Igen valószinűleg az lesz. Az a baj, hogy jelenleg én is vidéken vagyok és báttyám próbálta beindítani, de nem indult neki. Viszont én reggel mentem a motorral ami pöccre indult, delután mikor ő akarta beinditani nem indult és világított neki mind a kettő visszajelző. Azért kérdeztem, hogy mitől világíthat, mert így látatlanban sajnos én is tanácstalan vagyok.
Mi az a tisztító folyadék? Mert ha egy általános hűtőtisztító akkor azt kár volt bele, de inkább káros, egy motornál (igaz másnál sem) az az agresszív anyag károsodást okozhat, simán csak le kell cserélni a fagyállót fagyállóra, legfeljebb ha olaj került a hűtőkörbe akkor kéne valamivel átmosni.
Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy a motor kulcs elfordítása után ég a temp és az oil visszajelző is. A motor nem indul be. Most jött ki nagyszervízből. Víz még nem fagyálló hanem tisztitófolyadék van benne.
Jogos.............Bár ez elég bonyolult,Nekem szinte minden megoldható jobbról sámlin ülve.
Kikapható a gyárilag végtelenített lánc felűről a két vezetővel együtt.
Az a baj tőlem mindenki messze van és lakik. Felhívtam még szerelés előtt egy motoros berkekben igen jártas barátomat, hogy ajánljon itt a környéken egy jó precíz szerelőt. Erre ő ezt válaszolta olyan nincs... Akkor jött a csináld magad mozgalom.
El ám ha még ilyeneket írsz holnap összerakom így ahogy van oszt góóóóóóó... Viccet félretéve ez nem egy kereket ki és be történet de valahogyan megbirkózok vele. Ha nem sikerül van itt egy jó MÉH telep és leadom vasba az egészet.
Elvilege a vez láncot a blokk arrúl történö megbontásával kéne felfüzni a fötengelyre. Ezem bonyolult müvelet adna lehetöséget arra, hogy szemügyre vegyük a siklócsapágyakat, hézegukat, kopotságukat, szükség esetén beavatkozzunk. A hengerfejen is el lehetne kéne végezni a szelepvezetök felújitását, szimeringcserét, szelepbecsiszolást, HF sikolást, föleg ilyen futásteljesitménynél...ez lenne egy elvárt beavatkozás, de nyilván a költségvonzata nagyságrendileg a jármü árával vetekszik, így inkább mindenki az egyszerübb, olcsóbb nittelös eljárást választja. Nekem nittelösben nincs tapasztalatom, de manapság szinte mindenhol így csinálják (csak én szedem rommá a motorom 85 ezer km-nél )
Nyilván a DID nem fog garit vállalni egy olyan eljárásra, ami nem az ö minösitett folyamatában történik. A nittelö szerszám használata, és az eljárás igényel némi szakértelmet, gyakorlatot, és ha az a kötés nem sikerül tökéltesre, az nem a DID hibája, hiszen biztos, hogy a leggyengébb ponton fog szakadni...
Szóval a kölség és az észszerüség balanszirozik a két serpenyöben.De mint mondtam, szakavatott kezében nittelés is teljes értekü kötést hoz létre minialis kockázattal...teszik ezt sokan azért, mert sok esetben 40-50 ezer km-nél is megkopnak a vezláncok, és ekkor még nem akarnak ilyen drasztikusan beavatkozni a motor többi részén tekinteve azt is, hogy egyes modellek menetelése, és kötöelemei igen gyenge minöségüek...
elárulok valamit még, teliholdkor nem szabad szelepet állítani mert a hold gravitációja beleszól és az atomok enyhén oválosodnak emiatt régen a múlt század elején az emberek éjfélkor lekaparták a temetőben az akácfa kérgét amire a harántcsíkos kandúr vizelt de csak miután a bagoly a keletre növő ágon háromszor huhogott ma már tudjuk hogy ez babonaság akkor is jó a kéreg ha éjfél után 1 vagy 2 órakor kaparjuk le és egy csipetnyit beleszórunk a motorolajba
gs500 0,03-0,08 a lajos szerint egyszer néztem hajdanán az enyémet az értékek belül voltak a csavaros fasza bedugja az ember a hézagolót óvatosan ráállít az ember és kész ...... persze van aminél először fél napot tökölődünk hogy szerszámot fabrikáljunk a művelethez....
