#willy5:
Véleményem szerint ilyen körülmények között (20°C + havonta ránézel) a lehető legjobb feltételeket biztosítod az akksidnak, így nem csoda hogy hosszú élettertamot kapsz. Jól csinálaod.
Egyébként erről az akksiról van szó:
Eladó egy DRZ 400-ba való 3/4-ed éves Banner Bike Bull Motor Akkumulátor (YT7B-BS). 15 ezerért vásároltam, így 7.000 HUF, ami szerintem azért több mint korrekt ár...
(Mindenesetre elviszem töltöttségmérésre az Akksi Kft-hez, és ha azt mondják hogy gyakorlatilag egyenértékű egy új akksival, akkor 12 ezerért tartom, sok helyet nem foglal, elfér.)
Hali!
Hali!
Az aksi témához hozzászólnék egy kis dicsekvés végett.
2007-ben vettem egy 2004-es DRZ 400 E gyári aksival, és lássatok csodát, a mai napig az van benne, és indítózik mint egy új.
Az aksi nincs kiszedve a motorból, állandó 20C° garázsba van. Télen ha huzamosabb ideig nem megyek vele, akkor havonta egyszer be szoktam indítani.
egy gyors kérdésem volna:
2 konkrét példány között vacillálok, az egyik 2004-es, míg a másik egy 2005-ös drz-e. Mivel az évjárat abszolút nem érdekel, le tudnátok írni, hogy mi változott az említett 2 modell között? (nekem egyetlen szembetűnő különbség az ülés volt: a 2004-es teljes fekete, míg a 2005-ösben van egy sárga rész) A matrica különbség szintén nem érdekes, másegyéb van még?
#zztopper:
Pontosan! A maximális élettartam érdekében ha terheletlenül van tartósan használaton kívül az akksi, akkor a szakkönyvek ezt írják elő. Bár sok tényezős a dolog, szerintem 2-3 havonta elégséges ránézni, a lényeg hogy télre ki kell venni, másrészt tartósan nem lehet 11.7 V alatt a kapocsfeszültség, harmadrészt az akksi típusának megfelelő töltőjelet szolgáltatni. (Zselés/ólomsavas akku, szulfátmentesítés stb stb).
Régebben még jómagam is több akkutöltőt építettem nagyobb akkumlátorokhoz is (100-150-250 Ah), szóval oda kell rájuk figyelni (főleg ólomsavasra) és akkor évekig jók lesznek.
Az akksit, ha nincs használva a motor, akkor 5-6 hetenete fel kéne tölteni, valamilyen normális automata töltővel. A legtovább meg 10-15 fokon tárolva bírja, ha jól emlékszem, sem a fagyos hőmérséklet, sem a nagy meleg nem tesz neki jót.
én sose töltöttem ezt fel mióta megvan 3 éve, sose szedtem ki a motorból, és fűtetlen garázsba tárolom a motort. Most kezd haldokolni, 3 év csak 3 év. A gyári is ennyit bírt.
ezen bosszankodott, asszony robeszába az unibat is bírta vagy 3-4 évig, pedig az sosem volt kiszedve, tavasszal alig tekerte az önindtót de helyreállt mindig
most egy szünetmentes tápba való akku van benne az nagyon faca, 3 éve kidobta a rendszergazda mert neki már nem felelt meg de azóta is pörgeti az önindítót, és ez sincs kiszedegetve meg töltögetve
az a vicc hogy tavasszal még jó volt....
aztán egyszercsak kihalt
télen volt néha töltögetve
amúgy a hideg nem árt az akkunak, kínából is hűtőkonténerben hozzák
Ismerősi körben elég sok Banner akksival üzemelő motor van, de főleg utcai használatban, mondjuk az igaz. Senki nem panaszkodott eddig, én azért is vettem meg.
Bár véleményem szerint egy akksinak a legfőbb halála ha télre benthagyják fűtetlen garázsban a járműben, mert az a 170Ah-s Vartát is tönkre teszi (Tudom, mert van több traktorunk is.) hiába 50 ezer Huf, meg 45 kg, 1000A-s indítóárammal.
Szóval meg kell takarítani ha sokáig akarja használni az ember. Nálunk éppen ezért van a kazánházban egy kisebb akksipark.
Van valakinek tapasztalata gumitípus/márka kapcsán?
Én naponta (tényleg naponta, mert munkaeszköz) használom a gépet kb. 30-50 Km-et teszek meg vele.
A használatnak fele aszfalt, fele terep lenne.
Érdekelni édekelne, csak most vettem a gépet, aztán eléggé kiköltekeztem magam. :( A gyárit vkinek el kellene adnom és akkor érdekelne. Amúgy mennyi pénz?
Számlát megkeresem, szerintem megvan. Doboza az tuti megvan egyébként.
Azért veszem ki, mert most vettem motorra Oxford markolatfűtést a télre, és a nagyobb amperórás akksi javasolt hozzá, így egy Varta Funstartot rendeltem, ami az elérhető legnagyobb 7Ah-s így 2 akksi felesleges és ezért.
Egyébként semmi gondom nincs vele, teszi a dolgát, vigyáztam rá, plusz fogyasztó sosem volt a motoron eddig.
Eladó egy DRZ 400-ba való 3/4-ed éves Banner Bike Bull Motor Akkumulátor (YT7B-BS). 15 ezerért vásároltam, így 7.000 HUF.
DRZ 400 alkatrészek:
- lánckerék 47-es: 5000 HUF (500 km-t terepeztem vele, nem tetszett a 15/47-es áttétel, mert közúton többet megyek)
- lánckerék 43-as nagyon keveset futott JT: 5000 HUF
- gázbowden szép állapotú [a bolti ára 18.500 HUF!]: 11.000 HUF
- kupplungbowden szép állapotú: 5000 HUF
- gyári gumi fékcső, szép állapotú (DRZ S): 7000 HUF
- Suol racing protektoring XXL-es: 28.000 HUF, kifogástalan, szép, csak nekem kicsi lett (198 cm vagyok, és 114 kg) így tovább kell adnom...
[DRZ tükrök, Km spirál már elkeltek!]
e-mailcím: csizipeti@gmail.com
Árakról azért tárgyalni lehet: pl.: csoportos kedvezmény.
itt már csak akkor lehet eladni valamit ha a legolcsóbb vagy !
nekem is csak azért sikerült eladni majdnem mindent mert szaré hugyé adtam csúnyán fogalmazva...
Véleményem szerint ilyen körülmények között (20°C + havonta ránézel) a lehető legjobb feltételeket biztosítod az akksidnak, így nem csoda hogy hosszú élettertamot kapsz. Jól csinálaod.
Egyébként erről az akksiról van szó:
Eladó egy DRZ 400-ba való 3/4-ed éves Banner Bike Bull Motor Akkumulátor (YT7B-BS). 15 ezerért vásároltam, így 7.000 HUF, ami szerintem azért több mint korrekt ár...
(Mindenesetre elviszem töltöttségmérésre az Akksi Kft-hez, és ha azt mondják hogy gyakorlatilag egyenértékű egy új akksival, akkor 12 ezerért tartom, sok helyet nem foglal, elfér.)