Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nagyon dicséretes ... ez a hozá állás ............ A SZAKMA NEM TRÁGYA HORDÁS :::: MEG KELL TANULNI .... min tiz év ..... és a MAMI inas levél .... sokat veszekedtünk emiatt már sok mindenkivel Frecskával is abban maradtunk ... ha a gyereket érdekli és szereti az alapokat meg tudja tanulni ..... de ha nem is érdekli és csak divatból iratkozot be ... elbaszot évek .... amugy a a mamiban tanultak 85 % soha nem lesz motorszerelő .... Sajnos ..............

a mai magyar viszonyok közt pedig kurva nehéz ............. én a fiamnak is elmondtam ha a motorozásunk költségét meg kapjuk minden évben cserébe a szerelésért már nekünk meg éri ..........
Így lehet.....ha van más amiből megélsz és ez csak szinte hobbi...ha csak ez lenne amiből meg kéne élned mennyiért vállalnál egy blokk szét-összét?
Nem véletlenül nem vállalja szerviz az öreg gépeket....egyszerűen gazdaságtalan a hibafeltárás....pl. karbiszinkront egy öreg gépen normális szerviz el sem vállal hisz nem tudja elfogadható áron megoldani rendesen, persze tákolgatni lehet és valamennyire összehozni, de ugye ha jót akar akkor az egy komplex vizsgálat lesz amiből azonnal kiderül, hogy a motor már gyengusz, karbi falsol ezer helyen meg ilyenek és akkor ugye vagy állítgat rajta valamit és átadja úgy vagy mindent megmond és az ügyfél összeesik....az előpző kamionom adagolójával kellett volna valamit csinálni, bementem a rönyóba ahol persze azonnal tudták, hogy mi a baja és adtak egy 1 millás árajánlatot (az egész alig ért akkor már annyit), a kis maszekok meg 3-4 kilóból oldották volna meg....persze összetákoltam párezerből magamnak és jártam vele úgy még két évet, de ezt egy ügyfélnek nem lehetne kiadni.....

........egy öreg gépet nincs értelme szerelni ha ebből él az ember, sosem lesz annyi pénze az ügyfélnek ( ha csak nem olds-ozni akar), hogy jól megcsináltassa.....oszt a tákolás után meg két évvel visszajön, hogy baja van a gépnek amit persze rá akar verni a szerelőre pedig az előre mondta, hogy azzal baj lesz, de hát nem volt pénz.......nem véletlenül nem vállalják el szervizekben az ilyet, autónál sem....próbáljon valaki bevinni egy motor vagy váltóhibás 1-es golfot egy VW szervizbe....
én mindig valamilyen munka mellet csináltam ... mert szeretem csinálni gyerekoromba 2 liter benzinért álitotam gyujtást a rigán .. vagy a simsonon ennek 35 éve mult ..... igen volt amikor ... bárki bármire válalkozhatott " épitöipar " vagy bármi .... és ha nem fizetett ... vagy hold fekete segű volt ... senkit nem érdekelt .....

MA az állam még a fingodat is meg adoztattja ..... és ha nem fizetsz el veszi a házad ,a lakásod a kocsid ... földönfutóvá tesz ......
20 éve senkit nem zavart ha brümögtetem a vasakat a faluba .... Ma zavar mindenkit .... ki is üldöztek a telekre .... és állandóan fel jelentetek .............mégis szerelek ..... mert szeretem és a hobbim
Arra azért figyelj, hogy amikor tapasztalt szerelő mellett dolgozol és az rosszul mond egy fordulatszám/Nm adatot, akkor ne hülézd le véres szájjal azonnal/mint itt néhányszor/
Értem a dolgot.
A következőképpen csinálnám: Vennék gumizógépet. MEgkeresném Briant, korrekt csávó, rengeteg jóféle használtat beszerezhetsz 1 napos átfutással. Kezdd gyorsszervízként. Fékbetét, olaj, szűrők ,gyertyák, folyadékcserék, szelephézag, villaolajcsere. És a gumi. A hazai géppark elég fiatal már, sok motoron elég egy fenti gyorsszervíz, a gumi mindenképp gyorsan fogy, az emberek meg szeretik a komplex szolgáltatást. Aztán ahogy fejlődsz, bele tudsz majd túrni egyre mélyebben is. Regisztrálj be pár nagykerhez, úgy egy kicsi maradhat az alkatrészen is, ha valaki csak odatolja a vasat, hogy "Levikém, tavaszi szervíz, intézzed"
Ezeket nem a levegőből mondom, pár közvetlen ismerősöm motorját szoktam szerelni, időről időre elkopik/elfárad valami, de pl soha egyikkel sem volt kimondott X akta, (ezek elég fiatak gépek)
Tasi biztos tud egy két cifraságot.
hajrá :)
tudod mennyi misztikus hiba van viszonylag egyszerű motoroknál amit hurcol a gazdája ide oda ? amit meg lehet oldani de biztos az lesz az utolsó amit észreveszel és addig lehet 2-3 hét is eltelik meg közbe van még másik 6 amit csinálni kell vagy kellene , és erre ha felszámolnád a normális órabért nem érne annyit a motor majdnem ...... a legfontosabb a türelem a szerelésben szerintem mikor már percekig tartó cifra káromkodásokat nyom az ember jobb ha nekifog másik motornak
Most megleptél! Ez tényleg korrekt hsz volt!
Tök igaza van Zöldinek. Szereted a motorokat és gondolom nem unalom űzésből jártál a suliba + szerintem Lévay Karcsiék jó alapokat tanítanak a MAMI-ban. Ne hagyd veszni!