Igen a könyvben nagyon szépen le van írva minden de ehhez szerintem gyakorlat is kell nem mellesleg megfelelő szerszám amit be is szerzek hozzá. 1/4-es nyomaték kulcs digitális tolómérő vez lánc nittelő és az alkatrészek. Tudom hogy egy szerelés ára a felszerelések beszerzése de sajnos nekem az első ellenőrzés során nagyon sok kárt csinált a szerelő nem győztem a fényezőhöz vinni a dolgokat plusz 20-ezer forintomba került még a fej idomot is lebontotta de nem tudom miért mert én bontás nélkül le vettem róla a szelepfedelet. Persze az idom sem volt jó visszarakva én itthon igazítottam meg. Nem akarom a szerelőket ezzel lejáratni mert vannak kivételek de nekem elég rossz ez irányban a tapasztalatom. Amit tudok azt én csinálok meg azonban vannak dolgok amihez már rutin kell és annak hiányában elbizonytalanodik az ember. Ez a mutatvány még sok ideig eltart az alkatrész beszerzése például a vez lánc 2-5 hét míg megérkezik. István még lenne egy kérdésem és akkor nem zavarlak tovább a vez lánc, hogy nittelő szemes az menyire biztonságos? A Pinkmotrsnál nem árulnak csak végtelenített D.I.D. láncot nincs hozzá nittelő szem nem vállal rá a gyártó garanciát ezért egy másik gyártótól kellet beszereznem a vez láncott.
Az 5 századossal van egy kis gáz, mi van ha pl. egy GS500 a delikvens? Semmi tűrés csak egy adott szám az érték, de persze van bőven más motor is aminél így van főleg a csavarosoknál, nincs vagy csak pár század a tűrés, azt nehéz lenne érezni.
Tudod az orvosok is elöször a patológián "tevékenykednek". Ha élesbe kell megcsinálni valammit elsöre, az embernek könnyen megremeg a keze, és elillan a magabiztossága...Azért szeretem a bontott cuccokat, mert látni rajtuk, hogy nem a gyári pufizacsiból lett kivéve, nem bántak velük himestojásként, és mégis használható állapotban vannak...
Szerintem a Suzukis gépkönyvek az egyik legjobb részletességü, és tagoltságu doksik, egyszerüen ha követed a lépéseket nem lehet elcseszni.
Ha kiveszed a vez tengelyeket sorjában a csapágyfeleket fellazítva, a szelepek beülnek a helyükre, nem fognak összeakadni a dugóval, ha forgatod a fötengelyet a lánc befüzéshez. Aztán a rakod vissza a tengelyeket , legyen jelen a fötengely, meg a vez tengelyek is kb, ha valami feszül nem kell eröltetni...A müveletk közben ér fényképet késziteni, és jelölöfilcet használni...söt olyat is, hogy fellazitod a tengelyeket még szétszedéskor, majd vissza is húzod a csapágyakt, mintha már kész is lennél, meg le lehet dobni a vezláncot, majd gyorsan kipróbálni, hogy vissza is tudod e rakni,mert akkor még friss az élmény, hogy hogy szedted le...
Azta...
"de rá lehet érzeni egy idő után"
Ha utána ugyis flexkoronggal állítod be a méretet biztos úgy is van!
