Autó-motorszerelésileg valóban laikus vagyok, de azért a villamossághoz van némi közöm :) Szóval, ahogy most helyesen megállapítottad, maga a ház a test, vagyis az a második (negatív) pólusa, amiről belül egy vezeték meg a tekercsekhez :) Szóval nem egy pólusa van, csak egy ponton csatlakozik rá a pozitív és egy másik ponton a negatív. Szóval két pólusa van. Ezt sztem ne is vitassuk tovább :)
Van negatív "pólusa" is, hiszen a körnek be kell záródnia, ez a ház. Ha a gyári pozitív madzagot leszeded és ott adsz neki pozitivat, majd a háznak egy negatívat akkor mi fog történni ?
Még egyszer. mert laikusokal beszélek... Az ön indítónak egy pólusa van. Pozitiv. több vezeték nem megy rá. Maga a ház a test. Amenyiben autó ön indító. Ot a relé pozitiv vezérlésu. a motorolnál is csak egy pozitiv pólusa van. Itt a relé negativ vezérlesu
Kurva egyszerü. Ez a kapcsoló. Ami nem is kapcsoló hanem test vezetö egy két csavaral fel szerelt kör alakú baszás. Ami bakelitbe van öntve. Elég csak eröseben meg huzni a tartó csavarjait és ott a láthatatlan repedés. ilyenkor az olaj szenyrzödés nem megszakítja az áram testelését hanem az olajon testel.
Az indítóáram NEM az akku kapacitásától függ, hanem az indítómotor teljesítményétől, méretezésétől, illetve a motor mechanikai ellenállásától. Akármekkora bazi nagy 12V-os akkuról is tudsz használni egy egészen kicsi 12V-os villanymotort is anélkül hogy szétrobbanna :)
Legyen így. Vagy csináljuk úgy hogy nincs az önindítón egyik szál sem, csak adsz neki áramot egy külső tápról, hogy ne a motor akksija sérüljön akkor egy autóakksi, tudom ott meg túl nagy az indítóáram és leégeti az indítómotort....
ez már meg volt beszélve.... mindegyiknek olajban fut nem olajosodik hanem olajban fut , és nem csak a banditnál hanem több millió más motornál is még az mz-knél is
A relé fojamatosan kapja a pluszot mikor gyujtasta teszed. A testet engeded a relé felé.....elsönek. Az oldaltámasz szakit meg. De ilyenkor a test ketté oszlik. Ha van kuplung szakito. Ilyenkor nem kell uresben lenie. Ha a stender szakito zár.... igy a stenderen kap negativot ... Ez a minus szál viszont. A kuplung szakito plusz szálas. ... Miert.
Ha az is negativ lenne sebesegbe kuplungolasra. Le zárná a gyújtást. .le allna a motor. Ugyan ugy mint a start gomb negativot. Kapcsol de pozitiv szálat zár.
Szerintem......ez tipp enyhén nem jo ...egy végzet szerelötöl...egy motornál ahol külső relé van. Szinte 50% hogy sérül a relé egy autoál ahol egyben van az onindoto a relével ott meg az akku van veszélybe. Hiszen ha rövid ideig is. De az akkuban nö az amper. Igy a lamelák ferdülnek.
Az üres jelzőm kb egy éves kora óta nem jó. Elolajosodik a gps jeladó. Egy darabig tisztítgattam, de egy idő után meguntam. A gipro mutatja a nullát azt slussz. Oldalsztender, kuplung kapcsoló amire figyelnem kellett indításkor.
Ha az is negativ lenne sebesegbe kuplungolasra. Le zárná a gyújtást. .le allna a motor. Ugyan ugy mint a start gomb negativot. Kapcsol de pozitiv szálat zár.