Akkor jól értem, hogy a benzinszelep magyarul egy elektronikus szelep ami vagy átenged, vagy nem?
Csak nem kézzel kell elzárni, hanem ha megy át rajta feszültség akkor engedi át az anyagot, ha meg nem megy, akkor nem?
Nem!
Ahogy olvasom a hsz,-kat ezért van szükség egy blu álltal is alkalmazott, villanyszerelők álltal használt csokira, amivel tudod a "köpés"sűrűségét szabályozni csavarhúzós móddal.
A benzinszeleppel nem tudsz szabályozni,az csak azt a célt szolgálná a technikában,hogy ne keljen kézzel elzárni a csapot,amit esetleg elfelejthetsz.
remélem érthetően fogalmaztam meg a mondani valóm,s ha rosszul értelmeztem javítsatok ki
A nyolcvanas évek végén autókat szereltem át gázüzemre, amit akkor még egyébként tiltottak. A Trabantok és a Wartburgok olajozását úgy oldottuk meg, hogy egy olajtartályból egy benzin szelepen keresztül a gravitáció segítségéve, egy szérum 2.-es injekciós tű szűkítéssel benzinnel hígított olajat vezettünk be a szívótorokba. Nem volt tökéletes megoldás, mert az olaj adagolását a szívóhatás csak minimálisan befolyásolta ezért az átfolyást a cső átmérőjével lehetett szabályozni amit az infúziók állítójával oldottunk meg. Primitív megoldás volt de működött és szerintem működne a lánc olajozásánál is. A benzinszelep nem pumpál, vagy nyitva van vagy zárva.
Segítsetek egy kicsit az értelmezésben!
A benzinszelep egyik végére teszek egy tartályt amiben van a láncolaj, a másik végére húzok egy csövet amit a láncra vezetek, megtáplálom a benzinszelepet 12 V-al, és az időnként "köp" egy kis olajat a láncra?
A "köpés" sűrítését/ritkítását lehet valahol szabályozni?
Én is elektronikus adagolóban gondolkozom. A lent bemutatott kép alapján már meg is tatáltam. Benzinszelep a hivatalos neve. Ha ezt beírod a gugliba kapsz kismillió találatot, viszont mindenhol ugyanannyi az ára: 5500 pénz. Még annyit valószínű finomítok a dolgon, hogy valahogy kitalálom hogyan lehet a sebességszenzorral összehozni, hogy csak akkor menjen ha gurul a gép.
Mielőtt még valaki nekiállna vitázni, hogy nincs értelme: én járok (sajnos) budapest utcáin és néha elég sokat kell várni a lámpákra, ezért jobb lenne ha csak akkor menne ha gurulunk is.
Egyébként ha már itt tartunk lehet, hogy jobban megnézegetem ezt a mccoi dolgot, mert a kitt árának majdnem felét az elektromos pumpa teszi ki.
A csomagtartóhoz: ha új dobozt veszel, ahhoz jár az a közdarab amit egyébként platni-nak hívnak. Ha használtban gondolkodsz akkor már nem biztos, hogy adják hozzá.
Egyébként én inkább egy új, de noname dobozt vettem 9 pénzért, mint egy márkás használtat mondjuk 20-ért .
Először mindenképp vedd meg a dobozt, táskát mielőtt nekiesel konzolt gyártani.
Szia! Én sem kötekszem, nekem nagyon tetszik ez a megoldás. Nagy ötlet, a télen mindenképp megcsinálom én is.. Viszont én szeretném elektronikusra készíteni az adagolót, úgyhogy neki is látok a kutakodásnak.
Amire még kíváncsi lennék azok a csomagtartóid. Az érdekelne, hogy a dobozhoz való platnihoz készítetted, vagy utólag módosítottál rajta? Lehet hülye a kérdés, elnézést de még sosem láttam közelről ilyen doboz alá való közdarabot. Viszont a csomagtartót szeretném én is elkészíteni..
De most mééééé?
Funkcionálisan az a lényeg hogy olajos legyen a lánc nem?
No a Te 20-30.000-res olajzód is összeolajozza a láncot, meg az ilyen kis szar sufnirémség is:-)
Akkor most mi van:-)))))
Ergo funkcionálisan ugyan azt tudja:-)
Itt max tudod mire lennék kiváncsi!
Hogy a Ti olajzotokhoz árult fél literes "löty" micsoda!
Mert 3500ft......az biztos nem sima olaj, de még nem is láncfűrészolaj
Most is a gyerekszoba parkettázásához készítem elő az aljzatot :-)
Jövő héten talán végzek, oszt' jöhetnek a motorok. Ilyenkor jön elő, hogy mit meg nem adnék egy közelben lévő használható méretű garázsért... Sokszor van, hogy lenne 1/2 - 1 órám, de 10 km-t autózni miatta (meg aztán alig van bent több hely, mint hogy körüljárom a vasat) De legalább fedett helyen állnak a vasak! Majd lesz garázs (legalább 4 db), ha összejön a családi ház. Már csak pár évtized :-)))
Igen többek között gázos autoknál is használják.
