitás fog rendelkezésre állni a jövőben. Ha meg túltöltik akkor úgymond pezseg/forr az akksi és az is roncsolja az ólomoxid cellákat aminek finom szemcsés kis darabkái kiválnak és szépen lerakódnak az akksi aljára, ez az ugynevezett iszap, ami pedig cellazárlatot okoz a jövőben.]
(Másik hogy a zselés akksit egyébként is négyszög jellel töltik.)
AZ AGM akkumlátor típusnak jó a tárolóképessége és nem szulfátosodik olyan gyorsan, mint a hagyományos savas ólomakkumulátor.
Bocsi a nyújtott összefoglalóért, csak szerettem volna részletesen leírni, nem csak morzsákat elszórni.
Szerintem ha DRZ-be akksi kell akkor érdemes megfontolni a következőt:
Varta Funstart AGM akkumulátor 12v 7ah - YT7B-4 / YT7B-BS
7 Ah kapacitású, (1 Ah val több kapacitás mint a legtöbb modellben)
120 A indítóáramú, (általában 80 A hidegindítóárammal rendelkeznek ekkora méretbe hasonló aksik)
Mérete: 150 x 66 x 94 mm.
Ami jár hozzá:
- KM óra meghajtás
- lánc
- fékátalakító modul
- DR-Z-hez illeszkedő távtartók