Azért ha nagyiparilag használod ezt a méröeszközt, lehet idönként le kéne cserélni. Gondolom ha egyszer meggyüröd véletlen utána már nagyobb a kockázat...másrészröl, ezért számolják fel a munkadíj egy részét a kliensnek, mert nem lehet mindent szerszám nélkül megjavítani...csak azt nagyon sokan elfelejtik belekalkulálni.
Igen 0,05 mm-es léptékű tehát nem tudom pontosan belőni hogy a 0,20-0,25 mm közt valójában menyi. Akkor be kell szereznem egy olyan hézagmérőt amit belinkeltél. Valójában én a vez tengely kivevésétől és a lánc cserétől félek talán nincs hozzá bátorságom elég tudásom és nem vagyok benne járatos és magabiztos. Jó lenne ilyenkor egy távkapcsolatot létrehozni és te megcsinálnád...
ilyen van nekem is de ezzel az szokott lenni hogy a vékony már nem megy alá pl 0,21 et akarnál mérni használod a 0,15-öst plusz a 0,06-ost a vékony már elkezd gyűrődni .... de rá lehet érzeni egy idő után mekkora erő kell hogy bemenjen a 0,2 pl és tudod hogy mennyi van 0,25 -ig
Hézagmérö
Ha nem értem félre neked 0.05-os ugrású hézagmerőd van?!
Szóval lehet az a szívó 0.24 mm most csak neked 0.2 meg 0.25-ös van?
Szerintem mielőtt bármit berendelsz, fölég ha ilyen "erős" terveid vannak, ki kéne azt mérni rendesen századra.
Igen ez a baj hogy nem egyszerű megjósolni és én nem is nagyon értek hozzá. Azt biztosan mondhatom, hogy a kipufogó hézag 95-ezernél amikor mértem a 0,25-ös hézagmérő még alácsuszant most már nem. Tehát ott van egy 0,05-százados eltérés ahoz képest így is még tűréshatáron van. Azonban én úgy gondoltam, hogy a kipufogóra rendelnék 0,10 mm szívóhoz pedig 0,05 mm kisebbet. De jó lenne azért egy jó szakinak megmutatni azért de azt sajnos még nem találtam.
A tendenciát, hogy merre fog elmozdulni a hézag mértéke, azt senki nem tudja megjósolni. Ha zömül a szelepszár, korong, csésze, kopik tengely hengeres része, akkor nő a hézag, kopik a tányér illeszkedő felülete az ülékkel, akkor csökken. A gyárban is ezért a tűréstartomány közepére szerelik össze a vezérlést. Ezért mondtam, hogy a szívóhoz biztos nem nyúlnék, ha cserélgetéssel nem jön ki a kipu oldal 0.25-környékére, akkor oda kéne bekorongozni, ha nem akarsz bajlódni vele.
A hidegen ciripelés azért is lehet, mert 150 ekm biztos nem múlt el nyomtalanul, akármennyire is kíméletesen bánsz vele, a siklócsapágyak hézaga már biztos nagyobb, az olajpumpa is kopottabb már így tovább tart még felépül az olajnyomás, és nem is lesz alapjáraton olyan magas,mert nagyobbak lesznek már a résveszteségek, ezért egy kicsit zajosabb, fölég gondolom az olajcsereciklusok vége fele, mikor már nem olyan fickós a kenőanyag.
Nagyon érdekes amit írsz hísz itt egy gyári még nem állított motoról beszélünk amiben közel 150-ezer kilométer van. Most bontottam szét és nem akarom ezt a procedúrát megint végig csinálni és szétszedni szezon végén. A vezérműláncot is cserélni akarom és az értékeket én inkább a nagyobb hézag irányában gondoltam, hogy nagyobb legyen a tűréshatár ha lehet ilyet csinálni. Még azért az is érdekes, hogy hidegen elég szépen ciripelt már és a vezérmű láncnak is lehet hallani egy kis csörgését alapjáraton.
Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy a motor kulcs elfordítása után ég a temp és az oil visszajelző is. A motor nem indul be. Most jött ki nagyszervízből. Víz még nem fagyálló hanem tisztitófolyadék van benne.