Mivelhogy mágnes tekercs van benne, áram hatására a tekercs mágneses teret generál, így egy vasgolyot amit egy rugo egy sülyesztett furatba nyom, magához rántja, igy van nyitva.
Áram megszünésekór a mágneses tér megszünik a golyót a rugó vissza nyomja a furatba, igy lesz zárva.
Én ezt a verziót ismerem, de biztos vannak más tipusok is
A probléma csak az hogy azt mondod hogy funkcionálisan ua szolgáltatást kapod. Ez azonban nem igaz.
Nagyon veszélyes mert csak a gyakorlatban lehet tapasztalni a különbséget.
Egyébként a mccoi is DIY.
Csak nem kézzel kell elzárni, hanem ha megy át rajta feszültség akkor engedi át az anyagot, ha meg nem megy, akkor nem?
Tulajdonkép van a szelepenn állítócsavar
Ahogy olvasom a hsz,-kat ezért van szükség egy blu álltal is alkalmazott, villanyszerelők álltal használt csokira, amivel tudod a "köpés"sűrűségét szabályozni csavarhúzós móddal.
A benzinszeleppel nem tudsz szabályozni,az csak azt a célt szolgálná a technikában,hogy ne keljen kézzel elzárni a csapot,amit esetleg elfelejthetsz.
remélem érthetően fogalmaztam meg a mondani valóm,s ha rosszul értelmeztem javítsatok ki
A benzinszelep egyik végére teszek egy tartályt amiben van a láncolaj, a másik végére húzok egy csövet amit a láncra vezetek, megtáplálom a benzinszelepet 12 V-al, és az időnként "köp" egy kis olajat a láncra?
A "köpés" sűrítését/ritkítását lehet valahol szabályozni?
Előre is köszi a segítséget!
Mielőtt még valaki nekiállna vitázni, hogy nincs értelme: én járok (sajnos) budapest utcáin és néha elég sokat kell várni a lámpákra, ezért jobb lenne ha csak akkor menne ha gurulunk is.
Egyébként ha már itt tartunk lehet, hogy jobban megnézegetem ezt a mccoi dolgot, mert a kitt árának majdnem felét az elektromos pumpa teszi ki.
A csomagtartóhoz: ha új dobozt veszel, ahhoz jár az a közdarab amit egyébként platni-nak hívnak. Ha használtban gondolkodsz akkor már nem biztos, hogy adják hozzá.
Egyébként én inkább egy új, de noname dobozt vettem 9 pénzért, mint egy márkás használtat mondjuk 20-ért .
Először mindenképp vedd meg a dobozt, táskát mielőtt nekiesel konzolt gyártani.
Amire még kíváncsi lennék azok a csomagtartóid. Az érdekelne, hogy a dobozhoz való platnihoz készítetted, vagy utólag módosítottál rajta? Lehet hülye a kérdés, elnézést de még sosem láttam közelről ilyen doboz alá való közdarabot. Viszont a csomagtartót szeretném én is elkészíteni..
Ennyire csak nem nézhetik lúzernak az embert.
ebbe azért nem lennék ennyire biztos!
De most mééééé?
Funkcionálisan az a lényeg hogy olajos legyen a lánc nem?
No a Te 20-30.000-res olajzód is összeolajozza a láncot, meg az ilyen kis szar sufnirémség is:-)
Akkor most mi van:-)))))
Ergo funkcionálisan ugyan azt tudja:-)
Itt max tudod mire lennék kiváncsi!
Hogy a Ti olajzotokhoz árult fél literes "löty" micsoda!
Mert 3500ft......az biztos nem sima olaj, de még nem is láncfűrészolaj
Pelusozás közben jutt rá idő:-))))
Jövő héten talán végzek, oszt' jöhetnek a motorok. Ilyenkor jön elő, hogy mit meg nem adnék egy közelben lévő használható méretű garázsért... Sokszor van, hogy lenne 1/2 - 1 órám, de 10 km-t autózni miatta (meg aztán alig van bent több hely, mint hogy körüljárom a vasat) De legalább fedett helyen állnak a vasak! Majd lesz garázs (legalább 4 db), ha összejön a családi ház. Már csak pár évtized :-)))
Mivelhogy mágnes tekercs van benne, áram hatására a tekercs mágneses teret generál, így egy vasgolyot amit egy rugo egy sülyesztett furatba nyom, magához rántja, igy van nyitva.
Áram megszünésekór a mágneses tér megszünik a golyót a rugó vissza nyomja a furatba, igy lesz zárva.
Én ezt a verziót ismerem, de biztos vannak más tipusok is
Nagyon veszélyes mert csak a gyakorlatban lehet tapasztalni a különbséget.
Egyébként a mccoi is DIY.