Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze, hogy.......mondjuk a haver géplakatos és azóta is nagy gépekkel dolgozik.....csak hát ha nagy az erő (azé' velem öregedett sajna) néha becsúszik az ilyesmi...... ......vannak régi kollégákról történeteim, de nem merem leírni mert nem hihetőek.....én se hinném ha valaki mondaná, de hát láttam őket, ez a haverom azért még mindig a toppon van, pl. a ki-be tolós pótjának a végét egyedül húzza-tolja a mai napig.....mások erre megkérnek még két kollégát.
Apám nyerges Kamazán is jó sok 10x1,25-ös menetemelkedésű csavar volt Egyébként oroszoknál azon gépek, melyek javításához 24-esnél kisebb villáskulcs szükséges, már nanotechnológiának számítanak
Nekem valami ehhez hasonló, Intertool gyártmányú (szokásos kínai - úgy logózzák egyébként, ahogy kéri a vevő) van - leginkább az autó kerékanyáinak nyomatékra húzására, illetve a motor keréktengelyeinél használom leginkább . A finomabb szerelésekhez meg van egy 5-25Nm-es King Tony.

Ja, és mindegyik "titka", hogy a rugót tehermentesítve szükséges tárolni őket, elkerülve a pontatlanságot.
Szerintem te ugyan úgy tudod, hogy nyomaték kulcs nélkül is el lehet végezni a müveletek igen nagy részét, és jó állapotú (megtisztítót, megkent) csavarkötésnél kellö rutinnal simán elhagyható a nyomatékkulcs. Max ha nagyon lelkiismeretes vagyok rámérek néha... A régi könyvek akkora tolerenciákat adnak meg, hogy abba aki már csinált pár olyat simán bele lehet találni. Persze ilyet nem szabadna leírni, mert pont azok kezdenék ki akiknek semmi rutinjuk, és sokukon még a nyomatékkulcs sem segít. Millio ilyen dolog van amit "egyszerüen" is meg lehet csinálni, de csak azok után, ha már pár tucatszor végigcsináltad ahogy a "nagykönyben le van írva".
( Kb az, hogy valaki a döngölt földön is tud minöségi munkát csinálni pár kézreálló szerszámmal, van aki a kicsempézet laboratoriumi körülmények között sem ...)
Wartiban a hf tőcsavart beleszakítottam párat.
De Ekefej tartópánt csavarral nem birtunk.
Inkább a beta 32-es kulcsa hajlott el.
Ha 28 Nm es alsó tartományt nézek és 10% a pontatlanság akkor 28 helyett 30,8 is lehet ami nem a megengedett 28.
Borrzassztóan rossz.
Sőt,hogy lehetnek ilyen felelőtlenek,meg egyébként is.Miazhogy szórás van.
Na-na........vagy 30 éve egy azóta is jó haverommal beszélgettem miközben a MAZ-án a hengerfejet húzgálta le villáskulccsal......tanyán laktunk akkoriban és helyi srác......egyszer csak káromkodik mert megszaladt a kulcs a menettel együtt......nem vékonyka tőcsavar volt sűrű menettel.....igaz a haver sem vékonyka elég sűrű testtel....
Mindenre tök jó.Sőt még alternatív dolgokra is.
Szóval tök jó arra amire tervezték és amilyen tartomány rá van írva.

Zsebórát szerelni kell venni egy ahhoz nyomatéktartomyánban passzoló nyomatékkulcsot.
Zetorhoz nem kell nyomatékkulcs. Húzod amíg bírod
Najó de egy max 210-es kulcsot nyilván nem használunk 20-as csavarokhoz :)
Mint írtam nagyobb csavarokhoz jó.
Én simán töröm a kisebbeket csuklóból ugyhogy kell a pici.
Nincs a kezemben mérőóra.
Zetorokon tanultam.
Ott nem volt gond,.
Nekem van emellé egy 10-60-as. Kisebb csavarokat nyilván azzal huzigálom, de 50-től felfelé szerintem ez nem rossz kütyü.
Hibátlan cucc! Nekem is van egy itt egy otthon! A titka, hogy a megadtott tarományon belül kell használni... M10-töl felfele.
Évek óta használom ezt a típusú nyomatékkulcsot, semmi gond nncs vele, 2x már bemérettem és tökéletes a szórása is (10%)! Csak jelzem, hogy a többi gyártó sem tud sokkal jobbat, csak a protokol szinten!
Próbáltam dekli csavarokat és fék csavarokat ráhúzni vele de éreztem hogy nem kéne.
Inkább vettem egy kis 0-28 nm-es ig használható leárazott minőségibbet.
Azzal határozottan lekattintható a 23 nm-es fék áteresztő csavar míg a naggyal nyúlt rendesen.
De a kerék 110 Nm-ét máig avval húzom.
Hogy van egy itthon.
Na jó egy régebbi szállítmány.
Az árán kívül mi utal erre?
Nem egy minőségi darab.KB kerék nyomatékra húzására jó.
Aldiban van nyomatékkulcs, 28-210nm-ig, 5500 pénz. Az nagyon nem rossz ár. Csak ha valakit érdekel.
Az igen.
Egy megtermett nőnemű utassal több mint az enyém.
Az 1250-es vizes SA változat menetkészen 260 kg. Tavaly mértem meg kíváncsiságból (túradoboz üres volt).
Ha volt földmozgás/rengés, akkor arról szeretett vezérünk orbán viktor tehet, biztos ő rendelte el..:-D
Köszi Csabi,de ennyire azért nem hajt a kíváncsiság.
Tiéd feltankolva 260kg?
Fz750-nel,Fiat Tipo-t,szintén az első kerék mögött,180-200-al,nem élte túl....