Kikapható a gyárilag végtelenített lánc felűről a két vezetővel együtt.
El ám ha még ilyeneket írsz holnap összerakom így ahogy van oszt góóóóóóó... Viccet félretéve ez nem egy kereket ki és be történet de valahogyan megbirkózok vele. Ha nem sikerül van itt egy jó MÉH telep és leadom vasba az egészet.
Szerintem vidd el tasihoz ő röptében meggenerálozza.
Le se kell szállni róla.
De kárt nem tesz az idomokban meg ilyenek és nem kell utána dolgoznod sem.
Nyilván a DID nem fog garit vállalni egy olyan eljárásra, ami nem az ö minösitett folyamatában történik. A nittelö szerszám használata, és az eljárás igényel némi szakértelmet, gyakorlatot, és ha az a kötés nem sikerül tökéltesre, az nem a DID hibája, hiszen biztos, hogy a leggyengébb ponton fog szakadni...
Szóval a kölség és az észszerüség balanszirozik a két serpenyöben.De mint mondtam, szakavatott kezében nittelés is teljes értekü kötést hoz létre minialis kockázattal...teszik ezt sokan azért, mert sok esetben 40-50 ezer km-nél is megkopnak a vezláncok, és ekkor még nem akarnak ilyen drasztikusan beavatkozni a motor többi részén tekinteve azt is, hogy egyes modellek menetelése, és kötöelemei igen gyenge minöségüek...
Remélem kellöen elbizonytalanítottalak!
Szerintem a Suzukis gépkönyvek az egyik legjobb részletességü, és tagoltságu doksik, egyszerüen ha követed a lépéseket nem lehet elcseszni.
Ha kiveszed a vez tengelyeket sorjában a csapágyfeleket fellazítva, a szelepek beülnek a helyükre, nem fognak összeakadni a dugóval, ha forgatod a fötengelyet a lánc befüzéshez. Aztán a rakod vissza a tengelyeket , legyen jelen a fötengely, meg a vez tengelyek is kb, ha valami feszül nem kell eröltetni...A müveletk közben ér fényképet késziteni, és jelölöfilcet használni...söt olyat is, hogy fellazitod a tengelyeket még szétszedéskor, majd vissza is húzod a csapágyakt, mintha már kész is lennél, meg le lehet dobni a vezláncot, majd gyorsan kipróbálni, hogy vissza is tudod e rakni,mert akkor még friss az élmény, hogy hogy szedted le...
"de rá lehet érzeni egy idő után"
Ha utána ugyis flexkoronggal állítod be a méretet biztos úgy is van!
Azért ha nagyiparilag használod ezt a méröeszközt, lehet idönként le kéne cserélni. Gondolom ha egyszer meggyüröd véletlen utána már nagyobb a kockázat...másrészröl, ezért számolják fel a munkadíj egy részét a kliensnek, mert nem lehet mindent szerszám nélkül megjavítani...csak azt nagyon sokan elfelejtik belekalkulálni.
Ha nem értem félre neked 0.05-os ugrású hézagmerőd van?!
Szóval lehet az a szívó 0.24 mm most csak neked 0.2 meg 0.25-ös van?
Szerintem mielőtt bármit berendelsz, fölég ha ilyen "erős" terveid vannak, ki kéne azt mérni rendesen századra.
A hidegen ciripelés azért is lehet, mert 150 ekm biztos nem múlt el nyomtalanul, akármennyire is kíméletesen bánsz vele, a siklócsapágyak hézaga már biztos nagyobb, az olajpumpa is kopottabb már így tovább tart még felépül az olajnyomás, és nem is lesz alapjáraton olyan magas,mert nagyobbak lesznek már a résveszteségek, ezért egy kicsit zajosabb, fölég gondolom az olajcsereciklusok vége fele, mikor már nem olyan fickós a kenőanyag.