Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vajon a lapkákat lehet köszörülni, vagy nem homogén az anyaguk? A felülete esetleg keményebb? Na persze ha mágnesezhető egyáltalán.
Nekem 2 százados van, de ott is pl. 12-es lötyög, 14-es bemegy enyhén(alig) fog, 16-os is bemegy, de az már szorosabban, 18-as is bemegy de már elég nehezen, a 20-ast meg már kalapáccsal kellene beütni.
Na most akkor mennyi a hézag?
1 századosnál még tovább bonyolódik a dolog.
Van 5 százados készletem is, abból a 15-öst próbálgattam, de nem vettem észre különbséget a 15-ös és a másik készletből való 14-es között, ugyanolyan erővel ment be mindkettő.

Na mindegy, az biztos, hogy mindegyik a tartományon belül van. Majd 50e körül megint ránézek.
Ja, ezt még kár bántani, de a következőnél már érdemes és mivel a lapkák általában 5 századosak középérték közelébe bírod majd állítani....
Hát a bütyök szerintem a vezértengelyen van. Az nyomja meg a kupak tetejét.
Ha nő, akkor legközelebb már lehet, hogy cserélnem kell lapkát:

Kipu : 26, 28, 27, 28, 28, 27, 27, 27 (20-30 között jó)
Szívó: 17, 15, 17, 19, 17, 15, 17, 17 (10-20 között jó)
Igen, közben megnéztem én is, hát a kupak valóban találó. Az alkatrész lista "tappet"-nek hívja, az meg bütyök. De a kupak jobb.
Aham, értem! Hát ezért kell ellenőrizni időben
Attól, hogy 60e-ig nem nézett rá, az nem jelenti azt, hogy belül minden ok. Az inkább struccpolitika.

Nem a rugótányérra gondoltam, az én gépem (és az újabb Banditák) lapkás.
Ja, amikor karika bevitte a gépét a szervizbe, hogy húzzanak egy kicsit a kormány csapágyon, mert fékezésnél kattan neki. Erre a gyerek elkezdi tépni mint állat a legfelső anyát
Nem forgatja feltétlenül vissza mert ami gyárilag először van benne az többnyire ugyanaz a méret így pl. nekem is azokból van egy vödör, de ami kell abból nincs így én inkább visszaadom ami benne volt viszont párszáz huf a lapka és van is mert amelyik elfogy abból rögtön rendelek ha csak nem 4-5 db kell ugyanabból mert 3db a készlet egy méretből...
Lehetőleg százados pontosságúval kell mérni és akkor pontos a mérés....
Aki kicsit húzza a szarvát annak csökken a beverődés miatt, normálban nő a hézag.....a csökkenés a veszélyesebb mert az felújítást von maga után ráadásul pont azt nem hallani....
A márkaszervizeket messze kerülni kell. Csak abban jók, hogy van pénz és megvan a gyárilag előírt szerszámok és mérőberendezések. Elvileg a szaktudás is bizonyos szinten, de pont nem a melós gyereknek (aki bruttó 100-t keres) és aki hozzányúl a géphez.
ja-ja.....bár általában normál használat mellett akkor még ritkán kell állítani, de 48-nál már biztos van 1-2 amin kell.....
Hát a három érv a csökkenés mellett jogos, de sztem kisebb a valószínűsége mint a növekményhez írt dolgoké, viszont az sem nagyon jellemző. Látod van itt akinek több mint 60e van a gépében és még eszébe se jutott, hogy ránézzen amíg itt szóba nem került.

Egyébként nem tudom mit értesz "kupak" alatt A csavaros állítású lég-olajoson az állítócsavar a szelepszár végét üti. Igaz az is olyan kupak szerűen néz ki. Az a szeleprugó tányérja. Nem tudom arra gondoltál-e
Megnézek egy manualt, hogy mi lehet az.
Nem is 26e, hanem már majdnem 28e.
Kérdés az, hogy melyik szokott bekövetkezni.
Egyébként a mérés is elég szubjektív, hogy mennyire szoros az a hézagmérő. Lehet másvalaki 1-2 századdal mást mérne.
Logikám szerint növekszik, ha:
- kopik a bütyök
- kopik az a hogyishíják "kupak", amit a bütyök nyomkod

csökken, ha:
- kopik a szelep zárófelülete
- kopik az ülék zárófelülete
- nyúlik (tud?) a szelepszár
Hát az én logikám szerint csak nőhet a hézag, csökkenést nem nagyon tudok elképzelni.
Már késő.
Este/éjjel szétszedtem. Úgy néz ki mindegyik határon belül van, inkább a felső határhoz közel(ebb), szóval nem kell lapka egyelőre.
Azt tudja valaki, hogy idővel nő vagy csökken a hézag? Vagy nem lehet megjósolni?
Hát a márkaszervízektől minden kitelik
Autómmal (Renault) volt a következő sztori: begyek a márkaszervízbe, miután megvettem használtan a kocsit, hogy nem működik a gyerekzár. Bevitték, megcsinálták és egyúttal át is vizsgálták az egész kocsit. Miután végeztek azt mondja nekem az ember: a hátsó fékbetétek és féktárcsák 50%-osak, jó lenne cserélni. Mondom neki: ugye csak viccel? Az autó akkor volt 6 éves és volt benne 120e km. Mondom az embernek, ha most 50%-os akkor ráér 12 éves korába vagy 240e km-nél cserélni, nem?
Szerintem ne nézd meg a túra előtt! Csak csesztetni fogja a csőrödet, ha nem tudod beállítani.
50.000ért kicsit durva lenne szelephézagot állítani...
IGEN? Nem hittem volna, hogy ez így megy. A rémtörténetekből inkább olyat tudnék elképzelni, hogy kicserélik mind a 16-t mondjuk 3000-ért darabját
Köszi az infót Csabu!