És még egy: Tasi is jól mondja, hogy kitartás kell de abból qrva sok. Lehet élcelődni az írásain/amiket először Én is bemásoltam a gugli fordítóba / és a hozzá való kijutás felér egy camel trophy-val, de mégis rengetegen viszik hozzá a mocijukat gyógyításra és gondolom nem azért mert lehúzós vagy hozzá nem értő.
Ne vállald el amit nem tudsz megcsinálni. A legtöbb motoron azért nem misztikus, nehezen kideríthető hibákat kell javítani. Azok majd most jönnek a mindent elektronikával szabályzó legújabb gépeknél.
RB.-nél most láttam, hogy szerelőket keresnek, ha van Bp. közelében rokonod akinél lakhatnál gyakorlatszerzésnek megtenné.
Az a legnagyobb probléma, hogy ok esetben olyan hibák jönnek amiket iskolában nem tanítottak és könyvből nem lehet megtanulni. Dolgozok vele sok időt, lehet rossz helyen keresgélek, kicserélek ezt azt aztán kiderül hogy tényleg rossz helyen kerestem, alkatrész bukom az egy dolog. De nálam van a motor 1-2 hétig. Rossz hír ugye gyorsan szalad és mivel a nevemet adom hozzá nem igazán szeretnék rosszakat visszahallani, ezért nem vágok bele míg nem dolgoztam pár évet egy tapasztalt szerelő mellett.
Ha én most Te lennék, én nekifognék.
Ügyesen, lelkiismeretesen csinálod, szeretettel, jönni fognak előbb a haverok, aztán haverok haverjai, azok kollégái, azok, akik beleuntak az olajcserézgetésbe. Aztán piactól függően az árakat is lehet szépen emelgetni sajnos csak egy bizonyos mértékig.
Egy alap műhelyet felszerszámozni egy emelőpaddal, emelőkkel, szinkronműszerrel, minőségi szerszámokkal (amiből feltételelzem akad már a polcon) közel nem annyi, mint egy autósműhelyt csápos elmelővel meg zsiráffal. Aztán ha szalad a szekér, vegyél egy jó jó OBD szerszámot, nem győzöd majd hova tolni a Ducatikat, BMW-ket az udvarban. Csak bátran. Aki meg otthon nekiáll mókolni, előbb utóbb úgyis elb@szarintja annyira, hogy nálad köt ki.
inkább az alkalmazott megy ki az ilyen melóra
neked "könnyű" az elmúlt sok évben összejött a műhelyfelszerelés az ügyfélkör, így sokkal egyszerűbb mint egy "kezdő" vállalkozónak

ezt az adóbefizetést meg nem kell ám annyira reklámozni mert mondjuk 20 évvel ezelőtt tuti nem voltál ilyen aktív ezen a téren
ezt most teljesen gonoszkodás mentesen írom, nem is kell válaszolni rá, akkoriban ez volt a divat, csak ez is jusson eszedbe amikor a magas lóról nézed az "egyszerű kezdő" szakembert, akinek most 10x több szívás egy olyan egzisztenciát kialakítani mint ami neked most van
kint meg meg tudja keresni azt a tőkét amit itthon nem tud
Miből következtetted ki azt, hogy aki külföldre akar menni szerelni, az szar szerelő?
akármeik márkásabb olaj megfelel mármint a specifikáció hogy meikkel megy jobban azt vagy magadnak döntöd el vagy megkérdezel olyanokat akiknek ugyanez a típusa van
Hol Bayern-ben? Vagyunk páran Tirolban magyar motorosok, örülnénk egy magyar szerelőnek :-)
Ha esetleg valakinek kellene a Banditomról megmaradt motoros tempomat.
Bontatlan.
3000-ért eldobom.
végre egy rendes becsületes hozá szolásod ............... ki tartás kell levi
és szeretni kell szerelni ... nem a pénzért ...aztán minden jönn magátol ... én biztos nem menék el másnak szerelni se itthon se sehol .... ... az én tudásomon .. ha kevés "" vagy sok "tapasztalataimon verejtékemen senki ne keresen egy eurót sem

szerintem ez magyarország legnagyobb baja eladják magukat az emberek .. a nem meg felelö tudásu emberek pedig hatalmat kapnak .......csak néz körbe mi folyik ........ az unioból is mindjárt ki basznak .........
Hello.

Érdeklődnék 250-es Bandithoz milyen motorolajat lenne érdemes használni? Gyárilag API SE, SF ajánlás van, de mely olaj tudja ezt azt nem tudom. Ezzel kapcsolatban kérném a segítséget.
Köszönöm!
ez is nyomultunk a zestébe legénybúcsúról jövet vagy menet már nemtudom a csávó persze mindenkinek integet kapaszkodás semmi jövünk ki egy benzinkútról ... és 20 méter után észreveszem hogy valami hiányzik ... ez meg mint egy felfordult teknősbéka keze lába levegőbe fekszik az aszfalton otthon megállunk előttük pisálunk sztereóba jön a rendőr kocsival egy mélynövésű gyerek meg egy rendőrcsaj, kérdezi mit csinálunk mondom pisálunk ..... kihajol a haver felesége az ablakon a rendőr kérdezni zavarják a fiúk ? erre a csaj persze hogy zavarnak de az egyik a férjem
Csomagot úgy kötöm le hogy sehova nem megy.
Minek a fiatal szerelő ha vannak "nagyformátumú" profik.
Kezdésnek megteszi....

Vittem már motoros után a háta mögül leesett táskát,mellémegyek,mutogatom a cuccost,de kb egy perc alatt esett le neki,hogy az a saját táskája,közben meg szétröhögtem magam az értetlenségén.